تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815448721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي يك هرم در ژاپن به كشف راز قاره‌ي گمشده‌ي آتلانتيس منجر مي‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بررسي يك هرم در ژاپن به كشف راز قاره‌ي گمشده‌ي آتلانتيس منجر مي‌شود؟


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ميراث فرهنگي

باستان‌شناسان ژاپني اميدوارند با كشف راز يك هرم سنگي 23 سال پس از كشف آن، به راز قاره‌ي گمشده‌ي آتلانتيس پي ببرند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ساختار سنگي هرم‌شكلي كه در سواحل ژاپن واقع شده، بخش اعظم يافته‌هاي دانشمندان، بويژه ديرين‌شناسان را درباره‌ي تمدن‌هاي نخستين مي‌تواند تغيير دهد و بار ديگر سخن از قاره‌ي افسانه‌يي و گمشده‌ي آتلانتيس را بر سر زبان‌ها اندازد.

سال 1985 ميلادي يك باستان‌شناس ژاپني هنگام غواصي در سواحل جزيره‌اي در ژاپن، موفق به كشف ساختار سنگي عظيمي شد كه شباهت زيادي به اهرام ثلاثه‌ي مصر داشت.

از سال‌ها پيش تعدادي از باستان‌شناسان، فيزيك‌دانان و زمين‌شناسان، پروژه‌اي تحقيقاتي را براي كشف راز اين هرم آغاز كردند كه تا به امروز ادامه دارد.

يك زمين‌شناس برجسته بر اين باور است كه براي كشف راز اين هرم ابتدا بايد معلوم كرد كه اين بنا يك ساختار طبيعي تغيير شكل‌يافته توسط انسان است يا مانند اهرام ثلاثه‌ي مصر به‌طور كامل توسط انسان‌ها ساخته شده است. با كشف راز اين هرم به بسياري از رازهاي جهان هستي از جمله راز قاره‌ي گمشده آتلانتيس مي‌توان پي برد.

وي يكي از دلايلي را كه سبب مخفي شدن راز اين هرم شده است، واقع شدن آن در مكاني مي‌داند كه فقط غواصان حرفه‌يي قادر به دسترسي به آن هستند. به همين دليل، بخش اعظم باستان‌شناسان مجبورند براي بيان فرضيات خود از تصاوير ويديويي يا تصورات‌شان استفاده كنند كه اين امر، عاملي تعيين‌كننده در كشف راز اين هرم نمي‌تواند به‌شمار آيد.

باستان‌شناسان در مطالعات خود به اين نتيجه رسيده‌اند كه هرم يادشده حدود 10 تا 12 هزار سال قدمت دارد. اين درحالي است كه طبق شواهد علمي در دوران حيات انسان‌ها در عصر يخ‌بندان تمام انسان‌ها، شكارچي بوده‌اند و از اين راه به زندگي خود ادامه مي‌دادند و فرصتي براي ايجاد يك تمدن غني نداشتند.

فرضيه‌ي ديگري كه در اين زمينه مطرح است، قرار ‌داشتن اين هرم در بخشي از قاره‌ي گمشده‌ي آتلانتيس بين دو قاره‌ي آمريكاي جنوبي و آفريقاست. با پذيرفتن اين فرضيه، دليل شباهت زياد بين هرم‌هاي تمدن مايا و اهرام ثلاثه‌ي مصر را مي‌توان توجيه كرد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن