تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803956048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاتك‏هاي دموكراتها به جمهوري‏خواهان براي جلب نظر يهوديان


واضح آرشیو وب فارسی:الف: پاتك‏هاي دموكراتها به جمهوري‏خواهان براي جلب نظر يهوديان
يك پايگاه اينترنتي آمريكايي نوشت: درحالي كه رقابت ميان نامزدهاي دو حزب اصلي آمريكا براي انتخابات رياست جمهوري شانه به شانه پيش مي رود، برنده اين رقابت حزبي است كه بتواند آراي يهوديان آمريكا را جلب كند.

به گزارش "الف"، "هافينگتون پست" نوشت: زماني كه رقابت ميان نامزدان دو حزب اصلي در امريكا نزديك و شانه به شانه است، تغيير چند درصدي در ايالت‏هايي مانند فلوريدا، پنسيلوانيا، اوهايو و يا نيوجرسي مي تواند مك كين را به كاخ سفيد ببرد. بنابراين سخنان جمهوريخواهان درباره اينكه اسرائيل مي تواند تنها به اين حزب متكي باشد سخني گزاف نيست.

اين گزارش مي افزايد: دموكراتها و نامزدشان باراك اوباما براي پيروزي در انتخابات بايد درصدد كسب آراي بيشتري در بين يهوديان باشد. دمكراتها بايد براي رسيدن به اين هدف و كسب حمايت يهوديان دست به اقداماتي بزنند.

هافينگتون پست در ادامه اين گزارش ضمن ارائه پيشنهاداتي به دموكراتها براي جلب نظر يهوديان آمريكا، به آنها پيشنهاد مي كند كه سياستهاي خاورميانه اي جمهوريخواهان در دوره رياست جمهوري جرج بوش، بويژه در مورد اسرائيل را به چالش بكشند.

اين پايگاه خبري مي نويسد: دموكراتها بايد براي جلب نظر يهوديان از جمهوريخواهان بخاطر آنكه توجه كافي به مسئله تاسيس كشوري فلسطيني نكرده اند انتقاد كنند.

اين پايگاه اينترنتي با اشاره به طرح آريل شارون نخست وزير اسبق اسرائيل مبني بر تشكيل كشور مستقل فلسطيني به منظور جلب نظر يهوديان اسرائيل، مي نويسد: وقتي آريل شارون حزب كاديما را تشكيل داد و ايده تاسيس كشور مستقل فلسطين را پذيرفت و حتي از خروج اسرائيل از سرزمينهاي فلسطيني حمايت كرد، او در حقيقت ميانه روي در سياست خود را به جناح چپ متمايل كرد. شارون دريافت كه براي برخورداري از حمايت اكثر يهوديان اسرائيل ناگزير به اينكار است و در روياي صهيونيسم، تشكيل كشوري فلسطيني امري لازم و ضروري است.

به نوشته اين رسانه آمريكايي، در سال 2006 يعني پس از جنگ لبنان، دولت بوش مي توانست از فرصت بدست آمده براي پر كردن خلاء ديپلماسي در منطقه استفاده كند، اما بدبختانه دولت بوش سخت سرگرم عراق بود و از اين فرصت غافل شد.

اين گزارش مي افزايد: با وجود تلاش دولت بوش براي برخورداري از حمايت يهوديان امريكا و صهيونيستهاي مسيحي امريكايي، كاخ سفيد در زمان زمامداري او حتي يك صدم كوششي را كه دولت كلينتون براي پيشبرد راه حل تاسيس كشوري فلسطيني انجام داد اجرا نكرد. بوش بالاخره در سال آخر دوران رياست جمهوري اش ارزش سفرهاي مكرر ديپلماتهاي امريكايي به خاور ميانه را درك كرد، ولي ديگر خيلي دير شده و زمان كافي براي به ثمر رسيدن آن براي اين دولت وجود ندارد.

هافينگتون پست در ادامه به دموكراتها پيشنهاد مي كند تا جمهوريخواهان را بخاطر اينكه نتوانسته است در دوران زمامداري بوش، پرونده هسته اي ايران را به سرانجام برساند، مورد انتقاد قرار دهند.

اين گزارش افزوده است: اوباما مي تواند از جمهوريخواهان بخاطر آنكه كار موثري در ارتباط با مسئله ايران صورت نداده اند خرده گيري كند. اسرائيلي ها هرگز عراق را تهديد راهبردي عمده اي براي خود تصور نمي كردند اما امروز مسئله ايران ذهن آنها را بشدت مشغول كرده است. امروز متخصصان نظامي معتقدند كه حمله نظامي از سوي امريكا و يا اسرائيل هم ديگر نمي تواند در مورد ايران موفقيت آميز باشد. امريكا و اسرائيل نبايد برسر ايران مرتكب اشتباه و خطايي شوند بنابراين اصرار جمهوريخواهان بر خروج نيروهاي امريكايي از عراق باعث از دست رفتن اهرمي براي وارد كردن فشار اقتصادي سياسي و حتي نظامي به تهران مي شود.

به نوشته اين پايگاه خبري، بوش ايده گسترش دمكراسي "ناتان شارنسكي" اسرائيلي را سرلوحه كار خويش در تداوم دخالت واشنگتن در عراق قرار داده است. البته شارانسكي گسترش با اجبار و زور دمكراسي را براي حفظ نظم جهاني امري لازم مي داند اما امروز هيچ قدرت ديگري در منطقه وجود ندارد كه تهديدش براي دمكراسي در خاورميانه و يا نظم جهاني قابل قياس با تهديدي باشد كه احمدي نژاد مطرح كرده است.

اين گزارش مي افزايد: اولويتي كه بوش در طبقه بندي تهديدها در منطقه براي اسرائيل داشته است بيش از حد معمول آن بوده است. ظاهرا بوش منافع اسرائيل را بهتر از خود اسرائيلي ها مي داند و حتي همسايگان اسرائيل را بهتر از خودش مي شناسد.

هافينگتون پست در ادامه پيشنهاداتش به دموكراتها براي جلب نظر يهوديان آمريكا، با اشاره به طرح صلح اسرائيل و سوريه مي نويسد: اوباما بايد از جمهوريخواهان بخاطر انكه نتوانسته اند به ايجاد روابط بهتري بين اسرائيل و سوريه شتاب ببخشند هم انتقاد كند.

اين رسانه آمريكايي مي افزايد: دشمني و خصومت سوريه با اسرائيل از بدو تاسيس آن درسال 1948 بوده است. بنابراين عجيب نيست اگر تل آويو با شك و ترديد به درخواست بشار اسد رئيس جمهور سوريه براي مذاكرات صلح با اسرائيل بنگرد. اولمرت نخست وزير اسرائيل با مخالفت بيشتري در امريكا براي پاسخ براي بررسي درخواست دمشق روبرو بوده است تا در داخل اسرائيل. اگر سازمانهاي خبري در جهان و اخبار نادرست آنها نبود شايد اسرائيل مدتها پيش با دشمنانش به صلح رسيده بود. اسرائيل با مصر و اردن معاهده هاي صلح امضا كرده است كه اين معاهده ها هنوز هم پابرجاست.

اين گزارش مي افزايد: اين خامي دولت بوش را مي رساند كه سوريه كه حكومت غير مذهبي دارد را با ايران داراي دولت مذهبي، يكجا در محور شرارت گنجانده است. اين خامي باعث مي شود حتي بدن "جين كرك پاتريك" سفير امريكا در سازمان ملل در دوران رياست جمهوري رونالد ريگان را كه اغلب از سياستهاي دوگانه در روابط خارجي امريكا حمايت مي كرد، در گور بلرزاند.

به نوشته هافينگتون پست، امريكا در دوران رياست جمهوري بوش بخاطر درگيري در عراق از نقشش به عنوان ميانجي بين اسرائيل و سوريه غافل شد و امروز اسرائيل بايد تاوان اين غفلت را بدهد. مگر نه اينكه امريكا با وساطت خود باعث شد اسرائيل معاهده هايي با اردن و مصر امضا كند.

هافينگتون پست در ادامه از دموكراتها مي خواهد تا جمهوريخواهان را بخاطر سياستهايشان در بخش انرژي كه اسرائيل را بخطر انداخته است، به باد انتقاد بگيرند.

به اعتقاد اين رسانه آمريكايي، دولت بوش در اين سياستها از فرصتهاي بدست آمده براي پيشبرد فنآوري منابع انرژي تجديد شونده مانند باد و نيروي خورشيدي غافل شد و خط مشي هاي بوش در اين زمينه تا مدتها باعث خنده و مضحكه در قرن بيست و يكم خواهد شد.

اين گزارش افزوده است: بخاطر همين سياستهاي كوته بينانه، امروز جهان بيشتر از هميشه وابسته به نفت دشمنان اسرائيل شده است. اگر امريكا مي توانست وابستگي خود را بر نفت كاهش دهد، در آنصورت از موضعي قويتر در پيشبرد اهدافش در خاورميانه برخوردار مي شد و مي توانست از متحدش در منطقه بهتر حمايت كند.

در پايان گزارش هافينگتون پست آمده است: امروز اگر جمهوريخواهان به حمايت از اسرائيل به عنوان اولويت اولشان در سياست خارجي بپردازند، دمكراتها هم مي توانند اين موارد ذكر شده را به رخ آنها بكشند و ادعاي آنها را خنثي كنند.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن