تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816048973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فناوري چيني، كالاي مرغوب بازار جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: فناوري چيني، كالاي مرغوب بازار جهاني
دولت چين در گزارشي اعلام كرده حجم اقتصاد آنها در سال 2004 ميلادي معادل8/16 درصد بيشتر از رقمي بوده كه در بدو امر محاسبه شده بود.
ميثم لطفي: جمهوري خلق چين كه معمولاً به طور خلاصه چين خوانده مي شود، در شرق قاره پهناور آسيا واقع شده و پايتخت آن پكن (بيجينگ) است. چين هم اكنون به عنوان پرجمعيت ترين كشور جهان محسوب مي شود و اين طور كه در افسانه هاي اين كشور آمده، نام چين از نام خانداني به همين اسم گرفته شده كه همزمان با اشكانيان بر چين فرمانروايي مي كردند. اين نام از راه زبان فارسي به ديگر زبان ها راه يافت تا آنكه چين به يكي از مشهورترين كشورهاي جهان تبديل شد.
اقتصاد كشور چين در سال هاي اخير به طور قابل ملاحظه اي رونق يافته تا آنكه بانك جهاني وضعيت اقتصادي اين كشور را مطلوب و محيط اقتصاد كلان آن را باثبات توصيف كرده است. دولت چين در گزارشي اعلام كرده حجم اقتصاد آنها در سال 2004 ميلادي معادل8/16 درصد بيشتر از رقمي بوده كه در بدو امر محاسبه شده بود. حجم اقتصاد چين تقريباً 283 ميليارد دلار بيشتر از مقداري است كه آمار قبلي نشان داده بود. اين طور كه كارشناسان دريافته اند، هم اكنون فعاليت هاي اقتصادي چين از ايتاليا توسعه بيشتري دارد كه اين امر باعث شده بعد از بريتانيا و فرانسه در مقام ششم جهان قرار بگيرد. چنانچه رشد كنوني اقتصادي چين با همين روند ادامه پيدا كند، پرجمعيت ترين كشور دنيا تا پايان سال جاري ميلادي ممكن است عنوان چهارمين اقتصاد بزرگ جهان را از آن خود كند و در اين صورت، بايد خود را براي مقابله با پيامدهاي سياسي و اقتصادي اين موضوع آماده كند.
ورود به هزاره سوم و رقابت برسر حكومت هرچه بيشتر بر كشور موجب شد بازي سياسي جديدي بين كشورهاي چين، هند، ژاپن و آمريكا آغاز شود. در حالي كه هند مذاكرات خود را با چين براي حل اختلافات مرزي آغاز كرده، دولت چين اميدوار است با تضعيف اتحاد موجود بين دو كشور ژاپن و آمريكا نقش اقتصادي و سياسي خود در جهان را بيشتر تثبيت كند. براساس آخرين آمارهايي كه از سوي مراكز بين المللي منتشر شده، جمعيت كشور چين هم اكنون3/1 ميليارد نفر محاسبه مي شود كه پس از آن كشور هند با 2/1 ميليارد نفر قرار گرفته است. اگرچه تا قرن هجدهم ميلادي اين دو كشور به تنهايي نزديك به نيمي از توليد جهاني را به خود اختصاص داده اند اما در سال هاي اخير بين آنها مشكلات فراواني بروز كرده است. كشور چين نزديك به 5/9 ميليون كيلومتر مربع مساحت دارد كه بيشتر آن خشكي است و تنها بخش كوچكي از اين كشور پهناور را آب فراگرفته است. وسعت چين به قدري زياد است كه با كشورهاي افغانستان، بوتان، بورما، هند، قزاقستان، كره شمالي، قرقيزستان، لائوس، مغولستان، نپال، پاكستان، روسيه، تاجيكستان، ويتنام، هنگ كنگ و ماكائو هم مرز است.
چين و ارتباطات
مقامات چين در كنار رشد و توسعه قابل ملاحظه اي كه در بخش هاي اقتصادي داشته اند، سعي كرده اند دامنه فعاليت هاي خود را در حيطه ارتباطات نيز تا اندازه زيادي رونق بخشند. درحال حاضر ميزان دسترسي مردم چين در نقاط مختلف اين كشور به ابزارهاي نوين ارتباطي به طور چشمگيري افزايش يافته و در كنار توسعه ارتباطي در شهرها، روستاهاي چين نيز توانايي استفاده از اين خدمات را كسب كرده اند.
دولت چين در كنار افزايش استفاده از فيبر نوري كوشيده ارتباطات ماهواره اي خود را نيز توسعه بخشد. هم اكنون55 ايستگاه زميني ماهواره اي در چين داير شده كه امكان ارتباطات لحظه به لحظه چين با كشورهاي مختلف جهان، به خصوص كره شمالي و ژاپن را فراهم مي آورد. طبق آمارهاي رسمي كه دولت چين به تازگي منتشر كرده، هم اكنون بيش از 756/311 ميليون مشترك تلفن ثابت در چين وجود دارد كه در مقابل، تعداد مشتركان تلفن همراه اين كشور به824/334 ميليون نفر مي رسد. در كشور چين 3240 ايستگاه تلويزيوني وجود دارد كه 209 عدد آنها زير نظر تلويزيون مركزي چين، 31 عدد زير نظر ايستگاه هاي شهري تلويزيون و سه هزار ايستگاه زير نظر تلويزيون هاي محلي اداره مي شوند. اطلاعات رسمي ديگري كه در مورد وضعيت اينترنتي در چين منتشر شده حاكي از آن است كه تا سال 2005 ميلادي 187 هزار و 508 پايگاه اينترنتي با پسوند cn كه پسوند رسمي سايت هاي اين كشور است، راه اندازي شده است. در همين سال تعداد كاربران آنلاين چين 111 ميليون نفر اعلام شده بود.
چين و فناوري اطلاعات
تعداد زيادي از كارشناسان بر اين باورند كه سرعت پيشرفت و توليد در صنعت فناوري اطلاعات بسيار فراتر از سرعت به كارگيري آن در جوامع است و به همين خاطر حتي پيش فرض هاي ذهني افراد جامعه هم در مواجهه با ابزار فناوري اطلاعات نادرست و ناقص مي ماند. توسعه فناوري اطلاعات با اين سرعت موجب شده چين در زمينه داشتن بيشترين تعداد كاربر آنلاين پس از آمريكا در دومين رتبه جهاني قرار بگيرد. تحقيقات جديدي كه نتايج آن در پايگاه اينترنتي KataWeb منتشر شده، نشان مي دهد آمريكا به عنوان نخستين كشور جهان براي داشتن بيشترين كاربر آنلاين محسوب مي شود كه پس از آن پرجمعيت ترين كشور جهان يعني چين جاي گرفته است. در سال 2007 ميلادي تعداد كاربران اينترنتي در كشورهاي آسيايي از جمله چين و هند از رشد قابل توجهي برخوردار بوده و در حالي كه ميزان تمايل كاربران چيني براي استفاده از خطوط پهن باند روز به روز افزايش مي يابد، اين قبيل ارتباطات به تعداد خطوط پهن باند آمريكا نزديك تر شده و سرعت گسترش خطوط و استقبال عمومي از آن بسيار بالا رفته است. در حال حاضر شمار خطوط پهن باند در كشور چين 35 ميليون و در كشور آمريكا 41 ميليون است كه كارشناسان پيش بيني مي كنند چين تا چند سال ديگر مي تواند از آمريكا پيشي بگيرد. اين كارشناسان احتمال مي دهند كه تا پايان سال جاري ميلادي تعداد كاربران اينترنتي چين با افزايش چشمگيري روبه رو خواهد شد.
رسانه هاي محلي اعلام كرده اند در حال حاضر توسعه اينترنت در بين شهرها و روستاهاي چين يكسان نبوده و درصد تعميم كاربران اينترنت در روستاها تا اندازه زيادي پايين تر از شهرها است و در كنار اين مساله گفته مي شود اينترنت چيني از حالت تخصصي به خدمات براي عموم مردم تبديل شده است. در روند رشد سريع اينترنت، قلمروهايي مانند پيام اينترنتي، موتور جست وجو، بانك اينترنتي، تجارت الكترونيكي و بازي از طريق شبكه اينترنت رشد قابل ملاحظه اي داشته است. شمار كاربران اينترنت در سراسر جهان بيش از 970 ميليون نفر اعلام شده است.
گوگل؛ شريك جديد چيني ها
از آنجايي كه ميزان دسترسي مردم چين به اينترنت افزايشي چشمگير يافته، مسوولان امنيتي اين كشور مي كوشند
با محدود كردن فعاليت موتورهاي جست وجوگر و زيرنظر گرفتن فعاليت هاي آنها جلوي دسترسي كاربران خود به برخي اطلاعات را بگيرند. براساس تصميمات گرفته شده در پارلمان چين، از اين پس 10 موتور جست وجوي برتر اينترنتي فعاليت هايشان كاملاً كنترل مي شود تا اطلاعات غيراخلاقي و مخالف مسائل امنيتي چين به دست كاربران اين كشور نرسد. نتايج حاصل از آخرين مطالعات انجام شده در كشور چين نشان مي دهد 70 درصد از كاربران اين كشور براي يافتن اطلاعات مورد نظر خود به موتور جست وجوي Baidu يا گوگل مراجعه مي كنند. تاكنون 40 هزار كلمه كليدي در سايت Baidu مربوط به سايت هاي غيراخلاقي شناسايي شده كه نشان مي دهد ديگر كاربران قادر به مراجعه به سايت هاي مذكور نيستند. چين در 10 روز نخست مقابله خود با سايت هاي غيراخلاقي كه از اوايل ماه جولاي سال جاري آغاز شده، 700 سايت اينترنتي غيرقانوني را شناسايي و مسدود كرده است.چين در آخرين تصميماتي كه در اين زمينه اتخاذ كرده بود، اعلام كرد امكان دسترسي كاربران خود در شهرهاي بزرگ را به سايت اينترنتي گوگل از بين برده تا امنيت خود را هر چه بيشتر حفظ كند. اخباري كه از رسانه هاي محلي چين به گوش مي رسد نشان مي دهد طي هفته هاي گذشته بسياري از كاربران خانگي چيني كه در شهرهاي بزرگ اين كشور به سر مي برند، براي دسترسي به موتورجست وجوي جهاني گوگل با مشكلات فراواني مواجه شدند. اگرچه بيشتر كاربران چيني توانايي استفاده از خدمات اين موتورجست وجو را ندارند اما رسانه هاي محلي گزارش دادند Google.cn كه نسخه چيني سايت اينترنتي گوگل است، به فعاليت خود ادامه مي دهد.
اين قبيل اقدامات كه به عنوان شكست بزرگ اقتصادي براي شركت گوگل محسوب مي شود، باعث شد اين شركت با برخي محدوديت هاي چين كنار بيايد. نگارش چيني موتور جست وجوي گوگل از قوانين سانسور مطالب حساس در كشور چين پيروي مي كند و به همين علت مقامات چيني اجازه ادامه فعاليت را به آن اهدا كرده اند. گفته مي شود علاوه بر سايت اصلي موتور جست وجوي گوگل، بخش اخبار اين سايت اينترنتي نيز فيلتر شده است. طرفداران جريان آزاد اطلاعاتي اقدام جديد گوگل در زمينه راه اندازي نگارش سانسور شده موتورجست وجوي خود در چين را مورد انتقاد قرار داده اند كه البته گفته مي شود پيش از اين شركت هاي مايكروسافت و ياهو نيز براي ادامه دسترسي به جامعه اطلاعاتي در حال رشد چين، در برابر درخواست هاي دولت اين كشور مبني بر سانسور مطالب حساس، تسليم شده بودند.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن