تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806773072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادامه رايزني‌هاي وزير خارجه ايران در نيويورك


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ادامه رايزني‌هاي وزير خارجه ايران در نيويورك
سياسي. وزارت امور خارجه . متكي
منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان در ادامه ديدارهاي دو جانبه در حاشيه برگزاري شصت و سومين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك با وزيران امور خارجه لهستان ، تركيه، مراكش ، رواندا ، كامرون و صربستان ديدار و گفت و گو كرد.

به گزارش ايرنا، در اين ديدارهاي جداگانه آخرين وضعيت روابط دو جانبه و راههاي ارتقاي همكاري‌هاي فيمابين در زمينه‌هاي مختلف سياسي ، اقتصادي و فرهنگي و آخرين تحولات مهم منطقه‌اي و بين‌المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ادامه رايزنيها تاكيد شد.

****
متكي در ديدار شيكورسكي وزير خارجه لهستان با اشاره به سابقه روابط ديرينه تهران - ورشو ، بر ضرورت تسريع در اقدامات لازم براي ارتقاي روابط دوجانبه تاكيد و حجم مبادلات ميان دو كشور عليرغم ظرفيت‌هاي موجود را پايين تر از حد انتظار دانست.

وزير امور خارجه لهستان نيز با ابزار تمايل كشورش به همكاري با جمهوري اسلامي ايران در زمينه‌هاي مختلف از جمله نفت و گاز تاكيد كرد كه دوران يكجانبه گرايي بر آمده است.

****
متكي همچنين در ديدار با علي بابا جان وزير امور خارجه تركيه با اشاره به روابط اقتصادي ده ميليارد دلاري دو كشور و هدف و چشم انداز طرفين براي رسيدن به مناسبات ‪ ۲۰‬ميليارد دلاري ، نهايي شدن همكاري دو كشور در بخش انرژي به ويژه گاز را از مهمترين محورهاي توسعه و تعميق روابط ايران و تركيه توصيف كرد.

علي بابا جان نيز با تاكيد بر آمادگي تركيه براي گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران در كليه زمينه‌هاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي ، سفرهاي متقابل روساي جمهور و مقامات عالي رتبه دو كشور را بيانگر خواست و اراده دو دولت و ملت ايران و تركيه جهت گسترش و تعميق مناسبات تهران - آنكارا خواند.

****
وزير امور خارجه كشورمان همچنين در ديدار جداگانه با طيب فاسي القهري همتاي مراكشي خود با اشاره به وجود روابط خوب و حسنه ميان تهران و رباط و تاكيد بر اراده مسئولين كشورمان براي توسعه اين مناسبات ، زمينه‌هاي فراوان همكاري دو جانبه از جمله همكاري‌هاي سياسي ، پارلماني ، اقتصادي ، فرهنگي ، علمي و دانشگاهي را يادآور شد و بر ضرورت بكارگيري ظرفيت‌هاي موجود براي توسعه اين همكاريها تاكيد كرد.

وزير امور خارجه مغرب نيز در اين ديدار ضمن اشاره به علاقمندي رباط براي توسعه و تحكيم روابط و همكاري‌هاي دو كشور ، بر اهميت افزايش رايزنيهاي فيمابين تاكيد و از متكي براي سفر به اين كشور رسما دعوت بعمل آورد.

****
متكي همچنين در ديدار خانم ممي روزماري مسمينالي وزير امور خارجه رواندا با تاكيد بر اولويت همكاري با كشورهاي آفريقايي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، به ظرفيت‌هاي بلااستفاده در همكاري‌هاي ايران و روندا اشاره كرد و افزود ضروري است براي توسعه و بهبود روابط ايران و كشورهاي آفريقايي از جمله روندا گامهاي جديدي بر اساس منافع فيمابين برداشته شود.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به زمينه‌هاي همكاري در عرصه‌هاي كشاورزي، صنعتي، اقتصادي و زير ساختي ، سرمايه‌گذاري و فعال‌سازي بخش خصوصي افزود كه جمهوري اسلامي ايران به لحاظ دارا بودن تجربه بالا در اكتشافات نفت و ساخت پالايشگاه آماده مشاركت در طرحهاي رواندا مي‌باشد.

وزير امور خارجه رواندا ضمن استقبال از اظهارات متكي ،بر علاقمندي كشورش براي استفاده از تجربيات جمهوري اسلامي ايران در زمينه‌هاي مختلف از جمله كشاورزي، فناوري ، سرمايه‌گذاري ، آموزشي و علمي تاكيد كرد.

وي با تاكيد بر اهميت تقويت رايزنيها براي يافتن زمينه‌هاي همكاري از متكي براي سفر به رواندا دعوت بعمل آورد.

وزير امور خارجه رواندا آخرين وضعيت و تحولات آفريقا را نيز تشريح كرد.

****
متكي همچنين در ديدار هنري آيب ايسي وزير امور خارجه كامرون با ابراز خرسندي از حل مسالمت آميز مشكلات مرزي كامرون و نيجريه ، بر ضرورت فعال سازي روابط دو كشور تاكيد كرد.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به اولويت آفريقا در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، توانمندي‌هاي كشورمان در عرصه‌هاي مشاركت در طرح‌هاي صنعتي، عمراني، فني و حرفه‌اي را يادآور شد.

وزير امور خارجه كامرون نيز با ارايه گزارشي از آخرين تحولات آفريقا و حل مشكل مرزي رواندا و نيجريه ، انجام رايزني و تماس نزديك براي كشف راهها و امكانات توسعه همكاريها را مهم توصيف كرد.

وي با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفيت‌هاي بلااستفاده در روابط دو كشور ، اظهار داشت كه سياست خارجي رواندا مبتني بر همكاري با كشورهاي دوست از جمله جمهوري اسلامي ايران است و اين كشور استفاده از تجربيات ايران در زمينه‌هاي مختلف از جمله در زمينه نفت و گاز را مفيد مي‌داند.

در اين ديدار همچنين بر اهميت برگزاري اجلاس آتي سران ايران و كشورهاي آفريقايي در تهران مورد تاكيد قرار گرفت و طرفين تقويت همكاريهاي چند جانبه را مورد توجه قرار دادند.

****
متكي در ادامه ديدارهاي خود در ملاقات با ووك يرميچ وزير امور خارجه صربستان بر استمرار و تداوم رفت و آمدهاي سياسي ميان مقامات دو كشور تاكيد و ضرورت استفاده از ظرفيت‌هاي تجاري و اقتصادي دو طرف را يادآور شد وزير خارجه صربستان نيز با تشريح آخرين تحولات منطقه بالكان ، ضرورت تداوم تماس‌هاي نزديك به منظور رايزني پيرامون تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي را خاطر نشان ساخت و از متكي براي سفر به بلگراد دعوت بعمل آورد.

در ديدارهاي متكي با همتايان خود همچنين پيرامون آخرين تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي از جمله مناقشه گرجستان، بحران افغانستان و مسئله فلسطين بحث و تبادل نظر شد.

متكي در تحليل اوضاع منطقه با تاكيد بر اينكه تروريزم مرز نمي‌شناسد ، گسترش افراط گرايي را يك پديده خطرناك خواند و گفت متاسفانه رويكرد مجدد برخي كشورهاي اروپايي به افراط گرايان از جمله طالبان در افغانستان ، باعث توسعه اين پديده شوم در پاكستان شده و در آينده نيز به ساير كشورهاي منطقه گسترش مي‌يابد و اين امر آرامش و ثبات منطقه را با خطر مواجه خواهد ساخت.

وزير امور خارجه كشورمان همچنين با اشاره به تحولات گرجستان و ابتكار جمهوري اسلامي ايران براي تقويت همكاريهاي منطقه‌اي در زمينه‌هاي انرژي ، حمل و نقل و امنيت در جهت ايجاد ثبات و آرامش ، تصريح كرد مطامع قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي موجب بروز تشنج در امنيت و ثبات گرجستان گرديده است.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن