تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820407729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پروژه‌ 2هزار ميليارد توماني «شهر آفتاب»20ماه پس از كلنگ‌زني هنوز سرمايه‌گذار ندارد دنيامالي: همكاري سرمايه‌گذاران ايتاليايي‌وآلماني در اين پروژه قطعي نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پروژه‌ 2هزار ميليارد توماني «شهر آفتاب»20ماه پس از كلنگ‌زني هنوز سرمايه‌گذار ندارد دنيامالي: همكاري سرمايه‌گذاران ايتاليايي‌وآلماني در اين پروژه قطعي نشده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

در حالي كه بيش از 20 ماه از شروع پرژه بزرگ شهر آفتاب كه آن را منطقه 23 تهران هم خوانده‌اند، گذشته، اما تاكنون جز برخي اقدامات جزيي در آماده‌سازي زمين، كار ديگري در اين پروژه صورت نگرفته است و موضوع مهم سرمايه‌گذاري داخلي يا خارجي در اين پروژه در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار «شهري» ايسنا، آذر ماه سال گذشته بود كه مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ اعلام كرد كه پروژه شهر آفتاب بايد با مشاركت سرمايه‌گذار داخلي و خارجي اجرا شود، اما هنوز سرمايه‌گذار داخلي واجد شرايط براي آن پيدا نشده است.

به فاصله چند ماه و در روزهاي پايان سال 86، كلخوراني ـ مديرعامل سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي شهر تهران ـ اعلام كرد كه براي احداث شهر آفتاب بايد بخش خصوصي حدود دو هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري كند و به نظر مي‌رسد، تا امروز هيچ سرمايه‌گذاري حاضر به سرمايه‌گذاري در اين پروژه نبوده است.

وي همچنين هزينه ساخت كل پروژه شهر آفتاب را بدون احتساب تورم دو هزار ميليارد تومان و مدت اجراي آن را چهار سال از زمان شروع عمليات عمراني، اعلام كرده بود.

با اين وجود، شهردار تهران، ارديبهشت ماه امسال در گفت‌و‌گو با ايسنا، از رفع مشكل سرمايه‌گذار اين پروژه خبر داد و گفته بود كه يك سرمايه‌گذار ايتاليايي براي اين پروژه معين شده و شهرداري تلاش مي‌كند، تا بدون تاخير اين پروژه را پيش ببرد.

اما باز هم گويا اتفاقي نيافتاد، چرا كه علي‌رغم اعلام مديرعامل سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي شهر تهران، در مورد توافق سه‌جانبه ايران، ايتاليا و آلمان در مورد اجراي اين پروژه، هنوز خبر رسمي درباره نتايج اين توافق منتشر نشده است.

به گزارش ايسنا، كلخوراني اوايل مرداد امسال مجددا اعلام كه هفته آينده، توافقي سه جانبه درباره ساخت شهر آفتاب در آلمان خواهيم داشت و اگر پيش قرارداد آن بسته شود، به سرعت قراداد اصلي نيز نوشته خواهد شد.

وي مدتي بعد اعلام كرد كه توافق اوليه صورت گرفته، اما بستن توافق اوليه، الزاما منجر به توافق نهايي نخواهد شد و توافق اوليه براي مشخص شدن يكسري چارچوب‌ها بين طرفين است.

وي با اعلام اين كه پروژه در مرحله آماده‌سازي بخش زير‌بنايي و زمين است، افزود: اين پروژه در حال حاضر با اعتبار شهرداري و از محل صندوق بازنشستگي شهرداري تهران اجرا مي‌شود.

دنيامالي تصريح كرد: به دليل انصراف سرمايه‌گذار خارجي از همكاري در اين پروژه، شهردراي تهران مجبور شد، فعلا از منابع خود استفاده كند.

انتهاي پيام
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن