تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816608146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كارو امور اجتماعي:در ارايه تسهيلات به بخش توليد دقت بيشتري شوداقتصاد ايران نياز به مهندسي مجدد در ساختارها دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير كارو امور اجتماعي:در ارايه تسهيلات به بخش توليد دقت بيشتري شوداقتصاد ايران نياز به مهندسي مجدد در ساختارها دارد


تهران- خبرگزاري كار ايران
وزير كار و امور اجتماعي از سيستم بانكي در خواست كرد كه هنگام ارايه تسهيلات به بخش توليد با كمك مشاوران بخش غيردولتي،توجيه اقتصادي و فني طرح ها را براساس مزيتهاي منطقه اي به دقت مورد توجه و بررسي قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سيد محمد جهرمي وزير كار و امور اجتماعي شب گذشته در گردهمايي 6 تشكل فعال اقتصادي كشور كه با موضوع بررسي موانع توليد و سرمايه‌‏گذاري برگزار شد، گفت: آنچه باعث شد تا وزرات كار و امور اجتماعي رويكرد خود را به سمت توليد ببرد، حفظ كار با توجه به رفع موانع و سرمايه‌‏گذاري در توليد نبود.
وي افزد: بيش از 30 مورد موانع توليد را در سرمايه‌‏گذاري احصا كرديم و پس از وزن‌‏دهي مشخص كرديم كه چه كارهايي بايد در رفع اين موانع انجام شود.
جهرمي اولين موضوع رارويكرد مسئولان دولتي نسبت به توانمند‌‏سازي و حمايت از بخش‌‏خصوصي دانست و عنوان كرد: اگر اين رويكرد و تفكر تغيير پيدا نكند هرچه قانون بنويسيم اجراي آن با چنين رويكردي عملي نخواهد شد و در نتيجه به سمت بزرگ شدن اقتصاد دولتي پيش مي رويم.
وي ادامه داد: طبيعي است كه بايد اين تفكر را در بين مديران عالي و مياني تغيير بدهيم و بايد به سمتي برويم كه وظايف حاكميتي را روشن‌‏تر و شفاف‌‏تر و در قالب قانون اساسي و سياست‌‏هاي اصل 44 و در قالب نيازهاي چشم‌‏انداز سامان بدهيم.
وزير كار و امور اجتماعي با بيان اينكه پس از روشن شدن وظايف حاكميتي و تصدي‌‏گري مي‌‏توان مدل واگذاري را مشخص كرد، اظهار داشت: اگر براي خصوصي‌‏سازي مدلي نداشته باشيم همچنان به انحرافاتي كه در بخش‌‏ها و دولت‌‏هاي گوناگون پيدا كرده‌‏ايم؛ ادامه مي‌‏دهيم.
وي گفت: واگذاري شركت‌‏هاي دولتي به بخش‌‏خصوصي تنها بخش مالكيت نيست، بلكه مهم مديريت است. بارها اشاره كرده‌‏ام كه اگر اين رويكرد را تغيير ندهيم حتي اگر همه شركت‌‏هاي دولتي را واگذار كنيم همانگونه كه در دولت‌‏هاي گذشته واگذار شد؛ با واگذاري 10 كارخانه 100 كارخانه و شركت اضافه مي‌‏شود.
جهرمي خاطرنشان ساخت: امروزشركت‌‏هاي مستقيم وابسته به دولت، شركت‌‏هاي غير مستقيم وابسته به دولت و شبه دولتي‌‏هايي كه در بورس فعالند در واگذاري‌‏ها نقش اساسي و كليدي بازي مي‌‏كنند به طوري كه مديريت و واگذاري به بخش‌‏خصوصي آنگونه كه بايد سامان بگيرد ديده نشده است.
وزير كار و امور اجتماعي با انتقاد از مديريت به شيوه دست به آن دست در شركت‌‏هاي واگذار شده، گفت: سرمايه‌‏گذاري بانك‌‏ها و شركت‌‏هاي تامين اجتماعي و از اين قبيل، نياز دارد كه حتما بازمهندسي و يا مهندسي مجدد در ساختار دولت صورت بگيرد.
وي گفت: اگر بخواهيم خصوصي‌‏سازي بر مبناي اصل 44 ابلاغ شده از سوي مقام معظم رهبري تحقق پيدا كند بازمهندسي اين ساختار از واجبات است زيرا هرچه بدنه دولت بزرگ‌‏تر باشد، طبيعتا با ساختار موجود بعضي از سازمان‌‏ها و دستگاه‌‏هاي ما آنقدر فربه شده‌‏اند كه اداره خودشان هدف شده و فلسفه وجودي خود را از دست داده‌‏اند.
جهرمي با اشاره به اينكه تا زماني كه موانع توليد و سرمايه‌‏گذاري تحقق پيدا نكند، نمي‌‏توان به اهداف چشم‌‏انداز دست يافت، عنوان داشت: در بخش اقتصاد ما هنوز درگير استراتژي افتصادي هستيم همين موضوع باعث شده كه رويكرد مناسبي در چهار برنامه گذشته نداشته باشيم.
وي اضافه كرد: بايد در استراتژي توسعه اقتصادي كشور مشحص شود كه آيا رويكرد اقتصاد جايگزيني واردات است يا توسعه صادرات؟ اگر توسعه صادرات است، موانع توسعه صادرات در قوانين و مقررات و بروركراسي موجود يا منابع موجود بايد ديده شود.
وي يادآور شد: بارها گفته‌‏ام كه اگر بخواهيم موانع رقابت پذيري بنگاه‌‏ها را حل كنيم، بايد بهره وري افزايش يابد و بايد به سمت رويكرد اقتصادي توسعه صادرات برويم.
وزير كار و امور اجتماعي گفت: اگر بخواهيم تورم را مهار و كم كنيم راهي نداريم جز اينكه كه توليدكنندگان به دنبال افزايش تعرفه نباشد بلكه به دنبال اين باشد كه تعرفه در كشورهاي ديگران باعث جلوگيري از نفوذ در بازارها نشود.
او با اشاره به نامه‌‏هاي متعددي گه از توليدكنندگان به وي رسيده است،تصريح كرد: در خواست بعضي از آنها اين است كه با كاهش تعرفه توليد مي‌‏خوابد واقعا بايد بررسي شود كه مشكل كجاست؟ اگر سرمايه‌‏گذاري درست و مزيت‌‏پذير باشد اين اتفاق نمي‌‏افتد.
جهرمي با بيان اينكه در اعطاي پروانه‌‏هاي تاسيس و بهره‌‏برداري بايد مبنا را بر توسعه صادرات قرار بدهيم، خاطرنشان كرد: بايد حداقل 30 درصد از واحدهاي موجود توسط مديران و سرمايه‌‏گذاران به سمت صادرات پيش برود.
وي ادامه داد: اگر بازار پيدا نكنيم و يا 30 درصد هزينه‌‏هاي توليد جبران نشود، با 50 درصد هزينه‌‏هاي سرمايه‌‏گذاري نمي‌‏توان به 100 درصد سود رسيد.
وي با بيان اينكه تا زماني كه استراتژي توسعه افتصادي سامان نيابد؛ استراتژي توسعه صنعتي امكان‌‏پذير نيست، اذعان داشت: در اين راستا لازم نيست كه همه نيازهاي ما توسط توليد داخلي تامين شود بلكه بايد تراز بازرگاني غير نفتي را مثبت كنيم. نفت را براي سرمايه‌‏گذاري مالي براي توسعه صادرات غير نفتي ببريم.
وي گفت: به جاي اينكه ارزهاي خود را در بانك‌‏هاي مختلف خارجي سامان بدهيد و منابع را از اين كشور به آن كشور بكشانيد بهتر است بخشي از ارز كشور را در صندوقي براي توسعه صادرات سامان بدهيد.
وزير كار و امور اجتماعي تحقق اهداف عدالت را از طريق توليد ثروت امكان پذير دانست و اظهار داشت: توزيع منابع فناپذير بايد به ارزش افزوده و سرانه بيشتر منجر شود اگرتوزيع مناسب را همين منابع بدانيم اين منابع فاني و از بين رفتني است.
جهرمي همچنين با اشاره به نقش بنگاه‌‏هاي زودبازده در اقتصاد گفت: رويكرد بنگاه‌‏هاي زودبازده رويكرد وام به افراد متقاضي نيست بلكه رويكرد پرداخت وام به كارآفرينان است. تكيه ما براين بود كه آنكه بازار بهتري دارد و واحدي كه نيمه‌‏كاره است، بايد به آن وام بدهيم از سويي هر نوآوري كه ريسك‌‏پذير است، دولت بايد ريسك آن را بپذيرد.
اوتاكيد كرد: گردش مالي در بازار پول و سرمايه بايد نياز واحدهاي توليدي را تامين كند. بايد دولت و سيستم بانكي و تشكل‌‏ها سازوكارهايي را پيدا كنند كه منابع كشور با توجه به اين اولويت‌‏بندي‌‏ها با نظارت در اختيار توليدكننده واقعي قرار بگيرد.
وزير كار و امور اجتماعي خاطرنشان كرد: ساختار بانكي كشور امروز با بيماري‌‏هاي گوناگون روبروست اگر 10 تا 15 درصد از اين منابع به سوي توليد مي‌‏رود، 85 درصد به جاي ديگر مي‌‏رود.
وي افزود: مجموعه پايه پولي در كشور ما 7/4 برابر گردش دارد در حالي كه امسال به كمتر به 2/4 رسيد و در نتيجه تامين نقدينگي براي بخش‌‏هايي از توليد با مشكل مواجه شد.
وي در پايان گفت: افزايش قيمت مواد اوليه و شكاف ارزش پول ملي با ارزهاي ديگر با مشكلاتي كه از بيرون تحميل شده امروز مشخص است؛ به همين دليل از آقاي حسيني (وزير اقتصاد) مي‌‏خواهم كه بخشي كه معوقات موجه كه قابل اجراست سريع‌‏تر از گردونه معوقات خارج كنند تا راه نفس براي توليد بيشتر باز شود.
پايان پيام

كد خبر: 447942
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن