تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816260822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وعده افتتاح ميان‌‏گذر اروميه باز هم به تاخير افتاد؛وزير راه‌‏وترابري: بعد از عيد فطروزير كشور: دو ماه ديگر


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وعده افتتاح ميان‌‏گذر اروميه باز هم به تاخير افتاد؛وزير راه‌‏وترابري: بعد از عيد فطروزير كشور: دو ماه ديگر
تهران- خبرگزاري كار ايران
در حالي كه وزارت راه‌‏وترابري ازيك ماه پيش زمزمه افتتاح يك باند از مسير ميان‌‏گذر درياچه اروميه را كه سي‌‏سال از آغاز پروژه آن مي گذرد، را به راه انداخته است، وزير‌‏كشور در بازديد از اين ميان‌‏گذر بنا به اذعان مجريان اين طرح اولين زمان افتتاح اين پل را دو ماه آينده اعلام كرده است.
به گزارش ايلنا، وزارت راه‌‏و‌‏ترابري از يك ماه پيش، 17 مهرماه را روزبازگشايي ازمسير اول اين باند اعلام كرده است.
اين در حالي است كه وزير راه وترابري نيز در اولين روزهاي تصدي خود برپست وزارت راه، از اين پروژه بازديد و با ضعيف خواندن پيمانكار اجراي اين پل تيم جديد را براي اتمام اين پروژه منصوب كرد و همزمان اعلام كرد كه اين ميان‌‏گذر بعد از عيد سعيد فطر افتتاح خواهد شد.
وي هفته پيش در پاسخ نماينده اروميه كه درباره تاخير در اجراي اين پل از وي سوال كرد، درباره زمان افتتاح اين پل گفت: اگر طوفاني كه در منطقه وجود دارد، مشكلي ايجاد نكند، 15 آبان براي بارگذاري آماده مي‌‏شود!
در همين حال علي كردان، وزير كشور در بازديد روز گذشته خود از اين پل گفت: بر اساس ادعاهاي مشاورين و مجريان باند اول طرح ميان‌‏گذر شهيد كلانتري اروميه تا دوماه آينده آماده بهره‌‏برداري مي‌‏شود.
وي افزود: مشاور، در تعاريف اجرايي پروژه محل صدور قول نيست و مجري طرح بايد در خصوص اتمام آن قول دهد كه در اين راستا آقايان معتقدند كه در دو ماه آينده يك باند طرح آماده بهره‌‏برداري مي‌‏شود.
وي در خصوص روند اجرايي طرح اظهار داشت: وضعيت روند اجرايي بد نيست ولي نمي‌‏توان نمره خيلي خوبي به آن داد.
كردان گفت: بر اساس گزارش مسئولان هم اكنون 80 درصد از كل طرح تاكنون به اتمام رسيده و 20 درصد باقيمانده نيز تا پايان سال جاري به بهره‌‏برداري مي‌‏رسد كه البته براي بنده اين اظهار نظر جاي سئوال دارد اما اصل را بر صحت اين اظهارنظر مي‌‏گذاريم.
وزير كشورحتي اتمام طرح را يكي از دغدغه‌‏هاي اصلي وزارت كشور خواند و گفت: اين طرح جزو طرح‌‏هايي است كه مدت زيادي از اجراي آن در كشور مي‌‏گذرد ولي دولت نهم مصمم است به هر نحو ممكن اين طرح را به اتمام برساند تا بار ترافيكي استان‌‏هاي آذربايجان‌‏غربي و شرقي كم شود.
گفتني است، طرح ميان‌‏گذر شهيد كلانتري اروميه از سال 1358 در اروميه آغاز و تاكنون نيز به اتمام نرسيده است و هيچ‌‏يك از وعده‌‏هاي مسئولان و مقامات كشوري در خصوص اتمام اين طرح به تحقق نرسيده است.
اين پل با 1800 متر طول و 24متر عرض با مسير رفت و برگشت سواره‌‏رو هر كدام به عرض 9.5 متر و يك باند عبور راه‌‏آهن به عرض 5متر تركيبي از چند پروژه دريايي، پل‌‏سازي و راه‌‏سازي است.
شروع ساخت ميان‌‏گذر درياچه اروميه به سال 1361 باز مي‌‏گردد، بدين ترتيب كه مسئولين تصميم گرفتند تا با ساخت جاده‌‏اي خاكي از دو سمت شهرهاي اروميه و تبريز در كم عرض‌‏ترين محل از درياچه اروميه اين دو شهر را به يكديگر متصل كنند اما به دليل جريان آب حاصل شده از تنگ شدن دهانه ارتباطي بين دو طرف خاكريز، ادامه ساخت اين جاده خاكي ميسر نگرديد تلاش بعدي براي اتصال دو خاكريز ساخت پل شناوري بود كه بر اثر طوفان شديد تخريب شد.
در سال 1379 وزارت راه‌‏و‌‏ترابري تصميم جدي براي ساخت اين پل گرفت و در نهايت با برپايي مناقصه دومرحله‌‏اي طرح صدرا به عنوان طرح برتر برنده شد و قرارداد پروژه به صورت EPC منعقد شد. درابتدا اين طرح شامل يك مسير رفت ويك مسير برگشت سواره‌‏رو بود تا اينكه با نظر كارفرما به دو مسير رفت و دو مسير برگشت سواره‌‏رو و يك مسير راه‌‏آهن تغيير كرد.
اجراي ميان‌‏گذر مزاياي مختلفي همچون ابعاد منطقه‌‏اي، ملي و بين المللي دارد و از نظر اقتصادي و زيست محيطي بر محيط اطراف خود اثرگذار است، اجراي اين پل موجب كاهش 120 كيلومتر مسافت ميان شهرهاي تبريز و اروميه مي‌‏شود در پي اين كاهش مسافت مسير ترانزيت اروپا از طريق مرز سرو نيز رونق مي‌‏گيرد.
همچنين با توجه به ترافيك روزانه كه دراين مسير وجود دارد ما‌‏به‌‏التفاوت سوخت مصرفي روزانه بالغ بر 200 هزار ليتر است كه اين مسئله موجب كاهش هزينه‌‏هاي يارانه‌‏اي دولت و كاهش هزينه مسافران خواهد شد و علاوه بر آن اثرات مخرب آلودگي‌‏هاي زيست‌‏محيطي ناشي از سوخت و ساز خودرو ها كاهش خواهد يافت ضمن اينكه با تعيين و اخذ عوارض به منظور عبور و مرور درآمد مناسبي براي دولت ايجاد خواهد شد.
پايان پيام

كد خبر: 447230
 دوشنبه 1 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن