تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817281787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز قدس؛ روز فرياد براي آزادي/تلاش صهيونيسم براي تغيير تاريخ بشريت در بيت المقدس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: روز قدس؛ روز فرياد براي آزادي/تلاش صهيونيسم براي تغيير تاريخ بشريت در بيت المقدس
خبرگزاري مهر: گروه بين الملل: قريب به 60 سال از اشغال فلسطين مظلوم و شهر قدس مي گذرد و اين شهر هم اكنون با تهديدي كه هميشه بيم آن مي رفت مواجه است و آن استحاله دموگرافيك و تاريخي اين شهر است.

به گزارش خبرگزاري مهر،"جمعيت" عامل مهمي است كه امروزه در معادلات قدرت به آن اشاره مي شود و اين موضوع در جهان معاصر به عاملي مهم تبديل شده و فاكتوري براي تعيين هويت و ماهيت تلقي مي شود.

استحاله دموگرافيك و تغيير بافت جمعيتي يك مكان، كه عاملان آن درصدد ايجاد تغييرات بنيادي در آن هستند، از سياست هايي است كه كمابيش در هر تئوري و دكتريني دنبال مي شود.

امروزه جهان اسلام با اين مقوله آشنايي بسيار خوبي دارد، رژيم صهيونيستي از زمان پيدايش خود پس از جنگ جهاني دوم بر آن بوده است تا در سرزمين هاي اشغالي و به ويژه در بيت المقدس با استفاده از چنين سياستي هويت اسلامي اين شهر را از بين ببرد كه براي اين امر از شيوه هاي مختلف اما نويني استفاده كرده است.

نيروهاي اشغالگر قدس طي تجاوز ژوئن 1967، قدس شرقي و تمام اماكن مقدسه اسلامي و مسيحي واقع در اين بخش شهر را اشغال نمودند، در 28/5/1967 حايم موشه شاپيرا، وزير وقت اسرائيل الحاق شهرك هاي بخش عربي قدس به قدس شرقي را تحت عنوان قدس يكپارچه اسرائيل اعلام كرد.

با نگاهي گذرا به اصول و مباني مسئله مي توان مراحل يهودي كردن شهر را تا اين برهه از زمان به چهار مرحله تقسيم كرد كه عبارتند از:

الف) مرحله اول، مرحله اشغال؛ با اعلام مصادره 116 دونم از بخش جنوبي شهرك هاي قديمي شهر [در سال 1967 ] به بهانه ايجاب منافع عمومي، تاسيس شهرك يهودي جديد آغاز شد و به دستور وزير دارايي وقت (سابيرا) اكثر منازل شهرك‌هاي عرب‌نشين تخريب و 700 خانه مصادره شد كه از ميان اين تعداد منزل مسكوني تا قبل از سال 1948، يهوديان فقط 105 واحد را در تملك داشتند و برخي از مساجد، ديرها، محلات و مدارس تخريب گرديدند، در كنار تمام اين فجايع مهاجرت دادن و بيرون راندن شهرك ‌نشينان عرب كه تعداد آنها به 6500 نفر مي‌رسيد نيز از مناطق مسكونيشان آغاز گرديد.

در نتيجه عمليات استيلا بر منطقه كوي مغاربه، محدوده شهرك يهودي‌نشين از 5 دونم به 130 دونم افزايش يافت و شامل منطقه واقع بين ديوارغربي مسجدالاقصي و دير لاتين در قدس شد. اما رژيم اشغالگر قدس پس از آنكه به اين اراضي دست يافت طرح و برنامه جديدي براي افزايش جمعيت آن پايه ريزي نمود و جمعيت آن را تا 2300 نفر افزايش داد، و البته اين بخشي از طرح وسيعي بود كه به "طرح قدس بزرگ" معروف بود و 10 شهر قدس را در بر مي گرفت.

ب) مرحله دوم، اين مرحله از سال 1968 آغاز شد و طي آن مصادره 245/3 دونم از اراضي منطقه شيخ جراح و وادي الجوز و ارض سمار پايان يافت تا به جاي آنها شهرك هاي يهودي نشين بنا شود، بدين ترتيب طرف شمال و غرب به روي اعراب بسته شد و اين تا اواخر دهه هفتاد يعني زماني كه يهود املاك موقوفه و شخصي اعراب فلسطيني كوي الأمن و مغاربه را تملك نموده و به جاي آنها نماز را در اين مناطق برپا داشتند، ادامه داشت.

3) مرحله سوم، به مصادره اراضي اعراب در قدس بازمي گردد؛ تلاشي بود براي يهودي كردن آن و از اوائل دهه هشتاد آغاز شد، هنگامي كه كنيست (پارلمان) اسرائيل در 30/7/1980 استثنائاً قانون جديدي را وارد قوانين اساسي نمود و بر اساس آن قدس پايتخت اسرائيل اعلام مي گرديد.

"گئيولا كوهن" نماينده سابق كنيست طرح اين قانون را به كنيست ارائه داد و اين طرح با اكثريت 69 رأي موافق از مجموع 120 رأي به تصويب رسيد و هدف از وضع اين قانون منع كابينه اسرائيل از دست يافتن به هر موافقتنامه ‌اي است كه سيادت و حاكميت اسرائيل بر قدس را متزلزل نمايد، در كنار اين اقدام كابينه دست به مصادره 400/4 دونم از اراضي دو روستاي بيت حنينا و شعفاط زد تا دو شهرك بسغات زئيف و بسغات را جاي آنها بنا نمايد.

4) مرحله چهارم ؛ معمار اين مرحله كه از سال 1987 آغاز شده و تاكنون ادامه دارد، آريل شارون نخست وزير سابق اسرائيل است. اين مرحله با اقدام وي در اشغال خانه اي كه از آن يكي از اعراب بود و در يكي از مناطق مسلمان نشين شهر قرار داشت، آغاز مي شود، چرا كه برخي از يهوديان تندرو و افراطي از اين عمل پيروي كرده و چنين عملي را در شهرها و روستاهاي اطراف قدس مرتكب شدند، در اين مرحله براي يهودي كردن قدس رژيم‌صهيونيستي نام دروازه هاي تاريخي و قديمي قدس را تغيير داد.

رژيم‌صهيونيستي از زمان اشغال قدس شرقي در سال 1967 عملاً و مطابق نقشه ها و برنامه هاي طرح شده دست به يهودي كردن شهر ابتدا از طريق مصادره اراضي و سپس با ساخت شهركهاي يهودي نشين اقدام كرد. به همين دليل رژيم ‌صهيونيستي طرحي ارائه داد كه به "طرح كمربندها" معروف شد و طبق آن رژيم اشغالگر قدس از تمام جهات و سمت ها قدس را محاصره مي‌كرد، بويژه بستن شكافهايي كه از بعد جغرافيايي و جمعيتي باعث ارتباط قدس با ساحل غربي مي‌شد.

بدين ترتيب اسرائيل با محصور كردن فلسطيني‌هاي درون شهر و جدا نمودن آنها از فلسطيني هاي خارج شهر آنها را مقابل كار انجام شده قرار مي داد.

نتيجه ‌گيري:

تمام سياست‌ها و برنامه‌هايي كه رژيم صهيونيستي براساس آنها به تخريب و تصرف و توقيف منازل و اماكن فلسطينيان مسلمان در شهر قدس، مبادرت مي‌كند، در راستاي دستيابي به تضمين تداوم بيت المقدس به عنوان پايتخت ابدي و يكپارچه اين رژيم مي‌باشد. بنا به ادعاي صهيونيست ها شهر قدس مبناي تاريخي و مذهبي صهيونيست‌ها در فلسطين مي‌باشد. مناخيم بگين يكي از نخست‌وزيران اسرائيل در گذشته گفته بود: اسرائيل بدون بيت‌ المقدس ارزش ندارد و ارزش بيت ‌المقدس به داشتن معبد سليمان است.

از آنجا كه براساس پيمان صلح مادريد سرنوشت اين شهر به آخرين مرحله از روند صلح ارجاع داده شده است. رژيم‌صهيونيستي درصدد است با استفاده از اين فرصت، با اخراج فلسطينيان و استقرار يهوديان در قدس و محو آثار اسلامي، برتري جغرافيايي، جمعيتي و فرهنگي شهر را به نفع خود حفظ كند و بدين طريق مقدمات انضمام كامل شهر قدس به خاك خود را فراهم كند و اگر در اين مسير مقاومت و اتحاد عمل كشورهاي اسلامي و ابتكار سازمان هاي بين المللي شكوفا شود مي تواند اين سرنوشت حتم را پيش بيني شود كه "مرگ تدريجي اين رويا" سرانجام آغاز خواهد شد و مانند ايده اسرائيل بزرگ به تاريخ حواهد پيوست.

-----------------------------------
نگارش: حسين اميري
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن