تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799099923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات سفر نيويورك از زبان ثمره


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جزئيات سفر نيويورك از زبان ثمره
ثمره هاشمي در ادامه به فوائد حاشيه اي سفر دكتر احمدي نژاد به نيويورك مقر سازمان ملل متحد اشاره كرد و گفت كه در حاشيه اين سفر ملاقاتهاي زيادي انجام شد و امسال هم رئيس جمهور با همين اهداف سفر خود را به سازمان ملل آغاز كرده بود.
مشاور ارشد رئيس جمهور با اشاره به سفر دكتر محمود احمدي نژاد به نيويورك مقر سازمان ملل ، گفت كه در اين سفر همان نتايجي كه انتظار مي رفت و مورد توقع بود حاصل شد و صداي رئيس جمهور كشورمان به گوش بسياري از مردم جهان و همچنين آمريكا رسيد.

مجتبي ثمره هاشمي مشاور ارشد رئيس جمهور كه در سفر دكتر محمود احمدي نژاد به آمريكا وي را همراهي مي كرد، در گفتگو با مهر و در خصوص ارزيابي اين سفر اظهار داشت: اصل حضور رئيس جمهور در سازمان ملل كه براي چهارمين سال متوالي صورت مي گرفت در واقع به منظور اعلام پيامهاي ملت ايران به جامعه بين الملل و استفاده از اين فرصت بسيار خوب بود.

وي افزود: دكتر احمدي نژاد در اين سفر با سران و روساي جمهور برخي كشورها و نمايندگي هاي آنان به صورت مستقيم ديدار و به مجموعه سوالاتي كه به واسطه تبليغات دشمنان ملت ايران شكل گرفته ، پاسخ داد و همچنين نظرات جمهوري اسلامي ايران را درباره مسائل مختلف منطقه اي و بين المللي اعلام كرد.

ثمره هاشمي در ادامه به فوائد حاشيه اي سفر دكتر احمدي نژاد به نيويورك مقر سازمان ملل متحد اشاره كرد و گفت كه در حاشيه اين سفر ملاقاتهاي زيادي انجام شد و امسال هم رئيس جمهور با همين اهداف سفر خود را به سازمان ملل آغاز كرده بود.

مشاور ارشد رئيس جمهور همچنين گفت: قبل از سفر رئيس جمهور به آمريكا تبليغات زيادي براي تجمع مردم در مقابل سازمان ملل و هتل و برپايي تظاهرات از سوي صهيونيستها تدارك ديده شده بود به گونه اي كه صهيونيستها درصدد بودند به وسيله انجام چنين اقداماتي اجازه ندهند پيام ملت ايران به گوش مردم جهان برسد.

وي خاطرنشان كرد : لابي صهيونيستي در آمريكا ماموريت پيدا كرده بود تا با تشكيل ستادي، برنامه عملياتي، رواني و تبليغاتي و تشويق براي حضور هرچه بيشتر در اين تظاهرات را عليه ملت ايران تدارك ببيند .

ثمره هاشمي در بخش ديگري از گفتگو با مهر به فضاي رسانه اي عليه ايران در آمريكا اشاره كرد و گفت: با همه تلاشهايي كه صهيونيستها عليه ايران انجام دادند، موفق نشدند ،‌ كه در جاي خود اين موضوع را بيشتر توضيح خواهم داد.

مشاور ارشد رئيس جمهور همچنين به سخنراني دكتر احمدي نژاد در سازمان ملل اشاره كرد و اظهار داشت: رئيس جمهور در سخنراني خود به نكات مهمي كه درگذشته هم مطرح شده بود اشاره كرد و عناصر اصلي كه پايه هاي تفكر جهان بيني هر انساني را تشكيل مي دهد از جمله شناخت تلفيقي از جهان، معرفت الهي و انسان به عنوان كانون عصاره آفرينش و موضوعي كه همه عالم براي آن خلق شده و تكليفي كه به عهده بشر گذاشته شده را برشمرد.

وي افزود: دكتر احمدي نژاد در سخنراني خود چالشهاي امروز بشر را برشمرد و نشان داد كه وضعيت امروز جهان ، معتبر، قابل قبول و رضايت بخش براي عموم ملتهاي جهان نيست.

ثمره هاشمي همچنين گفت: رئيس جمهور كشورمان در واقع تئوريهاي مادي كه با نگاه تك بعدي مادي شكل گرفته مانند تئوري مربوط به انسان شناسي تحت عنوان امانيسم كه در آن خداوند مطرح نيست و انسان به عنوان يك موجود زميني عنوان مي شود و غربيها همه مناسبات خود را بر پايه اين مفهوم تعريف مي كنند و يا موضوع ليبراليسم كه بر مبناي اقتصاد و سياست و شئون اجتماعي تعريف مي شود را به چالش كشيد.

مشاور ارشد رئيس جمهور اضافه كرد: در نهايت در سخنان دكتر احمدي نژاد به اين معنا اشاره شد كه تا بشر به فطرت خود يعني حق طلبي ، عدالت خواهي، خدمت به مردم و پاكي بازگشت نكند مشكلات جهان مرتفع نخواهد شد.

وي در ادامه برگزاري جلسه با دانشجويان آمريكايي را بسيار خوب و ممتاز توصيف كرد و گفت: در اين جلسه دانشجويان آمريكايي با استقبال خوبي حضور يافتند و سئوالاتي را درباره مسائل مختلف از جمله جنگ عراق و موضوع فلسطين مطرح كردند و جوابهاي لازم را دريافت نمودند.

ثمره هاشمي همچنين برگزاري جلسه به مجموعه رهبران اديان الهي را از نكات برجسته سفر دكتر محمود احمدي نژاد به نيويورك برشمرد و اظهار داشت: در اين جلسه تعداد زيادي از رهبران اديان الهي مختلف سخنراني كرده و دغدغه هاي خود را برشمردند كه بسياري از دغدغه ها مشترك بود.

مشاور ارشد رئيس جمهور از جمله اين دغدغه ها را مساله جدا شدن انسان از اخلاق و اخلاق از سياست، لزوم تداوم گفتگوها براي جلوگيري از جنگ ها و درگيري ها ، توسعه برادري ، برابري و دوستي در بين مردم و توجه به نقشي كه انسان در جهان دارد، عنوان كرد.

وي افزود : رئيس مجمع عمومي سازمان ملل نيز كه در اين جلسه حضور داشت ، اظهار داشت كه انسان بايد بوم نقاشي كه خداوند متعال طراحي كرده را كامل كند كه البته تصور مي كنم منظور وي اين بود كه انسان بايد به وظايف خود به عنوان جانشين خداوند و موجود برتر در زمين عمل كند.

ثمره هاشمي ادامه داد: دكتر احمدي نژاد به عنوان سخنران اصلي اين نشست مطالب مهمي را مطرح كرد و به ويژه بر روي فلسفه دين و تكليفي كه به واسطه دين برعهده انسانها گذاشته شده و لزوم عبوديت خداوند يكتا به عنوان تنها راه نجات بشر و اين موضوع كه همه پيامبران الهي مانند عيسي و موسي در مقابل ظلم و ستم ايستادند ، تاكيد كرد.

وي همچنين گفت: رئيس جمهور در سخنراني خود در اين جمع عنوان كرد كه روش پيامبران اين نبود كه فقط مردم را به صلح و عشق دعوت كنند و خود در مقابل ظلم و ستم كه اساس عشق و محبت را در جهان از بين مي برد، ايستادگي نكند و اگر مسيح (ع) در مقابل ظلم ايستادگي نمي كرد تصميمي براي به صليب كشيدن وي اتخاذ نمي شد و همچنين اگر موسي (ع) در مقابل فرعون قرار نمي گرفت آن همه درگيري ها و مشكلات مختلف براي آن حضرت و يارانش ايجاد نمي شد.

مشاور ارشد رئيس جمهور خاطرنشان كرد: دكتر احمدي نژاد تنها از ابعاد خاصي از ساحت حضرت موسي و عيسي (ع) كه در غرب مورد توجه است دفاع كرد و ظلم ستيزي و عدالت طلبي و حق خواهي پيامبران را به طور مفصل تشريح كرد.

ثمره هاشمي در ادامه گفتگو با مهر، اظهار داشت: رئيس جمهور بحث جدا شدن صهيونيسم به عنوان يك مكتب سياسي از پيروان حضرت موسي (يهود) را مورد توجه قرار داد و مطرح كرد كه صهيونيست يك حزب سياسي است كه بسياري از سياستمداران غرب ، مراكز رسانه اي و اقتصادي غرب را تحت سلطه خود قرار داده و لذا بايد حساب يهوديان را از صهيونيستها جدا كرد.

وي خاطرنشان كرد: رئيس جمهور همچنين موضوع فلسطين و مظلوميت اين مردم را تشريح كرده و به غرب به علت سكوتشان اعتراض نمود به اين صورت كه چرا غرب از اين ظلم ها ناراحت نمي شود و فرياد برنمي آورد اما اگر فردي از كشورهاي غربي با مشكلي مواجه شود همه فرياد برمي آورند.

مشاور ارشد رئيس جمهور اين جلسه را مشابه نشست دانشگاه كلمبيا دانست و گفت: البته نشست با سران اديان الهي بدون تنش و اهانت برگزار شد و بحث هاي جدي و اساسي صورت گرفت كه مورد استقبال حضار نيز قرار گرفت.

ثمره هاشمي همچنين ديدار رئيس جمهور با ايرانيان مقيم آمريكا را بسيار مهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: قريب به 2000 نفر از ايرانيها در يك سالن بزرگ اجتماع كرده بودند و اجتماعي مملو از احساس غرور، محبت و دوستي در آنجا برقرار بود به گونه اي كه آنان مي گفتند ما امروز به عنوان يك ايراني در آمريكا و در جهان احساس غرور مي كنيم و به ايراني بودن خود مي باليم ، حتي برخي از ايراني هاي مقيم آمريكا عنوان مي كردند كه در گذشته كمتر به ايران رفت و آمد داشتند اما در حاضر اين رفت و آمدها بيشتر شده و سرمايه هاي خود را به ايران انتقال داده و هر كاري براي پيشرفت ايران انجام مي دهيم.

وي در بخش ديگري از اين گفتگو تاكيد كرد: اصلي ترين موضوعي كه در حال حاضر وجود دارد اين است كه آمريكا و اردوگاه غرب با چالشهاي بزرگي مواجه است و در اين مدت كوتاه كه در آنجا بوديم ، برجسته ترين مشكلات اقتصادي آنان كاملا به چشم مي خورد به گونه اي كه مباحث بخش مهمي از رسانه هاي آمريكايي به موضوعات اقتصادي و چالشهاي موجود در اقتصاد جهان بويژه در آمريكا اختصاص داشت.

مشاور ارشد رئيس جمهور افزود: گرفتاري و مشكلات آمريكا بسيار است و آثار اضمحلال در امپراطوري آمريكا به وضوح مشاهده مي شود به گونه اي كه مي توان گفت آنان در بدترين شرايط اقتصادي و شايد در شرايطي به مانند جنگ جهاني اول و دوم بسر مي برند و مباني را خيلي راحت زير پا مي گذارند.

ثمره هاشمي ارائه پيشنهاد تزريق 700 ميليارد دلار به بانكها و كمپاني هاي بزرگي كه در آستانه ورشكستگي قرار دارند را برخلاف مشي سرمايه داري و بازار خواند و گفت: اين امور نشان مي دهد كه تئوريهاي آنان در بعد اقتصادي شكست خورده و مباحث آنان در ابعاد فرهنگي و سياسي نيز قابل بحث است.

وي خاطرنشان كرد: مي توان آثار شكست آنان را در جاي جاي دنيا به عينه مشاهده كرد.

به گزارش مهر ، دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان و هيئت همراه پس از سفري 5 روزه به نيويورك مقر سازمان ملل متحد شب گذشته به ايران بازگشتند.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن