تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816614876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميزگردبررسي آخرين تحولات فلسطين اشغالي درمادريد برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ميزگردبررسي آخرين تحولات فلسطين اشغالي درمادريد برگزار شد
. .

مادريد- سفير ايران در اسپانيا موقعيت فعلي فلسطين را نتيجه يك سلسله بي عدالتي ، قانون شكني ، تجاوز و تخلف از اصول ومقررات حقوق بين‌الملل دانست.

سيد داود صالحي در ميزگرد بررسي آخرين تحولات فلسطين اشغالي ضمن بيان اين مطلب تصريح كرد: شرايط كنوني و جنايات رژيم اشغالگر قدس نتيجه ناديده گرفتن قطعنامه‌هاي سازمان ملل متحد ، تجاوز به حقوق طبيعي و انساني و آزاديهاي واقعي است .

وي كه دراين ميزگرد طي سخناني با عنوان اشغال فلسطين و حقوق بين‌الملل اظهار داشت : جهان اسلام درشرايطي به استقبال سي امين سالگرد روز قدس ، يادگار ارزشمند حضرت امام خميني ( ره ) مي‌رود كه فلسطين مظلوم و قدس بعنوان نماد همبستگي و نقطه ثقل وحدت امت اسلامي همچنان تحت اشغال اشغالگران صهيونيست قرار دارد.

وي دراين ميزگرد كه امروز پنجشنبه با حضور سفراي چند كشور وتحليلگران ، انديشمندان و استادان دانشگاههاي اسپانيا برگزار شد ،افزود: با گذشت بيش از ‪ ۶۰‬سال از اشغال سازمان يافته فلسطين ، اين سرزمين همچنان شاهد اقدامات تروريستي و نژادپرستانه رژيم صهيونيستي در كشتار مردم بي‌دفاع بويژه زنان وكودكان است .

صالحي افزود: در شرايطي كه فلسطين بويژه نوار غزه هنوز در وضعيت محاصره گسترده ،قطع ورود موادغذايي ، داروئي وسوخت است و شهركهاي صهيونيست‌نشين توسعه مي‌يابد و كشورهاي غربي با كمال گستاخي در اين مورد سكوت كرده ا ند.

سفيرايران در اين ميزگرد كه در محل سفارت ايران درمادريد برگزار شد ، اشغال فلسطين را از منظر حقوق بين‌الملل و حقوق بشر مورد بررسي و تجزيه و تلحليل قرار داد.

وي با تاكيد براينكه موقعيت فعلي فلسطين نتيجه يك سلسله بي‌عدالتي ، قانون شكني ، تجاوز و تخلف از اصول ومقررات حقوق بين‌الملل ، ناديده گرفتن قطعنامه‌هاي سازمان ملل متحد است ، اظهار داشت : به گواهي تاريخ ، يهوديان اولين ساكنان فلسطين نبوده اند.

وي افزود:اولين ساكنين شناخته شده فلسطين ، كنعانيها بودند كه داراي تمدني درخشان بوده وحدود يك هزار و‪ ۸۰۰‬سال قبل از تهاجم و استيلاي اسرائيليها در اين سرزمين سكني گزيدند.

صالحي تصريح كرد:ادعاي اسرائيل مبني بر حق تاريخي بر فلسطين براي اولين بار به وسيله سازمان صهيوني به شوراي عالي نيروهاي متفق در كنفرانس صلح پاريس در سال ‪ ۱۹۱۹‬تسليم شد.

وي گفت : اين ادعا چه از نظر واقعيت امر و چه از نظرحقوقي پايه و اساسي ندارد، زيرا راههاي تحصيل سرزمين به نحوي كه در حقوق بين‌الملل مطرح است با ادعاي مالكيت تاريخي اسرائيل همخواني ندارد.

وي گفت : اصطلاح حق تاريخي يا مالكيت تاريخي در حقوق بين‌الملل در مورد مالكيت تاريخي نسبت به سرزمينهاي مجاور دريا كه با زور تصاحب شده باشد، به كار رفته است ، لذا تصرف سرزمين با توسل به زور به اين بهانه كه در يك مقطع زماني خاص در اشغال مدعيان بوده است ، هيچ گونه ارتباطي با مالكيت تاريخي ندارد.

سفير ايران گفت : طبيعي است كه ارتباط تاريخي ملتي با سرزمين هيچگونه حق و ادعايي را براي آن ملت تثبيت نمي‌كند چه رسد به اينكه نام اصلي سرزمين را تغيير داده و مردمان بومي آن را از حقوق طبيعي خود محروم كنند.

صالحي افزود: فلسطينيها به شهادت ماكسيم رودنسون مردم بومي آن منطقه بوده و پيوندشان با سرزمينشان ناگسستني است .

از سوي ديگر صهيونيست‌ها به اعلاميه بالفور به عنوان سندي بر حاكميت خود برفلسطين استناد مي‌كنند ،اما اين اعلاميه از نظر حقوق بين‌الملل قابل قبول نيست .

وي در تشريح اين مطلب لافزود: دولت بريتانيا به عنوان تهيه و صادر كننده اين اعلاميه هيچگونه تسلط و حاكميتي بر فلسطين نداشت.

در تاريخي كه اعلاميه بالفور ساخته و پرداخته شد فلسطين بخشي از امپراطوري عثماني بود. اين كشور و مردمان آن هيچكدام جزء قلمرو قانوني حكومت بريتانيا نبودند، لذا بريتانيا نمي‌توانسته آنچه را كه به آن تعلق ندارد،هبه كند.

وي گفت :اعلاميه بالفور بخاطر تجاوز به حقوق طبيعي و قانوني ملت فلسطين بي‌اعتبار است خواه اينكه خواست آن ايجاد يك حكومت يهودي بوده يا صرفا مي‌خواسته براي يهوديان وطن ملي بسازد.

به گفته سفير ايران در اسپانيا، كشور از نگاه حقوق بين‌الملل اجتماع دائمي ومنظم گروهي ازافراد انساني است كه در سرزميني معين ومشخص به طور ثابت سكني گزيده و مطيع يك قدرت سياسي مستقل باشند.

وي خاطر نشان ساخت : با اين توصيف عناصر تشكيل‌دهنده دولت شامل جمعيت ، سرزمين مشخص وحكومت يا حاكميت است كه اين تعريف در مورد اسرائيل صدق نمي كند . علاوه بر آن درحقوق بين‌الملل راجع به شناسايي كشورها دو نظريه تاسيسي و اعلامي مطرح است .

وي گفت : طبق نظريه اعلامي چون كشور يك پديده اجتماعي و تاريخي است كه از قواعد عادي حقوقي به دور است ، بنابراين به محض اجتماع سه عامل تشكيل دهنده آن (جمعيت ، قلمرو سرزمين و قدرت سياسي ) ايجاد خواهد شد ودراين حالت شناسايي عامل تشكيل‌دهنده محسوب نمي‌شود.

صالحي تصريح كرد: از آنجائيكه اسرائيل فاقد عناصر فوق الذكر بوده پس موجوديت آن كشور مطابق اين نظريه بي‌اعتبارست .

برخي با استناد به نظريه تاسيسي در حقوق بين‌الملل ، شناسايي اين رژيم توسط تعدادي از كشورها را دليل برمشروعيت آن مي‌دانند و بعضي ديگر پذيرش عضويت آن در سازمان ملل متحد را به حساب اعتبار قانوني آن مي‌گذارند در حاليكه شناسايي نه دليل بر مشروعيت و نه وسيله‌اي براي توجيه قانوني يك كشور است .

صالحي تصريح كرد: شناسايي يك كشور توسط كشورديگرنمي تواند اثر گناهي را كه از طريق تجاوز بوجود آمده است ، از بين ببرد.

وي تاكيد كرد: بنابر دلايل مذكور اگر قرار باشد ، حقوق بين‌الملل كه اكنون تنها سازوكار حقوقي حاكم بين دول است ، فارغ از مسائل و خواست سياسي كشورها به اين موضوع بپردازد، اين امر صرفا يك اشغال همه جانبه است صالحي همچنين در خصوص نقض گسترده حقوق بشر در اراضي اشغالي اظهار داشت : واقعيت اين است كه ميان حمايت از حقوق بشر و اجراي آن از سوي حكومت ها شكاف زيادي وجود دارد.

وي تاكيد كرد: امروزه متاسفانه اين باور تلقين شده است كه كشورهاي پيشرفته وصنعتي سالهاست كه پيش شرطهاي سياسي و اجتماعي حقوق بشر را پشت سر گذاشته اند، به گونه‌اي كه حقوق بشر و دمكراسي در اين كشورها به هم گره خورده است ، اما در كشورهاي توسعه نيافته اجراي حقوق بشر با مشكلات بسياري روبرو است.

سفير ايران گفت : اين آن چيزي است كه تبليغ و در واقع تلقين مي‌شود ، ولي واقعيت و انصاف اين است كه به عنوان مثال درمنطقه خاورميانه ،حقوق بشر در اسرائيل كه از آن به عنوان يك كشور پيشرفته ياد مي‌شود، علنا وآشكارا نقض شده و ناديده گرفته مي‌شود.

وي تاكيد كرد: كشورهاي غربي اين مدعيان حقوق بشر در مقابل اين همه فجايع ضد انساني كه رژيم صهيونيستي ببار مي‌آورد و سرزمين فلسطين را جولانگاه خود قرار داده و براي فلسطينيان كه مالكان اصلي اين سرزمين بوده و فلسطين ، سرزمين آباء و اجدادي آنهاست حتي حق حيات هم قائل نيستند(تا چه برسد به امكانات زندگي كردن در اين منطقه !؟) با كمال گستاخي سكوت مي كنند.

صالحي گفت : اين در حاليست كه كشورهاي غربي با برپائي مجامع و تشكيلات بين‌المللي براي تضمين ظاهري صلح و امنيت و آرامش جهان و درباب حقوق بشر ، اعلاميه‌ها و قطعنامه‌ها و بيانيه‌ها تدوين و صادر و امضاء مي‌كنند و خود را هم مقيد و ملزم به رعايت مفاد آنها مي‌دانند.

وي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي به هيج يك از مفاد و مواداعلاميه‌هاي جهاني حقوق بشر پاي بند نيست و ابتدائي‌ترين و بديهي‌ترين واساسي‌ترين حقوق مردم فلسطين را ناديده گرفته و نقض مي‌نمايد.

وي گفت : رژيم صهيونيستي به عنوان نمونه درزمينه اقامت فلسطينيان در سرزمين آباء و اجدادي خود قوانين تحميلي را تدوين نموده كه چارچوب آن مبتني بر سياست نقض حقوق بشر و نژادپرستانه است.

وي افزود: رژيم صهيونيستي به منظور رسيدن به مقاصد غير انساني خود ازجمله در اقليت قرار دادن فلسطينيان و وادارنمودن آنهابه ترك فلسطين و مهاجرت به كشورهاي همسايه دست به اقداماتي مي‌زند كه درهيچ كجاي اين كره خاكي سابقه نداشته و ندارد.

وي تاكيد كرد: اين بعد از اقدامات اسرائيل به دليل وحشيانه بودن آنها و اينكه هر روزه در رسانه‌هاي خبري منتشرمي شود،براي همه كاملا آشناست .

سفير ايران خاطر تصريح كرد : امروز ملت فلسطين از اسلاف ‪ ۶۰‬سال قبل خود زنده تر و شجاع تر و كارآمدتر است ، اين روند كه در سايه ايمان و جهاد و انتفاضه ي افتخار آفرين پديد آمده بايد ادامه يابد و وعده خداوند تحقق يابد.

وي با اشاره به فرموده حضرت آيت الله خامنه‌اي كه فرمودند: فلسطين بايد به ملت فلسطين برگردد و دولت واحد فلسطيني به انتخاب همه فلسطينيان اعم از يهودي ، مسلمان و مسيحي ، سراسر كشور خودرا اداره كند.تاكيد نمود كه كوشش ‪ ۵۰‬ساله انگليس و آمريكا و صهيونيستها براي حذف نام فلسطين از نقشه جهان و هضم ملت فلسطين در ملت‌هاي ديگر، به جايي نرسيده و فشار و ستم و قساوت به عكس نتيجه داده است .

بنابر گزارش ايرنا ، مكرم عبيد سفير جمهوري سوريه ، شكري عبيد سفير لبنان و ابووردا استاد دانشگاه كمپلوتنسه ، اسپانيا از جمله شركت‌كنندگان در اين ميزگرد بودند كه به دعوت سفير جمهوري اسلامي ايران برگزار شد .
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن