تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816738429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*نمونه‌برداري از خط توليد خودروسازان تا پايان آبان اجرا مي‌شود* سرپرست سازمان استاندارد در پاسخ به ايسنا: اعلام اسامي خودروهاي بي‌كيفيت وظيفه پليس نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *نمونه‌برداري از خط توليد خودروسازان تا پايان آبان اجرا مي‌شود* سرپرست سازمان استاندارد در پاسخ به ايسنا: اعلام اسامي خودروهاي بي‌كيفيت وظيفه پليس نيست
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

سرپرست سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران از اجرا شدن طرح نمونه‌برداري از خطوط توليد خودروسازان (COP) تا پايان آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نظام‌الدين برزگري با بيان اين مطلب افزود: در صورتي كه در نمونه‌برداري از خطوط توليد مشخص شود كه 51 استاندارد مربوط به خودرو و همچنين استاندارد اجباري قطعات خودرو رعايت نشده است، با خودروسازان برخورد قانوني خواهد شد.

وي با اشاره به اين‌كه براي سال آينده معيار مصرف سوخت براي خودروهاي توليد داخل يورو 3 و براي خودروهاي وارداتي يورو 4 پيشنهاد شده است، گفت: بيشترين شكايات مربوط به غيراستاندارد بودن قطعات خودرو تاكنون از لنت ترمز و سي‌بك فرمان بوده است كه اين قطعات با برندهاي تقلبي در مراكز عرضه فروخته مي‌شدند.

او با بيان اين‌كه طرح جامع نظارت هماهنگ استانداردها از دو سال پيش اجرا شده است، افزود: اما در مورد برخي از اقلام داراي استاندارد اجباري، طرح‌هاي ويژه‌ نظارت نيز اجرا مي‌شود كه خودرو نيز از آن جمله است.

برزگري همچنين از اجراي طرح خوداظهاري براي ثبت استانداردهاي كارخانه‌اي در كشور ظرف دو ماه آينده خبر و توضيح داد: در اين طرح واحدهاي توليدي و خدماتي بر حسب نوع فعاليتي كه دارند، مي‌توانند به سازمان استاندارد مراجعه كرده و استاندارد فعاليت خود را به صورت‌هاي بين‌المللي، منطقه‌اي، ملي يا كارخانه‌اي ثبت كنند.

سرپرست سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران با بيان اين‌كه هم‌اكنون بيش از 100 هزار واحد توليدي و خدماتي در كشور وجود دارد، تصريح كرد: طرح خوداظهاري مربوط به توليد كالاهاي غيرمشمول استاندارد اجباري بوده و در صورت شكايت از واحدهاي توليدي نيز در مراجع قضايي مبناي قضاوت خوداظهاري واحد مربوطه خواهد بود.

وي در ادامه با اشاره به تشكيل كارگروه نوآوري و شكوفايي در اين سازمان عنوان كرد: اين كارگروه وظيفه اصلاح فرآيندها و ارايه راهكارهاي نوين پژوهشي را بر عهده دارد. همچنين نظام پيشنهادات در سازمان استاندارد فعال شده و با هدف توسعه فرهنگ هم‌انديشي، فراخوان عمومي نيز انجام شده كه در اين راستا به پيشنهادات برتر در زمينه بهبود فرآيندهاي كاري در سازمان استاندارد جوايزي اعطا خواهد شد.

او همچنين اعلام كرد: دبيرخانه‌اي نيز به منظور تدوين استانداردهاي خدماتي در سازمان استاندارد تشكيل شده و دستورالعمل‌هاي مرتبط با ارايه خدمات استاندارد را تدوين خواهد كرد. با انجام اين كار سلايق موجود در ادارات و سازمان‌هاي دولتي از بين رفته و ارايه خدمات به صورت استاندارد انجام مي‌شود؛ ضمن اين‌كه سازمان‌هاي دولتي مي‌توانند به صورت داوطلبانه با همكاري سازمان، استاندارد خدمات خود را ملي كنند.

سرپرست سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران همچنين با اشاره به تغييرات به وجود آمده در مدل جايزه كيفيت گفت: اين مدل مورد تاييد چهار كشور تركيه، پاكستان، اردن و مصر قرار گرفته و اميدواريم اين مدل تبديل به يك مدل اسلامي براي جايزه كيفيت شود.

وي افزود: در اين مدل رضايتمندي مشتريان و ميزان كيفيت كالا سهم بالايي پيدا كرده است.

او همچنين در پاسخ به اين سوال ايسنا كه آيا پليس مي‌تواند نام خودروهاي غيراستاندارد را اعلام كند؟ توضيح داد: در سازمان استاندارد كميسيون ايمني ناوگان حمل‌ونقل وجود دارد كه سه كارگروه داشته كه در آن‌ها علت تصادفات بررسي مي‌شود. در يكي از اين كارگروه‌ها نيز پليس راهور ناجا عضو بوده و بين پليس و سازمان استاندارد نيز همكاري خوبي وجود دارد، اما به طور كلي وظيفه تدوين استاندارد و اعلام استانداردهاي اجباري و در عين حال اعلام خودروهاي بي‌كيفيت با سازمان استاندارد است نه پليس.

برزگري همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره اين‌كه آيا سازمان استاندارد به دنبال درآمدزايي در مورد خودروهاي وارداتي است؟ تصريح كرد: در مورد خودروهاي وارداتي به هيچ وجه به دنبال درآمدزايي نيستيم؛ اگر هم طبق قانوني درآمدي كسب كنيم، اين مبالغ به خزانه واريز مي‌شود.

در ادامه اين نشست خبري، مرندي مقدم - مديركل نظارت بر اجراي استاندارد سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران - نيز با اشاره به اين‌كه پيش از اين هر زمان كه خودرويي در كشور توليد مي‌شد، فقط براي يك نمونه از خودرو TA يا تاييد نوع صادر مي‌شود و براي ساير توليدات از همان نوع نمونه‌برداري نمي‌شد، گفت: ايران در قاره آسيا چهارمين كشور پس از كره‌جنوبي، ژاپن و چين محسوب مي‌شود كه طرح نمونه‌برداري از خطوط توليد خودوسازان را پياده مي‌كند.

وي تاكيد كرد: اگر در نمونه‌برداري از خطوط توليد مشخص شود كه نمونه‌ها با TA صادر شده انطباق ندارند، از توليد و شماره‌گذاري خودروهاي غيراستاندارد جلوگيري مي‌شود.

او تاكيد كرد: دستورالعمل‌هاي لازم براي اجراي طرح نمونه‌برداري از خطوط توليد خودروسازان تا پايان مهر ماه سال جاري نهايي مي‌شود كه بر اين اساس بدون اعلام قبلي و به صورت رندوم اقدام به نمونه‌برداري از خطوط توليد خودروسازان خواهيم كرد.

وي همچنين اعلام كرد: به زودي بازرسي از قطعات خودرو در مراكز عرضه و تعميرگاه‌هاي سراسر كشور نيز آغاز مي‌شود و در اين راستا شركت‌هاي خدمات پس از فروش نيز كنترل مي‌شوند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن