تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821079130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه از استان قم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار كوتاه از استان قم
خبرگزاري فارس: تجليل از پيشكسوتان عرصه ايثار و شهادت، غبارروبي و عطرافشاني مزار شهداي قم و احداث يادمان 13 شهيد در پرديس قم دانشگاه تهران از مهم‌ترين اخبار كوتاه استان قم است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، همايش تجليل از پيشكسوتان عرصه ايثار و شهادت در مركز همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار شد.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در اين مراسم، نظام جمهوري اسلامي وهشت سال دفاع مقدس را از نعمت‌هاي الهي بر مردم برشمرد و گفت: فضل الهي، رهبري و توكل حضرت امام، و مجاهدت و از جان گذشتگي مجاهدان در طول دوران دفاع مقدس سبب شد تا با وجود تمامي امكانات دشمن، پيروز شويم و عزت و اقتدار ايران اسلامي را به ارمغان بياوريم.
وي ادامه داد: تجليل از ايثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تجليل از نعمت‌هاي الهي و مجاهدت‌ها در راه خداست.
وي با تاكيد بر اينكه نبايد ايثارگري‌ها و فداكاري‌هاي رزمندگان به فراموشي سپرده شود، خاطرنشان كرد: ايثارگران امروز نيز بايد در عرصه‌هاي مختلف نظام به خصوص عرصه فرهنگ حضور جدي داشته باشند.
در پايان اين مراسم از تعدادي از پيشكسوتان روحاني عرصه ايثار و شهادت قدرداني شد.

* غبارروبي و عطرافشاني مزار شهداي قم
همزمان با چهارم مهر ماه روز «شهيدان، ايثارگران و عزت آفريني»، مزار شهدا در قم و بخش‌هاي تابعه عطرافشاني شد.
در اين مراسم كه خانواده‌هاي شهدا و عموم مردم حضور داشتند، دانش‌آموزان دختر مدرسه باب‌الجنه قم طي مراسم خاصي با در دست داشتن شاخه‌هاي گل، مزار شهدا را عطرافشاني و غبارروبي كردند.
همچنين در همين روز خانواده‌هاي شهداي دفاع مقدس و نيروهاي مسلح با در دست داشتن شاخه‌هاي گل، ضمن اداي دين به ساحت مقدس شهدا، مزار گلزار شهداي علي بن جعفر را گلباران كردند.
در بخش‌هاي تابعه استان قم نيز مراسم‌هاي ويژه‌اي براي تجليل از مقام والاي شهدا و غبارروبي و گل‌افشاني مزار شهدا برگزار شد.

* احداث يادمان 13 شهيد در پرديس قم دانشگاه تهران
مسئول امور فرهنگي پرديس قم دانشگاه تهران از احداث يادمان شهداي اين پرديس خبر داد و گفت: مطالعات اوليه براي احداث يادمان 13 شهيد در پرديس قم انجام شده و به‌زودي عمليات احداث آن آغاز مي‌شود.
ابوالفضل عليدوست با اشاره به آغاز سال تحصيلي اين دانشگاه از دوم مهرماه گفت: ايجاد انجمن‌هاي جديد، افتتاح سالن‌هاي ورزشي و فرهنگي، خانه نشريات و تمرين تئاتر با هدف ساماندهي كانون‌ها و نشريات دانشجويي از جمله اقدامات فرهنگي اين دانشگاه در سال جديد خواهد بود.
وي همچنين از اتمام مطالعات احداث خانه فرهنگ در اين دانشگاه خبر داد و گفت: براي احداث خانه فرهنگ 400 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است كه بخشي از آن را وزارتخانه پرداخت مي‌كند.
عليدوست تصريح كرد: خانه فرهنگ پرديس قم در سال 89 به بهره‌برداري خواهد رسيد.
انتهاي پيام/ر
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن