تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814581966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم شهرستان گلوگاه بر حفظ دستاوردهاي دفاع مقدس تاكيد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مردم شهرستان گلوگاه بر حفظ دستاوردهاي دفاع مقدس تاكيد كردند
داخلي. اجتماعي. دفاع مقدس. مازندران.

مردم ايران در جنگ تحميلي هشت ساله نه تنها رژيم متجاوز عراق بلكه بلوك شرق و غرب را شكست دادند و خيال خام و باطل آنها را كه مي‌خواستند انقلاب نوپاي اسلامي در نطفه خفه شود ، بر باد دادند.

مردم شهرستان گلوگاه معتقدند لازم است با گراميداشت اين هفته، رشادتها و ايثارگريهاي ملت ايران را به نسل آينده منتقل كرد تا آيندگان با آنها آشنا شوند.

يكي از جوانان گلوگاه به خبرنگار ايرنا گفت: ملت سرافراز ايران اسلامي در طول تارخ نشان داد كه با اتكا به خداوند، ايمان به ارزش‌هاي ديني و اسلامي و مكتب شيعه مي‌توان در برابر هر متجاوزي ايستاد و پيروز شد.

"عباس پهلوان" ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد مظلوميت دفاع مقدس هستيم و دليلش هم اين است كه نتوانسته‌ايم واقعيت‌هاي دفاع مقدس را به خوبي به نسل جوان منتقل كنيم و دربرخي مواقع به مسايلي مي‌پردازيم كه ارزش چنداني ندارند.

وي افزود: متاسفانه برخي مواقع در ايام هفته دفاع مقدس به مسايل روزمره و تكراري كه هر سال برگزار مي‌شود بسنده مي‌شود، نمي‌گوييم سنگر و يا نمايشگاه زدن خوب نيست اما بزرگداشت اين حماسه سترگ نبايد مختص يك ستاد و چند نهاد باشد و اهمال و سستي از كسي پذيرفته نيست.

شهروند ديگري گفت: با برپايي مراسم مختلف در گراميداشت هفته دفاع مقدس بايد ضمن يادآوري رشادتها و ايثارگريهاي رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، انتقال‌دهنده ارزشها و حماسه‌هاي آن دوران به نسل بعد از انقلاب باشيم.

"احمد موجرلو" ادامه داد: تمام جانبازان، رزمندگان، بسيجيان و قشرهاي مختلف كه در دفاع مقدس سهيم بودند امروز متاثر هستند كه چرا سهم بيشتري از دفاع مقدس برنداشتند.

وي با تجليل از روحيه شهادت‌طلبي و استقامت بسيجيان و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: اين روحيه بايد هم اينك نيز در بين جوانان ترويج پيدا كند.

وي تاكيد كرد: فرهنگ دفاع مقدس بايد براي انتقال درست ، از تحريف ، تهديد ، تضعيف و تخريب به دور باشد.

يكي از بسيجيان دفاع مقدس با بيان اينكه الگوي رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس امام حسين و ائمه اطهار (ع) بودند، اظهارداشت: در رگ رزمندگان ما فرهنگ عاشورا و علوي جريان داشت كه امروز توانستند فرهنگ ايثار و شهادت را در جامعه به الگويي مناسب تبديل كنند.

"علي كاظمي" ادامه داد: اگر چه در سالهاي پس از دوران دفاع مقدس نسبت به برخي ارزشها كم توجهي شده اما مردان بزرگ تاريخ حماسه ايران همواره براي دفاع از انقلاب اسلامي آماده هستند.

وي افزود: ملت سرافراز ايران اسلامي در طول تاريخ نشان داد كه با اتكا به خداوند متعال، ايمان به ارزشهاي ديني و اسلامي و مكتب شيعه مي‌تواند در برابر هر متجاوزي ايستاده و پيروز شود.

يك برادر شهيد نيز گفت: سرمايه‌گذاري كه دشمنان انقلاب اسلامي براي مقابله با اين انقلاب مي‌كنند امروز بيشتر از هزينه‌هاي آنها در دوران دفاع مقدس است.

"عمران بابايي" افزود: در هفته دفاع مقدس معارف و ارزشهاي معنوي و حقايق نهفته در اين جهاد مقدس مورد بازانديشي و تاكيد مجدد قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: ما در شناساندن دفاع مقدس و الگوهاي آن به جامعه و جهان عقب مانده‌ايم و آن الگوها هنوز به مدارس و دانشگاهها معرفي نشده است.

وي افزود: احترام شايسته به خانواده شهدا ، ايثار گران و جانبازان ، ديني است كه بر گردن همه اقشار ملت است و بايد به عنوان يك تكليف به آن عمل كرد.

شهروند ديگري نيز گفت: سرنوشت انقلاب اسلامي در دفاع مقدس رقم خورد و ادامه حيات طيبه اين انقلاب با پايمردي رزمندگان اسلام تثبيت شد.

"رضا زكيان" ادامه داد: هر روز هفته دفاع مقدس باعث غرور ملي بوده و اين هفته يادآور رشادتهاي ملت ايران است.

وي كه دانشجو است افزود: امروزه نيروهاي مسلح ايران با كوله باري از تجارب دوران دفاع مقدس و نوآوري به سطح بالايي از توانمندي در توليد تجهيزات نظامي و توان رزمي و دفاعي دست يافتند.

وي افزود: دشمنان به دليل افزايش سطح توانمندي نيروهاي مسلح مقتدر و توانمند و توان رزمي دفاعي كشورمان، جرات تعدي به سرحدات ميهن اسلاميان را ندارند.

وي همچنين پيشرفت‌هاي علمي از جمله دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي، پيشرفتهاي پزشكي و امنيت موجود در جامعه را از ثمرات دفاع مقدس دانست.

ك/‪۴‬
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن