تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805670031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورود ممنوع ها در انتخاب همسر


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: گرچه خیلی از ما گمان میكنیم ازدواج موفق به شانس و تصادف بستگی دارد اما با كمی دقت در انتخاب همسر، میتوان ریسك آن را كاهش داد و با اطمینان بیشتری دست به انتخاب زد.
خیلی از ما قبل از ازدواج نشانههایی را در فرد مورد بررسی خود میبینیم و تشخیص میدهیم كه این نشانهها منفی و حتی شاید مخرب باشند اما به راحتی چشم خود را بر واقعیت میبندیم و با خود یك جمله معروف را تكرار میكنیم. این جمله معروف این است: “بعد ازدواج درست خواهد شد!” منكر این نیستم كه برخی رفتارهای زوجین، بعد از ازدواج تعدیل میشود، اما این به این معنا نیست كه همه علائم و نشانههای ناهنجاری، اختلال، بیماری یا… نیز بعد از ازدواج از بین میروند، بلكه برعكس، گاهی آسیبرسانتر و مخربتر هم میشود.
به همین دلیل به شما میگوییم كه با چه كسانی ازدواج نكنید!! شاید تعداد این افراد چندان زیاد نباشد اما به هر حال حواستان را جمع كنید.
آدمهای خودخواه!
اینها به شدت كنترل كنندهاند. اصرار دارند همه تصمیمها را خودشان بگیرند و برای همه تكلیف معین كنند. اغلب بیصبر و عجولاند و احساسات خود را بروز نمیدهند. حسودند و حس مالكیت زیادی دارند. اصرار دارند كه خودشان از عهده هر كاری برمیآیند. حاضرند هر كاری بكنند تا مبادا چیزی از كنترلشان خارج شود. بسیاری از اینها در كودكی توسط بزرگترها یا اوضاع و شرایط به شدت كنترل شدهاند و این كنترل موجب این شده كه اینك اجازه ندهند كنترل چیزی از دستشان خارج شود.
میدانید چه كسانی جذب اینها میشوند؟ كسانی كه احتمالا خودشان مادر یا پدر كنترلگر داشته، یا كسانی كه تیپ قربانی دارند و منتظرند كسی بیاید به آنها بگوید چه کار کنند، حواستان باشد رابطه ای که در چنین حالتی ایجاد میشود، در نهایت به شدت محدود كننده و آزار دهنده است.
بچههایی با هیكل بزرگ!
آیا كسانی را دیدهاید كه حساب و كتاب كارهایشان را ندارند، كلید یا كیفهای خود را همیشه گم میكنند، به همه مقروضاند و خلاصه دوست دارد كسی را پیدا كنند تا به او تكیه كنند؟
چنین كسانی در واقع شرایطی را فراهم میكنند تا همسرشان، نقش پدر یا مادر را برای آنها بازی كنند و آنها، همچنان یك كودك وابسته باقی بمانند! عمل نكردن به قول و وعده، فراموش كردن نكات مهم و نشناختن بایدها و نبایدها و شانه خالی كردن از وظایف، از خصوصیات آنهاست. اینها اغلب هدف خاصی را دنبال نمیكنند و برنامهریزی برای آینده ندارند، از مشكلات فرار میكنند و هر كاری را به بعد موكول میكنند.
افرادی كه به اصرار میخواهند از بزرگ شدن فرار كنند، اغلب در كودكی نادیده گرفته شده وتوجه و مراقبت لازم را دریافت نكردهاند، شاید هم والدینی بسیار كنترل شده داشتهاند كه با اصرار و فشار خواستهاند آنها زود بزرگ شوند! متاسفانه ارتباط با چنین افرادی، به گونهای است كه آخر سر احساس میكنید از شما سواستفاده شده و بازیتان دادهاند و نهایتا هم نمیتوانید برای آنها احترام قلبی قایل شوید!
اینها یك پوستین كلفت بر تن دارند!
نوع رابطه برقرار كردن (یا بهتر بگویم رابطه برقرار نكردن) اینها جوری است كه انگار همیشه یك پوستین كلفت بر تن دارند! از نظر عاطفی بیش از حد بسته و غیرقابل دسترساند و آمادگی این را ندارند كه با كسی ارتباط برقرار كنند. اینها نمیتوانند و نمیخواهند احساسات و عواطف خود را نشان دهند در نتیجه هیچ رابطهای بین آنها و طرف مقابل برقرار نمیشود و تنها چیزی كه میان آنها میتواند وجود داشته باشد یك قرارداد زندگی مشترك است نه یك رابطه عمیق و صمیمانه!
اینها نمیتوانند به راحتی به كسی اعتماد كنند و تمایلی ندارند دیوارها و حصارهای دفاعی خود را فرو بریزند زندگی با اینها سرد و بیروح و گزنده است.
طلبكارهای مظلومنما!
اینها همانهایی هستند كه همیشه از رنج و دردلذت می برند و هر قدر آنها را تسلی بدهید، فایدهای ندارد، مستقیما از دست كسی عصبانی نمیشود، در عوض مدام گله و شكایت میكنند. رك و پوستكننده حرف دلشان را نمیزنند و شاید باید همه هوش و استعداد خود را به بگیرید تا علت ناراحتی آنها را حدس بزنید یا به زور اطلاعاتی از آنها بیرون بكشید!
طلبكارهای مظلومنما همیشه دیگران را مسئول بدبختیهای خود میدانند و به خوشحالی و خوشبختی دیگران حسادت میكنند. نمیتوانیم با آنها صحبت یا مذاكراه كنیم چون بلافاصله احساس میكنند مورد حمله واقع شده و ما را متهم میكنند كه آنها را درك نمیكنیم و دوستشان نداریم.
چنین رابطهای به زودی، منجر به انزجار و دلزدگی میشود و به نظر من یكی از خستهكنندهترین روابط عالم است. در مقابل اینها، ما همیشه بدهكار شناخته میشویم!
مینهای خطرناك!
اینها شبیه به مینهای خطرناكی هستند كه اگر از نزدیكشان هم عبور كنیم، منفجر میشوند!
در واقع این افراد در مقابل هر چیزی كه مطابق میلشان نباشد از كوره در میروند. به شدت كمطاقت و كم حوصلهاند و آمادهاند اطرافیانشان را تحقیر كنند. اینها در عرض چند ثانیه از حالت گرم و صمیمی به حالت خشمگین و عصبانی تغییر وضعیت میدهند و خشم خود را به انواع روشها ابراز میكنند، مثلا با فریاد، بددهنی، تهدید، كوبیدن در، ترك كردن اتاق یا منزل، حتی با پرت كردن اشیا و هل دادن یا زدن اطرافیان!
بیشتر این افراد خشمهای فرو خورده دارند. در كودكی آزارهای جسمی یا كلامی دیدهاند و توسط مادر، پدر یا هر دو، طرد شدهاند. این احتمال هم وجود دارد كه درماندگی و ضعف عمیقی را در كودكی تجربه كرده باشند مثل زمانی كه یكی از والدین معتاد بوده و یا والد دیگر را به شدت مورد آزار قرار میداده و آنها اجازه ابراز احساس نداشتهاند.
اگر كودكی نتواند غم و اندوه عظیمی را كه تجربه كرده احساس كند و با آن در تماس باشد، ممكن است سالها بعد، آن را به شكل خشم شدید و عصبانیت بروز دهد.
متاسفانه كسانی هم كه جذب افراد تندخو میشوند و آنها را به عنوان همسر انتخاب میكنند خودشان هم بیمسئله نیستند! پدر یا مادر اینها، یا هر دو، بسیار تندخو بودهاند و عشق و خشم برای آنها با هم تداعی شدهاند و از طرفی ظرفیت بالایی برای تحمل فشارهای عصبی پیدا كردهاند متاسفانه، بعضی افراد كه در كودكی تحت آزار جسمانی زیادی بودهاند در بزرگسالی هم مستعد این هستند كه همسرانی كتك خورده بشوند! كسانی كه خودشان اعتماد به نفس پایین دارند و نمیتوانند خشم و عصبانیت خود را هم بروز دهند، اغلب به سمت افراد تندخو جذب میشوند به هر حال رابطه با چنین افرادی بسیار بیثمر و مخرب است و در بسیاری موارد منجر به جدایی یا آسیبهای عمیق میشود.
زخمیها
افرادی كه به هر دلیل از نامزد، یا همسر یا فرد مورد علاقه خود جدا شدهاند ولی هنوز زخمشان التیام نیافته یا آسیبی را كه از آن رابطه درآن وارد شده، فراموش نكردهاند، یا از ضربه عاطفی كه به آنها زده شده هنوز در شك به سر میبرند، مناسب ازدواج نیستند.
بعضی از اینها هنوز خشم و انزجار فوقالعادهای از فرد قبلی دارند و این امكان وجود دارد كه این خشمهای حل و فصل نشده و مقصر دانستن او، بر سر شما خراب شود!
بعضی هم در مقابل فرد قبلی احساس گناه میكنند و خود را مسئول میدانند مدام از او صحبت میكنند و اجازه میدهند نگرانیشان برای او، خوشحالی شما را تحتالشعاع قرار دهد. وقتی كسی تا به این حد آسیب دیده، بهتر است به او وقت دهیم تا خود را التیام بخشد زمانی با او وارد رابطه شویم كه به رابطه قبلی خود پایان داده باشد.
بردهها!
ارباب اینها، مواد مخدر است و كسی كه انتخاب كردهاید، یك برده است كه آزاد نیست! در این حالت در یك مثلث عشقی قرار میگیرد: شما، او و مادهای كه بردهی آن است! ارباب كه بیشباهت به رقیبتان نیست، وقت، توجه و روح او را از شما منحرف میكند وبه خود اختصاص میدهد.
ضمنا قابلیت حس كردن و احساسات او را كرخت میكند و به تدریج او را نسبت به هرآن چه در دنیای بیرون یا حتی درون او میگذرد، بیخبر و بیاعتنا می كند.
میدانم دردناك است اما صبر، بردباری، درك و عشق هرگز قادر نخواهد بود كسی را از اعتیاد رها كند. به خودتان دروغ نگویید و با آتشبازی نكنید چون به احتمال قوی خواهید سوخت. پس، حواستان باشد، همینها زخمیها و بردهها را هم از فهرست كسانی كه ممكن است همسری شما را طلب كنند حذف كنید. موفق باشید.
استعداد برای استرس!
آیا شما ازلحاظ ویژگیهای فردی، مستعد استرس هستید؟
واقعیت این است كه هر كدام ازما، با عوامل استرسزا، به شیوهی خاص خود برخورد میكنیم. این شیوهی برخورد نیز، به خلق و خوی اولیه ما، به نحوهی رشد و تربیتمان و البته به شرایط فعلی ما بستگی دارد. بعضی از ما نرمی و انعطافپذیری بیشتری داریم و در مقابل سختیها از خود مقاومت بیشتری نشان میدهیم و برخی دیگر شكنندهتریم و برخوردهای سفت و سختتری داریم.
خلق و خوی اولیه: همراه با شیوهی تعلیم و تربیت و والدین، تیپهای شخصیتی خاصی را در فرد به وجود میآورند كه بعضی از این تیپهای شخصیتی، در مقابل استرس، آسیبپذیرهستند. در این جا به برخی از آنها، مختصر اشاره میكنم. كسانی كه خود را در یكی از این دستهها میبینند، باید كمی بیشتر به فكر خودشان باشند و هرچه سریعتر به دنبال روش آرامسازی خود بگردند و عمر خود را صرف رنج كشیدن از استرس نكند.
نردبانهای منظم!
از این اسم، تعجب نكنید: اینها همان تیپهای كمالگرا هستند كه به منظم و ترتیب زیاده از حد بها میدهند، از نظر اینها جزئیات بسیار بااهمیت بوده و اشتباهات غیرقابل گذشتاند!
اینها تا زمانی آرامش دارند كه همهی كارهای ثابت و قابل پیشبینی باشند، اما برای مقابله با مسائل زندگی خصوصا در شرایط غیر منتظره، قدرت تصمیمگیری به موقع را ندارند.
به همین دلیل بزرگترین مشكل افراد كمالگرا، سازگاری با تغیرات است. اینها كمترین تمایلی به از دستدادن نظم عادی زندگی خود ندارند، و اگر خللی در امور روزمره زندگی خود مشاهده كنند، دچار استرس میشوند توجه بیش از حد آنها به جزییات باعث بروز استرس میشود.
شاید اگر بتوانند اولویتها را در نظر بگیرند و به امور كماهمیت كمتر ربط بدهند، از اوقات خود بهتر و بیش تر استفاده كنند.
بلندپروازان ناآرام!
افراد این گروه كه همان تیپ جاهطلباند، خشن و پرخاشگرند و تمام انرژی خود را صرف انجام كارشان میكنند و اغلب برای تفریح و سرگرمی، زمان ندارند. آنها نمیتوانند مسوولیتها را به دیگران محول كنند زیرا از خود و دیگران بسیار انتقاد میكنند و از این كه كارها پیش رفت خوبی ندارند عصبانی وناآرام میشوند آنها قادر نیستند ساكت و آرام در جایی بنشینند و كاری انجام ندهند در نتیجه در حالت نشسته پای خود را تكان میدهند، با انگشتان خود به چیزها ضربه میزنند وخلاصه دایما در جنب و جوشاند.
زمانی كه افراد این گروه دچار استرس میشوند تمایل دارند چندین كار را در آن واحد انجام دهند. برای این ها مشكل است كه تمام حواس خود را متوجه گفتوگویی كنند كه نتیجهاش برای آنها روشن است به همین دلیل در هنگام گفتو گو، بیشتر به كاری كه بعدا میخواهند انجام دهند فكر میكند.
تلاش بلندپروازان ناآرام در جهت كنترل همه چیز و همهكس، موجب میشودكه این افراد از لحاظ جسمی و روانی تحت فشار قرار گیرند آنها از درك میزان واقعی توانایی های خود عاجز اند وعمدتا با فشارخون بالا یا زخم معده دست و پنجه نرم میكنند. عامل مشترك در تمام انواع شخصیتهای مستعد استرس، ترس است. ترس از این كه موفقیت آنها نادیده گرفته شود. اگر چه در هر دو تیپ، ویژگیهای شخصیتی خاصی میتواند فرد را مستعد داشتن ترس كند. اما نوع تربیت فرد نیز در شكلگیری این ترسها موثر است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن