تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816184912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضايي خبرداد:شوراهاي عالي احيا مي‌شوند / بررسي وضعيت ماهواره ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رضايي خبرداد:شوراهاي عالي احيا مي‌شوند / بررسي وضعيت ماهواره ايراني
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد كه در پي بررسي موضوع شوراهاي عالي در اين مجمع نظر مجلس شوراي اسلامي با افزودن يك تبصره تأييد شد و بر اين اساس شوراهاي عالي بار ديگر احيا مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بعدازظهر امروز در پي نشست اين مجمع در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام اولين جلسه پس از بررسي برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران بود كه پس از ارسال آن براي مقام معظم رهبري و ابلاغ، تدوين آن در دولت آغاز شد.

وي ادامه داد : از امروز به بعد بنا داريم كليه مسائل اختلافي ارائه شده به مجمع را طي جلساتي بررسي كرده و وضعيت آن را مشخص كنيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام موضوع شوراهاي عالي را به عنوان اولين مسئله مورد بحث در اين زمينه برشمرد و يادآور شد:‌ دولت نهم پيش از اين براساس مجوز شوراي عالي اداري در برنامه چهارم توسعه، اين شوراها را منحل كرده بود و مجلس شوراي اسلامي طبق يك ماده واحد شوراهاي عالي را دوباره احيا كرد.

وي توضيح داد : اين مسئله از سوي شوراي نگهبان مغاير با اصول 60 و 75 و موارد ديگر قانون اعلام شد تا اين مسئله امروز در مجمع تشخيص مصلحت مورد بحث مفصل و طولاني قرار گيرد.

به گفته رضايي در جلسه امروز پرويز داوودي و ابراهيم عزيزي به عنوان نمايندگان دولت در موافقت با حذف شوراهاي عالي و نمايندگان مجلس در مخالفت با آن نظرات خود را مطرح كردند و در نهايت مجمع تشخيص مصلحت در راي گيري با افزودن يك تبصره به مصوبه مجلس، نظر مجلس را تصويب كرد.

وي خبر داد كه بر اين اساس حدود 18 شوراي عالي كه پيش از انحلال توسط دولت، داراي قانون بودند دوباره احيا مي شوند و طبق تبصره افزوده شده دولت مجاز مي شود در صورتي كه نسبت به وظايف و تعداد اعضاي اين شوراها نظراتي داشته باشد بر اساس يك لايحه‌اي كه به مجلس ارسال مي‌كند تقاضاي اصلاحات خود در اين شوراها را مطرح ‌كند.

رضايي با بيان اين نكته كه نه مجمع تشخيص مصلحت و نه شوراي نگهبان نمي‌توانند مصوبات خود را تغيير دهند گفت :‌ با افزودن اين تبصره راه براي نظارت دولت بر اين شوراها باز شد و اين مسئله كمك مي‌كند كه اگر دولت نظراتي نسبت به اين شوراها دارد به مجلس اعلام كند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بخش ماهواره‌اي ارتباطي ايران را به عنوان ديگر موضوع مورد بررسي در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت برشمرد توضيح داد :‌ ايران مي‌تواند در 3 مدار فضاي ماهواره داشته باشد اما به دليل نداشتن امكانات كافي تا كنون ديگران از اين فضا استفاده كرده اند.

به گفته وي صدا وسيما براي آنكه بتواند يك ماهواره در فضا داشته باشد بايد مبلغ 250 ميليون دلار از محل صندوق ذخيره ارزي برداشت كند و اين در حالي است كه هم ‌اكنون سالانه 30 ميليون دلار صرف اجاره ماهواره مي‌شود.

رضايي به مشكلات نداشتن ماهواره مستقل ايراني از جمله قطع برنامه هاي ماهواره اي صداو سيما به بهانه هاي سياسي از سوي صاحبان ماهواره خبردادو اعلام كرد در جلسه آينده مجمع در مورد اين موضوع تصميمگيري خواهد شد.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن