تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805603789




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله هاي روزنامه هاي صبح ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سرمقاله هاي روزنامه هاي صبح ايران
تهران -خبرگزاري ايسكا نيوز :روزنامه هاي آفرينش ، آفتاب يزد ، اعتماد ملي ، رسالت ، قدس ، كيهان ، مردم سالاري و كارگزاراندر سرمقاله هاي امروز خود به مسائل مهم سياسي روز داخلي و خارجي پرداختند.
به گزارش روز پنج شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكا نيوز " سرمقاله هاي برخي روزنامه هاي صبح ايران به شرح زير است :

**آفرينش :جايگاه ورزش جانبازان و معلولين ايران در جهان ؟
روزنامه آفرينش در سرمقاله امروز خود با طرح اين سوال كه جايگاه ورزش جانبازان و معلولين در كشور كجاست مي نويسد:
واقعيت اين است :سيزدهمين دوره بازيهاي پارالمپيك 2008 پكن در حالي به پايان رسيد كه به جرات ميتوان گفت ، رقابتهاي ايندوره نسبت به بازيهاي 2004 كه در آتن برگزار شد تفاوت هاي چشمگير و آشكاري داشت.مهمترين وبارزترين ويژگي رقابتهاي پكن سطح بسيار بالاي آن بود كه طي برگزاري اين مسابقات 279ركورد جهان و339 ركورد پارالمپيك شكسته شد. بازيهاي پكن به مدت 11 روز از 16 تا 26 شهريور ماه با حضور بيش از 4 هزار ورزشكار زن و مرد در 20 رشته ورزشي برگزار شد. كاروان ورزشي ايران با 72 ورزشكار در 9 رشته واليبال نشسته، تنيس روي ميز، بسكتبال با ويلچر، دووميداني، تيراندازي، وزنه برداري، فوتبال هفت نفره، جودو و گلبال در اين رويداد مهم جهاني شركت كرده بود كه در پايان موفق به كسب 14 مدال شامل 5 طلا، 6 نقره و 3 برنز شد. در اين دوره از بازيها چين ميزبان مسابقات با كسب 211 مدال شامل 89 مدال طلا، 70 مدال نقره و 52 مدال برنز صدرنشين شد. انگليس با 42 طلا، 20 نقره و 31 برنز در جايگاه دوم قرار گرفت و آمريكا با 36 طلا، 35 نقره و 28 برنز سوم شد. اوكراين و استراليا نيز كشورهاي چهارم و پنجم پارالمپيك پكن بودند. مجموعا 76 كشور موفق به كسب مدال شدند كه ايران با كسب 14 مدال در رده 22 جدول قرار گرفت. با توجه به رشد وپيشرفت چشمگيري كه ورزش جانبازان و معلولين در جهان داشته است ، بايد پذيرفت كه ورزشكاران ما با اين بضاعت وامكانات محدود و در مقايسه با امكانات ورزشكاران كشورهاي ديگر درخشان ظاهرشدند ، كه در اين راستا بايد گفت ،درخشش ورزشكاران جانباز و معلول در بازيهاي پارالمپيك 2008 پكن نشان از توان بالا و غيرت آنان در دفاع از نام و اهداف جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف از جمله ميادين ورزشي دارد و مي طلبد كه بيش از گذشته با نگاهي حرفه اي به ورزش اين قشر، زمينه حضور موفق تر آنان را فراهم كرد. ،اگر تا امروز فعاليت هاي ورزشي براي اين قشر و توجه و اهميت به توسعه و ترويج ورزش معلولين به منظور تامين سلامتي و زندگي بهينه براي آنان انجام مي شد، امروز به عنوان يك حرفه و همپاي ورزش افراد سالم در دنيا مطرح است و سرمايه گذاريهاي كلان به همراه برنامه ريزيهاي اصولي براي كسب بهترين نتيجه در ميادين مختلف را مي طلبد. در مجموع عملكرد كاروان ورزشي ايران در اين بازيها اگرچه از نظر مرغوبيت مدالها نسبت به دوره هاي قبل افت نشان مي داد، اما در تك تك رشته ها رشد كيفي خوبي نسبت به دوره قبل داشتيم. كار غيرحرفه اي وآماتور در دنياي امروز حتي در ورزش معلولين نيز ديگر جواب نمي دهد، سرمايه گذاري و توجه لازم به ورزش معلولين مي تواند ورزش ايران را در لندن به جايگاه بالاتري برساند. اميد اين است كه مسئولين ورزش كشور با بهره گيري از تجربه حضور در مسابقات پارالمپيك 2008 پكن به واقعيت هاي موجود پي برده و در پي ساختن جايگاه اصلي ورزش معلولان باشند.

***رسالت :به بهانه روز قدس
روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود به مناسبت فرا رسيدن رو ز قدس مي نويسد :
فردا آخرين جمعه ماه مبارك رمضان، روز جهاني قدس است بيش از نيم قرن است كه وجدان بشري از تجاوز به حقوق يك ملت و آوارگي ميليون‌ها انسان و غصب يك سرزمين مقدس آزرده است.
راه‌هاي برون رفت از اين بحران عظيم از سوي مستكبران عالم تا كنون منجر به تحكيم حكومت متجاوزان و غاصبان سرزمين فلسطين و تداوم اشغال بيت‌المقدس به‌عنوان اولين قبله گاه مسلمانان جهان شده است.
اروپا و آمريكا در يك دسيسه شوم و سياه به بهانه كشتار يهوديان در جنگ جهاني دوم به جنبش صهيونيسم كمك كردند تا يك حكومتي را در قلب جهان اسلام بر پايه زور، تجاوز، قتل ،‌غارت و غصب سرزمين‌هاي اسلامي بنا كند تا آنها به سلطه شيطاني خود در سرزمين‌هاي اسلامي ادامه دهند .
رئيس جمهور كشورمان در چهارمين سفر به نيويورك براي حل صلح‌آميز مسئله فلسطين پيشنهاد طرح رفراندوم آزاد براي تعيين سرنوشت مردم مظلوم فلسطين ارائه داد . اين پيشنهاد مدت‌ها قبل توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامي به‌عنوان يك راه‌حل مسالمت آميز براي خاتمه جنگ و خونريزي و پايان دادن به دردها و رنج‌هاي سه نسل از مردم اين سرزمين مطرح شده بود.
پيشنهاد رفراندوم به‌طور رسمي در نطق رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل مطرح شد.
با مروري به تاريخ مبارزات ملت فلسطين اين حقيقت فاش مي‌شود كه استمرار و ادامه اشغال و تجاوز به مرز محال نزديك مي‌شود .پرچمي كه امام خميني براي رهايي قدس حتي قبل از پيروزي انقلاب به دوش مي‌كشيد امروز در دست فرزند خلف او برافراشته‌تر از هميشه در اهتزاز است .رژيم صهيونيستي بيش از هر زمان ديگر در ضعف و فروپاشي قرار دارد و قادر به ادامه حيات جنايتكارانه خود نيست و كمپ ديويد يك، پيمان اسلو و كمپ ديويد دو شكست خورده و از “نقشه راه” رايس و دولت بوش بيراهه‌اي باقي مانده است!
فردا ميليون‌ها انسان به خيابان‌ها مي‌ريزند تا آزادي قدس را فرياد كنند . فردا ميليون‌ها نفر در سراسر دنيا بيزاري خود را از ادامه كشتار در سرزمين‌هاي اشغالي اعلام مي‌دارند .اين حضور ميلياردي حيات گفتمان مقاومت در افكار عمومي جهان را واتاب خواهد داد .فرياد آزاديخواهان جهان براي رهايي قدس آن قدر بلند است كه مي‌تواند بر جيغ و داد رسانه‌هاي استكباري و صهيونيستي براي سرپوش نهادن به جنايت‌ها و خيانت‌ها غلبه كند.

**قدس :روز قدس، تبلور وحدت اسلامي
روزنامه قدس نيز همچنين فرا رسيدن روز قدس را گرامي داشت و نوشت:
نامگذاري روز جهاني قدس در جمعه آخر ماه مبارك رمضان از سوي امام راحل بيانگر دورانديشي و تأمل و نگاه نافذ ايشان است كه ضمن شناخت دغدغه ها، فرصتها و چالشهاي موجود جهان اسلام، با انتخاب روز جهاني قدس، انرژي متراكم جهان اسلام را در مسير تحقق آرمان فلسطين هدايت نمود.
با جهاني نمودن روزي به نام قدس، موضوع قدس شريف از نگاه محدود ملي گرايي و ناسيوناليسم عرب خارج شد و به يك مسأله محوري در سطح جهان اسلام مبدل گرديد.
«روز قدس» امسال در حالي با شكوه فراوان برگزار مي شود كه همچنان هزينه هاي شكست جنگ 2006، قرباني سياسي از رژيم صهيونيستي مي گيرد.از سوي ديگر، ايهود اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستي در جمع اعضاي كابينه اش، با اظهاراتي مأيوس كننده، از «نابودي رؤياي اسرائيل بزرگ» پرده برداشت و آشكارا اعلام كرد: «كساني كه امروز از ايجاد كشور اسرائيل بزرگ سخن مي گويند، تنها خودشان را فريب مي دهند. رؤياي تشكيل اسرائيل بزرگ پايان يافته و ديگر راه بازگشتي وجود ندارد.» اين صحبتهاي يك شهروند عادي يا يكي از شخصيتهاي محوري جريان تجديدنظرطلب و پساصهيونيسم نيست، بلكه سخنان نخست وزير اين رژيم است كه با وقوف به شرايط موجود رژيم صهيونيستي و آگاهي از واقعيتهاي آن، ناگزير از اعتراف شده است.
اكنون مباني دفاع از فلسطين براي مسلمانان، افزون بر ريشه هاي انساني، اسلامي و ارزشي، جلوه اي از تلاقي آرمان مشترك جهان اسلام است.
اكنون سير حوادث و پديده هاي سياسي، وقوع رخدادهايي را فارغ از افق محاسبات و انتظارهاي ايدئولوگهاي رژيم صهيونيستي، نويد مي دهد.
آنچه مسلم است، مسلمانان جهان با تأسي از آموزه هاي معنوي مكتب اسلام، نه تنها اجازه نمي دهند اين ميراث گرانبهاي امام راحل در گذر زمان مشمول فرسودگي و كهنگي شود، بلكه همچنان با شور و هيجاني وصف ناپذير آن را گرامي داشته و با شعارهاي خود حضور هوشمندانه شان را در صحنه اعلام مي كنند تا استراتژي وحدت مسلمانان از تئوري به عمل تبديل شود.
انتظار مي رود، روز قدس كه نقطه تلاقي آرمان امت اسلامي در دفاع از فلسطين است، در اقدامي هماهنگ و همسو با حضور پررنگ و گسترده مسلمانان، مبارزان فلسطيني را در پيگيري خط جهادي تقويت نمايد و اين رفتار سياسي به عنوان يك جهت گيري نهادينه شده عليه اسرائيل و حاميانش، به عنوان مكانيسم مبارزاتي تلقي شود.
مقام معظم رهبري در اين زمينه در اظهاراتي فرمودند: «اسرائيل به عنوان يك واقعيت مجعول، بر اساس سنت الهي از بين خواهد رفت و سرزمين فلسطين به عنوان يك واقعيت تاريخي با ساكنان مسلمان و مسيحي و يهودي اش، به حيات خود ادامه خواهد داد.»

**كيهان :جشن آزادي نزديك است
روزنامه كيهان در يادداشت روز خود مي نويسد:
مسئله آزادسازي فلسطين و رهايي سرزمين بيت المقدس از چنگال خونين غاصبان و اشغالگران بدسرشت صهيونيستي از سال هاي دور و از زماني به اندازه تمام عمر اين اشغالگري مطرح بوده است؛ اما آنچه شيب كند اين حركت را سرعت بخشيد و نقطه عطفي در روند مبارزات آزاديبخش شد، ظهور انقلاب اسلامي بود.
انقلاب اسلامي آرمان آزادي قدس را كه در قالب محدود ملي- عربي شكل گرفته بود و در عين حال مي رفت كه به استحاله بينجامد به آرماني جهاني- اسلامي مبدل ساخت تا همه مسلمانان و آزاديخواهان اقصي نقاط دنيا محكوميت رژيم جعلي و وحشي صهيونيستي را فرياد زنند.
با نامگذاري آخرين جمعه ماه رمضان به نام «روز قدس» خط مبارزه و مقابله مستضعفين در برابر مستكبرين عالم را براي هميشه تاريخ ترسيم نمودند و بدين ترتيب پهنه مبارزه و نبرد گسترش يافت و «اسلام» در برابر «كفر» قد علم كرد تا سيطره زياده خواهان و زورگويان با جدي ترين چالش خود در طول تاريخ مواجه شود.
آيا تئوري «اسرائيل بزرگ» قابليت تحقق دارد؟پاسخ به اين سؤال چندان سخت و مشكل به نظر نمي رسد؛ كافي است اوضاع و احوال و پاره اي اتفاقات را مرور كنيم:
ايهود اولمرت كه تا چند روز پيش نخست وزير رژيم صهيونيستي بود با اظهارات نااميدانه اي از نابودي روياي اسرائيل بزرگ پرده برداشت و سخن گفتن از اين رويا را خودفريبي دانست. حقيقت آن است كه مشكلات و چالش هاي رژيم صهيونيستي آينده اين رژيم را به مخاطره انداخته است، تا جايي كه بسياري از شخصيت ها و نخبگان صهيونيستي نيز به ادامه حيات آن خوش بين نيستند. از سويي ديگر ناظران و تحليلگران سياسي هم معتقدند عدم تمايل و رغبت يهوديان براي مهاجرت به اسرائيل در سال هاي اخير نشان مي دهد كه افسانه هاي صهيونيستي كه براي تشكيل و تاسيس اين رژيم ساخته و پرداخته شده بود ديگر جذابيتي در بين يهوديان جهان ندارد و از آغاز انتفاضه دوم (سال 2000 ميلادي) تاكنون عملا مهاجرت معكوس موجب شده كه جمعيت يهوديان اسرائيل از روند رو به رشد و شتاباني كه در گذشته از آن برخوردار بود فاصله بگيرد. رژيم ساختگي صهيونيستي كه اخيرا 60سالگي خود را پشت سر گذاشته در بدترين دوران حيات نامشروعش روزگار را سپري كرده و اين غده سرطاني رو به افول و زوال گذاشته است.
ضرورت دارد كشورهاي اسلامي در جهت زدودن و رفع موانعي كه بر سر راه اتحاد و يكپارچگي مسلمانان نهاده شده آگاه بوده و به تقويت جبهه موحدين و يگانه پرستان همت بگمارند. چرا كه هرچند رژيم صهيونيستي در حالت احتضار به سر مي برد، ليكن جبهه استكبار جهاني به روند اسلام ستيزانه خود ادامه مي دهد و ذره اي پا پس نكشيده است.
ترس و وحشت آنها از نضج انديشه اسلامي در بسياري از كشورهاي دنيا آنچنان است كه هفته گذشته وهابيون افراطي در اقدامي ارتجاعي با تحريك رژيم صهيونيستي به هك كردن سايت هاي مراكز حوزوي و علماي شيعي ايران دست زدند.
روز قدس روز آگاهي ملت ها و مستضعفين جهان در برابر زياده خواهي هاي مستكبرين است و فردا مسلمانان بار ديگر به صحنه مي آيند تا در آينده اي نه چندان دور آزادي قدس را جشن بگيرند.

**مردم سالاري: به مناسبت روز قدس اعلاميه بي اعتبار بالفور
روزنامه مردم سالاري در سرمقاله امروز خود به مناسبت روز قدس نوشت :
دوم نوامبر 1917 آرتورجيمز بالفور، وزير خارجه بريتانيا اين نامه را خطاب به لرد روچيلد صادر كرد:
بسيار خوشوقتم كه از طرف دولت اعليحضرت پادشاه انگلستان اعلاميه اي رابه اطلاعتان برسانم كه مبني بر موافقت با خواست صهيونيست ها است و به وسيله كابنيه تصويب شده است.
اعلاميه بالفور به وجود آورنده يكي از بحراني ترين مسائل زمان ماست.
صهيونيست ها از موقعيت جنگ جهاني اول استفاده كرده ودر مقابل حمايت هاي خويش از متفقين پشتيباني و حمايت دولت بريتانيا را براي به رسميت شناختن مقاصد خود جلب كردند.
خدمات يهود به متفقين در طي جنگ اول به دليل كليم بودن اعراب نيز در پيروزي نيروهاي متفقين جزو اسرار باقي مانده است.
اعلاميه بالفور با توجه به تعهدات و تضمين هايي كه بريتانيا به فلسطينيان داده بود عليرغم معناي واقعي آن منافات كامل داشت دو دليل عمده بي اعتباري اعلاميه بالفور از نظر حقوقي عبارتند از:
1- در تاريخي كه اين اعلاميه مطرح شد، فلسطين بخشي از امپراطوري عثماني بود و دولت بريتانيا، هيچگونه حاكميت و تسلطي نداشت و نمي توانست آنچه را كه متعلق به او نيست ببخشد.
2- اعلاميه بالفور به خاطر اينكه به حقوق طبيعي و قانوني ملت فلسطين تجاوز كرده بي اعتبار است.
پر پيداست كه اگر بريتانيا حاكميتي بر فلسطين و قدرت حقوقي براي ساختن اعلاميه نداشت پس چنين اعلاميه اي بي اعتبار بوده و اگر ساير قدرت ها مثل فرانسه و ايتاليا و آمريكا كه بر فلسطين حاكميتي نداشتند اعلاميه را صادر نمودند دليلي براي اعتبار اعلاميه نخواهد شد چون مجموعه اسناد بي اعتبار نمي توانند سندي قانوني را بيافرينند.

**كارگزاران :اوباما در دو برداشت
روزنامه كارگزاران در سرمقاله امروز خود از سخنان اوباما دو برداشت اقتباس كرد و نوشت :
اميد اين است كه كانديداي حزب دموكرات به پيروزي در چهار نوامبر رسيده و به كاخ سفيد راه يابد. فردي كه به كاخ سفيد پاي خواهد گذاشت با توجه به خطراتي كه آمريكا را تهديد مي‌كند به تدوين استراتژي خواهد پرداخت. خطراتي كه اين كشور را هدف قرار داده ناشي از جايگاهي است كه آمريكا در صحنه جهاني از آن برخوردار است. بنابراين تا زماني‌كه ماهيت خطراتي كه آمريكا با آنها روبه‌رو است تفاوتي نكرده است نبايد انتظار دگرگوني در عملكرد بين‌المللي اين كشور داشت. جدا از اينكه چه كسي به قدرت برسد، رئيس‌جمهور آينده آمريكا حفظ منافع حياتي در خاورميانه و آسياي مركزي را سرلوحه سياست خود قرار خواهد داد. پس اين آمريكاست كه تا زمان‌ «رسيدن» چين، نقش «ناظم جهاني» را همچنان ايفا خواهد كرد. باراك اوباما در صورت پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري از نقطه‌نظر روشي اين احتمال را نمايان ساخته است كه ممكن است شيوه‌اش متفاوت با روش رئيس‌جمهور فعلي آمريكا باشد وليكن از نقطه‌نظر «تصوري» همان عينك كنوني را استفاده خواهد كرد. اما كشورهايي كه اميدوار به تغيير «تصور» آمريكا نسبت به خود در صورت پيروزي باراك اوباما هستند بهتر است به دو نكته حياتي توجه كنند. باراك اوباما پايگاه حزبي خود را در بين ليبرال‌هاي حزب دموكرات دارد و به همين روي در صورت ورود به كاخ سفيد مي‌بايستي نظرات و ارزش‌هاي جناح ليبرال را كاملا در اصولي كه بر آنها در صحنه سياست خارجي توجه خواهد داشت، ملحوظ كند. اوباما برخلاف بوش، به عنوان يك عضو جبهه ليبرال تاكيد بر اشاعه دموكراسي نخواهد داشت بلكه او بر احترام به حقوق تاكيد خواهد كرد. ليبرال‌هايي كه در صورت پيروزي اوباما نقش تعيين‌كننده در سياست‌ خارجي آمريكا خواهند داشت به شدت نگاه منفي به حضور ارزش‌هاي آسماني به عنوان معيار حكومت‌ها در ارزيابي شهروندان خود و جهت‌دادن به سياست‌ها نسبت به كشورهاي ديگر دارند. البته پرواضح است كه در رابطه با دوستان سعي در معتدل‌كردن آن خواهند داشت وليكن در رابطه با كشورهايي كه از نظر آنان در تعارض با منافع آمريكا قدم برمي‌دارند آن را به شكلي وسيع به صحنه خواهند آورد. از سوي ديگر برخلاف تصور بسياري نفوذ اساسي دولت اسرائيل برخاسته از علاقه‌مندي و يا وابستگي فردي در كاخ سفيد نيست، بلكه آنچه از نظر سياسي حمايت از منافع اسرائيل را در آمريكا بسيار حياتي ساخته، نقش كنگره آمريكاست. نفوذ اسرائيل در آمريكا برخاسته از جايگاه شامخ اين كشور در بين اعضاي كنگره است. پس رياست‌جمهوري باراك اوباما كه در بخش‌هايي از جهان بسياري خواهان آن هستند به معناي پررنگ‌تر شدن توجه به منافع اسرائيل به عنوان يك متحد استراتژيك در حيات دادن به اهداف آمريكا خواهد بود. بنابراين آناني كه به لحاظ درك سطحي و اينترنتي خود از سياست‌ خارجي آمريكا و ناآشنايي به تاريخ سياسي و فكري اين كشور، پيروزي باراك اوباما را خواهان هستند به منفعت خود دست نخواهند يافت اگر خواست آنان تحقق يابد.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن