تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816536402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قدس نماد وحدت مسلمانان/آزادي فلسطين و بيت المقدس نيازمند رستاخيز اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قدس نماد وحدت مسلمانان/آزادي فلسطين و بيت المقدس نيازمند "رستاخيز اسلامي"
خبرگزاري مهر- گروه بين الملل: روز جهاني قدس در آخرين جمعه ماه رمضان تاكيدي بر ضرورت وحدت و اقدام همه جانبه مسلمانان براي آزادي قدس و مسجد الاقصي از دست اشغالگران است.

امام خميني بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي ايران در 16 مرداد 1358 به منظور معطوف كردن افكار عمومي جهان به مسئله فلسطين و لزوم حمايت يكپارچه كشورهاي اسلامي از اين مسئله، طي اقدامي تاريخي آخرين جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس نامگذاري كردند.

محمد علي مهتدي كارشناس مسائل خاورميانه درباره شكل گيري روز قدس اظهار داشت: حضرت امام خميني جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب كردند و به اين دليل كه اگر در مورد مسئله فلسطين يا تشكيل دولت فلسطين اختلافاتي ميان كشورهاي عربي و اسلامي وجود داشته باشد اما در مورد لزوم آزادي قدس هيچ اختلافي ميان مسلمانان وجود ندارد چرا كه قدس اولين قبله مسلمانان و سومين مسجد شريف است. بنابراين از ديدگاه امام خميني كه آزادي قدس به آزادي فلسطين مي انجامد، وظيفه ديني تمامي مسلمانان به شمار مي رود و براي اينكه اختلافي بين مسلمانان پيش نيايد روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب كردند. زيرا اگر در مورد رويت هلال ماه در اول و آخر ماه رمضان اختلافي ميان مسلمانان باشد اما در رابطه با جمعه آخر اين ماه اختلافي وجود ندارد.

قدس نماد وحدت مسلمانان:

مهتدي در اين رابطه مي گويد: روز قدس در بردارنده دو نماد است: يكي نماد وحدت به ويژه در ماه مبارك رمضان كه ماه خودسازي و تقرب به خالق هستي است و دوم مسئله قدس و اهميت آن كه لزوم اقدام همه جانبه مسلمانان را براي آزادي قدس و مسجد الاقصي از دست اشغالگران مي طلبد.

در اهميت قدس به عنوان نماد وحدت مسلمانان ذكر اين نكته كافي است كه تمامي مسلمانان و گروههاي فلسطيني خواهان تشكيل كشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف هستند و اعلام كرده اند كه تحت هيچ شرايطي و در هيچ توافقنامه اي از آن چشم پوشي نخواهند كرد.

تاريخچه اشغال قدس:

صهيونيست‏ها در سال 1948 با تشكيل رژيم غاصب صهيونيستي نيمي از شهر قدس، يعني بخش غربي آن را اشغال كردند و به دنبال آن با مهاجرت يهوديان و اسكان آنها، نشانه‏ها و آثار اسلامي موجود در بخش غربي قدس را به طور كلي منهدم كرده و از بين بردند، صهيونيستها به مرور زمان بخش غربي قدس را به مناطق يهودي‏نشين تبديل كردند. در اين دوره طي عمليات پاكسازي قومي، صهيونيستها حدود 80 هزار فلسطيني را به زور از قدس غربي و روستاهاي نزديك به آن (لفته، ديرياسين، عين‏كرم و المالحه) بيرون كردند به طوري كه در حال حاضر پارلمان رژيم صهيونيستي و برخي از وزارتخانه‏ها و هتل‏ها بر روي زميني بنا شده‏اند كه زماني به روستاييان فلسطيني تعلق داشته است.

"ديويد بن‏گورين" اولين نخست وزير رژيم صهيونيستي در دوم فوريه سال 1949 اعلام كرد كه بيت المقدس غربي كه تحت كنترل اسرائيلي‏ها است، ديگر قلمروي اشغالي نبوده بلكه بخش لاينفك اسرائيل است و در اجراي همين سياست در 13 دسامبر 1949، بيت‏المقدس غربي به طور غيرقانوني پايتخت اسرائيل خوانده شد.

در سال 1967 جنگ شش روزه آغاز شد و صهيونيستها بخش‏هاي ديگري از سرزمين فلسطين از جمله بيت‏المقدس شرقي را اشغال كردند. پس از جنگ، كابينه وقت رژيم صهيونيستي دست به كار شد تا نواحي اشغالي را تحت قلمرو خود در آورد، لذا شرق بيت‏المقدس را بلافاصله به اين شهر ضميمه كرد و حدود شهر را به مقدار قابل ملاحظه‏اي به منطقه عربي ساحل غربي رود اردن گسترش داد و اين برنامه را تحكيم بيت‏المقدس ناميد.

پس از 1967 و اشغال بخش شرقي قدس و الحاق آن به بخش غربي بار ديگر رژيم صهيونيستي تمام شهر بيت‏المقدس را به عنوان پايتخت‏ خود اعلام كرد به طوري كه "اسحاق رابين" نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي، در آستانه امضاي توافقنامه اسلو در سال 1993 در سخنراني خود در پارلمان رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: مسئله بيت‏المقدس نبايد در توافقنامه ذكر شود زيرا قدس پايتخت واحد و ابدي اسرائيل است.

يهودي سازي قدس:

صهيونيستها به اشغال بيت المقدس اكتفا نكرده بلكه از همان زمان اشغال اين شهر تلاش كرده اند كه تمامي آثار اسلامي اين شهر را از بين برده و بافت جمعيتي آن را تغيير دهند. تلاشهاي رژيم صهيونيستي براي يهودي سازي قدس به حدي است كه "شيخ رائد صلاح" رهبر جنبش اسلامي فلسطين ضمن هشدار در اين رابطه اعلام كرده است با فعاليتهاي مستمر صهيونيستها تا سال 2020 قدس قديم از وجود فلسطينيها خالي مي شود و تا سال 2050 كل قدس از وجود فلسطينيها پاك مي‌شود.

در برابر استراتژي همه جانبه صهيونيستها براي تثبيت اشغالگري خود در بيت المقدس به نظر نمي‏رسد كه عربها و مسلمانان، برنامه‏اي براي حفظ قدس داشته باشند. در گذشته استراتژي جهان اسلام و عر‏بها مقابله با رژيم صهيونيستي از نظر نظامي، اقتصادي و سياسي و تحريم اقتصادي آن بود. اما اين استراتژي در حال حاضر، توسط اكثر عربها نقض شده است؛ براي مثال سازمان آزادي بخش فلسطين (ساف) كه بايد طلايه دار مبارزه با رژيم اشغالگر باشد، راه حل نظامي را كنار گذاشته و حتي مبازرات گروههاي مقاومت فلسطين عليه صهيونيستها را محكوم مي كند.

مهتدي در اين رابطه مي گويد: متاسفانه در سالهاي اخير حمايت از فلسطيني ها چه در جهان عرب و چه جهان اسلام كمرنگ شده است به ويژه اينكه كشورهاي عربي نه تنها از فلسطيني ها حمايت نمي كنند بلكه حتي با دشمنان آنها يعني آمريكا و اسرائيل همكاري مي كنند. اين در حالي است كه ملت فلسطين به تنهايي و با امكانات محدود خود در برابر اشغالگران به ويژه در قدس كه رژيم صهيونيستي دهها سال است يهودي سازي آن را آغاز كرده ايستادگي مي كنند.

وي افزود: اسرائيلي ها هر روز خانه هاي فلسطينيان را تخريب مي كنند و به آنها اجازه بازسازي نمي دهند و اجازه سفر و ورود و خروج نيز از آنها گرفته شده است. رژيم صهيونيستي اين اقدامات را با هدف دور كردن فلسطيني ها از منازلشان انجام مي دهد و متاسفانه اين سياستها درحالي اجرا مي شوند كه ما شاهد واكنش مهمي از سوي كشورهاي عربي و اسلامي نيستيم. لذا اهميت روز قدس از اينجا ناشي مي شود كه مي تواند اعتراضي بي تفاوتي جهان عرب و اسلام در برابر مظلوميت فلسطين باشد.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن