تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818954209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار همداني:بسيج نسخه شفابخش در مقابل هر نوع تهديد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: سردار همداني:بسيج نسخه شفابخش در مقابل هر نوع تهديد است
تهران- خبرگزاري كار ايران
جانشين فرماندهي نيروهاي بسيج با بيان اينكه حدود دو ميليون نفر از بسيجيان براي سازمان رزم نيروي سپاه پيش بيني شده است، گفت: ما ديگر بسيجيان را تنها به عنوان تكاور لحاظ نمي‌‏كنيم ومانند دهه اول بسيجيان ما در بخش‌‏هاي نيروي زميني، هوايي و سپاهي سازماندهي خواهند شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، سردار همداني در يك نشست خبري به مناسبت بزرگداشت حضور نيروهاي مردمي و بسيجي در دفاع مقدس با بيان اينكه نيروهاي مردمي ما در دفاع مقدس توانمندي خود را به جهانيان نشان دادند، گفت: يكي از دستاوردهاي دفاع مقدس ما مدل و الگوي مقاومت در جهان است كه امروزه همه مي‌‏توانند از آن استفاده كنند. همانطور كه شاهد هستيم در لبنان،‌‏فلسطين، بوسني و ... از آن استفاده مي‌‏شود.
وي عمليات بيت المقدس را نقطه عطفي در تاريخ هشت سال دفاع مقدس عنوان كرد و افزود: بعداز عمليات بيت المقدس پشتيباني‌‏هاي كه از عراق مي‌‏شد، آشكار و ناوگان‌‏هاي نظامي آمريكا وارد منطقه شدند و حجم پشتيباني و ورود تسليحات به عراق رادر اين زمان شاهد بوديم و قطعنامه‌‏هاي بين‌‏المللي نيز عليه ما صادرشدند.
وي با اشاره به اينكه در هشت سال دفاع مقدس از كشورهاي مختلفي اسير داشتيم، گفت: بعد از اين عمليات نيروهاي كمكي بسياري از كشورها وارد عراق مي‌‏شود و تانك‌‏هاي مدرن كه در واگذاريش به عراق محدوديت بود، وارد عراق مي‌‏شود ولي با ورود مردمان به صحنه‌‏هاي جنگ تحولي عظيمي رخ مي‌‏دهد و گرنه در نيروهاي كلاسيك ما هيچ تحولي رخ نداده بود.
جانشين فرماندهي نيروهاي مقاومت بسيج با اشاره به اينكه بني صدر نيروهاي مردمي را فاقد صلاحيت عنوان مي‌‏كرد، ادامه داد: ما شاهد بوديم از زماني كه نيروهاي مردمي و بسيحي وارد عرصه نبرد و دفاع ‏شدند سرنوشت جنگ تغيير پيدا كرده و به نفع ما رقم مي‌‏خورد ضمن اينكه ما در تمام عمليات‌‏ها نقش مردم را شاهد هستيم.
وي حضور گسترده مردم در آخر جنگ را بي نظير دانست و گفت: ورود گسترده مردم به جبهه‌‏هاي جنگ خيلي بالا بود به حدي كه نمي‌‏شد، فرماندهي كنيم و آنان خود مردم را سازماندهي مي‌‏كردند.
سردار همداني در ادامه با اشاره به جزئيات عمليات مرصاد به تبيين نقش مردم در اين عمليات پرداخت و افزود: تك آخر جنگ گل سرسبد حضور مردمي در دفاع مقدس بود. اگر كمي انصاف داشته باشيم مي‌‏توانيم بگوييم كه همه مردم در دفاع مقدس نقش داشتند. يعني حتي كساني كه سكوت كردند و حركت اعتراض آميز نداشتند آنها نيز در جنگ سهم داشتند. بنابراين نقش اول در دفاع مقدس به اعتراف همه فرماندهان و مسوولان ازآن مردم بود و اين دفاع جانانه مردم است كه باعث شده تا همين امروز دشمنان جرات عملي كردن نقش‌‏هاي شوم خود را نداشته باشند.
وي در پاسخ به سوالي درخصوص تفاوت وضعيت امروز با وضعيت گذشته گفت: اتفاقي كه امروز افتاده، اين است كه ديروز ما بايك تهديد مواجهه بوديم و كسي كه به ما حمله كرده بود با يك حمله منظم برابري مي‌‏كرد ولي امروز دشمنان ما فرق كرده‌‏اند. دشمن اصلي ما آمريكاست كه در منطقه خليج فارس، عراق و افغانستان حضور دارد و مي‌‏طلبد كه نيروهاي ورزيده‌‏تري نسبت به ديروز داشته باشيم.
وي ادامه داد: امروز گردان‌‏هاي عاشوراي ما در سه سطح تقسيم شدند كه سطح اول ما با نيروهاي حرفه‌‏اي مسلح دنيا برابري مي‌‏كند و ما براي جلوگيري از يك تهديد هم طراز، يگان‌‏هايي را طراحي كرديم كه در سال گذشته در محضر مقام معظم رهبري مانور و رزمايش داشتند و امسال هم در هفته بسيج رزمايشي داريم كه بخشي از آن را به نمايش مي‌‏گذاريم و به جرات مي‌‏توانيم بگوييم كه تكاورهايي داريم كه با انگيزه‌‏تر و شجاع‌‏تر از نيروهاي مسلح همطراز خود در دنيا هستند.
جانشين فرماندهي نيروهاي بسيج با بيان اينكه سازماندهي دو ميليون بسيجي براي سازمان رزم نيروي سپاه پيش بيني شده است، گفت: ما ديگر بسيجيان را تنها به عنوان تكاور لحاظ نمي‌‏كنيم ومانند دهه اول بسيجيان ما در بخش‌‏هاي نيروي زميني، هوايي و سپاهي سازماندهي خواهند شد.
وي بسيج را نسخه شفابخش در مقابل هر نوع تهديد دانست و گفت: بسيج امروز ما با بسيج زمان جنگ هم در سازماندهي و هم در نوع آموزش فرق كرده و ارتقا پيدا كرده است. در بخش غير نظامي و در قشر جامعه پزشكي ، اساتيد ، فرهنگيان و دانشجويان بسيج خود را براي مقابله با هرگونه تهديدي آماده كرده است.
سردار همداني از ادغام سازمان نيروي مقاومت بسيج در سپاه به عنوان هم افزايي يا ارتقا توان رزمي سازمان بسيج نام برد و افزود: براي آمادگي و ورود در عرصه‌‏هاي مختلف كاهش تهديدات اين ساختار از الزامات حركت به سمت هدف است و مي‌‏خواهيم با تغيير ساختار سرعت‌‏مان را در نيروي مقاومت بسيج افزايش دهيم. با اين هم افزايي انجام شده توانايي بسيج نسبت به ديروز چندين برابر شده است و گردان‌‏هاي بسيجي ما تسليحات مدرن‌‏تري خواهند داشت.
پايان پيام

كد خبر: 448167
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن