تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816724172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني:شرايط بين المللي ايران از حالت صلب گذشته فاصله گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: لاريجاني:شرايط بين المللي ايران از حالت صلب گذشته فاصله گرفته است
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مسائل ايران در عرصه بين الملل از حالت صلب گذشته فاصله گرفته و آن حدتي كه در دو سه ماه قبل در رابطه با ايران وجود داشت در شرايط فعلي وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، علي لاريجاني كه عصر امروز در سومين اجلاس سالانه هيئت رئيسه اتاقها و شوراهاي مشترك اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران سخن مي گفت در واكنش به سخنان يكي از نمايندگان بخش خصوصي كه خواستار بهره گيري ايران از فضاي به وجود آمده در عرصه بين الملل بود اظهار داشت : نبايد تصور شود كه اگر به عنون مثال آقاي ايكس در فلان كشور نسبت به مذاكره به ايران ابراز علاقه كرده است همه چيز حل مي شود چون غربيها دنبال منافع خود هستند و اين طور نيست كه آنان مسائل استراتژيك خود را با يك ملاقات تاكتيكي تعويض كنند.

نماينده مردم قم در خانه ملت با تاكيد بر اينكه شرايط ايران در سطح بين المللي از آن حالت صلب بودن گذشته فاصله گرفته است يادآور شد : فضا آرامتر شده است و ما هم تلاش مي كنيم كه باز هم از اين آرامتر شود و به اعتقاد ما بايد از همه ظرفيتهايي كه مي تواند شرايط را از وضع فعلي آرام تر كند استفاده كرد.

عضو شوراي عالي امنيت ملي در خصوص سخنان يكي ديگر از حاضران كه خواستار فعال شدن مجلس در مواجه با تحريمهاي بين المللي براي رونق اقتصاد كشور بود تاكيد كرد : ترديدي نيست كه در دنيا سرمايه سرگردان زيادي وجود دارد و ما بايد اين سرمايه را به نفع كشور هدايت كنيم اما در رابطه با تحريمهاي بين المللي و شرايط ايران دو وجه دارد يكي اين است كه غربيها تندروي مي كنند و اغراض خاصي در سر دارند و ديگري اين است كه شايد ما تاكتيك دقيقي نداشته باشيم و در رابطه با آن بخشي كه به خودمان مربوط است بايد فكري براي حركت بهتر داشته باشيم اما در خصوص بخشي كه به غربيها ارتباط دارد من شرايط را چندان هموار نمي دانم و آنها مي خواهند شما يك شكستگي در اهداف پيدا كنيد و درست نيست ما هدف اصلي را فداي هدف نزديك كنيم.

رئيس قوه مقننه در ادامه در خصوص اظهارات برخي ديگر از فعالان بخش خصوصي تصريح كرد : يكي از مسائلي كه براي شما دردناك بوده است نقدينگي در بخش صنعت است و بايد براي آن راه حلي انديشيد اما دولت در اين رابطه لايحه برداشت 15 هزار ميليارد تومان به منظور پرداخت بدهي بانكها به مجلس آورد كه مجلس با فوريت آن مخالفت كرد. آن هم به اين خاطر بود كه ما نمي دانستيم چه حادثه اي قرار است رخ بدهد و اين اعتبار به بخش صنعت مي رود يا خرج چيزهاي ديگر خواهد شد.

وي اضافه كرد: مجلس به فوريت اين لايحه راي نداد تا در رابطه با آن بيشتر فكر شود و فعالان بخش خصوصي هم مي توانند در اين فاصله نظرات خود را به مجلس بدهند و در كل ما هم قبول داريم كه بايد براي حل مشكل نقدينگي بخش صنعت فكري كرد.

دكتر لاريجاني با اشاره به سخنان يكي از حاضران در اين جلسه كه خواستار اقدام مجلس شوراي اسلامي براي توقف يكساله قانون دريافت ماليات بر ارزش افزوده بود خاطرنشان كرد: شما مي توانيد بگوييد كه اين قانون در چه بخشهايي بايد اصلاح شود اما متوقف كردن قانون بي معنا است و توجيهي ندارد.مجلس نمي تواند جلوي قانوني را كه چندي قبل به تصويب رسيده بگيرد مگر اينكه استدلال قوي وجود داشته باشد و در كل رئيس مجلس بايد بگويد چرا قانون زود اجرا نمي شود نه اينكه چرا اجرا مي شود. بنابراين شما هم بايد بدنبال راه حل ديگري باشيد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه رقابت در بخش اقتصادي بايد رقابت واقعي و نه يك رقابت تصنعي باشد بيان داشت : در رابطه با اصل 44 ما معتقديم كه اين سياستها بايد يك صراط تلقي شود كه دولت در آن يك نقش حداقلي داشته باشد و سهم كار و توليد به مردم سپرده شود.

وي در ادامه خطاب به فعالان بخش خصوصي و اعضاي هيئت رئيسه اتاق بازرگاني گفت : بايد ببينيم در رابطه با فعاليت بخش خصوصي چه قوانين مزاحمي وجود دارد و من از شما مي خواهم كه اين قوانين مزاحم احصا شود و در اختيار مجلس قرار گيرد و فضا در مجلس براي برداشتن قوانين مزاحم مساعد است.

رئيس مجلس با اشاره به اينكه براي فراهم شدن زمينه فعاليت بهتر بخش خصوصي به تاسيس برخي قوانين نياز است يادآور شد : بايد كار فكري كرد و به صورت كارشناسي اقدام كرد و توصيه من اين است كه اتاق بازرگاني به اندازه ظرفيتي كه دارد وارد عمل شود و به مجلس بگويد كه كدام قوانين مزاحم است و چه قوانيني بايد تصويب شود چون اگر ما قانوني را بنويسيم ممكن است شما بگوييد كه نمايندگان دستشان در كار نيست. بنابراين شما كه دستتان در كار است نيازها و ملاحظات خود را با مجلس در ميان بگذاريد تا قانون مورد نظر تصويب شود.

لاريجاني با بيان اينكه در آئين نامه جديد مجلس فضاي براي حضور نمايندگان بخش خصوصي در مجلس فراهم شده است تاكيد كرد: معتقديم بايد توليد و صادرات گسترش يابد و تورم را كنترل كرد تا فضا بيش از اين مخدوش نشود و در همين رابطه حضور اعضاي اتاق بازرگاني در بخش خصوصي در كميسيونها فراهم شده تا بخش خصوصي هم نظر خود را در مجلس بدهد و البته اين كار درست است چون در اين صورت از نقش و فكر بخش خصوصي بهره گيري خواهد شد.

يكي از حاضران نيز بر ضرورت فعال شدن گروههاي دوستي مجلس در عرصه اقتصادي تاكيد كرد كه لاريجاني در اين باره بيان داشت بايد در نظر داشته باشيد كه گروههاي دوستي نقش ديپلماسي رسمي ندارند و جايگاه ديپلماسي پارلماني دارند يعني همين نقشي كه هم اكنون ايفا مي كنند اما اينكه پارلمان مي تواند براي حل موانع اقتصادي در عرصه بين المللي كمك كننده باشد، سخن درستي است كه بايد اين موضوع سامان داده شود.

لاريجاني در خاتمه بر ضرورت حركت مجلس و اتاق بازرگاني به سمت برگزاري جلساتي با رويكرد نرم افزارانه تاكيد كرد و گفت : در برخي از جلسات سخنان كلي گفته مي شود و طرح خام مسائل براي درد دل بد نيست اما براي حل شدن معضلات بايد دور نماي كاري روشن ترسيم شود و با فكر به سمت بهبود مسائل حركت كرد.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن