تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820984865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عجيب‌ترين ساعت جهان ساخته شد، ساعتي بدون عقربه و عدد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: عجيب‌ترين ساعت جهان ساخته شد، ساعتي بدون عقربه و عدد
جام جم آنلاين: مخترع معروف انگليسي جان تيلور موفق به ساخت ساعتي عجيب و گران قيمت شده كه داراي عقربه و عدد نبوده و با كمك تابش نور زمان را نشان مي دهد.عجيب ترين ساعت دنيا توسط فيزيكدان معروف پروفسور استفان هاوكينگ در دانشگاه كمبريج به نمايش گذاشته شده است.


اين ساعت يك ميليون پوندي بر اساس طرحي از مخترع معروف جان تيلور كه در 1950 ارائه شد و به كمك تيمي از مهندسان و متخصصان كه به مدت هفت سال بر روي آن كار مي كردند، ساخته شده است.

عجيب ترين ساعت جهان كه "زمان خوار" نام گرفته است به هيچ گونه عقربه و يا رقم ديجيتالي مجهز نبوده و در عوض با استفاده از تابش نور از ميان 60 شكاف كه بر روي صفحه فولادي آن تعبيه شده اند، زمان را نشان مي دهد. صفحه رويي اين ساعت از طلاي 24 عيار ساخته شده و 8 متخصص به مدت 5 سال براي قالب گيري و ساخت اين صفحه وقت صرف كرده اند.

به گفته مخترع زمان خوار، زمان صحيح در اين ساعت بزرگ تنها هر پنج دقيقه يك بار نمايش داده شده و در بقيه زمانها نور هاي ساتع شده از ميان شكاف هاي ساعت جنبه تزئيني خواهد داشت.

به گفته پروفسور تيلور، اين دستگاه به منظور احترام و تقدير از ساعت ساز انگليسي جان هريسون (كسي كه در قرن 18 ميلادي مشكل طول جغرافيايي را حل كرد و همچنين موفق به كشف سيستم "grasshopper escapement" سيستم كنترل قدم به قدم آزاد سازي انرژي ساعتها ي شماته دار شد) ساخته شده است و ماكت جانوري كه بالاي ساعت به صورت نمادين در حال بلعيدن ثانيه هاست، بر مبناي حركت اين سيستم حركت مي كند.

بر اساس گزارش Independence، دانشگاه كمبريج رسما اعلام كرد كه اين ساعت گرانبها توسط مخترع آن جان تيلور به اين دانشگاه اهدا شده كه براي بازديد عموم در دسترس خواهد بود.

مهر
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن