تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلسه شوراي روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي استان گيلان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: جلسه شوراي روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي استان گيلان برگزار شد
خبرگزاري آريا - جلسه شوراي روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي استان با حضور مشاور رئيس جمهور در امور اطلاع رساني و رسانه،استاندار و مسئولين روابط عمومي ادارت و نهادهاي استان در سالن اجتماعات استانداري برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري آريا از رشت استاندار گيلان در اين مراسم گفت: در دنياي پيشرفته امروزي روابط عمومي به عنوان يك فن و هنر نقش بسزايي در برقراري و تسهيل ارتباط دوسويه بين مديران سازمان و كاركنان و مردم دارد .

استاندار گيلان اظهار داشت : امروزه همه دستگاهها و سازمان ها نيازمند داشتن روابط عمومي پويا و خلاق هستند و روابط عمومي ها بايد نگاه حرفه اي و تخصصي را در مجموعه خود گسترش دهند .

وي افزود : اطلاع رساني آگاهانه ، هوشمندانه و هنرمندانه به نحوي كه داراي اثربخشي مطلوب باشد ، مي تواند بسياري از كارها را پيش ببرد و موجب موفقيت در اهداف مورد نظر سازمان و دولت شود .

مهندس قهرماني با اشاره به نقش روابط عمومي ها در دستگاهها گفت : روابط عمومي سازمانها و ادارات فقط عهده دار اطلاع رساني و توليد اخبار در خصوص كارهاي خود نيستند بلكه مي بايست با معرفي صحيح دستگاه و سازمان متبوع خود به مردم شرايط دسترسي آسان را براي آنان فراهم نمايند و زمينه ساز ارتباط مردم با مسئولين دستگاهها باشند .

وي تأكيد كرد : امروز همه افراد در داخل و خارج از كشور به اين موضوع كه دولت نهم با رويكرد جديد مردمي بودن با جديت تمام بدنبال كار و تلاش است ، يقين دارند و مي دانند كه بيشتر از اين مقدار نمي توان در جهت تأمين رفاه ، آسايش ملت و عدالت گستري و مهرورزي ، فعاليت ؛ ولي همه اين اقدامات زماني نتيجه مي دهد كه كارهاي انجام شده بيان شود و جامعه از آن اطلاع داشته باشد و دولت نهم باتوجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب نيازمند اطلاع رساني بيشتر است .

در ادامه اين جلسه مهدي كلهر مشاور رئيس جمهور در امور اطلاع رساني و رسانه گفت : بعداز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي بويژه در سال هاي اخير نقش روابط عمومي در سازمانها و دستگاههاي اجرايي پررنگ تر شده و در سال هاي قبل از انقلاب نيز روحانيون بعنوان افراد مطلع و كار آمد كساني بودند كه در زمينه اطلاع رساني صحيح فعاليت داشتند .

وي افزود : ارائه مشاوره مؤثر به مسئول ارشد دستگاهها و حفاظت از حريم سازماني در مقابل جوسازي ها و برخي از شايعات و خلاف گويي ها از جمله كارهايي است كه مسئولين روابط عمومي بايد نسبت به آن اهتمام بيشتري داشته باشند .

مشاور رئيس جمهور در امور اطلاع رساني و رسانه اظهار داشت : روابط عمومي ها اگر مي خواهند در انجام كارهايشان موفق باشند بايد به شبهات مطرح شده در جامعه مؤدبانه پاسخ دهند و با ارائه آمار و اطلاعات دقيق موجب اميد آفريني در مردم شوند و پيشرفت هاي بدست آمده توسط دولت هاي بعد از انقلاب را بيان نمايند .

كلهر در ادامه بيان داشت : نخستين دفتر روابط عمومي در ايران در سال 1345 توسط شركت نفت راه اندازي شد و پس از آن در ساير سازمانها و ادارات دفاتري بعنوان مبادله اطلاعات و برقراري ارتباط با مردم تأسيس گرديد .

وي اظهار داشت : در دنياي امروز باتوجه به پيشرفت تكنولوژي و اطلاعات ، روابط عمومي كارآمد نقش بسزايي در پيشبرد اهداف سازمان ها دارد .

مشاور رئيس جمهور در امور اطلاع رساني و رسانه با اشاره به سال نو آوري و شكوفايي خاطر نشان ساخت : باتوجه به نامگذاري سال 87 ، شكوفايي و نوآوري بعنوان نخستين اولويت در انجام كارها بايد مد نظر قرار گيرد و باتوجه به اين موضوع كه جنس روابط عمومي ها خلاق است ، نقش رسالت روابط عمومي ها در تحقق اين موضوع جشمگيرتر است .

كلهر تصريح كرد : در عصر حاضر شتاب در انجام كارها بسيار مورد توجه است و مردم دنيا نسبت به صرف نمودن زياد وقت حساس هستند ؛ كساني در انجام كار و رسالتشان موفق مي شوند كه با كمترين هزينه ، امكانات و در كوتاهترين زمان ممكن بهترين و بيشترين پيام را به مخاطب خود بدهند و موجب رضايتمندي آنان شوند .

وي خاطر نشان ساخت : سنجش افكار عمومي از ديگر وظايف مهم روابط عمومي بشمار مي آيد و مسئولين روابط عمومي بايد در ارتباط با مردم نوع تفكر و عكس العمل هاي موجود نسبت به طرح ها و كارها را بررسي و به مسئول ارشد دستگاه انتقال دهد ؛ روابط عمومي ها بايد نقش هدايت كننده افكار عمومي را داشته باشند .

مشاور رئيس جمهور در امور اطلاع رساني و رسانه در پايان اظهار داشت : همه كارها و اقداماتي كه در يك سازمان و دستگاه انجام مي شود مي بايست مستند سازي شود تا آيندگان بدانند كه چه اقداماتي در راستاي توسعه و تعالي آن دستگاه و در كل در تمام كشور انجام شده است .
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن