تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815419219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با نمايشگاه قرآن در ماه صيام / (17) نشست قرآن و نجوم در بخش دانشگاهي نمايشگاه قرآن برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با نمايشگاه قرآن در ماه صيام / (17) نشست قرآن و نجوم در بخش دانشگاهي نمايشگاه قرآن برگزار شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نشست «قرآن و نجوم» شب گذشته در بخش دانشگاهي شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم برگزار شد.

به گزارش روز جمعه گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"،نشست «قرآن و نجوم» به ‌همت مجمع كانون‌هاي قرآن و عترت دانشگاهي از ساعت 21/30 شب گذشته، چهارم مهرماه در محل سالن شماره سه نشست‌هاي بخش دانشگاهي شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم برگزار شد.
بنابر اين‌گزارش، در اين نشست «اميدياني» از استادان دانشگاه، با استفاده از تصاوير نجومي و فضايي توضيحاتي را درباره عظمت خلقت خداوند به حضار داد و گفت: همه اين آيات و نشانه‌ها ما را به تفكر و تدبر در آيات الهي فرا مي‌خواند.
وي افزود: در جاي جاي قرآن درباره پديده‌هاي الهي كه در پيرامون قرار دارند صحبت به‌ ميان آمده و از ما خواسته شده كه درباره اين پديده‌ها و آيات الهي مطالعه و تفكر كرده و سطحي و زودگذر از كنار آن‌ها نگذريم.
اميدياني با اشاره به آيه 57 سوره غافر «لَخَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَكْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ» تصريح كرد: در اين آيه خلقت آسمان‌ها و زمين از خلقت انسان باشكوه‌تر و باعظمت‌تر معرفي شده و گفته نشده كه همه مردم نمي‌دانند بلكه گفته شده أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ و اين مطلب را مي‌رساند كه اولياء و پيامبران قادر به درك عظمت خلقت آسمان‌ها و زمين بوده‌اند.
«اميدياني»گفت: در جاي جاي قرآن درباره پديده‌هاي الهي كه در پيرامون قرار دارند صحبت به‌ ميان آمده واز ما خواسته شده كه درباره اين پديده‌ها و آيات الهي مطالعه و تفكر كرده و سطحي و زودگذر از كنار آن‌ها نگذريم
به گزارش ايسكانيوز: اين مدرس دانشگاه در ادامه با پخش فيلمي از يك سفر فضايي براي حضار به عظمت كهكشان‌ها و حركت‌هاي موجود در آن‌ها اشاره كرده و با استفاده از اطلاعات نجومي و علم فيزيك روابط بين اجزاي تشكيل‌دهنده كهكشان‌ها را تشريح كرد.
اميدياني با اشاره به آيه 40 سوره ياسين تأكيد كرد: اين‌كه خداوند در قرآن گفته «...وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ» اشاره به حركت‌هاي موجود در كهكشان‌ها است و يكي از اين كهكشان‌ها نيز كهكشان «راه شيري» است و در آن زمين به دور خورشيد مي‌گردد.
وي ادامه داد: با توضيحاتي كه به شما عرض كردم و با تصاوير نيز مشاهده كرديد دوباره برمي‌گرديم به آيه 57 سوره غافر، «لَخَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ أَكْبَرُ مِنْ خَلْقِ النَّاسِ...»، اين‌جا است كه مشخص مي‌شود معنا و مفهوم اين مطلب كه خداوند متعال ما را به آن متوجه مي‌كند چيست و چرا خلقت آسمان‌ها و زمين از خلقت انسان‌ها با عظمت‌تر معرفي شده است.
اميدياني در پايان عنوان كرد: قرآن در جامعه ما غريب و مهجور است، شما نگاه كنيد به عنوان مثال وقتي يك بازي فوتبال برگزار مي‌شود، كلي نقد و تحليل درباره آن نوشته مي‌شود و برنامه‌هاي تلويزيوني براي بازبيني و كارشناسي آن تهيه مي‌شود، من نمي‌گويم اين كار بد است ولي چه خوب است كه اگر براي يك مسابقه فوتبال چنين كارهايي انجام مي‌شود، براي تدبر و تفكر علمي در آيات قرآن نيز جلساتي برگزار شود./146/120
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن