تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806624641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرداررويانيان:مشكل سرويس مدارس حل نشود،ترافيك تهران افزايش مي‌يابد يزداني:وظايف مهمتري ازسرويس مدارس داريم خادم:نرخ سرويسها فردا بااصلاحاتي درشورا مطرح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سرداررويانيان:مشكل سرويس مدارس حل نشود،ترافيك تهران افزايش مي‌يابد يزداني:وظايف مهمتري ازسرويس مدارس داريم خادم:نرخ سرويسها فردا بااصلاحاتي درشورا مطرح مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

در حالي كه بر اساس ابلاغيه اخير دولت در زمينه ساماندهي سرويس‌هاي مدارس و تصويب شهرداري تهران تنها خودروهاي تاكسي مجاز به جابجايي دانش‌آموزان هستند و رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز از توقيف خودروهاي غير تاكسي كه اقدام به جابجايي دانش‌آموزان مي‌كنند، از 10 مهر ماه خبر داد، و جلسات مكرري نيز در اين خصوص در ستاد مهر شهرداري تهران با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي ذيربط پيش از آغاز سال تحصيلي تشكيل شد، رييس آموزش و پرورش شهر تهران در حالي كه اجراي مصوبه ساماندهي سرويس مدارس را تنها در 2منطقه آموزشي پايتخت رد كرد گفت كه اوليا همان روند سابق را ادامه دهند تا ما ساز و كار اجرايي شدن مصوبه دولت را فراهم كنيم!! از سوي ديگر آموزش و پرورش وظايف مهم‌تري از رسيدگي به سرويس مدارس دارد!!

رييس پليس راهور ناجا:

آموزش و پرورش تهران هماهنگي لازم را با اتوبوسراني و تاكسيراني براي سرويس مدارس نداشته است

اگر مشكل سرويس مدارس قبل از پايان ماه رمضان حل نشود ترافيك پايتخت به شدت افزايش مي‌يابد

آموزش و پرورش و مسؤولان ذيربط هرچه سريعتر تكليف مردم را روشن كنند

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران، سردار محمد رويانيان، رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در اين خصوص با اشاره به اين كه در روزهاي نخست سال تحصيلي استانهاي كشور و كلانشهرهاي كشور مشكل خاصي در زمينه جابجايي دانش‌آموزان نداشتند و ترافيك حاد نبود، به ايسنا گفت: متاسفانه در تهران كماكان مشكل سرويس مدارس وجود دارد.

وي نرخ و قيمت جابجايي سرويس‌ها را كه برخي بي‌رويه در اين خصوص قيمت‌گذاري كردند يكي از مشكلات مطرح در زمينه ساماندهي سرويس‌هاي مدارس دانست و گفت: در عين حال آموزش و پرورش تهران هماهنگي لازم را با اتوبوسراني و شهرداري نداشته و اين امر موجب شده كه بخشي از سرويس‌هاي مدارس تهران به صورت تاكسي و بخشي به صورت شخصي بكارگيري شود.

وي تصريح كرد: هشدار مي‌دهم اگر موضوع سرويس‌هاي مدارس تهران توسط شهرداري و ساير بخش‌ها حل شود مي‌تواند ترافيك پايتخت را بخصوص بعد از ماه مبارك رمضان تحت تاثير قرار دهد. لذا ضروري است آموزش و پرورش و مسؤولان ذيربط هرچه سريعتر تكليف مردم را روشن كنند.

رييس آموزش و پرورش شهر تهران:

اوليا همان روند قبلي را ادامه دهند تا سازوكار اجراي مصوبه دولت فراهم شود

آموزش و پرورش وظايف مهم‌تري از رسيدگي به سرويس مدارس دارد!

علي‌اصغر يزداني، رييس آموزش و پرورش شهر تهران نيز در پاسخ به اين كه تكليف اولياي دانش‌آموزان در وضعيت نابسامان كنوني سرويس مدارس و نارضايتي كه از اين وضعيت و همچنين قيمت‌هاي گزاف تعيين شده از سوي سازمان تاكسيراني براي سرويس مدارس اعلام كرده‌اند، چيست و اين كه آيا اوليا مي‌توانند از سرويس‌هاي شخصي براي سرويس مدرسه فرزندانشان استفاده كنند، گفت: اوليا مشكلي ندارند و مطابق روند گذشته، ما به مناطق آموزش و پرورش در مورد سرويس مدارس بخشنامه كرده‌ايم؛ اوليا همان روند را ادامه دهند تا ما ساز و كار اجرايي شدن مصوبه دولت را فراهم كنيم؛ در عين حال اين بحث طبيعي است، اگر در توان مجموعه تاكسيراني و ديگر دستگاه‌هايي كه بناست در زمينه سرويس مدارس ارائه خدمات كنند، بود، استقبال مي‌كنند، اگر نبود، مردم از امكان خودشان استفاده مي‌كنند.

وي در پاسخ به علت نارضايتي اولياي دانش‌آموزان از نحوه ساماندهي سرويس مدارس گفت: در بحث تردد يا حضور دانش‌آموزان در مدرسه‌ها، يا اين امكان وجود دارد كه دانش‌آموزان مسافت بين مدرسه و خانه را پياده طي و با روند مناسب و بدون دغدغه‌ در مدارس حضور پيدا كنند يا گاهي بعد مسافت بين خانه و مدرسه ايجاب مي‌كند كه دانش‌آموزان از وسايل نقليه استفاده كنند كه در اين راستا، انجمن‌هاي اوليا و مربيان، تدابير خوبي در خصوص سرويس مدارس از گذشته داشته‌اند و هم‌اكنون نيز دارند.

رييس آموزش و پرورش شهر تهران همچنين با اعلام اين كه مصوبه دولت در زمينه ساماندهي سرويس مدارس به آموزش و پرورش ابلاغ شده و اين دستگاه چگونگي اجرايي شدن آن را ترغيب مي‌كند، اظهار اميدواري كرد كه مجموعه دستگاه‌هايي كه وظيفه‌اي در اين خصوص دارند، وظايف خود را به خوبي انجام دهند و البته آموزش و پرورش هم مشكل خاصي با آنها نداشته‌است.

يزداني در پاسخ به اين كه چرا به گفته رييس پليس راهور تهران تنها 2 منطقه از آموزش و پرورش مصوبه دولت در خصوص محدود شدن سرويس‌هاي مدارس به تاكسي را اجرايي كرده‌اند، به ايسنا گفت: خير، اين طور و اين گونه نيست، ظرفيت خدمات اگر باشد، ما استفاده مي‌كنيم.

وي با تاكيد بر اين كه به همه مناطق آموزش و پرورش توصيه شده كه از امكان و توان مجموعه تاكسيراني استفاده كنند، در عين حال كه ظرفيت خدمات‌دهي به مدارس بسيار بالاست، يادآورشد: بيش از 170 مجموعه سرويس يا امكاناتي كه در اختيار مدارس قراردارد، امكان و توان ارائه خدمت را اگر داشته باشند، ما استقبال مي‌كنيم و آنجايي هم كه اين امكان نبود، مردم خود در خصوص چگونگي وضعيت فرزندانشان در زمينه استفاده از سرويس مدرسه اقدامات مناسب را انجام خواهند داد.

رييس آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اين كه ما هم به اين اعتقاد داريم كه كارها بايد قانونمند، انجام شود و نظام درستي داشته باشد، تصريح كرد: ما وظايف سنگين‌تر و مهمتري داريم و ماموريتمان مسايل آموزشي و تربيتي است، در عين حال اين كار از وظايف اولياست و اوليا هم اقدام شايسته را انجام مي‌دهند و دستگاه‌هاي ديگر كه در اين زمينه وظايفي دارند هم، به وظايف خود عمل مي‌كنند.

يزداني در اين حين، در پاسخ به اين سوال كه آيا طبق گفته شما، خود اوليا هم بايد با قيمت‌هاي گزاف تاكسيراني در زمينه سرويس مدارس كنار بيايند، گفت: اين مورد از وظايف شوراي شهر تهران است و شوراي شهر تهران بايد پاسخگو باشد، ما هم در حد وظايف كاري خودمان پاسخگو هستيم.

وي در ادامه پاسخ به اين كه به دليل قيمت‌هاي بالاي تعيين شده براي سرويس مدارس از سوي تاكسيراني، مردم باز هم به سرويس‌هاي شخصي مدارس روي آورده‌اند، اظهار كرد: عرض كردم كه وظايف هر دستگاهي مربوط به خودش است و در حيطه وظايف خود به اين موضوع وارد مي‌شود.

رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران:

نرخهاي سرويسهاي مدارس با اصلاحاتي فردا در شوراي شهر مجددا مطرح مي‌شود

رسول خادم، رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران گفت: نرخ‌هاي سرويس مدارس با اصلاحاتي فردا ـ يكشنبه ـ در جلسه شوراي شهر تهران مطرح مي‌شود.

وي افزود: جلسه‌اي با حضور نمايندگان فرمانداري تهران، سازمان آموزش و پرورش و تاكسيراني شهر تهران در كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران برگزار و در مورد ابهاماتي كه نسبت به نرخ‌هاي سرويس مدارس به وجود آمده بحث و بررسي صورت گرفت.

وي تصريح كرد: ملاك عمل در مورد تعيين نرخ‌هاي سرويس مدارس همان نرخ‌هاي حمل و نقل عمومي شهر تهران است و اصلاحات مورد نظر نيز با همين رويكرد در مورد نرخ‌هاي اعلام شده صورت مي‌گيرد.

مدير عامل سازمان تاكسيراني شهر تهران:

اعتراض سازمان آموزش و پرورش در مورد نرخ‌هاي چند برابري نسبت به سال قبل در سرويس مدارس را قبول نداريم

تيموري كرماني، مدير عامل سازمان تاكسيراني شهر تهران نيز در اين خصوص به ايسنا گفت: قيمت‌هاي اعلام شده از سوي تاكسيراني بر اساس افزايش قيمت‌هاي سال 87 در حمل و نقل عمومي بوده است.

وي بيان كرد: اعتراض سازمان آموزش و پرورش در مورد نرخ‌هاي چند برابري نسبت به سال قبل در سرويس مدارس را قبول نداريم و اخذ چنين رقم‌هايي از سوي رانندگان سرويس‌هاي مدارس واقعي نيست.

تيموري خاطرنشان كرد: از نتيجه كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران به دليل حضور نداشتن در اين جلسه بي‌اطلاع هستم.

رييس پليس راهور تهران:

مديران مدارس پايتخت مصوبه دولت در خصوص ساماندهي سرويس‌هاي دانش‌آموزان را اجرا نكردند

سرويس‌هاي غيرمجاز مدارس از10مهر توقيف مي‌شوند

سرهنگ هاشمي، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز با تاكيد بر اين كه متأسفانه مديران مدارس پايتخت مصوبه دولت در خصوص ساماندهي سرويس‌هاي مدارس را اجرا نكرده‌اند، به ايسنا گفت: مأموران راهنمايي و رانندگي از 10 مهر ماه ضمن برخورد جدي با سرويس‌هاي غيرمجاز مدارس، آنها را توقيف و روانه پاركينگ مي‌كنند.

وي با اشاره به ابلاغ آيين‌نامه سرويس‌هاي مدارس از سوي دولت و هماهنگي‌هاي انجام شده با شهرداري تهران و سازمان تاكسيراني افزود: بر اين اساس شهرداري تهران تاكسي‌ها را به عنوان سرويس‌هاي مجاز براي مدارس اعلام كرده است.

وي تاكيد كرد: علي‌رغم مصوبات جلسات هماهنگي و مصوبه هيات دولت در خصوص ساماندهي سرويس‌هاي مدارس كه به امضاي وزراي آموزش و پرورش، كشور و راه و ترابري رسيد و پيش‌نويس آن توسط رييس آموزش و پرورش تهيه شد و به تاييد رييس‌جمهوري رسيد، متأسفانه مدارس تهران از اين مصوبه تمكين نكرده و نسبت به ساماندهي سرويس‌هاي دانش‌آموزان اقدام نكرده‌اند.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه تمامي سرويس‌هاي مدارس تهران بايد تاكسي باشند، افزود: مديران مدارسي كه از سرويس‌هاي غيرتاكسي استفاده كنند در صورت بروز حادثه عامل تصادف معرفي شده و بايد پاسخگوي دستگاه قضايي باشند.

وي با تاكيد بر اين كه علي‌رغم برگزاري جلسات متعدد هماهنگي ستاد مهر از 3 ماه قبل تا كنون در خصوص بازگشايي مدارس و سرويس مدارس، متاسفانه با تعلل صورت گرفته سرويس مدارس بموقع ساماندهي نشدند، افزود: اين امر موجب شد تا تراكم ترافيك و ناهنجاري ناشي از آن و دغدغه‌هاي خاطر اولياي دانش‌آموزان افزايش يابد.

رييس پليس راهور تهران تصريح كرد: عدم ساماندهي سرويس‌هاي مدارس توسط مديران علاوه بر اين كه دغدغه خاطر والدين را دربر داشته است، سبب بروز اختلال و تراكم ترافيك در سطح كل شهر تهران و آسيب‌پذيري شبكه حمل و نقل شده است كه تبعات سنگين آن گريبانگير همه تهراني‌ها شده است.

وي به ايسنا گفت: لذا لازم است مديران مدارس و سازمان تاكسيراني نسبت به ساماندهي سرويس‌هاي دانش‌آموزان اقدامي جدي كرده تا از بروز لطمات بيشتر به شبكه حمل و نقل جلوگيري شود.

سرهنگ هاشمي با اشاره به اينكه پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد تنها حدود 26 هزار دستگاه سرويس براي مدارس تهران مورد نياز است، افزود: سازمان تاكسيراني نيز اعلام آمادگي كرده تا سقف 60 هزار دستگاه تاكسي براي سرويس‌هاي مدارس اقدام كند.

رييس پليس راهور تهران بزرگ گفت: علي‌رغم اعلام ضرورت استفاده از تاكسي‌هاي سواري و ون براي سرويس‌هاي مدارس متاسفانه بجز چند منطقه آموزش و پرورش ساير مناطق در اين زمينه همكاري نداشته‌اند.

وي با اشاره به اينكه مشخص نيست چرا مديران مدارس تمايلي به استفاده از تاكسي ندارند افزود: اين در حاليست كه حتي نرخ تاكسي‌ها ارزان تر از سواري‌هاي شخصي است.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه حتي مسافربرهاي شخصي ساماندهي شده نيز مجاز به سرويس‌دهي به مدارس نيستند، به ايسنا گفت: در عين حال بايد تاكسي‌ها سالم بوده ، معاينه فني و بيمه سرنشين داشته باشند و رانندگان آنها برابر ظرفيت مجاز سوار كنند.

وي با اشاره به اينكه ظرفيت هر دستگاه تاكسي سواري 4 نفر است افزود: تاكسي‌هايي كه بيش از ظرفيت دانش‌آموز سوار كنند، خودروي آنها توسط ماموران راهنمايي و رانندگي توقيف و به معاونت ترافيك شهرداري تهران براي رسيدگي اعزام مي‌شوند.

انتهاي پيام
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن