تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817287767




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار يك تجربه/ واگذاري امتياز يك تيم براي رشد فوتبال كردستان (‪(۱‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تكرار يك تجربه/ واگذاري امتياز يك تيم براي رشد فوتبال كردستان (‪(۱‬
داخلي. ورزشي. فوتبال.

سازمان تربيت بدني در اقدامي پسنديده امتياز يك تيم ليگ دسته دوم كشور را به كردستان واگذار كرد و راه اندازي اين تيم را از مسوولان ورزش اين استان خواستار شد.

اين واگذاري كه در حقيقت ارزش ريالي آن براي جامعه ورزشي اين استان بيش از يك ميليارد ريال است تلاشي براي تحقق سياست ايجاد توازن زيرساخت‌هاي ورزشي در سطح كشور است.

اما واگذاري امتياز تيم‌ها به استان‌ها يك سوي داستان است و طرف ديگر كه از قضا براي باشگاه داري بسيار مهم محسوب مي‌شود، تامين اعتبارات و حمايت مالي از تيم است.

با توجه به بخش دوم داستان واگذاري تيم، يعني تامين اعتبار مالي است كه برخي كارشناسان ورزشي استان كردستان معتقد هستند، واگذاري اين امتياز را نمي‌توان لطفي در حق ورزش كردستان دانست.

به گفته آنها تجربه استان كه هنوز كهنه نيست، يادآور حضور چند سال پيش تيم خورشيد زريوار مريوان در مسابقات ليگ دسته دوم كشور است كه تنها به دلايل مالي از روند مسابقات كناره‌گيري كرد.

فوتبال در كردستان همواره با فراز و فرودهاي زيادي روبرو بود و هيچگاه نتوانسته متناسب با استعدادهاي خود، شايستگي‌هايش را بروز دهد.

يكي از دلايل عدم موفقيت فوتبال كردستان را مي‌توان مشكلات مديريتي و عدم وجود حاميان مالي توانمند براي ادامه فعاليت باشگاه‌ها و تيم‌ها دانست.

در اين استان تاكنون باشگاهي قوي چه در بخش دولتي و چه در بخش خصوصي فعاليت نداشته و در صورت عدم حمايت مسوولان بدون شك باز هم شاهد تيمي قدرتمند نخواهيم بود.

اگر چه كردستاني‌ها به شكل انفرادي در حوزه ورزش فوتبال افتخاراتي براي اين استان كسب كرده‌اند اما در قالب تيم مستقل نتوانسته‌اند خود را در سطح كشور مطرح كنند.

مربيان، داوران، بازيكنان و برخي از كادرهاي فني فوتبال استان كردستان در سال‌هاي گذشته در قالب تيم‌هاي ديگر افتخار آفرين بوده‌اند و اين مساله نشان‌دهنده ميزان استعداد و ظرفيت موجود در بخش فوتبال اين استان است اما متاسفانه از اين توانمندي براي تقويت فوتبال استان استفاده نشده است.

سال ‪ ۱۳۸۴‬تيم خورشيد زريوار مريوان كه در مسابقات ليگ دسته دوم كشور حضور داشت تنها پس از يك فصل حضور در مسابقات به دليل عدم توان مالي از مسابقات كناره‌گيري كرد.

اين تيم از تيم‌هاي قوي ليگ به شمار مي‌رفت و بازي‌هاي قابل قبولي نيز از خود به نمايش گذاشت ولي متاسفانه نبود حامي مالي مناسب اجازه ادامه حضور را به اين تيم نداد.

خورشيد زريوار مريوان با استفاده از توان بومي استان شكل گرفته بود و بازيكنان و كادر فني تيم همگي از سطح كردستان گرد هم آمده بودند.

اين تيم پس از انصراف از مسابقات امتياز خود را به استان قم به مبلغ يك ميليارد و ‪ ۸۰۰‬ميليون ريال فروخت و با اين كار كردستان را از حضور در مسابقات ليگ محروم كرد.

حضور تيم زريوار در مسابقات ليگ دسته دوم فوتبال كشور، نشاط فراواني را به جامعه ورزشي استان كردستان و حتي ساير مناطق غربي و شمالغربي كشور وارد مي‌كرد.

در زمان برگزاري مسابقات تيم خورشيد زريوار،ورزشگاه زاگرس مريوان مملو از تماشاگر مي‌شد.

از اوايل امسال بحث واگذاري تيم‌هاي فوتبال از كلان شهرها به شهرستان‌ها از سوي سازمان تربيت بدني شدت گرفت و تيم‌هاي پاس،صبا باطري و برخي تيم‌هاي حاضر در ليگ‌هاي مختلف كشور به شهرستان‌هاي فاقد تيم واگذار شدند.

واگذاري اين تيم‌ها اگر چه در جهت رشد و تقويت فوتبال شهرستانها و ايجاد فضاي شادي و نشاط ورزشي در ميان استان و نسل جوان آن بسيار امر ميموني است اما از سرنوشت اين اقدام پسنديده به سادگي نمي‌توان گذشت.

همگي شاهد واگذاري امتياز تيم شيرين فراز به استان كرمانشاه بوديم كه اين تيم حواشي بسيار بيشتري نسبت به متن داشت و تمام مدت حضور اين تيم در مسابقات ليگ برتر كشور با حاشيه همراه بود.

نبود حامي مالي قومي و مديريت مناسب در كنار آن نه تنها خوشحالي را به جامعه ورزش دوست كرمانشاه وارد نكرد بلكه بيشتر موجب آزردگي خاطر آنها شد و عاقبت شيرين فراز با تمام شايستگي و توانمندي اما به دليل نداشتن حامي مالي قوي به دسته يك كشور سقوط كرد.

باشگاه داري نياز به درآمدي مطمئن و سرمايه‌گذاري فراوان دارد و بايد زماني پا در اين ميدان گذاشت كه يك حامي قوي و متمكن پشت سر باشگاه باشد.

تيم خورشيد زريوار زير ساخت اصلي لازم براي حضور فعال و قوي در مسابقات ليگ دسته دوم كشور را داشت، اما متاسفانه در زمان مناسب مورد حمايت قرار نگرفت و مجبور به كناره‌گيري شد و كردستان امروز بايد از نو شروع كند.

اين تيم امكانات و تجهيزات مناسب از جمله استخر، سونا، زمين چمن، كادر فني منسجم و قوي، طرفداران دو آتيشه و برخي ديگر از نيازهاي تيم باشگاهي را در اختيار داشت اما به دليل عدم حمايت به صورت كامل از گردونه مسابقات و باشگاه داري حذف شد.

ادامه دارد ...
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن