تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817124282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده حماس در تهران در گفت‌وگو با فارس: رژيم صهيونيستي رو به نابودي و فروپاشي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده حماس در تهران در گفت‌وگو با فارس: رژيم صهيونيستي رو به "نابودي و فروپاشي" است
خبرگزاري فارس: نماينده جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در تهران راه حل‌هاي سازش‌كارانه براي حل و فصل مسئله فلسطين را "بي‌فايده " و اقدامي "فريبكارانه" خواند و بر ادامه راه مقاومت تا آزادي سرزمين‌هاي اشغالي از چنگال رژيم صهيونيستي تاكيد كرد و گفت: رژيم صهيونيستي رو به افول ، ضعف، نابودي و فروپاشي است.


«ابواسامه المعطي» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به سوالي درباره پيامدهاي احتمالي روي كار آمدن"زيپي ليوني" وزير امور خارجه رژيم صهيونستي به سمت نخست‌وزير اين رژيم گفت: اين جنبش بر روي هيچ يك از رهبران اين رژيم چه از حزب راستگرا باشند يا چپگرا، حساب باز نكرده و نمي‌كند.
وي با اشاره به نخست وزيران پيشين اين رژيم و با تاكيد بر اين كه هيچ تغييري در سياست‌هاي آنها در قبال ملت فلسطين حاصل نشده بلكه بر سركوب نيروهاي مقاومت تشديد شده است، افزود: ليوني نيز دستيار ايهود اولمرت، نخست وزير مستعفي رژيم صهيونيستي است و مواضع وي نيز با مواضع اولمرت تفاوت چنداني نمي‌كند.
ابواسامه خاطرنشان كرد: ما انتظار هيچ گونه پيشرفتي در مذاكرات صلح و حل و فصل مسئله فلسطين با رژيم صهيونيستي نداريم زيرا كه ما اصلا به چنين روندي ايمان نداريم و به آن اعتقاد نداريم ولي كساني كه چنين اميدي دارند و به ليوني تكيه كرده‌اند كه شايد به توافقي درباره صلح با او دست يابند اين آرزو و توهمي بيش نيست.
نماينده جنبش حماس در تهران با تاكيد بر اين كه پس از گذشت چندين سال از توافقنامه اسلو اين موضوع به اثبات رسيده كه گفت‌وگو با رژيم صهيونيستي يك كار بيهوده بوده، تصريح كرد، رژيم صهيونيستي هيچ امتيازي به طرف گفت‌وگوهاي فلسطيني به رهبري محمود عباس در مسائل اساسي از جمله قدس ، آوارگان فلسطيني ، شهرك سازي نمي‌دهد.
ابوسامه در اين زمينه به تصميم حزب تندروي «شاس» براي پيوستن به دولت ائتلافي ليوني اشاره كرد و عنوان داشت : اين حزب پيوستن به دولت ائتلافي به رهبري ليوني را منوط به عدم پرداختن به مسائل قدس در مذاكرات با فلسطيني‌ها مشروط كرده و اعلام داشته به هيچ وجه در كابينه ليوني كه مسئله قدس را محور مذاكرات قرار دهد، شركت نخواهد كرد و اين به معناي آن است كه رژيم صهيونيستي هيچ امتيازي در مسائل اساسي به طرف فلسطيني در مذاكرات صلح نخواهد داد و اگر هم بخواهد، توان چنين كاري را ندارد.
وي با پيش‌بيني اين كه بر شدت حملات رژيم صهيونيستي عليه نيروهاي مبارز فلسطيني در آينده نيز افزوده خواهد شد، ادامه روند صلح را فريبي بيش ندانست و گفت: حملات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين متوقف نخواهد شد ، دستگيري و بازداشت‌ها در كرانه باختري رود اردن ادامه خواهد داشت. يكصد نفر آزاد مي‌شود ولي پس از گذشت دو هفته هزار نفر را دستگير مي‌كنند.
ابواسامه درباره سخنان ايهود اولمرت مبني بر اين كه "روياي تشكيل دولت بزرگ اسرائيل مرده است" گفت: اين سخن اولمرت بيانگر آن است كه سردمداران رژيم صهيونيستي به پروژه اين رژيم اطميناني ندارند به طوري كه اولمرت به رهبران آتي اسرائيل توصيه مي كند كه در صلح با محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين شتاب كنند پيش از اينكه در آينده بهاي گزافي را در اين باره بپردازند زيرا اولمرت خوب مي داند كساني كه بعد از وي خواهند آمد در مقايسه با آريل شارون و ديگر شخصيت‌هاي سياسي مهم اين كشور ، "كوتولوهاي سياسي" بيش نيستند.
نماينده حماس خاطرنشان كرد: اولمرت از حقايقي سخن مي گويد كه احساس مي‌كند آينده‌اي كه فرا روي اين رژيم قرار دارد، آينده‌اي توام با ضعف، نابودي و فروپاشي است.
ابواسامه در بخش ديگري از سخنان خود طرح تشكيل "دولت تكنوكرات" به شكل كنوني را مناسب ندانست و گفت: مقصود آنها از طرح اين موضوع خارج كردن كنترل نوار غزه از دست حماس است تا بدين وسيله انتخابات و دموكراسي كه در ژانويه سال 2006 تجلي پيدا كرده است ، پايان بدهند و اين به معناي بازگشت دوباره گروه فاسد به سرنوشت مردم نوار غزه است تا بار ديگر زندگي و آرامش مردم اين منطقه را برهم بزنند.
وي افزود: «هدف ما از طرح دولت وحدت ملي در اين مرحله حساس و سرنوشت‌ساز، تشكيل دولت بر اساس نتايج انتخابات است يعني به دموكراسي و نتايج انتخابات آن احترام گذاشته شود و تمامي قوانين محترم شمرده شود نه اينكه تنها به قوانين مورد نظر "ابومازن" احترام گذاشته شود. ما خواهان وحدت واقعي هستيم و اين وحدت حقيقي، نيازمند گفت‌وگوي واقعي است تا بحراني را كه در آن بسر مي بريم، پشت سربگذاريم .»
در پي پيروزي حماس در انتخابات 25 ژانويه 2006 و تشكيل دولت فلسطين به رهبري اين جنبش، كشورهاي غربي و در صدر آن آمريكا و اتحاديه اروپا،اسرائيل به محاصره اقتصادي ملت فلسطين پرداختند و با قطع تمام كمك‌هاي خود به دولت فلسطين، حماس را براي به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي تحت فشار قرار دادند.
ابواسامه درباره پايان دوره رياست جمهوري تشكيلات خودگردان كه در ماه ژانويه به پايان مي رسد، گفت: ما بر ضرورت برگزاري انتخابات تشكيلات خودگران پس از پايان رياست محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرديم و بعد از پايان اين دوره، رياست وي اصلا مشروعيت قانوني ندارد جز اينكه توافقي در اين زمينه صورت بگيرد. برگزاري انتخابات يا تعويق آن براي مدت زماني. ولي اين تعويق نبايد به شكل تحميلي باشد و نيز نبايد به دستور شخص محمود عباس صورت گيرد زيرا كه عباس اختيارات قانوني براي اين كاري را ندارد.
وي با تاكيد بر اين كه عباس حق انحلال مجلس قانونگذاري فلسطين را ندارد ، گفت: محمود عباس نمي‌تواند و اين اختيارات را ندارد كه دوره رياست خود را بر تشكيلات خودگردان تمديد كند زيرا اين امر نيازمند رسيدن به توافق ملي با جنبش حماس است و اين امر با برگزاري انتخابات در موعد زماني آن و يا توافق بين دو گروه بر سر تعويق برگزاري انتخابات براي مدتي مشخص تحقق مي يابد. در غير اين صورت، رياست محمود عباس بر تشكيلات خودگردان مشروعيت قانوني ندارد .
نماينده حماس در تهران درباره جدايي نوار غزه از كرانه باختري رود اردن ، دولت اسماعيل هنيه را نخست وزير منتخب و قانوني فلسطين دانست و آنچه كودتاي اين جنبش عليه فتح خوانده شده است را رد كرد و گفت: دولت منتخب و قانوني در نوار غزه دست به تسويه‌حساب با عناصر فاصد در دستگاههاي امنيتي زد و اين حق دولت منتخب است كه دستگاههاي امنيتي را از وجود عناصر مشكوك و فاسد پاكسازي كند و در هر نقطه‌اي از دنيا كه دستگاههاي امنيتي نافرماني كنند و عليه دولت كارشكني نمايند، دولت آنها را به هر وسيله‌ و طريقي كه شده، سركوب خواهد كرد بنابراين آنچه كه در نوار غزه روي داده اقدامي قانوني بوده است ولي نتيجه آن جدايي كرانه باختري رود اردن از نوار غزه و دولت قانوني حماس بود كه با راي مردم روي كار آمد و اين كودتا به حساب مي آيد نه اقدام حماس در نوار غزه.
پس از درگيري خونين ميان فتح و حماس كه به كشته‌شدن بيش از 110 فلسطيني و سيطره جنبش حماس بر نوار غزه و دستگاه‌هاي دولتي و امنيتي آن انجاميد، محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان، دولت وحدت ملي به نخست‌وزيري هنيه را منحل اعلام كرد و در حكمي "سلام فياض" را بدون گرفتن راي اعتماد از مجلس فلسطين بعنوان نخست وزير دولت انتصابي تشكيلات خودگردان فلسطين معرفي كرد.
نماينده حماس در تهران بخش ديگري از سخنان خود با اعزام نيرو از سوي كشورهاي عربي به نوار غزه مخالفت كرد و اين درخواست را "غيرمنطقي" خواند و گفت: اين درخواست به نفع ملت فلسطين نيست و حتي به نفع خود كشورهاي عربي نيز نيست .
وي خاطرنشان كرد: غزه در اشغال نيست كه نيرو به آن اعزام شود غزه آزاد است . خون مقاومت آن را آزاد كرده است خون هزاران شهيد آن را آزاد كرده است و در راه آزادي آن هزاران تن مجروح ، هزاران نفر بازداشت شده‌اند و در اين منطقه حتي يك نظامي صهيونيست نيز حضور ندارد.
ابواسامه در ادامه اين سوال را مطرح كرد كه براي چه آنها قصد دارند به نوار غزه نيرو ارسال كنند اگر ارتش كشورهاي عربي قصد دارند به ملت فلسطين كمك كنند بايد به كرانه باختري بروند زيرا كه اين منطقه تحت اشغال است.
وي از كشورهاي عربي خواست كه به ملت فلسطين در اين برهه حساس كمك كنند و به جاي اعزام نيرو به غزه، در انديشه شكستن محاصره اقتصادي عليه اين ملت برآيند و گذرگاهها را بر روي اين ملت باز كنند و نيازهاي اساسي مردم اين كشور را تامين نمايند .
ابواسامه با تاكيد بر اينكه ما از آنها سلاح نخواستيم و نمي خواهيم ، گفت: ما توان آن را داريم به هر طريقي كه شده براي دفاع از خود سلاح تهيه كنيم ما نيازمند آن هستيم كه به نيازهاي انساني اين ملت پاسخ داده شود و مريضان و مجروحان را درمان كنند اين آنچيزي است كه ملت فلسطين از اين كشورها مي‌خواهد.
وي خاطر نشان كرد، ملت فلسطين خواهان آن نيست كه كشورهاي عربي به درخواست محمود عباس به نوار غزه ارسال شوند تا با حماس و نيروهاي مقاومت در نوار غزه درگير شوند و دست به فتنه‌انگيزي در بين ملت فلسطين و خونريزي در بين مقاومت در نوار غزه و نيروهاي كشورهاي عربي بزنند. اين به نفع هيچ كس نيست.
انتهاي پيام/+
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن