تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821187690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مزار پرنده هاي مهاجر بهشت زهرا (س ) دوباره خانه تكاني شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مزار پرنده هاي مهاجر بهشت زهرا (س ) دوباره خانه تكاني شد
گل سرخ را با دستان كوچكش بر مزار پدر مي گذارد، خم مي شود و بوسه اي زيبا بر مزار پدر مي زند، روي اسم پدر را با گل هاي زيبا پوشانده و تمام مزارش را با گلاب عطرافشاني كرده است.


آرام سرش را بر مزار پدر مي گذارد و آهسته نجوا مي كند، پدرش را به تازگي از دست داده، اين را مادر جوانش مي گويد: پسرم خيلي زود از گرماي وجود پدر محروم شد و او مي توانست طعم داشتن پدر را بيشتر تجربه كند.
مينا مادر علي كوچولوي هفت ساله مي افزايد: علي امسال به مدرسه رفته ولي در مدرسه به كسي نمي گويد كه پدرش به ديدار معبود شتافته است.
وي مي گويد: پدر علي از جانبازان دفاع مقدس بود كه سال ها بر روي ويلچر زندگي كرد تا دو سال پيش ديگر طاقت دور ماندن از دوستانش را نداشت و بالاخره پرواز كرد.
وي درحالي كه دستان علي را در دستانش مي فشارد، او را مي بوسد و مي گويد: اين براي من افتخار بزرگي بود كه توانستم در كنار شيرمردي زندگي كنم كه براي دفاع از مملكتش جان خود را فدا كرد.
او افزود: علي براي من يادگاري بزرگي است، يادگاري از پنج سال دلاوري مردي كه امروز ديگر در كنارم نيست.
در كنار قبر پدر علي پيرمردي عصا بدست در حالي كه دسته گلي در دست گرفته به سمت مزاري مي رود، قد خم مي كند و در كنار مزار مي نشيند دستي بر مزار مي كشد و با لبخند چيزي مي گويد.
او پدر "احمد صادقي" است و پسرش را در سال 64 به بارگاه الهي تقديم كرده است، مي گويد: هيچ وقت آخرين روزي را كه احمد از كنارمان رفت فراموش نمي كنم، بسيار خوشحال بود، با لبخند شيرينش مادرش را بوسيد و گفت پدر مراقب مادر باش.
آن روز از حرفهايش فهميدم كه ممكن است رفتن او بي بازگشت باشد.
او را در كنار فرزندش تنها مي گذارم و به گوشه اي ديگر از اين خاك هميشه سبز مي روم، جايي كه شهدايش همه بي نام و نشان هستند جايي كه انسان هايي در قبرها خوابيده اند كه ما نام و نشان آنان را نمي دانيم ولي با تمام وجود دركشان مي كنيم.
پيرزني تقريبا 60 تا 65 ساله توجهم را جلب مي كند كه با لبخندي مهربان تمامي مزار شهدا را با گلاب شسته است، مي گويد: شايد فرزند من يكي از اين شهدا باشد.
"معصومه پورمحمدي" كه فرزندش را در آخرين سال هاي جنگ از دست داده مي گويد: هنوز هم چشم انتظار محمدم هستم، حالا كه خودش نيامده شايد جنازه اش را برايم بياورند.
او اظهار داشت: گاهي مواقع با خود مي گويم شايد محمد من هم جزو اين شهدايي باشد كه اينجا خوابيده اند.
او در ادامه مي گويد: من هر سال ماه رمضان بر مزار شهداي گمنام مي آيم و با آنان افطار مي كنم.
وي ادامه داد: مزار شهداي بهشت زهرا پر از دلاورمرداني است كه براي دفاع از اين آب و خاك رفتند تا ما امروز ترانه ي آزادي را سر دهيم.
امروز همزمان با پنجمين روز از هفته ي دفاع مقدس روز شهيدان ايثارگران و عزت آفريني مزار شهداي بهشت زهرا(س ) توسط مردم غبار روبي و عطرافشاني شد و مردم بار ديگر با اين شهدا تجديد ميثاق كردند.
ك/4 7299/1660/587 شماره 629 ساعت 18:00 تمام
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن