تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816601881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمانده ارشد منطقه نظامي آجا استان فارس: دفاع مقدس، عمق روشن‌بيني امام (ره) را نشان داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرمانده ارشد منطقه نظامي آجا استان فارس: دفاع مقدس، عمق روشن‌بيني امام (ره) را نشان داد
خبرگزاري فارس: فرمانده ارشد منطقه نظامي آجا در استان‌هاي فارس و كهگيلويه و بويراحمد گفت: دفاع مقدس عمق روشن‌بيني امام (ره) را نشان داد و زمينه‌اي براي شكل‌گيري و استحكام اتحادي پايدار ميان آحاد مردم خصوصا نيروهاي ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، حسين شكوهي در گفتگو با خبرنگار فارس در شيراز گفت: بعد از آنكه آمريكا از نابودي نظام اسلامي كه مي‌رفت آرام‌‌آرام پا بگيرد، با اجراي برنامه‌هايي مانند كودتاي نظامي و هرج و مرج داخلي نااميد شد، برگ آخر خود را رو كرد و عراق با تمام قدرت به ايران حمله‌ور شد.
شكوهي گفت: عراق خصومتي ديرينه با ايران داشت و آمريكا مي‌دانست كه فرد خونخوار و زياده‌طلبي چون صدام آلت‌دست مناسبي براي رسيدن به خواسته‌هايش است بنابراين همه چيز بر اساس برنامه‌ريزي اجرا شد و روز بيست ششم شهريور 1359 صدام در مقابل دوربين‌هاي تلوزيون، قرارداد 1975 الجزاير را كه حدود مرزي بين دو كشور ايران و عراق را تعيين مي‌كرد، پاره كرد.
اين فرمانده دوران جنگ گفت: عراق به قصد جداكردن خوزستان، گرفتن جزاير سه‌گانه خليج فارس، تسلط بر خليج فارس و در نهايت به زانو درآوردن نظام نوپاي اسلامي وارد جنگ شد، ارتشي مقتدر با نيروهايي كه دوره‌هاي مختلف را طي كرده و آماده جنگ بودند.
شكوهي با تاكيد بر اينكه ارتش عراق ارتشي درمانده و ضعيف نبود،‌ به تحليل وضعيت ايران در آن زمان پرداخت و گفت: ايران تازه از زير يوغ شاه خارج شده بود و هنوز بسياري از دستگاه‌هاي اداري وضعيت پايداري نداشتند، هرج و مرج در غرب و فعاليت گروه‌هاي تروريستي در مركز، مشكلاتي را سر راه نظام فراهم كرده بود، ارتباط با آمريكا كاملا قطع شده بود، ارتش با سوء مديريت از هم پاشيده و گسسته بود، سپاه هنوز شكل و قوام نگرفته بود، از تشكيل بسيج تنها يك سال مي‌گذشت و بسياري از مشكلات كه هر جامعه انقلابي با آن دست به گريبان است، ايران را در موقعيتي حساس قرار داده بود.
وي خاطرنشان كرد: همين مسئله صدام را به اين باور رساند كه در مدت كوتاهي نظام اسلامي را سرنگون كرده و به اميال شيطاني خود دست پيدا مي‌كند.
فرمانده ارشد نظامي فارس در خصوص وضعيت ارتش در زمان آغاز جنگ گفت: در ابتداي انقلاب با خروج مستشاران آمريكايي كه نمي‌گذاشتند افسران ايراني در امور اصلي دخالت كرده و حتي تصميم‌گيري كنند، ارتش تا حدودي با مشكل مواجه بود اما به همت افسران دلسوز و توانمند و ولايي به‌سرعت تدبير امور به‌دست گرفته شد.
وي اضافه كرد: در آغاز جنگ، مديريت بني‌صدر و مدني بر ارتش موجب از هم گسستگي و ناهماهنگي فراواني شده بود و توان رزمي و عملياتي ارتش به دليل كاهش مدت سربازي، كاهش نيروها و اقدامات غير عقلاني ديگر بسيار تقليل پيدا كرده بود.
شكوهي گفت: جنگ با شليك اولين گلوله در 31 شهريور 1359 از سوي يك تانك T72 توسط شخص صدام با حمله برق‌آساي 12 لشكر و 45 تيپ از نيروهاي زبده و دوره ديده ارتش عراق در مرزهاي غرب، جنوب غرب و جنوب آغاز شد، اگرچه بيشترين فشار در منطقه جنوب و خاك خوزستان بود.
اين فرمانده ارتش ادامه داد: در ابتداي تجاوز عراق به خاك مقدس جمهوري اسلامي، به دليل مشكلاتي كه ذكر شد، كيلومترها از خاك كشورمان به دست اشغالگران افتاد تا اينكه ارتش خود را پيدا كرد و نيروهاي سپاه و بسيج نيز به سرعت شكل نظامي گرفته و در مناطق عملياتي مستقر شدند و با بيرون راندن بني‌صدر و تشكيل ستاد فرماندهي مشترك ارتش و سپاه،‌ توان نظامي ايران به حد واقعي خود رسيد.
وي گفت: ايران قادر بود همان ابتداي جنگ پاسخ دندان‌شكني به ارتش بعث و فرمانده زياده‌خواهشان صدام بدهد اما حضور و فرماندهي بني‌صدر و اختلافي كه بين نيروهاي سپاه و ارتش ايجاد كرده بود از يك سو و از سوي ديگر مديريت غلط وي موجب فرصت‌سوزي شد و عراق توانست وارد خاك ما شده و بخش‌هايي را اشغال كند.
فرمانده ارتش در استان فارس اضافه كرد: زماني ‌كه با تدبير رهبر انقلاب، بني‌صدر از فرماندهي كل قوا خلع يد شد، انسجام بين ارتش و سپاه و نيروهاي مردمي شكل گرفت و طراحان با طراحي عمليات‌هاي متعدد آفندي، عراق را كه مست از پيروزي بود، وادار به عقب‌نشيني كردند.
وي با اشاره به رشادت‌هاي هوانيروز و نيروي هوايي گفت: در دوران دفاع مقدس نيروي هوايي و پدافند هوايي، نيروي دريايي و نيروي زميني شامل ارتش، سپاه پاسداران، نيروهاي بسيج مردمي و ژاندارمري، كار دفاع از اين آب و خاك را مردانه بر عهده گرفتند و با اقتدا به رهبر فرزانه، پيروزي‌هاي فراواني كسب كردند.
شكوهي با تصريح اينكه يكي از بزرگترين اشتباهات ارتش عراق، توقف 34 روزه پشت دروازه‌هاي خرم‌شهر به خاطر استقامت مردمي بود، گفت: اين تاخير تمام استراتژي‌هاي آنان را به‌هم ريخت، اگرچه آنان گمان نمي‌كردند كه در اين نقطه با مقاومت نيروهاي مردمي و تكاوران دريايي مواجه شوند.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: نيروي دريايي ارتش ظرف مدت 67 روز يعني تا 7 آذر 59، با انجام عمليات‌هاي آفندي شهيد صفري، اشكان و مرواريد و انهدام سكوهاي البكر و الاميه و از بين بردن سكوهاي نفتي عراق، بخش اعظمي از نيروي دريايي اين كشور را نابود و زمين‌گير كرد.
شكوهي با اشاره به اينكه نيروي دريايي ارتش در طول دوران دفاع مقدس بيش از 200 عمليات اسكورت را نيز با موفقيت انجام داد، گفت: با توجه به شدت نبرد در جبهه‌ها و برتري توان تسليحاتي ارتش عراق، نيروي هوايي ارتش و خلبانان جان‌بركف اين نيرو، تنها به فاصله دو ساعت بعد از اولين حمله عراق و علي‌رغم اينكه آمادگي قبلي وجود نداشت، بعد از ظهر روز 31 شهريور 59 با انجام عملياتي موفق، دو پايگاه مهم نيروي هوايي عراق به نام‌هاي الرشيد و شعيبه را در هم كوبيدند.
شكوهي با تصريح اينكه نيروي هوايي ايران و خلبانان شجاع آن، در دوران دفاع مقدس تمامي استانداردهاي هوايي را دستخوش دگرگوني كرده و ركورهايي را برجا گذاشتند، گفت: ركورد سوختگيري در هوا آنهم در هواي طوفاني، ركورد سوختگيري در شب، ركورد مدت زمان حضور در كابين خلبان هواپيماي جنگنده و عمليات‌هايي كه در نوع خود در سطح نيروهاي هوايي جهان بي‌نظير است و منجر به كاركشتگي اين نيرو شد.
وي در بيان نقش نيروهاي زميني در دوران دفاع مقدس نيز گفت: پايه و ستون جبهه‌هاي نبرد نيروهاي زميني ارتش، سپاه و بسيج بودند، نيروهايي كه در راس تك و پاتك‌ها قرار داشته و در مقابله مستقيم با ارتش تا دندان مسلح عراق بودند، در اين ميان دلاورمردي‌هاي خلبانان هوانيروز ارتش، حماسه‌هاي ماندگاري را رقم زد، در جائيكه با هلي‌كوپتر و با انجام عمليات‌هاي غيرقابل توصيف به شكار تانك و نفربر اقدام كرده و همه را مبهوت قهرماني‌هاي خود كردند.
شكوهي با اشاره به دو دسته عمليات انجام شده آفندي و پدافندي توسط نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي در دوران دفاع مقدس، به انسجام مثال‌زدني ارتش و سپاه و بسيج اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه تمام اين اتحاد و يكدلي مديون رهبري مدبرانه حضرت امام و رئيس‌جمهور وقت بود، گفت: در سراسر جبهه‌ از دهانه فاو در خوزستان تا ارتفاعات دالامپرداغ در آذربايجان غربي، در طول هشت سال دفاع مقدس رشادت‌هايي از اين نيروها مشاهده شد كه در هيچ كجا ديده نشده است.
اين فرمانده ارتش با تاكيد بر اينكه تمامي عمليات‌هاي آفندي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي در طول دوران دفاع مقدس به آزادسازي بخش‌هايي از خاك مقدس ايران منجر شد، گفت: سال اول جنگ سال تثبيت قواي دشمن بود اگرچه در تمام اين مدت با انجام عمليات‌هاي متعدد اما كوچك مواضع دشمن را به مواضعي نامناسب تبديل كرده و آنان را آزار داديم اما اصل بر مقاومت در برابر هجوم دشمن بود و انجام عمليات تاخيري.
وي گفت: در سال اول 164 عمليات پدافندي و آفندي در سراسر جبهه‌ها انجام شد و در سال دوم با تغيير اوضاع و فرار بني‌صدر از كشور و فراهم شدن زمينه يكپارچگي نيروهاي رزمنده، فرمان تاريخي امام (ره) در خصوص شكسته شدن حصر آبادان كه در جاي خود يك فرمان كاملا عملياتي بود، صادر شد و اين آغاز عمليات‌هاي بزرگ طريق‌القدس، فتح‌المبين، بيت‌المقدس، رمضان، سلسله عمليات‌هاي والفجر و كربلا و نصر بود.
شكوهي گفت: علي‌رغم آنكه 150 شركت اروپايي عراق را تغذيه تسليحاتي مي‌كردند و آمريكا و فرانسه به او آواكس براي كنترل تحركات نيروهاي ايران و هواپيماهاي جنگي ميراژ اف يك براي پيروزي در نبرد هوايي اهدا كردند و هر روز چند فروند آنتونوف با پرواز به فرانسه سلاح و مهمات براي تغذيه ارتش عراق مي‌آورد، نيروهاي مسلح ايران اجازه هرگونه تفكري را از افسران طراح و برنامه‌ريز عراق صلب كرده بود.
فرمانده ارشد منطقه نظامي آجا در استان‌‌هاي فارس و كهگيلويه و بويراحمد گفت: اگر سه هفته عراق و ارتش اين كشور از سوي دشمنان قسم خورده نظام اسلامي تغذيه نمي‌شد و كشورهاي عربي به او پول نمي‌رساندند، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي، آن ارتش را مضمحل مي‌كرد.
شكوهي گفت: با نگاه به آن دوران به خوبي هدايت پيامبرگونه رهبر فقيد انقلاب اسلامي را متوجه خواهيم شد و درايت و تيزبيني آن پيرفرزانه را درك خواهيم كرد، از همان روز كه امام (ره) با هوشياري مقابل كسانيكه خواستار منحل شدن ارتش بودند، ايستاده و فرمودند ارتش بايد بماند، از همان روز كه در سال 58 آن امام راحل دستور تشكيل ارتش 20 ميليوني را صادر فرمودند يا فرمان ايشان براي تشكيل سپاه پاسداران و كميته‌هاي انقلاب اسلامي، همه و همه نشان از درايت و عمق بينش سياسي و اجتماعي و هويدا كننده ارتباط عميق روحاني و معنوي ايشان با خدا بوده است.
به گزارش فارس، نگاه به سال‌هاي دفاع مقدس، از زواياي مختلف، روشن‌كننده بخش‌هاي ماندگار آن دوران طلائي است، دوراني كه ثبات نظام مقدس جمهوري اسلامي را در پي داشت، دوراني كه به استحكام ارتش، سپاه پاسداران و بسيج منجر شد.
فرماندار شهرستان شيراز و يكي از رزمندگان سال‌هاي دفاع مقدس نيز با يادآوري اينكه دوران دفاع مقدس برگ زريني در تاريخ انقلاب اسلامي ايران است، گفت: دشمن در شرايطي به ما حمله كرد كه ما هنوز از مشكلات داخلي فارغ نشده بوديم.
ابراهيم عزيزي در گفتگو با خبرنگار فارس در شيراز افزود: دشمني‌هاي دشمن كه توسط عوامل داخلي در قالب ترور و درگيري‌ها و ديگر اقدامات دشمنانه نمود پيدا مي‌كرد،‌ در آن روزها سراسر ايران را درگير كرده بود.
وي گفت: از طرفي دشمن توسط اردوگاه شرق و غرب به پيشرفته‌ترين امكانات و تواناترين نيروها از نظر برنامه‌ريزي جنگي مجهز شده بود و به مقابله با ايران اسلامي نوپا فرستاده بودند.
عزيزي با اشاره به درگير بودن نيروهاي مسلح با عوامل ترور و كودتا و شورش و فعاليت‌هاي براندازانه در زمان آغاز جنگ گفت: وقتي به ارزيابي دو طرف جنگ در زمان آغاز آن مي‌پردازيم و در نهايت پيروزي ايران را در مقابل دشمن مي‌بينيم، متوجه مي‌شويم كه اين عدد نيروها يا توان تجهيزاتي نبود كه ما را به دشمن برتري داد، اين سلاح ايمان و مردانگي و نگاه خالصانه رزمندگان ايران و اعتقاد راسخ به عملي كه انجام مي‌دادند بود كه ما را در جنگ سرافراز و پيروز كرد.
فرماندار شهرستان شيراز گفت: اكنون كه نگاه مي‌كنيم و مي‌بينيم در زمان دفاع مقدس رزمندگان ما براي ايجاد سنگر در تامين گوني هم با مشكل مواجه بودند تا چه رسد به مهمات براي نبرد و در عين حال در همه صحنه‌هاي نبرد، موفق عمل مي‌كردند و پيروزي با ما بود، متوجه مي‌شويم كه علت را بايد در جاي ديگري جستجو كرد.
وي با تاكيد بر اينكه بايد تمام زواياي دفاع مقدس را براي نسل‌هاي امروز و آينده بازگو كرد، گفت: بايد بدانيم كه هر ملتي كه از داشته‌هاي و ارزش‌هاي خود در مقابل زياده‌خواهي‌هاي زياده‌خواهان جهان و مستكبران عالم دفاع نكند، محكوم به شكست و نابودي خواهد بود.
عزيزي گفت: با بهره‌گيري از قدرت لايزال الهي، رهبري مقتدرانه و مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب امام(ره) عزيز و يكپارچگي و وحدت آحاد مختلف مردم و نيروهاي مسلح، در دفاع مقدس پيروز شده و اجازه نداديم خدشه‌اي به آرمان‌هايمان وارد شود.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با بيان اينكه هميشه حفظ و پاسداري از آرمان‌ها، هزينه‌‌هايي براي ملت‌ها داشته و دارد،‌ گفت: دفاع مقدس هزينه‌اي بود كه براي به‌دست آوردن بسياري از بركات پرداخته‌ايم،‌ دفاع مقدس رمز ايستادگي و مقاومت و پايداري ما برسر آرمان‌ها و خواسته‌‌هايمان است،‌ دفاع مقدس آغاز صدور انقلاب و انديشه‌هاي انقلابي امام (ره) و نمايش مردانگي و صلابت ملت هميشه در صحنه ايران به جهانيان بود.
عزيزي با تاكيد بر اينكه دست‌‌آوردهاي فراوان دفاع مقدس براي مردم و ايران،‌ آن دروان را به دوراني طلائي در تاريخ اين مملكت بدل كرده است،‌ گفت: در سايه دفاع مقدس خود‌كفايي و خود‌اتكايي و بالندگي همه‌جانبه را به‌دست آورديم در سايه دفاع مقدس، انديشه‌هايي كه دشمن مي‌خواست در نطفه خفه شده و از ايران صادر نشود، به دنيا صادر شد، پيشرفتي كه دشمن نمي‌خواست ايران و ايراني به آن دست‌پيدا كند، حاصل شد و هر‌آنچه كه به عنوان نيكي و بركت در اين كشور وجود دارد، به‌دست آمد.
وي اضافه كرد: طبيعتا ملت رشيد و غيرتمند ايران كه مردانه در آن دوران سخت ايستاد و توطئه‌هاي دشمن را خنثي كرد، ‌هرچه در سر داشتند به خودشان باز گردانيد،‌ به خوبي اين بركات را درك كرده و مي‌داند اگر به قله‌هاي افتخار در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و ورزشي دست‌پيدا كرده است، همه را مديون آن دوران ماندگار و سلحشوري‌هاي رزمندگان اسلام است.
اين مسئول با تصريح اينكه مسلمانان جهان مانند مردم مسلمان لبنان امروز، دوران دفاع مقدس ايران را سرلوحه مجاهدت‌ها و رشادت‌هاي خود قرار داده و در مقابل استكبار ايستاده‌اند، گفت: امروز اگر استكبار جرات نمي‌كند كه بر عليه ايران اقدامي انجام دهد، به بركت آن دوران است، دوراني كه نشان‌داديم براي دفاع از آرمان‌ها و انديشه‌هايي كه از رهبر فقيدمان سرچشمه گرفته بود، حاضر به نثار همه داشته‌هايمان هستيم و نبايد فراموش كرد كه آن دوران را مردان مرد و رزمندگان سلحشوري آفريدند كه براي اثبات حقانيت‌شان،‌ براي دفاع از داشته‌هايشان، مرز جانبازي و فداكاري و ايثار را پشت سرگذاشتند و ماندگار شدند.
فرمانده سابق بسيج سپاه شهرستان شيراز با بيان اينكه همه اين‌ها را ‌مديون تفكرات امام و پايبندي ملت بر اصول اسلامي و ارزش‌هاي الهي هستيم،‌ گفت: رمز موفقيت ايران اسلامي در آن دوران خون و حماسه، تبعيت محض از امام (ره) و انسجام و وحدت بين ملت، تلاش دلسوزانه مسئولان بي‌تكلف نظام بود.
عزيزي ادامه داد: امروز هم ما با وجود بركت ولايت فقيه، رهبري رهبر معظم انقلاب اسلامي و جوانان باغيرت و ملت متحد و يكپارچه را داريم، امروز هم نيروهاي مسلح ايران اسلامي ايثارگرتر از هميشه،‌ با آمادگي كامل، ايماني راسخ و توان بالاي نظامي و سلحشوراني دلاور را در اختيار داريم.
فرماندار شهرستان شيراز گفت: بايد فرصت ذي‌قيمت هفته دفاع مقدس را غنيمت شمرده و با تلاشي مضاعف سعي در انعكاس ابعاد مختلف آن دوران به نسل امروز و نسل‌هاي فردا داشته باشيم، امروز همه مسئولان در بخش‌هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي و حتي سياسي، وظيفه خطير انعكاس حقايق آن دوران را براي كمك به ماندگاري عواملي كه منجر به پيروزي و بقاي نظام جمهوري اسلامي ايران شد را بر عهده دارند.
عزيزي با تصريح اينكه نبايد دلاورمردان و رزمندگان آن دوران را فراموش كرد، گفت: شهدا همه چيز ما هستند، رزمندگان نمادهاي پايداري دوران دفاع مقدس به شمار مي‌روند و جانبازان ايثارگران،‌ عزت و افتخار جامعه ونظام محسوب مي‌شوند، بايد با عزيز داشتن آنان،‌ ارزش‌‌هايي را كه براي حفظ‌شان جانفشاني‌ها شد، براي هميشه حفظ شود و در اين راه همه مسئول هستيم.
انتهاي پيام/ر
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن