تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815566466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بمناسبت روز جهاني قدس (2) مقام معظم رهبري: روز قدس روز اداي حق ملت فلسطين است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بمناسبت روز جهاني قدس (2) مقام معظم رهبري: روز قدس روز اداي حق ملت فلسطين است
خبرگزاري فارس: حضرت آيت الله خامنه اي روز قدس را "روز دفاع از ملت فلسطين"، ليلةالقدر تاريخ اسلام‏، تيرى به قلب توطئه‏، روز فرياد امت اسلامى‏، روز همبستگى امت اسلامى و روز آزمايش مي دانند. ‏


نتيجه باور غلط
چند قرن است - از اول دوران استعمار تا حالا - كه دستگاه استكبار خواسته است به ملتهاى مسلمان تفهيم كند كه از شماها كارى ساخته نيست، شماها توانايى مقابله با ما را نداريد. البته استعمار توانسته اين مسأله را در مدتى طولانى به جمع زيادى از مردم مسلمان بباوراند و خيانت بعضى از سياستمداران هم به اين كمك كرد. نتيجه اين باور غلط، گرفتاريهاى بزرگى شد كه در رأس آن، مسأله قدس شريف و مسأله فلسطين است.
الان نزديك به شصت سال است كه فلسطين، خانه اسلام، متضمن قبله اول مسلمانان، از دست مسلمانها، از دست صاحبان خودش خارج شده و فلسطينى‏ها آواره در كشورها شده‏اند و يا در خانه خودشان، در زير فشار آن غاصبِ مدعى هستند كه با پررويى تمام، آنجا نشسته و دشمنان اسلام هم از (آن)، طرف او را تأييد مى‏كنند. اين غصه بزرگ، اين مصيبت
بزرگ، به خاطر اين به وجود آمد كه مسلمانها از توانايى‏هاى خودشان غافل بودند. اگر اين بيدارى‏اى كه امروز در دنياى اسلام هست، در دهه‏هاى 30 و 40 ميلادى وجود داشت، قضيه فلسطين اتفاق نمى‏افتاد و دولت غاصب انگليس، آن روز جرأت نمى‏كرد يك كشور اسلامى را يكجا از مردمش غصب كند و به يك بيگانه بسپارد.(28)

فرصت استثنايى دنياى اسلام‏
برادران و خواهران عزيز! امروز دنياى اسلام در يك وضع استثنايى است. مى‏توان گفت قرنها است اين فرصتى كه امروز دنياى اسلام دارد، گير دنياى اسلام نيامده است. امروز فرصت بسيار بزرگى در مقابل ما است، ملتهاى اسلامى بيدار شده‏اند، موج بيدارى اسلامى به زواياى دنياى اسلام كشيده شده، ملتهاى اسلامى به حقوق خودشان واقف شده‏اند و بسيارى از رهبران اسلامى - ولو تظاهر نكنند - در باطن خودشان، سرشار از بغض و دشمنى با استكبارند كه اين را ما مى‏بينيم.
در بسيارى از كشورهاى اسلامى، سران و رهبران و سياستمداران و مسؤولان، بسيار دلگير و ناراحت از رفتارهاى آمريكا و قدرتهاى استكبارى هستند. اين، يك فرصت بزرگ براى دنياى اسلام است و از اين فرصت بايد استفاده كرد.
امروز بايد از آنچه خسارت خورده‏ايم، به تدريج جبران كنيم و اين كار با برنامه‏ريزى ممكن است، اين كار با عقل و تدبير ممكن است، اين كار با عزم راسخ ممكن است، ولى با ميل به انفعال و تسليم، هيچ وقت دنياى اسلام به اهداف خود نخواهد رسيد، با ترس از دشمن و بى‏اعتقادى به نيروى مردم، هرگز مقاصد دنياى اسلام و امت اسلامى برآورده نخواهد شد.

اين توده‏هاى ميليونى مردم كه در كشورهاى اسلامى مى‏بينيد، يك قدرت عظيمى است كه اگر اين قدرت فعال بشود، هيچ قدرت بيگانه‏اى نمى‏تواند در مقابل آن ايستادگى كند. نمونه‏اش همين اتفاقى است كه افتاد و خداى متعال، حجت را بر ما تمام كرد. حادثه لبنان و پيروزى واضح حزب‏الله كه حقيقتا مصداق "كم من فئة قليلة غلبت فئة كثيرة باذن الله و الله مع الصابرين" بود، حجت را بر ما تمام كرد.(29)

دنياى اسلام، حرف خودش را بزند

آنچه در عرصه منطقه ما امروز مسأله اساسى است، باز همان مسأله قديمىِ فلسطين است. مسأله فلسطين، بسيار مسأله اساسى و مهمى است. رژيم اشغالگر و غاصب، شدت عمل را عليه فلسطينى‏ها زياد كرده است و اين، واكنش آن‏ها به ضعفهاى درونى خودشان و به شكستهاى پى‏درپىِ خودشان است. نتوانستند آن هيمنه‏اى را كه به دروغ از خودشان ساخته بودند، حفظ كنند؛ آن رعبى كه در دل ملتهاى عرب انداخته بودند، حالا با مجاهدت مجاهدان فداكار لبنانى و فلسطينى شكست، (از اين‏رو) فشار را بر مردم فلسطين وارد مى‏كنند.

حكومت موجود در غزه، امروز يك حكومت قانونى است، حكومت حماس، يك حكومت قانونى است. همه دنيا بايد اين حكومتى را كه با آراى مردم از طريق انتخابات به وجود آمده است، بپذيرند. مدعيان تمدن كه خودشان را كشورهاى متمدن مى‏دانند، ولى بويى از تمدن و انسانيت نبرده‏اند، نگاه مى‏كنند و رفتار غاصبين صهيونيست با مردم غزه و اين محاصره شديدى را كه وجود دارد، مى‏بينند - كه البته غزه يك نمونه‏اش است، ساحل غربى هم دست كمى ندارد، اگر چه محاصره نيست، اما شدت عمل صهيونيستها در شهرهاى ساحل غربى هم كمتر از غزه نيست. فشار بر فلسطينيان مظلوم در همه جا هست - و دم بر نمى‏آورند، دفاع هم مى‏كنند؛ از صهيونيستها حمايت هم مى‏كنند. دنياى اسلام در مقابل اين حادثه تلخ بايستى حرف خودش را بزند، نظر خودش را نشان بدهد، جايگاه خودش را مشخص كند و روز قدس، روز مناسبى براى اين كار است.(30)

"روز دفاع از ملت فلسطين"

رحمت و رضوان خدا بر امام بزرگوار ما كه اين روز را به عنوان "روز دفاع از ملت فلسطين" معين كردند. ان‏شاءاللَّه روز قدس، همه مردم ما و اميدواريم بخش عظيمى از مردم كشورهاى اسلامى از اين فرصت استفاده كنند و حق مردم فلسطين را ادا كنند و ان‏شاءاللَّه دولتهاى مسلمان هم به وظيفه بزرگ خودشان كه كمك به دولت حماس در فلسطين و كمك به ملت فلسطين است، عمل كنند.(31)

روز قدس؛ ليلةالقدر تاريخ اسلام‏

روز قدس در پيش روى ما است و كاملا مجاور ليالى قدر. بايد همان طور كه شب قدر را تا صبح به بيدارى مى‏گذرانيم و با دعا و تضرع خود به درگاه الهى مى‏خواهيم كه آينده مطلوب براى ما رقم زده شود، روز قدس را و همه اين ايام حساس را كه ليلةالقدر تاريخ اسلام است، به بيدارى و هشيارى بگذرانيم و تا مطلع‏الفجر نجات ملتهاى مسلمان و مخصوصا ملت شجاع و مظلوم فلسطين، دست از تلاش نكشيم.(32)

روز قدس؛ تيرى به قلب توطئه‏

روز قدس، تيرى است به قلب (يك) توطئه (و) حركتى است براى خنثى‏كردن توطئه خباثت‏آميزى كه استكبار و صهيونيسم و طرفداران و همكارانشان دست به يكى كرده‏اند تا به‏كلى مسأله فلسطين را به دست فراموشى بسپارند.(33)

اگر ان‏شاءالله دنياى اسلام اين روز را به معناى درست كلمه گرامى بدارد و براى فريادكشيدن بر سر صهيونيستهاى غاصب، مغتنم بشمارد، به ميزان زيادى دشمن را شكست خواهد داد و به عقب‏نشينى وادار خواهد كرد.(34)

روز قدس؛ روز فرياد امت اسلامى‏

روز قدس، روز فرياد امت اسلامى عليه ظلم و عدوان پنجاه‏ساله دشمنان امت اسلامى است. روز قدس را بايد همه امت اسلام و همه ملتهاى اسلامى گرامى بدارند و شما مردم عزيز ايران نيز مثل هر سال، به توفيق الهى اين روز را گرامى خواهيد داشت.(35)

روز قدس؛ روز همبستگى امت اسلامى‏

روز قدس، روز همبستگى امت اسلامى زير پرچم نجات قدس شريف است. پس اين روز را (بايد) گرامى (بداريم) و صداى خود را در دفاع از ملت ستمديده فلسطين به گوش جهانيان برسانيم و با الهام از فيض ماه رمضان، دل‏ها و جان‏هاى خود را محكم و استوار سازيم و ايمانمان را به وعده الهى قوى‏تر و بيشتر كنيم؛

"كافران، اموال خود را براى بازداشتن (مردم) از راه الهى خرج مى‏كنند. پس آن اموال را خرج خواهند كرد، آنگاه مايه حسرتشان خواهد گشت و سرانجام مغلوب خواهند شد و آنان كه كفر ورزيدند، در جهنم گرد آورده مى‏شوند تا خداوند، پليد را از پاك جدا كند و پليدها را بر روى يكديگر گذارد و همه را روى هم انباشته سازد و در جهنم قرار دهد. اينان همان زيانكارانند".(36)

روز قدس؛ روز آزمايش‏

روز قدس، روز آزمايش بزرگ ملت‏هاى مسلمان است، روز قدس، آن روزى است كه ملت‏هاى مسلمان، بى‏واسطه مقامات رسمى، حرف‏شان را در دنيا مطرح مى‏كنند.
دولت‏هاى اسلامى با بهانه‏هاى مختلف و براى خاطر شادكردن دل آمريكا، نبايد ارتباطشان را با اين رژيم غدار ستمگر غاصب - كه خطرى براى همه منطقه و همه ملتها و دولتها است - عادى كنند، نبايد به‏خاطر آمريكا، روى خوش به اين رژيم نشان بدهند كه اين، كار زشتى است.(37)
قدرت دنياى اسلام را به مردم تفهيم كنيد

يك وظيفه، سياستمداران دارند، يك وظيفه هم رهبران فكرى و فرهنگى دارند. اين وظيفه دوم از وظيفه اول كم‏اهميت‏تر نيست. علماى اسلام، روشنفكران و اساتيد دنياى اسلام، متفكران برجسته دنياى اسلام، اين كسانى كه تريبونهاى مردمى در اختيار آن‏ها است و مى‏توانند افكار مردم خودشان را بسازند، وظيفه بزرگى دارند و بايد قدرت ملى، قدرت توده مردم در دنياى اسلام را به درستى به آن‏ها تفهيم كنند.(38)

كليد رمزآلود درهاى فرج امت اسلام‏

برادران و خواهران من! امروز ملت فلسطين، وسط ميدان يك جهاد دشوار و بلندمدت است و اين نه تنها جهاد فلسطين كه بخش برجسته‏اى است از جبهه گسترده جهاد دنياى اسلام با مستكبرين متجاوز و سفاك و غارتگر. دنياى اسلام بيدار شده، شعار حاكميت اسلام در همه كشورهاى اسلامى، جايگاه نخست را در ميان جوانان و دانشگاهيان و روشنفكران اين كشورها باز يافته.(39)

امروز همه دنياى اسلام بايد قضيه فلسطين را قضيه خود بداند، اين، كليد رمزآلودى است كه درهاى فرج را به روى امت اسلامى مى‏گشايد. فلسطين بايد به ملت فلسطين برگردد و دولت واحد فلسطينى به انتخاب همه فلسطينيان سراسر كشور، خود را اداره كند. كوشش پنجاه‏ساله انگليس و آمريكا و صهيونيست‏ها براى حذف نام فلسطين از نقشه جهان و هضم ملت فلسطين در ملت‏هاى ديگر به جايى نرسيد و فشار و ستم و قساوت به‏عكس نتيجه داد. امروز ملت فلسطين از اسلاف شصت سال قبل خود، زنده‏تر و شجاعتر و كارآمدتر است. اين روند كه در سايه ايمان و جهاد و انتفاضه افتخارآفرين پديد آمده، بايد ادامه يابد و وعده خداوند تحقق يابد كه فرمود: "وعدالله الذين امنوا منكم و عملوا الصالحات ليستخلفنهم فى الارض كما استخلف الذين من قبلهم و ليمكنن لهم دينهم الذى ارتضى لهم و ليبدلنهم من بعد خوفهم امنا يعبدوننى لايشركون بى شيئا و من كفر بعد ذلك فأولئك هم الفاسقون".

شرط موفقيت در جهاد فلسطين و جهاد دنياى اسلام‏
در جهاد فلسطين و در جهاد دنياى اسلام، شرط اصلى موفقيت، پاى‏فشردن بر اصول است. دشمن همواره ربودن اصول را هدف مى‏گيرد و با خدعه و وعده و تهديد، بر چشم‏پوشيدن از آن اصرار مى‏ورزد. با حذف يا كمرنگ‏شدن اصول، دنياى اسلام، شاخص‏هاى راهنما را گم مى‏كند و محكوم قواعدى مى‏شود كه دشمن آن را تعيين كرده است و نتيجه معلوم است. غالبا بعضى در ميان خود ملت‏هاى ما و از خود ما، به پيروى از دشمن، ما را به رهاكردن اصول‏مان توصيه مى‏كنند و آن را تاكتيك و تدبير مى‏نامند! انگيزه آنان هر چه باشد - غفلت يا طمع و خيانت - آنان مصداق اين كلام خداوندند: "فترى الذين فى قلوبهم مرض يسارعون فيهم يقولون نخشى ان تصيبنا دائرة فعسى‏الله ان يأتى بالفتح او امر من عنده فيصبحوا على ما اسروا فى انفسهم نادمين". آنان از كمك به دشمن، هيچ سودى نمى‏برند. آمريكا و غرب بارها نشان داده‏اند كه حتى به تسليم‏شدگان هم رحم نمى‏كنند و چون تاريخ مصرف همكارى‏كنندگان به پايان برسد، به‏آسانى آنان را به دور مى‏افكنند.

برخى ديگر، قدرت دشمن را به رخ مى‏كشند و حق‏طلبان را از اصطكاك با آن بيم مى‏دهند. در اين سخن، مغالطه خطرناكى نهفته است. اولا، دشمنى كه انسان خردمند از اصطكاك با او پرهيز مى‏كند، دشمنى نيست كه هويت او و منافع حياتى او و اصل وجود او را هدف گرفته است، مقاومت در برابر چنين دشمنى، حكم قاطع خرد انسانى است، زيرا بديهى است كه خسارت قطعى ناشى از تسليم در برابر آن، همان خسارت احتمالى ناشى از مقابله با او است، به اضافه ذلت و تحقير.
ثانيا، مبالغه در قدرت دشمن، خود يكى از ترفندهاى او است.

پول و زور سياسى و نظامى و جنگ‏افزار مدرن و انبوه، دولت‏هايى را مى‏ترساند كه از پشتوانه ملت خود محرومند.

غلبه نظامى بر رژيمى مانند رژيم صدام كه نه خود از پشتيبانى ملتش برخوردار بود و نه ارتشش بويى از ايمان و جهاد برده بودند، دليل قدرت نيست. آمريكا نتوانسته بر ملت عراق پيروز شود.(40)

همدردى با ملت برادر، مسلمان و مظلوم فلسطين‏

نظام اسلامى در مكتب امام خمينى(ره)، نظام عدل و ايمان و عقل و آزادگى و مردم‏گرايى است و استقلال ملى و رد نظام سلطه بين‏المللى در مكتب امام بزرگوار ما داراى چنين ريشه‏هاى عميقى است. ملتى كه نظام اسلامى را انتخاب مى‏كند، از آنجا كه مؤمن به اسلام و عاشق عدالت و پايبند به منطق و عقل و دين و آزاد از تحميل و زورگويى است، به طور طبيعى همه قدرتهاى سلطه‏گرِ سياسى و اقتصادى و فرهنگى عالم را نفى مى‏كند و از همه زورگويان و چپاولگران و متجاوزان بين‏المللى روى بر مى‏تابد و اگر از آنان تعرضى ببيند، با همه توان در مقابل آنان مى‏ايستد و از استقلال و شرف و آزادگى خود دفاع مى‏كند و از آنجا كه معتقد به برادرى همه مسلمانان و شرف همه انسانها است، در هر نقطه جهان كه ملتى را مقهور دستِ ظلم و استكبار ببيند، با آنان احساس همدردى مى‏كند و اگر بر آزادى‏طلبى همت گمارند، دست كمك به آنان مى‏دهد. دفاع شجاعانه ملت و دولت ايران از مردم مظلوم فلسطين و مواضع و رفتار صريح آنان در حمايت از ملتهاى مبارز و به خون‏نشسته بوسنى و افغانستان و سودان و لبنان و مواضع معروف و زبانزد آن در برابر دو ابرقدرت متعارض ديروز يعنى شوروى سابق و آمريكا و نظر صريح و قاطع آن نسبت به رژيم غصب و ظلم و ترور صهيونى در كشور فلسطين اشغالى و موضع استوار و متقن و شجاعانه آن در برابر همه قلدران و زورگويان عالم تا امروز، همه و همه از اين انديشه‏هاى بنيانى نظام اسلامى سرچشمه مى‏گيرد.(41)

ايران اسلامى، ملتش و دولتش، هم‏دوش، هم‏آوا و هماهنگ با ملت فلسطين همدردى مى‏كند، با آن‏ها همراهى مى‏كند، در ميدانهاى مختلف، در ميدانهاى گوناگون، اين ملت را مورد حمايت قرار مى‏دهد، اين وظيفه همه دولتها است. امروز ملت فلسطين، به حق از امت اسلامى انتظاراتى دارد، از دولتهاى اسلامى هم توقعاتى دارد. امروز امت بزرگ اسلامى هم از دولتهاى اسلامى - به خصوص دولتهاى عربى - انتظار دارد كه روابط خود را با صهيونيسم غاصب و ظالم و گستاخ قطع كنند.(42)

مطلب آخر: فرقى بين ملت و دولت رژيم صهيونيستى نيست‏
اين كه گفته شود ما با مردم اسرائيل هم مثل مردم ديگر دنيا دوستيم! اين حرف درستى نيست، حرف غيرمنطقى‏اى است. مگر مردم اسرائيل (چه كسانى هستند)؟ همان كسانى هستند كه غصب خانه، غصب سرزمين، غصب مزرعه، غصب تجارت به وسيله همين‏ها دارد انجام مى‏گيرد. سياهىِ لشگرِ عناصر صهيونيسم همين‏هايند. نمى‏شود ملت مسلمان نسبت به افرادى كه اينجور عامل دست دشمنان اساسى دنياى اسلام هستند، بى‏تفاوت باشد. ما با يهودى‏ها هيچ مشكلى نداريم، با مسيحى‏ها هيچ مشكلى نداريم، با اصحاب اديان در دنيا هيچ مشكلى نداريم، اما با غاصبان سرزمين فلسطين مشكل داريم. غاصب هم فقط رژيم صهيونيستى نيست. اين موضع نظام است، اين موضع انقلاب است، موضع مردم است. اين با كشورهاى ديگر فرق مى‏كند كه مردمش روى سرزمين غصبى‏اى ننشستند.

شهركهاى يهودى‏نشين، امروز به وسيله همين مردمى كه گفته مى‏شود مردم اسرائيل هستند و به وسيله همين‏ها پر شده، همين‏هايند كه دولت جعلى صهيونيست، اين‏ها را عليه مردم مسلمان فلسطينى مسلح كرده است كه فلسطينى‏ها جرأت نكنند نزديك اين شهرك‏ها بشوند.(43)

امت امام خمينى(ره) و روز قدس‏

اين‏جانب اميدوارم ملت بزرگ ما در اين روز قدس نيز مانند هميشه با حضور يكپارچه خود در خيابانها و راهپيمايى تا محل نمازهاى جمعه، فرياد رسا و غريو رعدگون خود را به گوش جهانيان برساند و تكرار كند كه امت امام خمينى عظيم(ره)، همواره در كنار فلسطين و خصم دشمنان آن خواهد بود.(44)

فرازهايى از فرمايشات رهبر حكيم انقلاب:

28) 30/5/1385
29) 30/5/1385
30) 30/6/1387
31) 30/6/1387
32) 24/1/1369
33) 18/10/1377
34) 13/12/1372
35) 21/7/1385
36) 21/7/1385
37) 29/7/1384
38) 30/5/1385
39) 25/1/1385
40) 25/1/1385
41) 21/11/1377
42) 18/7/1379
43) 30/6/1387
44) 24/1/1369
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن