تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817039500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور كمرنگ ايران در نمايشگاه جيتكس


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: حضور كمرنگ ايران در نمايشگاه جيتكس
جا دارد مديران و مسوولاني كه هميشه و در مراسم‌هاي مختلف خبر از برنامه‌هاي رويايي همچون صادرات چند ده ميليون دلاري نرم‌افزار سر مي‌دهند فكري هم براي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي اين چنيني داشته باشند تا علاوه بر حضور نام كشورمان در كنار ساير كشورها زمينه فعاليت و صادرات فعالان اين صنعت در كشور بيشتر فراهم شود.

حضور كمرنگ ايران در نمايشگاه جيتكس
م.ر. بهنام رئوف- دنياي اقتصاد
كمتر از يك ماه ديگر به برپايي نمايشگاه جيتكس زمان باقي مانده است. نمايشگاهي كه به گفته بسياري از كارشناسان اهل فن، بزرگ‌ترين نمايشگاه تخصصي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات خاورميانه است. امسال قرار است بيست و هفتمين دوره برپايي اين نمايشگاه از 27 مهرماه تا 3 آبان ماه در محل دائمي نمايشگاه‌هاي دبي همانند سال‌هاي گذشته برپا شود. ايران اما براي نخستين بار در سال 1372 و با حضور يك شركت اولين حضورش در اين رخداد بين‌المللي را به ثبت رساند. شركتي كه عمده فعاليت‌هايش ارائه نرم‌افزارهاي اسلامي بود. هر چند كه از سال 1373 به بعد آن شركت تنها در بخش Gitexshopper حاضر بود، اما همين حضور آغازگر حركتي جدي براي معرفي و نمايش پتانسيل‌هاي شركت‌هاي ايراني در اين نمايشگاه شد. اولين حضور شركت‌هاي ايراني در قالب غرفه ايران در سال 2003 و توسط شركت ثناراي رقم خورد و از آن پس هر ساله شركت‌هاي فعال ايراني با حمايت‌هاي دولتي براي معرفي توانمندي‌هاي خود و نيز ايجاد يك بازار بين‌المللي در اين نمايشگاه حاضر مي‌شدند.

ايران و جيتكس
طي سال‌هاي گذشته ثناراي با كمك مركز صنايع نوين از زير مجموعه‌هاي وزارت صنايع و معادن چندين بار در جيتكس و برخي ديگر از نمايشگاه‌هاي بين‌المللي همچون سبيت آلمان شركت كرده است. در حقيقت طي دوره‌هاي گذشته مركز صنايع نوين با هدف حمايت از حضور بين‌المللي شركت‌هاي ايراني و نيز حمايت از شركت‌هاي كوچك با ارائه سوبسيد، زمينه را براي حضور تعدادي از اين شركت‌ها در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي فراهم كرده است. همانطور كه گفته شد حضور ايران در نمايشگاه جيتكس از سال 2003 و در قالب كنسرسيوم ثناراي آغاز شد كه در آن زمان در فضايي به مساحت 90مترمربع 12 شركت داخلي پرچم ايران را در جيتكس به اهتزاز درآوردند. يكسال بعد از آن 14 شركت در فضاي 84 متر دستاوردهاي داخلي را به معرض ديد عموم قرار دادند و در جيتكس 2005 ركورد حضور شركت‌هاي ايراني در غرفه ثناراي با 17 شركت شكسته شد.

اما ايران، جيتكس 2006 را تنها با 12 شركت برگزار كرد و سال گذشته نيز تنها 7 شركت ميهمان ثناراي بودند. به اين ترتيب دوران افول حضور شركت‌هاي ايراني در قالب غرفه كشور ايران طي دو سال گذشته رقم خورد. افولي كه به دنبال قطع حمايت‌هاي دولتي از ثناراي آغاز شد اين روزها باعث شده تا اين كنسرسيوم كه در حقيقت براي كمك به صادرات شركت‌هاي كوچك تشكيل شده بود با مشكلات مالي بي‌شماري روبه‌رو شود. مشكلاتي كه باعث شد تا اين شركت عطاي حضور خود در نمايشگاه سبيت و جيتكس 2008 را به لقايش ببخشد. عدم حمايت‌هاي دولتي از ثناراي كه سال گذشته آغاز شده است، باعث شد تا به باور شاهدان حضور سال گذشته ايران در اين نمايشگاه ضعيف‌ترين حضور تاريخ شركت‌هاي ايراني در جيتكس باشد. امسال اما هيچ نهاد دولتي پيگير حضور شركت‌هاي ايراني در جيتكس نيست.

اما و اگرهاي حضور ايران در جيتكس 2008
اميراشكان تربيت جويي، مديرعامل يك شركت خصوصي كه پيگير حضور چند شركت ايراني در جيتكس امسال است در اين باره مي‌گويد: از آنجايي كه باخبر شديم ثناراي امسال توان حضور در جيتكس را ندارد تصميم گرفتيم تا با برپايي غرفه ايران مانع پاره شدن زنجيره حضور كشورمان در جيتكس شويم.
او مي‌گويد: غرفه ايران امسال در مساحت 66 متر مربع، در سالن 6 و در كنار كشورهايي همچون ايتاليا، انگلستان، پاكستان، روماني و آلمان قرار دارد كه همين امر باعث مي‌شود تا علاوه بر افزايش تعاملات طرفين تعاملات درون شركتي هم افزايش يابد.

او اما به ظرفيت حضور 8 شركت در غرفه ايران اشاره مي‌كند و مي‌گويد: با توجه به فضايي كه در اختيار داريم امسال مي‌توانيم ميزبان هشت شركت داخلي باشيم. تربيت جويي با اشاره به توافق به عمل آمده با پنج شركت داخلي مي‌گويد: در حالي كه پنج شركت براي حضور در جيتكس توافق خود را اعلام كرده بودند، اما متاسفانه هم اكنون دو شركت انصراف خود را اعلام كرده و در نتيجه تا به اين لحظه تنها سه شركت حاضر به شركت در قالب غرفه ايران شده‌اند.

او عدم توانايي مالي شركت‌ها را مهم‌ترين عامل در عدم استقبال مي‌داند و مي‌گويد: امسال به‌رغم سال‌هاي گذشته هيچ‌گونه حمايت‌هاي دولتي از حضور در جيتكس به عمل نيامده است و در نتيجه شركت‌هاي حاضر خود بايد تمام هزينه حضور را متقبل بشوند كه شايد همين امر يكي از دلايل عدم حضور آن‌ها شده است. امسال هزينه حضور هر شركت در جيتكس 2008 بين پنج ميليون و پانصد هزار تومان تا 6ميليون تومان تخمين زده شده است كه علاوه بر اين مبلغ هزينه سفر و اقامت نيز بايد به آن اضافه شود. اما حضور شركت‌هاي ايراني در جيتكس تنها منحصر به غرفه ايران نمي‌شود. طي سال‌هاي گذشته شركت‌هاي مطرح ايراني نيز در اين نمايشگاه حضور داشته‌اند كه از آن جمله مي‌توان به فراسو اشاره كرد.

اما با توجه به اطلاعات به دست آمده امسال بسياري از شركت‌هايي كه سال‌هاي گذشته به شكل مستقل در نمايشگاه حضور داشته‌اند با اسامي ‌ديگري در نمايشگاه حضور پيدا كرده‌اند. تحريم‌هاي اقتصادي از مهمترين دلايلي است كه باعث شده برخي از شركت‌هاي ايراني با ثبت يك شركت در كانادا يا آمريكا با يك نام خارجي در جيتكس امسال حاضر شوند. به هر حال اين روزها شمارش معكوس براي بازگشايي نمايشگاه جيتكس 2008 آغاز شده و آنچه مسلم است آن است كه برخلاف سال‌هاي گذشته، امسال از نام‌هاي ايراني در اين نمايشگاه زياد خبري نيست.

شايد بتوان همين موضوع را به عنوان سير نزولي صنعت آي‌تي كشور به حساب آورد. جا دارد مديران و مسوولاني كه هميشه و در مراسم‌هاي مختلف خبر از برنامه‌هاي رويايي همچون صادرات چند ده ميليون دلاري نرم‌افزار سر مي‌دهند فكري هم براي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي اين چنيني داشته باشند تا علاوه بر حضور نام كشورمان در كنار ساير كشورها زمينه فعاليت و صادرات فعالان اين صنعت در كشور بيشتر فراهم شود.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن