تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819516617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در ديدار بان كي مون: سازمان ملل نقش خود را بدرستي ايفا كند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: احمدي نژاد در ديدار بان كي مون: سازمان ملل نقش خود را بدرستي ايفا كند
تهران - حيات

رييس جمهور اسلامي ايران با انتقاد از عدم نقش آفريني مثبت سازمان ملل متحد در پايان دادن به تنش هاي بين المللي توسط برخي قدرت هاي زورگو خاطر نشان كرد: اگر سازمان ملل نقش خود را به درستي ايفا نكند، مردم جهان وارد عمل شده و از خود دفاع خواهند كرد .
به گزارش حيات به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد عصر روز دوشنبه به وقت نيويورك (بامداد سه شنبه به وقت تهران) در ديدار با «بان كي مون» دبير كل سازمان ملل متحد با تاكيد براينكه ملت ايران اهل گفت و گوو منطق است، تصريح كرد : ما علاقه مند هستيم موضوع هسته اي كشورمان به صورت صلح آميز حل شود و اين امر نيازمند رفتار عادلانه طرف هاي مقابل است .
رييس جمهور با بيان اينكه فعاليت هاي هسته اي ايران كاملا قانوني و مورد تاييد آژانس بين المللي انرژي هسته اي است به مانع تراشي و اعمال فشار دولت آمريكا اشاره كرد و اظهار داشت: ادعاي هاي آمريكا عليه ايران پايان ناپذير و ورود آژانس انرژي هسته اي براي بررسي اين ادعاها غير قانوني است البته اين ادعاها به دشمني دولت آمريكا با ملت ايران بر مي گردد . چه كسي است كه بتواند اعتماد دشمن را جلب كند مگر آنكه از حقوق خود بگذرد.
رييس جمهور اسلامي ايران خطاب به دبير كل سازمان ملل متحد ، تاكيد كرد : ريشه مشكلات امروز دنيا را بايد در رفتار دولت آمريكا جست و جو كرد و اميدوارم بتوانيم در برقراري صلح در جهان موفق باشيم .
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت ايجاد ثبات و امنيت در عراق، تصريح كرد : بايد از استقلال و وحدت ملي و يكپارچگي عراق حمايت كنيم و تلاش داشته باشيم كه مشكلات اين كشور با گفت و گو حل شود .
وي با اشاره به قرار گرفتن عراق تحت بند هفت منشور شوراي امنيت ، گفت: قرار داشتن عراق تحت اين منشور بهانه اي براي اعمال نظرات آمريكا بر مردم عراق است و دليل قانوني براي آن وجود ندارد .
رييس جمهور همچنين با اشاره به اوضاع افغانستان ، اظهار داشت: سياست هاي ناتو باعث شده است افراطي گري و توليد مواد مخدر در افغانستان گسترش يابد .
رييس جمهور در ادامه از اوضاع فلسطين ابراز نگراني كرد و افزود : مردم فلسطين در محاصره دائمي غذا و دارو قرار دارند ، اين گونه اقدامات اگر جنايت نيست پس جنايت چه معنايي دارد؟ سازمان ملل در كجا بايد نقش آفريني كند ؟
رييس جمهور خاطر نشان كرد : وقت آن است كه به تجاوز و غارت در سطح جهان پايان داده شود .
وي افزود : طبيعي است كه اگر سازمان ملل نقش خود را به درستي ايفا نكند مردم جهان وارد عمل شده و از خود دفاع خواهند كرد .
رييس جمهور همچنين با اشاره به ارايه طرحي براي برگزاري رفراندوم آزاد در سرزمين فلسطين ، گفت : در آينده نزديك اين طرح را كه به منظور تعيين سرنوشت ملت فلسطين تنظيم شده ، برايتان ارسال خواهم كرد .
بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضور احمدي نژاد در مقر سازمان ملل متحد، راه حل غير صلح آميز در برنامه هسته اي ايران را بي فايده دانست و گفت : براي حل و فصل برنامه هسته اي ايران بايستي راه حل مسالمت آميز و بر اساس روش هاي صلح آميز اتخاذ شود و ما رفتار غير صلح آميز را رد كرده و آن را محكوم مي كنيم.
دبير كل سازمان ملل متحد همچنين با اشاره به اوضاع جاري در سرزمين فلسطين ، گفت : سازمان ملل تنها موسسه بين المللي است كه براي غزه كمك هاي انسان دوستانه ارسال مي كند و در اين زمينه مباحث را با صداي بلند ، روشن و قاطعانه بيان مي كند.
وي در ادامه با قدرداني از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران تثبيت دولت لبنان، خواستار كمك جمهوري اسلامي ايران براي ايجاد ثبات در افغانستان شد .
پايان پيام
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن