تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819509642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاآرتص از ناكامي تحريم هاي بين المللي عليه ايران خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هاآرتص از ناكامي تحريم هاي بين المللي عليه ايران خبر داد
روزنا مه "هاآرتض" در گزارشي تحت عنوان "عصر تحريم ها پايان يافته" از ناكامي تحريم هاي بين المللي عليه ايران خبر داد و عملا به شكست اين پروسه عليه ايران اعتراف كرد.


گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا روز جمعه با اعلام اين خبر به نقل از روزنامه مذكور افزود: تحريم هاي سازمان ملل متحد عليه ايران با ناكامي و شكست مواجه شده و اين تنها نتيجه منطقي است كه مي توانيم از موضع اخير روسيه در مذاكرات كشورهاي 5+1 كه به منظور حل و فصل برنامه هسته اي ايران در نظر گرفته شده است، بگيريم.
روسيه اوايل هفته جاري رسما اعلام كرد كه ديگر از پيشنهاد اعضاي دائم شوراي امنيت مبني بر به اجرا گذاشتن دور جديد تحريم ها عليه ايران، كه در حقيقت دور چهارم تحريم ها نيز به شمار مي رود، حمايت نمي كند.
بنابراين، بايد گفت بدون آن كه به اصطلاح هيچ تشييع جنازه اي انجام شده و يا گواهي فوتي صادر شده باشد ، تمامي تلاش ها به منظور جلوگيري ايران براي دستيابي به انرژي هسته اي با ناكامي روبه رو شده است.
نويسنده در ادامه در همين خصوص تصريح كرد : تحريم هايي كه 2 سال پيش در مورد ايران به اجرا گذاشته شد اگرچه ضعيف بود اما موضعي واحد را از جانب اين گروه در قبال برنامه هسته اي ايران ، به تصوير كشيد.
روسيه كه قرار است در طول سال جاري ساخت يك نيروگاه هسته اي را در شهر بوشهر واقع در جنوب ايران تكميل كند هرگز موافق تمام عيار به اجرا درآمدن تحريم ها عليه ايران نبود و همواره تمامي سعي خود را بكار مي گرفت تا از به اجرا درآمدن اين تحريم ها عليه ايران جلوگيري كرده و يا دستكم از شدت آنها بكاهد.
به گزارش هاآرتض ، مسكو زماني كه ضعف قدرت واشينگتن ، هم به دليل وضعيت اش در عراق و افغانستان و هم به دليل وضعيت متزلزل داخلي آمريكا و بحران اقتصادي در اين كشور ، به اوج رسيد ، به تقويت ايران پرداخت و ان را از ضعف و افول اجماعي اگرچه گسترده ، اما سطحي جامعه ي بين الملل عليه اين كشور آگاه ساخت.
نويسنده مقاله در پايان خاطر نشان كرد : پس از آنكه تلاش هاي صورت گرفته از جانب سازمان هاي جاسوسي و اطلاعاتي كشورهاي غربي براي مختل كردن برنامه هاي ايران با شكست مواجه شد ، كشورهاي آمريكا ، انگليس ، فرانسه و به ويژه اسرائيل ( و كشورهاي عربي هم بطور مخفيانه) همگي به تحريم ها اميد بسته و اميدوار بودند كه ايران از خواسته هاي سازمان ملل پيروي و غني سازي اورانيوم را متوقف مي كند ولي اين اميد اكنون به باد رفته است.
از آنجا كه معلوم نيست رئيس جمهور آينده آمريكا خواه از دمكرات ها و خواه از جمهوريخواهان با ماجراجويي نظامي عليه ايران موافقت كند، اسرائيل كه خود در داخل با بحران شديدي مواجه مي باشد، بر سر دوراهي مانده است كه آيا بايدبا دست زدن به ماجراجويي نظامي عليه ايران و پذيرفتن عواقب ان از جانب تهران باشد و يا ان كه بپذيرد كه ديگر عصر انحصار هسته اي آن در منطقه خاورميانه به پايان رسيده است و نقش جديدي را براي خود به عنوان يك شاهد منفعل در رقابت ها ي تسليحاتي منطقه تجسم كند.
صوير**2351**1442
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن