تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798991922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار اقليت مسلمان جهان/نزديكي پيروان اديان؛ بهره ماه مبارك رمضان براي كشورهاي غربي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار اقليت مسلمان جهان/نزديكي پيروان اديان؛ بهره ماه مبارك رمضان براي كشورهاي غربي
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: ماه رمضان موجبات نزديكي جوامع مسلمان و غيرمسلمان، تقويت ايمان دانش‌آموزان مسلمان، جمع شدن به عنوان يك خانواده واحد و تقويت فضاي معنوي براي مسلمانان سراسر جهان به‌ويژه مسلماناني را كه در كشورهاي غربي زندگي مي‌كنند فراهم كرده است.

قدرت ايمان دانش‌آموزان روزه‌دار آمريكا در ميان اكثريت غيرمسلمان

تجربه دانش‌آموزان مسلمان آمريكايي كه ماه مبارك رمضان ميان اكثريتي كه روزه‌دار نبوده سپري كرده و شرايط آنها براي روزه‌داري در مقايسه با دانش‌آموزاني كه در مدراس اسلامي تحصيل مي‌كنند كاملاً متفاوت است.

نورا الجابي دانش‌آموز 15 ساله مدرسه وانيسويل دي در منطق تري استيت گفت: نكته مهم ماه مبارك رمضان به چالش طلبيدن هواهاي نفساني است. ناديا خواهر 13 ساله نورا كه در ماه مبارك رمضان روزه دار است اين تجربه را سخت توصيف كرد كه باعث قوت ايمان فردي مي شود. رومازي اكرم 15 ساله كه در شهر نيوبرگ زندگي مي كند گفت: در مدرسه ما هفت يا هشت دانش‌آموز مسلمان تحصيل مي كنند كه همه آنها روزه دار هستند.

به طور كلي در شهر تري استيت كه در حومه نيويورك قرار دارد 200 خانواده مسلمان زندگي مي كنند.دانش آموزان مسلمان اظهار مي دارند كه ماه رمضان به آنها كمك مي كند به مشقات و دشواري هايي كه فقرا و تنگدستان در سراسر ماه هاي سال با آن رو به رو هستند پي ببرند.

آميرا الجابي مسلمان 16 ساله در اين رابطه گفت: ما مي دانيم كه در پايان روز هنگام افطار مي توانيم غذايي بخوريم و روزه خود را باز كنيم ، اما گرسنگان بسياري از بخشهاي جهان مي دانند كه هرگز نمي توانند بر اين گرسنگي فائق شوند. بسياري از همكلاسي هاي آنها در ماه مبارك رمضان پرسشهايي را درباره ماهيت اين ماه و اسلام مطرح كرده و دانش آموزان مسلمان به آن پاسخ مي دهند.

مسلمانان آمريكايي كه بين 6 تا 7 ميليون نفر تخمين زده مي شوند ماه مبارك رمضان را از روز دوشنبه اول سپتامبر( 11 شهريور) آغاز كردند. اقليت مسلمان ايالات متحده آمريكا چون ساير مسلمانان جهان از اين فرصت براي نزديك تر شدن به خداوند از راه دعا و تزكيه نفس استفاده كرده و فرصت قابل توجهي را به مطالعه قرآن كريم اختصاص مي دهند.

تازه‌مسلمانان رومانيايي ميزبانان ماه مبارك رمضان هستند

تازه‌مسلمانان روماني در مساجد اين كشور در طول ماه مبارك رمضان نقش محوري و اصلي را هنگام افطاري و برقراري ارتباط با همتايان مسلمان خود برعهده دارند.

رابرت حسين نماينه انجمن مسلمانان روماني در بخارست گفت: اين نخستين باري است كه در روماني تازه‌مسلمانان مستقيماً با فعاليتهاي رمضان در ارتباط هستند.

دين ميچ از تازه‌مسلمانان اين كشور اظهار داشت: برخي از ما پيش از اين در رويدادها و مراسم سهيم شدن افطاي با سايرين در شهرهاي بزرگي كه مسلمانان بسياري زندگي مي‌كنند سهيم بوده‌ايم؛ اما استراتژي مابه عنوان مسلمانان جوان رومانيايي سهيم شدن افطار با سايرين در كشورهاي كوچك است.

حسين در اين رابطه اظهار داشت كه رمضان فرصت فوق‌العاده‌اي براي افرادي است كه روزه مي‌گيرند و بهترين زمان براي شناخت يكديگر و فعاليت در يك محيط دوست داشتني براي رضاي خداوند است.

تازه‌مسلمانان اين كشور فعاليتهاي خود را در طول ماه مبارك رمضان با مسرت خاصي توصيف مي‌كنند و غايت آن را قوي شدن ارتباط با الله مي‌دانند.انجمن مسلمانان روماني تلاش مي‌كند با تمام مسلمانان اين كشور اروپايي ارتباط برقرار كند.

حدود 70 هزار مسلمان در روماني زندگي مي‌كنند كه اكثريت آنها ترك و آلبانيايي‌تبار هستند. اين ميزان 2 درصد از 22 ميليون نفر جميعت كشور را به خود اختصاص داده است.

مقامات مسلمان بريتانيا خواستار ممنوعيت قانوني تبعيض ديني شدند

وزيران و نمايندگان پارلمان مسلمان بريتانيا خواستار تصويب قانوني در رابطه با تبعيض نژادي به عنوان بخشي از لايحه تساوي هستند كه از نظر حقوقي عموم مردم را به ترويج تساوي ميان اديان در اين كشور اروپايي ترغيب كند.

صديق خان نماينده پارلمان بريتانيا در جزوه اي ضرورت تصويب قانوني كه تبعيض نژادي نسبت به نژاد، جنسيت، ناتواني و اعتقاد ديني را يادآور شده و اظهار داشته است كه اين امر محدود به جامعه مسلمان بريتانيا نمي شود بلكه تمام تفاوتهايي كه در جامعه وجود دارد را دربرخواهد گرفت. قانون مخالفت با تبعيض ديني مي تواند به عنوان بخشي از لايحه تساوي به پارلمان ارائه شود.

اين مقام دولتي اعتقاد دارد اين لايحه با هدف ارائه اصول رفتار براي گروه هاي عمومي جامعه مي تواند تبعيض برحسب نژاد، جنس و ناتواني را از بين ببرد بنابراين بايد دين را هم در خود جاي دهد كه اين امر مي تواند عامل رفع اسلام هراسي در محل كار و عدم درنظرگرفتن جامعه مسلمان به عنوان شهروند درجه دوم باشد.

اين جزوه به عنوان نتيجه تحقيقات يكساله صديق خان قرار است از سوي انجمن فابين منتشر شود ارتباط مسلمانان و دولت را دوجانبه توصيف كرده و از مقامات بريتانيايي خواسته علت ارائه تصوير نادرست از مسلمانان را جويا شوند.

در بخشي از اين جزوه آمده است: رويكرد جديد به مسئله شهروندي تا زماني كه دولت سياستهاي تازه اي نسبت به شهروندي، دين و سياست خارجي اتخاذ نكند ميسر نيست، از اين رو مسلمانان بريتانيا براي حضور در بخشهاي سياسي و اجتماعي جامعه بريتانيا با چالشهاي متعددي مواجه مي شوند.

تشكيل ستادي براي رفع باورهاي نادرست عليه زنان محجبه

زنان مسلمان محجبه اغلب در معرض باورها و سوء‌تعبيرهاي بسياري قرار دارند كه يكي از مهمترين آنها اين است كه آنها تحت ظلم و ستم قرار گرفته‌اند، از اين رو زنان مسلمان دانشگاه كانزاس از ابتداي ماه رمضان امسال ستادي را در دانشگاه خود تشكيل داده تا به رفع اين باورهاي نادرست بپردازند.

براساس اظهارات مارگارت راش استاد دپارتمان مطالعات ديني و كارشناس زنان در اسلام، زنان مسلمان اين دانشگاه تنها به علت حجاب و پوشش خاص خود مورد باورهاي نادرست قرار گرفته‌اند. رسانه نيز تمايل دارد اين زنان را به عنوان افرادي تحت ظلم و ستم به تصوير بكشد به طوري كه اگر اتفاقي از فردي در خيابان بپرسيد زندگي اين زنان را ناخوشايد توصيف كرده و تمام تصور خود را به حجاب نسبت مي‌دهد.

راش گفت: درحالي كه تساوي جنسيت در خاورميانه نيز مطرح است زنان مسلمان بيش از آنچه كه مردمان غربي فكر مي‌كنند آزاد هستند. اين زنان درحال پيشترفت بوده و كارهاي بسياري در زندگي خود انجام مي‌دهند، مسئله حجاب امري است كه آنها انتخاب كرده‌اند و آن را براساس آموزه‌هاي اسلامي عاملي عليه استفاده ابزاري از زن مي‌دانند.

براساس آموزه‌هاي اسلام حجاب و پوشش اسلامي براي زنان مسلمان نماد ديني يا سنت فرهنگي محسوب نمي‌شود بلكه اسلام حجاب را براي زنان مسلمان واجب كرده است.

اين درحالي است كه مسئله پوشش اسلامي و حجاب در كشورهاي غربي از جمله فرانسه منتهي شده است درحالي كه مسئله سوء‌استفاده از حقوق زنان در سراسر دنيا يك معضل بوده و برخلاف آنچه رسانه‌ها به تصوير مي‌كشند زن مسلمان از آزادي‌هاي بسياري در زندگي شخصي خود برخوردار است كه حجاب مانعي براي رسيدن به آن نيست.

اين كارشناس زنان در اسلام اظهار داشت به منظور درك گسترده از زندگي زنان مسلمان محجبه بايد ستادهاي فرهنگي در فضاهاي آكادميك چون دانشگاه تشكيل شود.

رمضان مسلمانان بلغارستان را به يك خانواده واحد تبديل كرده است

ماه رمضان مسلمانان كشور بلغارستان در جنوب شرقي اروپا را به يك خانواده بزرگ و شاد تبديل كرده و كه همزمان دركنار هم افطار مي‌كنند.

در دهكده "چينتسي" ، بلغارستان هر روز يك خانواده مسلمان تمام غذاي افطار را براي كل جامعه مسلمان اين دهكده فراهم كرده و آنها را به حضور در مسجد براي افطار كردن دعوت مي كنند، به طوري كه تمام اعضاي جامعه، روزه خود را در كنار هم و در مسجد دهكده خود باز مي كنند.

مصطفي حاجي مفتي اعظم بلغارستان اين اقدام را يكي از سنتهاي زيباي ماه مبارك رمضان در بلغارستان توصيف كرد كه طي آن خانواده هاي مسلمان در نشان دادن سخاوت خود براي فراهم كردن بهترين افطاري براي هم‌كيشيان مسلمان از يكديگر پيشي مي گيرند.

از آنجا كه دعوت كردن تمام خانواده هاي مسلمان براي ضيافت افطاري هزينه هاي بسياري دربردارد، گاهي داوطلبان دارالفتوا در اين منطقه در پرداخت برخي هزينه ها با خانواده هاي مسلمان سهيم مي شوند.

محبوبيت اين ضيافتهاي افطاري كه با حضور تمام اعضاي يك جامعه برگزار مي‌شود، تنها به دهكده هايي كه داراي بيشترين جمعيت مسلمان هستند محدود نمي شوند.

سامي فضليسكي از دانشجويان مسلمان شهر "رودزم" اظهار داشت بسياري از خانواده هاي مسلمان در شهرهاي بزرگ بلغارستان اقوام و همسايگان خود را براي صرف افطاري دعوت مي كنند كه اين امر نشانه اي از هماهنگي اجتماعي ميان مسلمانان بلغارستان در ماه مبارك رمضان است.

وي همچنين اشاره كرد كه در اين ميان بسياري از مسلمانان از همسايگان و دوستان غير مسلمان خود براي حضور در مراسم افطاري دعوت مي كنند و در اين ضيافت آنها را با معنا و اهميت روزه داري و همچنين تعاليم اسلام آشنا مي كند.

براساس آمار رسمي مسلمانان كه بيشتر آنها را مسلمانان ترك تبار تشكيل داده اند بيش از 12 درصد جمعيت 8/7 ميليوني بلغارستان را تشكيل مي دهند .

اين درحالي است كه دارالفتواي بلغارستان اين ميزان را حدود 25 درصد از كل جمعيت برآورد مي كند.

دانشجويان مسلمان و غيرمسلمان دانشگاه ميسوري روزه‌داري مي‌كنند

دانشجويان مسلمان و غيرمسلمان دانشگاه ميسوري آمريكا درحالي كه تجربه ماه رمضان خود را با يكديگر سهيم مي‌شوند طي يك اقدام ابتكاري همراه هم روزه‌داري كرده و مبالغي را براي سيركردن گرسنگان جمع مي‌كنند.

فيليس ويليامز از دانشجويان غير مسلمان اين دانشگاه گفت: مي خواهم در اين تجربه فرهنگي سهيم باشم.

به رغم اينكه اين تجربه تاحدي براي دانشجويان غير مسلمان دشورا بوده آنها از اين تجربه كنار نكشيده و اظهار داشتند كه مي خواهند تجربه هاي موثق و دست اولي درباره ماه رمضان و روزه داري مسلمانان داشته باشند.

ويليامز احساس روزه داري خود را بسيار شگفت انگيز توصيف كرد و اظهار داشت : احساس مي كنم چون كودكي در انتظار كريسمس هستم.

مك كالبرن از دانشجويان سال دوم اين دانشگاه نيز تجربه خود را جالب توصيف كرد و اظهار داشت كه اين تجربه نگاهي متفاوت در او ايجاد و باعث شده مطالب تازه‌اي درباره روزه داري بياموزد.

اين روزه‌داري بخشي از برنامه سازمان دانشجويان مسلمان دانشگاه ميسوري بوده كه تحت " روزه بگيريد و به گرسنگان كمك كنيد" براي ارتقاي آگاهي عمومي درباره معضل گرسنگي برگزار شد.

ابتكار عمل " روزه بگيريد و به گرسنگان كمك كنيد" به دنبال حملات يازدهم سپتابر براي ارتقاي آگاهي عمومي درباره گرسنگي و شيوه زندگي مسلمانان شكل گرفت كه براساس آن سازمانهاي دانشجويي اسلامي از غير مسلمانان دعوت مي كنند براي يك روز روزه دار باشند. به ازاي هر يك نفر روزه دار، افرادي داوطلبانه مبلغي را از طرف وي به بنياد خيريه كمك به گرسنگان كمك مي كند.

اسلام‌هراسي اروپائيان همچنان رو به افزايش است

پروژه تحقيقاتي جهاني مركز پيو در سال 2008 اعلام كرد اسلام‌هراسي در اروپا روند رو به رشدي طي مي‌كند و برخلاف باور بسياري از اروپائيان تعداد مسلماناني كه از انفجارهاي انتحاري حمايت مي‌كنند بسيار معدود است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ميدل ايست آنلاين، حدود 52 درصد از مردم اسپانيا، نيمي از مردم آلمان، 46 درصد از لهستان و تقريبا 4 نفر از هر 10 نفر در فرانسه با ديد منفي به مسلمانان نگاه مي كنند.

اين درحالي است كه كمتر از يك سوم روسها و يك چهارم انگليسي ها احساسات ضد اسلامي خود را بيان مي كنند.

اين تحقيق همچنين نشان مي دهد ديدگاه هاي منفي در اسپانيا و آلمان در مقايسه با سال 2006 كاهش يافته است.

از هر 10 اسپانيولي 6 نفر اظهار داشته اند ديدگاه منفي نسبت به مسلمانان در سال 2006 داشته اند كه اين ميزان در طول سال جاري ميلادي به نيمه رسيده و تعداد افراد ضد اسلام در آلمان نيز از 54 درصد به 50 درصد در طول دو سال گذشته رسيده است.

در اين تحقيق بيش از 47 هزار نفر طي ماه هاي مارس و آوريل در 6 كشور اروپايي مورد پرسش قرار گرفته اند.

گروه‌ها و سياستمداران آلمان همايش ضداسلام اين كشور را تقبيح كردند

بسياري از گروه‌ها و سياستمداران آلمان و سراسر جهان برگزاري كنگره ضداسلام را كه تاريخ برگزاري آن روز 29 شهريور اعلام شده بود، تقبيح كردند.

بسياري از اتحاديه هاي تجاري، كليساها و ساير گروه ها اعلام كرده اند در نظر دارند عليه برگزاري اين همايش تظاهرات برگزار كنند.اين همايش تاكنون انتقادات بسياري را از سوي سياستمداران و رهبران شهر كلن در پي داشته است.

يورگن راتگرز نخست وزير ايالت نورث راين وستنفالن اعلام كرد افرادي از ابعاد جهان شهري و دموكراتيك شهر كلن سوء استفاده كرده تا از اين شهر به عنوان محلي براي گردهمايي افراط گرايان راستي استفاده و همايشي را ترتيب دهند كه عليه تساهل، مصالحه و انسانيت است.

شوراي مسلمانان در آلمان نيز اين همايش را سوء استفاده غير موازي از آزادي ديني دانست كه مي تواند بيگانه هراسي را تقويت كند. اين همايش از سوي گروه "پروكلن" به عنوان يك سازمان راست‌گرا برگزار مي شود كه از سال 2004 د اراي چهار جايگاه در شوراي شهر كلن بوده است. اين همايش نيروهاي سياسي راست گرا و برخي از جنجال برانگيزترين شخصيتهاي سياسي راست گرا از اروپا را گردهم جمع مي كند.

تظاهرات آلمانيها در اعتراض به كنگره ضداسلامي كلن

هزاران نفر از مردم آلمان در تلاش براي ممانعت از گردهمايي گروه‌هاي راست‌گراي آلماني كه به ساخت مسجد در كلن اعتراض داشته در خيابانها مستقر شدند.

پليس آلمان اعلام كرد كه حدود 3 هزار افسر پليس در سراسر اين شهر كه داراي تنوع قوميت چشمگيري است مستقر شده تا صلح را ميان دو گروه برقرار كنند.

اين گردهمايي عليه ساخت مسجد بزرگ گنبد داري صورت مي‌گيرد كه با مناره هاي 55 متري قرار است در منطقه ارنفلد ساخته شود. گروه "پروكلن" نيز در اعتراض به ساخت اين مسجد همايشي را با حضور مخالفان اسلامي اروپا در اين شهر با عنوان "اسلامي شدن" برگزار كرد.

مراسم افتتاحيه اين همايش روز جمعه با تظاهرات مسالمت‌آميزي براي ممانعت از برگزاري كنفرانس خبري اين گروه در ساختمان شهرداري همراه شد كه موجبات به پناه گرفتن اعضاي آن را در يك قايق اجاره‌اي روي رودخانه راين فراهم آورد. در اين ميان هشت نفر به علت پرتاب سنگ و گلوله‎هاي رنگي به طرف قايق دستگير شدند.

حدود 120 هزار مسلمان در شهر كلن زندگي مي‌كنند و اين شهر به عنوان يكي از متساهل‌ترين شهرهاي آلمان شناخته مي‌شود كه اقليت مسلمان آن به‌خوبي در جامعه ادغام شده‌اند.

كارگران مسلمان امريكايي به دنبال اقامه نماز از كارخانه اخراج شدند

يك كمپاني بزرگ بسته‌بندي گوشت در ايالت نبرسكاي امريكا حدود 86 كارگر مسلمان را به علت ترك شغل براي اقامه نماز خود در طول ماه مبارك رمضان اخراج كرد.

تامارا اسميد سخنگوي كمپاني " جي بس اس سويفت اند كو" تصديق كرده است كه در ساعات پاياني روز جمعه 86 نفر اخراج شدند. وي علت اين امر را ترك كار بدون اجازه عنوان كرد و از ارائه توضيحات ديگر امتناع كرد.

محمد راج رئيس سازمان جامعه سموماليايي - آمريكايي گفت كه روز پنجشنبه 70 نفر و روز جمعه 80 نفر اخراج شدند.

كارگران مسلمان كه اكثر آنها سوماليايي‌تبار بودند خواستار اعطاي تسهيلاتي شده بودند كه بتوانند زماني را به افطار و نماز مغرب خود اختصاص دهند كه اين امر به اعتراض و سرانجام اخراج كارگران مسلمان منتهي شد.

آنها همچنين اظهار داشتند كه پيش از اين پس از هماهنگي برخي از مسلمانان براي اقامه نماز مغرب كار خود را رها مي‌كردند اما كارگران لاتين نسبت به اين امر معترض بودند كه چرا مسلمانان مي‌توانند از وقفه‌اي براي استراحت استفاده كرده و آنها نمي‌توانند از چنين مزيتي سود ببرند.

در اين كارخانه حدود 2 هزار و 500 نفر فعاليت مي‌كنند كه يك پنجم آنها را مسلمانان تشكيل داده‌اند.

قدرت دادگاه‌هاي شرع اسلام در بريتانيا افزايش مي‌يابد

دادگاه‌هاي شرع اسلام در بريتانيا كه سالها است در زمينه حل مشكلات و مناقشات حقوقي جامعه مسلمان فعال هستند، سرانجام از اين اختيار برخوردار شدند تا بتوانند در مورد مسائل مربوط به امور مدني حكم صادر كنند.

شيخ فيض الاقطاب صديقي رئيس ديوان محاكمات مسلمانان در بريتانيا اظهار داشت: براساس قانون محكمه ما مي‌توانيم احكامي صادر كنيم كه دادگاههاي عالي و شهري آن را تأييد مي‌كنند.

دولت بريتانيا رأي دادگاههاي شرع را درباره موضوعات مالي و اقتصادي و موضوعات مربوط به خشونت در خانواده ممنوع اعلام كرده است. پيش از اين احكامي كه اين دادگاهها صادر مي‌كردند از سوي قانون به رسميت شناخته نمي‌شدند.

شيخ صديقي اين انجمن را سال پيش پايه‌گذاري كرد تا به مسلمانان كمك كند براساس آموزه‌هاي ديني خود به حل مشكلات و مسائل پيش آمده بپردازند اما براساس قانون جديد اختيارات تازه‌اي به اين دادگاههاي شرع ارائه شده است. صديقي كه خود وكيل قانون تجارت محسوب مي‌شود گفت: اين روشي جايگزين براي حل مناقشه براي مسلماناني است كه مي‌خواهند به دادگاه شرع رجوع كنند.

شوراي شرع اسلام در بريتانيا كه از علماي برجسته اين كشور تشكيل شده از 25 سال پيش درباره هزاران اختلاف حقوقي ميان مسلمانان كه نه تنها در بريتانيا بلكه در بسياري از كشورهاي اروپايي صورت مي‌گيرد اعمال نظر مي‌كند. اين درحالي است كه چندين سياستمدار با ارائه اختيارات جديد با دادگاههاي شرع مخالفت كرده‌اند.

اين تسهيلات براي جامعه مسلمان چند ماه پس از توصيه رهبر انگليكنهاي انگستان در رابطه با به رسميت شناختن برخي از ابعاد قانون شرع در نظام حقوقي بريتانيا صورت گرفته است. در ماه ژوئيه لرد نيكولاس فيليپس رئيس كل محكمه استيناف انگلستان نيز اظهار داشت كه قانون شرع اسلام مي‌تواند در نظام حقوقي اين كشور نقشي را برعهده گيرد.
 دوشنبه 1 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن