تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805583426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محافل انس با قرآن در ماه مبارك پررنگ‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محافل انس با قرآن در ماه مبارك پررنگ‌تر است
خبرگزاري فارس: فعاليت‌هاي گسترده‌اي در مسير ترويج و توسعه فرهنگ غني قرآن كريم به ويژه در ماه مبارك رمضان صورت گرفته كه برگزاري جلسات و ختم قرآن كريم از شاخص‌ترين آنهاست.


به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، برگزاري كلاس‌هاي روخواني، روان‌خواني، صوت و لحن قرآن كريم توسط معلمان و اساتيد مجرب قرآني در ماه مبارك رمضان شكوه خاصي دارد.
همه افراد علاقه‌مند به فراگيري آواي روح بخش قرآن كريم به ويژه جوانان و نوجوانان با حضور در كانون‌ها و جلسات قرآني سعي در آموزش درس‌هايي از اين كتاب آسماني دارند.
مديركل سازمان تبليغات اسلامي گيلان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال در ماه مبارك رمضان 350 كلاس آموزش قرآن با حدود 300 مربي و حضور 9 هزار و 500 نفر از خواهران و برادران در كانون‌ها و مساجد استان برگزار شد.
جمال ياري با اشاره به حضور خردسالان در اين كلاس‌هاي معنوي تصريح كرد: بيش از 250 خردسال در اين كلاس‌ها شركت كردند و توسط 30 نفر از مربيان در قالب آموزش روخواني و روان‌خواني، حفظ آيات موضوعي و حفظ جزء‌هاي مختلف قرآن را آموختند.
وي در زمينه ايجاد فضاي قرآني در سطح استان اظهار داشت: از ابتداي ماه مبارك رمضان تاكنون 12 محفل انس با قرآن كريم در سطح استان با حضور قاريان برتر كشور و استان برگزار شد.در اين محافل بيش از يك هزار و 600 نفر از قرآن دوستان شركت كردند و تا پايان ماه مبارك رمضان 8 محفل قرآني ديگر برگزار مي‌شود.
وي گفت: با همت ادارات تبليغات اسلامي و مراكز قرآني زير نظر اين سازمان حدود 520 ختم قرآن در ماه مبارك رمضان با شركت بيش از 5 هزار نفر برگزار شد.
مديركل تبليغات اسلامي گيلان توزيع بيش از 2 هزار جلد قرآن اهدايي به مراكز، مساجد، جلسات و كانون‌هاي قرآني را از اقدام اين نهاد در ماه مبارك رمضان عنوان كرد.
وي با تاكيد بر شناخت آيات قرآني تصريح كرد: بر هر مسلمان ضروري است كه قرآن را بخواند و آن را بفهمد كه فهمش راهگشاي ذهن انسان به عالم ملكوت و گنج‌هاي حكمت است.
ياري با بيان اينكه متوليان فرهنگ با قلب و روح انسان سر و كار دارند اذعان داشت: بايد فرهنگ جديد انقلابي و اسلامي را جايگزين فرهنگ نادرست سابق ساخت.
وي اضافه كرد: اسلام براي تمام انسان‌ها و شئونات بشر برنامه ارائه داده است و با استفاده از اهرم‌هاي مناسب اقشار مختلف جامعه به ويژه نوجوانان و جوانان را با تعاليم روح‌بخش اسلام و كلام وحي آشنا مي‌شوند.
ياري حضور جوانان در محافل و كانون‌هاي قرآني را چشمگير دانست و گفت: با گسترش جلسات قرآني و كانون‌ها در سطح وسيعي مي‌توانيم شاهد حضوري چشمگيرتر و بيشتر نسل جوان و نوجوان باشيم.
مديركل تبليغات اسلامي گيلان در خصوص تعداد مراكز و تشكل‌هاي قرآني در سطح استان خاطرنشان كرد: پس از بررسي‌هاي لازم تعداد كانون‌هاي قرآني، مراكز و تشكل‌هاي قرآني به حدود 70 كانون قرآني رسيده كه از اين ميان 9 مركز قرآني در شهرستان‌هاي صومعه‌سرا، تالش، رضوانشهر، رشت، ماسال و انزلي وجود دارد كه با مجوز رسمي از سازمان دارالقرآن الكريم به فعاليت‌هاي قرآني مي‌پردازند.
وي اضافه كرد: بقيه كانون‌ها به صورت خودجوش و غير رسمي به فعاليت قرآني مشغولند كه آمار دقيقي از فعاليت‌هاي خود به ادارات و شهرستان‌ها ارائه نداده‌اند.
به گفته ياري بيش از 2 هزار و 470 قرآن آموز در طرح‌هاي مختلف مراكز داراي مجوز شركت دارند.
ياري كمبود بودجه فرهنگي قرآني را از مشكلات تبليغات اسلامي عنوان كرد و گفت: متاسفانه تاكنون طي اين سال‌ها هيچ كمكي از طرف دولت به كانون‌هاي فرهنگي قرآني تبليغات اسلامي نشده و اكثر اين كانون‌ها توسط هزينه‌هاي مردمي اداره مي‌شود.
مدير جامعه‌القرآن‌الكريم شعبه رشت نيز برگزاري محفل قرآني ضيافت نور را از اقدامات مهم اين نهاد در ماه مبارك رمضان عنوان كرد.
اميرحجت مرادي به خبرنگار فارس اظهار داشت: در اين محفل نوراني اساتيد و قرآن آموزان موسسه جامعه‌القرآن‌الكريم حضور داشتند كه شركت جوانان بسيار چشمگير بوده است.
انتهاي پيام/ب
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن