تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819232790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترافيك كنترل شده اولين روزبازگشايي مدارس درخواست مشترك پليس راهوروشهرداري تهران: دولت آغاز فعاليت مدارس،ادارات وكسبه راپس ازماه رمضان بايكساعت فاصله تصويب كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ترافيك كنترل شده اولين روزبازگشايي مدارس درخواست مشترك پليس راهوروشهرداري تهران: دولت آغاز فعاليت مدارس،ادارات وكسبه راپس ازماه رمضان بايكساعت فاصله تصويب كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

معاون ترافيك شهردار تهران با تاكيد بر اينكه «ترافيك» نخستين روز بازگشايي مدارس كنترل شده بود افزود: تنها بزرگراه‌هاي بابايي و صدر از ساعت 30/9 صبح امروز ترافيك سنگين اما رواني داشتيم.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس تشكري هاشمي روز سه‌شنبه در حاشيه حضور در مركز نظارت تصويري و كنترل ترافيك شهرداري تهران مهمترين علت كاهش بار ترافيك را همراهي مردم و زودتر آغاز شدن سفرها دانست و گفت: امروز سفرها از ساعت 7 صبح آغاز شد.

وي با تاكيد بر اينكه حمل و نقل عمومي فعاليت خوبي داشته است، افزود: با بكارگيري 7 هزار و 300 اتوبوس فعال و توجيه 38 شركت خصوصي تاكسيراني توانستيم جابجايي مسافر را در نخستين روز بازگشايي مدارس با حداكثر توان انجام دهيم.

معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اينكه گشت‌هاي تاكسيراني خوب عمل كرده‌اند و استقبال مردم نيز از مترو فوق‌العاده بوده است، افزود: بر اساس دستور صادره تاكسي‌هاي بيسيم و تلفني تهران امروز تنها به صرف دريافت پيام‌هاي تلفني دنبال مسافر نرفتند و در سطح شهر نيز مسافر جابجا كردند.

وي با اشاره به تقويت مركز كنترل ترافيك تهران از سال گذشته تا كنون گفت: هم‌اكنون اين مركز 320 دوربين نظارت تصويري علاوه بر دوربين‌هاي مسير BRT دارد.

معاون ترافيك شهردار تهران در خصوص حوادث نخستين روز بازگشايي مدارس گفت: دو مورد آتش‌سوزي، دو مورد واژگوني و يك مورد تصادف خسارتي در تونل رسالت تنها حوادث گزارش شده در نخستين روز بازگشايي مدارس بود.

وي از حضور خوب پليس راهنمايي و رانندگي در كليه معابر شهري ياد كرد و گفت: خوشبختانه با حضور نمايندگان ساير دستگاه‌هاي مرتبط در مركز نظارت تصويري معاونت ترافيك شهرداري تهران توانستيم تمامي حوادث و رويدادها را سازماندهي كنيم.

معاون ترافيك شهردار تهران در پاسخ به سوالي در خصوص وضعيت جايگاه‌هاي سوخت گاز اتوبوس‌ها در تهران گفت: از حدود دو ماه پيش شركت گاز و گاز خودرو و ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت تلاش خوبي را با بكارگيري همه ابزارها براي رفع مشكل جايگاه‌هاي سوخت گاز اتوبوس‌ها آغاز كردند كه انصافا جاي تشكر دارد.

معاون ترافيك شهردار تهران تاكيد كرد: ما هم واقفيم كه ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت و دوستانمان در شركت گاز خودرو مشكلاتي دارند و ما هم تلاش مي‌كنيم از حداكثر ظرفيت جايگاه‌هاي سوخت راه‌اندازي شده استفاده كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه سالانه يكهزار دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران از رده خارج مي‌شوند، افزود: امسال با تلاش ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت حدود 250 دستگاه اتوبوس و 70 دستگاه اتوبوس دو كابين به ناوگان اتوبوسراني تهران افزوده شده اين در حاليست كه اين رقم در مقايسه با يكهزار دستگاه اتوبوسي كه از رده خارج شده است و هم اكنون فرسوده بوده و عمر بالايي دارند، رقم قابل توجهي نيست.

به گزارش ايسنا، معاون ترافيك شهردار تهران به نظر مشترك پليس راهور ناجا و شهرداري تهران در خصوص تغيير ساعت فعاليت دانش‌آموزان و دانشجويان،‌ كارمندان و بازاريان و كسبه اشاره كرد و گفت: بايد يك فاصله منطقي يك ساعته بين آغاز به كار فعاليت هر يك از اين گروه‌ها باشد كه اميدواريم دولت با تصويب اين امر پس از پايان ماه مبارك رمضان هم شاهد ترافيك سنگين در تهران نباشيم.

وي حضور پررنگ و موثر پليس، تلاشهاي انجام شده در بخش حمل و نقل عمومي و همراهي مردم را مهمترين عوامل كاهش بار ترافيك نخستين روز بازگشايي مدارس عنوان كرد و گفت: اميدواريم تهراني‌ها همچنان از خودروهاي شخصي خود استفاده نكنند.

معاون ترافيك شهردار تهران گفت: پيشنهاد شهرداري تهران اين است كه ساعت بازگشايي ادارات 30/7، دانش آموزان و دانشجويان 30/8 و كسبه و بازار 30/9 باشد.

وي خاطرنشان كرد: توقف‌هاي سرويس‌هاي ادارات در سطح معابر كه اغلب هم دوبله است موجب ايجاد بار ترافيكي در عصر مي‌شود كه اميدواريم با همكاري سازمانها و نهادهاي ذيربط اين مشكل نيز برطرف شود.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ:

ترافيك نخستين روز بازگشايي مدارس عادي بود

تعداد خودروهاي تهران چند برابر ظرفيت معابر است

دولت ساعت شروع به كار مدارس، ادارات و كسبه را با فاصله حداقل يك ساعت پس از ماه مبارك رمضان تصويب كند

سرهنگ هاشمي، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز با تاكيد بر اينكه ترافيك امروز همانند روزهاي عادي بود افزود: اين در حاليست كه پيش‌بيني مي‌شد بار ترافيك به ميزان قابل توجهي افزايش يابد.

وي با تاكيد بر اينكه امروز از ترافيك خوبي برخوردار بوديم، گفت: تغيير يكساعته ساعت رسمي كشور كه در روز اول كمي ترافيك را به هم ريخت ولي در حال حاضر عادي شده است و اقدامات خوب دولت در خصوص ساعت كار ادارات و عدم تلاقي آن با ساعت كار مدارس موجب شد كه بار ترافيكي امروز روان باشد.

رييس پليس راهور تهران افزود: درخواست مي‌كنيم كه دولت ساعت شروع به كار مدارس، ادارات و كسبه را با فاصله حداقل يك ساعت آغاز كند تا با مشكلي مواجه نشويم.

وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون 3 ميليون و 600 هزار وسيله نقليه در تهران تردد مي‌كنند، افزود: اين در حاليست كه اين رقم چندين برابر ظرفيت معابر است.

رييس پليس راهور تهران همكاري خوب اتوبوسراني، تاكسيراني و آموزش و پرورش را يكي از عوامل عمده رواني ترافيك امروز تهران دانست و گفت: پيش بيني مي‌كنيم ترافيك در روز شنبه هم با حال حاضر يكي باشد اما پس از پايان ماه مبارك رمضان ترافيك افزايش مي‌يابد.

وي با اشاره به اينكه نيمي از مسافران روزانه را محصلين تشكيل مي‌دهند، افزود: اگر دولت فاصله يك ساعته بين ساعت آغاز فعاليت ادارات و بانك‌ها را تصويب نكند، در شش ماهه دوم سال شاهد ترافيك‌هاي سنگين خواهيم بود.

رييس پليس راهور تهران با تاكيد بر اينكه تصادف حادي امروز نداشته‌ايم افزود: تنها يك مورد خرابي يك كاميون كانتير دار در بزرگراه نواب موجب اختلال ترافيك شده بود.

عضو شوراي شهر تهران:

مديريت واحد شهري مي‌تواند بسياري از مشكلات شهر را از جمله ترافيك برطرف كند

طي 4 سال آينده تحول چشمگيري را در ترافيك تهران شاهد خواهيم بود

طلايي، عضو شوراي شهر تهران نيز با اشاره به اينكه مشكلي در زمينه حمل و نقل و سرويس‌هاي مدارس نداريم از عملكرد ستاد مهر رمضان تقدير كرد و گفت: مديريت واحد شهري مي‌تواند بسياري از مشكلات شهر را از جمله ترافيك برطرف كند.

وي با تاكيد بر اينكه مديريت واحد شهري، زير مجموعه شهرداري رفتن دستگاه‌ها نيست افزود: دستگاه‌ها بايد با سياست‌گذاري مشترك نسبت به برنامه‌ريزي براي ترافيك اقدام كنند.

به گزارش ايسنا، طلايي افزود: هميشه با آغاز سال تحصيلي در هفته اول ترافيك مضاعفي نسبت به ساير روزها داريم اما بعد از حدود 4 روز ترافيك كاهش مي‌يابد.

وي خاطرنشان كرد: عليرغم ترافيك نسبتا سنگين صبح گاهي خوشبختانه ترافيك روان بود و گره ترافيكي نداشتيم.

طلايي بر مشاركت شهروندان تاكيد كرد و گفت: هم اكنون وضع موجودمان با وضع مطلوب فاصله معناداري دارد؛ به شكلي كه بايد تا سال 1391 ، 75 درصد حمل و نقل در تهران از طريق حمل و نقل عمومي شامل مترو، اتوبوس و تاكسي انجام شود كه بيش از 50 درصد تنها بايد با اتوبوس و مترو صورت گيرد اين در حاليست كه سهم مترو هم اكنون حدود 7 درصد و اتوبوسراني 20 درصد است.

وي احداث سالانه 15 كيلومتر مترو از سال جاري را يكي از اقدامات بي نظير شوراي شهر سوم دانست و گفت: اين رقم 4 برابر ميانگين تمام سالهاي گذشته است.

طلايي خاطرنشان كرد: با اقدامات پيش‌بيني شده در زمينه ترافيك و تصويب طرح جامع حمل و نقل و ترافيك شهر تهران طي 4 سال آينده تحول چشمگيري را در ترافيك خواهيم داشت.

انتهاي پيام
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن