تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814675929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مردمي از مجموعه هاي تلويزيوني ماه مبارك رمضان در ماه رمضان از مضمون طنز نبايد استفاده شود// «روز حسرت» بيشتر ديده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: گزارش مردمي از مجموعه هاي تلويزيوني ماه مبارك رمضان در ماه رمضان از مضمون طنز نبايد استفاده شود// «روز حسرت» بيشتر ديده شده است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: امسال هم مانند سال هاي گذشته شاهد پخش مجموعه هاي تلويزيوني هستيم كه به مناسبت ماه رمضان از شبكه هاي مختلف سيما پخش مي شود، خبرنگار گروه فرهنگي، هنري ايسكانيوز به جمع مردم رفته تا نظر مخاطبان را در رابطه با مجموعه هاي ماه رمضان جويا شود.

به گزارش خبرنگار سينمايي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، يك معتاد ، يك نانوايي، دعوا بر سر ارث و ميراث قاطي طنز مجموعه اي كه بعد از اذان مغرب ما بين سفره افطار از شبكه سوم سيما به كارگرداني رضا عطاران پخش مي شود.
شبكه دوم سيما هم با موضوع ارث و ميراث مجموعه "مثل هيچكس" را به معرض نمايش گذاشته است مي رسيم به شبكه اول يك معتاد ،زن دوم همان مجموعه "روز حسرت" به كارگرداني سيروس مقدم كه امسال رمضان مهمان روزه داران شده است.
شبكه پنجم سيما همراه با سيروس گرجستاني "مامور بدرقه" را به معرض نمايش گذاشته است.
اعتياد، زن دوم، دعوا بر سر ارث و ميراث و ... سوژه هايي كاملا تكراري كه بارها و بارها از شبكه هاي مختلف پخش شده است.
كاش سياست صدا و سيما در اين بود كه مجموعه هايي بسازد تا جوان ترها چشم به راه مرگ والدين خود و رسيدن به ارث و ميراث آنها نباشند.
چرا بايد آنقدر به سوژه ارث و ميراث بپردازيم و دعواهاي خانوادگي بر سر پول پدر و مادر بعد از مرگشان را به ديد عموم بگذاريم تا جوان ها نسبت به اين مساله حساس شوند.
سوژه هايي مانند ارث و ميراث مدت زيادي كه به عناوين مختلف و شكل هاي گوناگون از تلويزيون پخش مي شود.
البته شايد بايد كمي حق را به كارگردانان و نويسندگان بدهيم با توجه به مجموعه هاي مناسبتي كه شامل ماه رمضان، عيد نوروز، دفاع مقدس، محرم و ... مي شود تمامي اين مسايل شايد دليلي باشد تا كارگردانان و نويسندگان در پيدا كردن سوژه هاي مناسب به قولي كم بياورند و به سراغ تكرار مكررات بروند.

**10 قسمت اول مجموعه «مثل هيچكس» در رابطه با پختن سمنو گذشت
مريم شهرياري 23 ساله و دانشجوي رشته علوم ارتباطات درخصوص سريال هاي ماه مبارك رمضان گفت: مجموعه "بزنگاه" سعي در ترويج لودگي دارد و اينگونه طنزها ديگر در زمان ما جواب نمي دهد، درسا خيلي خوب از عهده بازي در اين مجموعه برآمده، لولايي هم هنوز در نقش خشايار باقي مانده و تنها لباس و اسمش عوض مي شود.
وي در ادامه گفت: در حال حاضر در دوراني هستيم كه فيلم هاي پدرسالاري مانند "مثل هيچكس" تاثير گذار نيست و همچنين 10 قسمت اول اين سريال در مورد چگونگي پختن سمنو گذشت.
شهرياري درخصوص مجموعه "روز حسرت" اظهار داشت: مهراوه شريفي نيا بسيار زيبا نقش آفريني كرده در كل فيلم بدي نيست درست است كه در بعضي جا ها بسيار اغراق كرده و بايگان را مادر شوهري لطيف به تصوير كشيده است ،پورسرخ بازي زياد جالبي را ارايه نداده است، به نظر من "روز حسرت" نسبت به بقيه سريال ها جذاب تر است ولي در كل امسال فيلم هاي خوبي به معرض نمايش گذاشته نشده است.

** در ماه رمضان از مضمون طنز نبايد استفاده شود
زهرا يوسف زمانيان 26 ساله و خانه دار در خصوص مجموعه هاي ماه رمضان گفت: روز حسرت از بقيه سريال ها جذاب تر است.
در ماه رمضان از مضمون طنز نبايد استفاده شود و بايد فيلم هاي ساخته شود كه با مفهوم ماه رمضان همخواني داشه باشد و مردم در اين ماه با ديدن فيلم ها به خودشان بياييند و تغيير مثبتي در ذهن و روحشان ايجاد شود.
همچنين در ادامه گفت: ريتم تيتراژ مجموعه "بزنگاه" بسيار كند است ولي مضمون فيلم دعوا و مرافه است، كه تيتراژ و مضمون با هم همخواني ندارد.

** روز حسرت از بقيه سريال ها جذاب تر است
معصومه صفري 24 ساله ليسانس رياضي كاربردي گفت: به نظر من "روز حسرت" نسبت به بقيه مجموعه ها بهتر است .همچنين درسريال "بزنگاه" از الفاظ زشت و ركيك استفاده مي شود و اين فيلم بسيار بد آموزي دارد به نظر من بايد محدوديت سني براي اين فيلم در نظر مي گذاشتند.
** بايد سريال هاي ماه رمضان آموزنده باشد
ثريا اميني 56 ساله و خانه دار درخصوص مجموعه هاي ماه رمضان گفت: "روز حسرت" ، "مثل هيچكس" تا حدودي توانسته ذائقه مخاطب را پيدا كند ولي بقيه مجموعه ها كاملا بي محتوا است.
بايد سريال هاي ماه رمضان آموزنده باشد و جوانان را راهنمايي كند تا راه درست را تشخيص دهند و سريال هايي كه در حال حاضر پخش مي شود به جاي اينكه به جوانان ياد بدهند به مادر و پدر خود احترام بگذارند سعي در نشان دادن دعوا بر سر ارث و ميراث پدر و مادر دارند، در كل كاملا بد آموزي دارد.

**بعد از 15 ساعت گرسنگي بزنگاه خيلي مي چسبد
مريم الف 31 ساله (دبير) در گفت و گو با ايسكانيوز گفت: مردم بعداز 15 ساعت گرسنگي با ديدن مجموعه بزنگاه روحيه شان شاد مي شود و خنده بر لبان خانواده ها مي آيد.
"مامور بدرقه" هم بسيار سوژه تكراري دارد و گرجستاني در يك نقش كليشه شده است در مورد داداشي هم سريال چندان بدي نيست و مضمون اجتماعي دارد.
وي در ادامه گفت: "روز حسرت" نسبت به بقيه سريال ها بهتر است.

**با توجه به صحبت هاي مردم مي توان اينطور نتيجه گيري كرد كه مجموعه «روز حسرت» توانسته نسبت به سريال هاي ديگر ماه رمضان مخاطبان بيشتري را جذب كند.
اين نشان مي دهد سيروس مقدم موفق تر بوده و توانسته است نياز مخاطب را تا حدودي كشف كند.
در حالي كه با وجود تبليغاتي كه قبل از ماه رمضان درخصوص مجموعه بزنگاه شده بود نه تنها مورد انتقاد منتقدين و اهالي هنر قرار گرفت بلكه مردم و مخاطبان هم اين مجموعه را فاقد محتوا دانسته اند و حتي اظهار داشتند كه اين مجموعه سبب بد آموزي در جامعه مي شود./120
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن