تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816756555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خصوصي سازي مخابرات برگ زرين دولت نهم است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خصوصي سازي مخابرات برگ زرين دولت نهم است
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خصوصي سازي شركت مخابرات ايران و ارائه سهام آن در بورس را برگ زريني از اقدامات دولت نهم در راستاي اجراي سياست هاي اصل 44 و خصوصي سازي ، عنوان كرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات روز دو شنبه در گفت و گو با ايرنا درخصوص اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي و خصوصي سازي در اين وزارتخانه، گفت: كار بررسي شرايط براي واگذاري سهام شركت مخابرات در بورس از سال 85 با تشكيل ستادي با حضور معاونين وزارتخانه و همچنين ايجاد كميته هاي تخصصي براي شركت مخابرات و پست آغاز شد.

سليماني در ادامه افزود: كار بسيار گسترده اي در اين زمينه انجام شد و پنج مصوبه نيز از دولت براي انجام قانونمند كار گرفتيم و كار را پيش برديم تا جايي كه نتيجه آن ارائه بخشي از سهام مخابرات در بورس بود كه اين اقدام برگ زريني در دولت نهم است.

وي شركت مخابرات ايران را يك شركت بزرگ شامل 32 شركت زير مجموعه با حدود 38 هزار نفر نيروي انساني و گردش مالي نزديك به پنج تريليون توماني در سال با گستردگي حضور در يكهزار و 45 شهر و 53 هزار روستاي كشور معرفي كرد و گفت: شركت مخابرات با 52 ميليون مشترك تلفن همراه و ثابت بزرگترين اپراتور منطقه خاور ميانه است.

سليماني با بيان اينكه شركت مخابرات فاقد پروانه فعاليت بود، گفت :در دولت نهم براي شركت مخابرات پروانه فعاليت صادر شد كه اين پروانه به شركت مخابرات هويت داد و به خصوصي سازي آن كمك كرد.

وي سپس به استقبال بسيار خوب از عرضه سهام مخابرات دربورس اشاره كرد و گفت: 5درصد سهام ارائه شده مخابرات دربورس در كمتر از 8 دقيقه خريداري شد و سهام مخابرات كه در اين مدت هميشه در صدر بوده ، بازار سرمايه و بورس را تحت تاثير قرار داده است.

* ارائه باقيمانده سهام مخابرات بعداز اين در اختيار سازمان خصوصي سازي است

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا درخصوص زمان و نحوه ارائه باقيمانده سهام مخابرات در بورس گفت : تا اينجاي كار بر عهده ما بود و از اين به بعد همه چيز در اختيار وزارت امور اقتصادي و دارايي و به عبارتي سازمان خصوصي سازي است و ما مديريت نمي كنيم.

سليماني افزود: ما ساختارها را اصلاح كرديم ، قوانين لازم را در دولت تصويب كرديم ، شركت هايي را كه قرار بود منفك شوند، جدا كرديم، عمليات فني را انجام داديم، تفكيك پذيري مالكيت ها را اجرا كرديم و شركت بصورت شسته ، رفته در تابلوي بورس قرار گرفته و بعد از اين با سازمان خصوصي سازي و هيات واگذاري است كه آنها نيز براساس شرايط بازار اقدام خواهند كرد و با تدبير و پيش بيني اقدام خواهند نمود.

** شركت هاي ارائه دهنده خدمات اينتر نتي بايد پاسخگو باشند

از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درخصوص گلايه هاي كاربران اينتر نت از سرعت پايين و هزينه بالاي اينتر نت در كشور و اقدامات اين وزارت خانه براي رفع اين مشكلات سوال شد.

سليماني در پاسخ با تاكيد بر اينكه ما در ارائه پهناي باند وسيع اينتر نت هيچ محدوديتي در كشور نداريم، گفت : ممكن است يك مشتري اينتر نت با پهناي باند 128K خريداري كرده باشد اما در هنگام استفاده درمنزل متوجه شودكه سرعت اينتر نت خريداري شده كمتر است كه اين حالت را بايد "كم فروشي" بناميم.

وزير ارتباطات با تاكيدبر اينكه در اين حالت، فراهم كننده اينترنت و شركت ارائه دهنده خدمات است كه بايد پاسخگو باشد، از مشتركين خواست كه با دانلود كردن ابزار اندازه گيري، سرعت اينتر نت خود را اندازه گيري كنند و اگركمتراز مقدار خريداري شده بود از شركت ارائه دهنده پول خود را مطالبه نمايند زيرا فراهم كننده اينترنت موظف است كه پهناي باند خريداري شده از سوي مشترك را در محل تحويل دهد.

سليماني با بيان اينكه مباحث فني ارتباطي به مشتركين ندارد، گفت : فراهم كنندگان اينتر نت اگر مشكل تكنولوژي دارند آن را حل كنند و بايد بروند و مشكل خود را با مخابرات برطرف كنند و طرف مخابرات، فراهم كننده است كه قرار داد دارد.

وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه هر موسسه، شركت، دستگاه و يا دانشگاهي نيازمند پهناي باند زياد مي باشد ميتواند نسبت به تهيه آن اقدام كند و شركت هاي مخابراتي ملزم به ارائه آن هستند،گفت: هركسي هر پهناي باندكه بخواهد با پرداخت هزينه ميتواند نسبت به تهيه آن اقدام كند اما با سيم مسي ارائه پهناي باند بالا ممكن نيست و نيازمند فيبر نوري است كه هزينه آن بسيار هنگفت است.

سليماني با بيان اينكه اينتر نت با سرعت 128k پاسخگوي بسياري از نياز هاي كاربران خانگي خواهدبود، گفت : با سرمايه گذاري هاي انجام شده ما ميتوانيم ظرفيت پهناي باندخارج از كشور را ظرف يك ماه 40 تا 50 ، STM1 افزايش دهيم اما بايد مشتري آن باشد و شركت ها نمي توانند پهناي باند را با قيمت بالا از خارج بخرند و بعد در داخل دنبال مشتري آن بگردند.

** هر هفته 50 هزار تلفن همراه در تهران به شبكه GPRS متصل مي شود

وزير ارتباطات و فناروي اطلاعات در پاسخ به سوالي درخصوص اهداف و برنامه هاي پيش روي اين وزارت خانه، توسعه سيستم Wimax ( اينتر نت بي سيم با پهناي باند وسيع ) كه اسناد مزايده آن به فروش رفته و مهرماه مزايده آن انجام خواهد شد، اپراتور سوم تلفن همراه تهران با سرويس هاي مخابراتي ويژه، توسعه پورت هاي پرسرعت ADSL توسط شركت هاي مخابراتي و همچنين ارائه سرويس GPRS توسط همراه اول را از برنامه هاي آتي اين وزارت خانه عنوان كرد.

سليماني افزود: GPRS درحال حاضر از سوي ايرانسل درحال ارائه سرويس است ، همراه اول نيز سرمايه گذاري كرده و با ارتقاي نسل از 2 به 75/2، اين كار در تهران مراحل نهايي را طي مي كند و قرار شده كه هفته اي 50 هزار نفر در تهران به اين شبكه اتصال پيدا كنند و اشكالات احتمالي نرم افزاري برطرف شود و ما بتوانيم بعداز حدود دو ماه به حدود دو ميليون مشترك در تهران سرويس GPRS ارائه دهيم.

وي تاكيدكرد: پس از تهران كلان شهرهاي اصفهان، تبريز ، مشهد، شيراز در مدار قرار خواهندگرفت و با سرعت بالايي توسعه انجام ميشود و تمام كشور در مدت كوتاهي به شبكه متصل خواهند شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان اين گفت وگو خاطرنشان كرد كه بابرطرف شدن موانع و فعال شدن شركت هاي مخابرات استانها در ارائه پورت هاي پرسرعت دركنار بخش خصوصي، فعال شدن GPRS موبايل ، فعال تر شدن اقتصاد ديجيتالي دركشور ، شتاب گرفتن فعاليت هاي الكترونيكي بانكها و همچنين مشخص شدن آماركسب وكار الكترونيكي دركشور و ارائه آمار آن به سازمان هاي جهاني ، رتبه ايران در آمادگي ديجيتالي براي دولت الكترونيك به نحو چشمگيري افزايش خواهد يافت.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 1 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن