تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزيده‌اي از خطبه هاي نماز جمعه شهرستانها


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: گزيده‌اي از خطبه هاي نماز جمعه شهرستانها
همه خود را براي شبها‌ي قدر آماده كنند ‌

اراك ---- نماينده ولي‌فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراك گفت: همه وظيفه دارند خود را براي شب‌هاي قدر آماده كنند، زيرا اين شبها در جامعه اسلامي سرنوشت‌ساز است. ‌

آيت‌الله احمد محسني گركاني افزود: شب‌قدر شب تجديد عهد با خدا و تجديد ميثاق با پيامبر (ص) است.وي تصريح كرد: اين شبها يك فرصت طلايي است كه همه بايد از آن به نحو احسن بهره برند.

الگوگيري از شخصيت حضرت علي (ع) رسيدن به كمال است‌

اروميه---- امام جمعه اروميه بر الگوگيري از منش و شخصيت والاي امير متقيان حضرت علي (ع) براي رسيدن به كمال تأكيد كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسني با اشاره به فرا رسيدن شب‌هاي پرفيض قدر و ايام شهادت مولاي پارسايان حضرت علي (ع)، آن حضرت را مظهر نور و هدايت خواند. وي گفت: مسلمانان بايد رفتار و خصوصيات اخلاقي اميرالمؤمنين (ع) را سرلوحه زندگي خود قرار دهند و با تبعيت از سيره آن امام همام مسير كمال را طي كنند.

عزت ملت ايران؛ ثمره هشت سال دفاع مقدس‌

اردبيل---- امام جمعه موقت اردبيل گفت:‌ عزت، شرافت و سربلندي ملت و كشور ما در دنياي كنوني ثمره هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام حسن فروغي‌افزود: فرزندان ايثارگر و سربلند اين كشور هشت سال در برابر ابرقدرتهاي دنيا ايستادند و نشان دادند كه با اتكال به خداوند و ولايت مي‌توان در برابر هر قدرتي ايستادگي كرد.

وي همچنين خواستار حضور پرشور مؤمنان و روزه‌داران اردبيلي در راهپيمايي هفته آينده روز قدس شد و افزود: روز قدس روز حمايت از حماسه و روز حمايت از مظلوميت ملت فلسطين است.

ارزش والاي شب نوزدهم ماه مبارك رمضان‌

اصفهان---- نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه اصفهان در بيان ارزش و الاي شب نوزدهم ماه مبارك رمضان گفت: اگر اين شب، شب قدر هم نبود باز هم براي ما بسيار با ارزش بود.‌

آيت‌الله سيديوسف طباطبايي‌نژاد گفت: شب نوزدهم به فرق مبارك شخصي ضربت زدند كه دوست و دشمن عظمت و فضل و بزرگواري او را نتوانسته‌اند انكار و پنهان كنند.

آيت‌الله طباطبايي‌نژاد، همچنين در زمينه اهميت روز جهاني قدس و لزوم شركت فعال مردم در راهپيمايي اين روز تاريخي سخن گفت.

دفاع مقدس، بزرگترين افتخار ملت ايران‌

اهواز---- خطيب نمازجمعه اهواز گفت: بزرگترين افتخار ملت ايران در تمامي دوران، دفاع مقدس هشت ساله مردم در دوران جنگ تحميلي است.

آيت‌الله محسن حيدري افزود: جنگ تحميلي عراق عليه مردم ايران، دو چهره كاملاً متفاوت از هم داشت.

امام جمعه وقت اهواز گفت: در زمان جنگ هشت‌ساله ايران و عراق، تمامي استعدادهاي كشور شكوفا شد و ملت ايران و نيروي رزمي و نظامي آن آبديده شدند.وي در ادامه به هفته قدس و روز جهاني قدس اشاره كرد و گفت: در روز جهاني قدس شعار جهاني اسلام مطرح شد.

ملت، عالي‌ترين مقطع تاريخ را ساخت‌

ايلام---- نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: دفاع مقدس سرفرازانه‌ترين دوران تاريخ ملت غيور ايران است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي افزود: ملت ايران در طول هشت سال دفاع مقدس با پايداري و ايثارگري جوانان برومند توانست عالي‌ترين مقطع تاريخ را بسازد.وي گفت: ملت ايران در طول هشت سال جنگ تحميلي با استقامت و مقاومت خود سخت‌ترين دوران سي ساله انقلاب را پشت‌سر گذارد و به پيروزي نهايي دست يافت.

وي از همه مسلمانان خواست با بجا آوردن اعمال منتسب به شبهاي قدر و دعا و رازونياز از بركات اين شبهاي عزيز برخوردار شوند.

دفاع مقدس، دفاع از اسلام و قرآن بود

بجنورد ---- امام جمعه بجنورد گفت: انقلاب و نظام اسلامي ما ريشه در قرآن و اسلام دارد و دفاع‌مقدس در واقع دفاع از اسلام و تعاليم حياتبخش آن بود.

آيت‌الله حبيب‌الله مهمان‌نواز گفت: استكبار جهاني به دليل واهمه‌اي كه از انقلاب اسلامي ما و تأثيرات آن برجهان داشت، اين جنگ را به ما تحميل كرد.وي همچنين با اشاره به ليالي پرفيض قدر به نمازگزاران توصيه كرد كه از اين ايام پربركت نهايت بهره‌برداري را كرده و براي يكسال آينده خود توشه معنوي برگيرند.

دولت آمريكا ذليل‌ترين و منفورترين دولتهاي جهان است‌

بيرجند---- امام جمعه بيرجند گفت: امروز دولت آمريكا ذليل‌ترين دولتهاي جهان و بوش منفورترين رئيس‌جمهوري دنيا است.

حجت‌الاسلام حسين صادقي افزود: اين ذلت به جايي رسيده است كه سفراي آمريكا در كشورهاي آمريكاي لاتين نيز اخراج مي‌شوند.

وي گفت: به بركت رهنمودهاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب، ملت ايران در برابر آمريكا و قدرتهاي زورگو ايستاده است.

خطيب جمعه بيرجند با گراميداشت هفته دفاع‌مقدس افزود: جنگ تحميلي درسهاي آموزنده‌اي به ما و جامعه بشري داد و ثابت كرد كه مزدوران بيگانه محكوم به شكست و نابودي هستند.وي در آستانه بازگشايي مدارس برتوجه به علم و دانش تأكيد كرد.

ارزشهاي اسلامي، عامل پيروزي در دفاع‌مقدس بود

بندرعباس---- نماينده ولي‌فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: آنچه ما را در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان پيروز كرد، توجه به ارزشهاي اسلامي بود.

آيت‌الله غلامعلي نعيم‌آبادي افزود: ما در اين جنگ نه عده زيادتري از دشمن داشتيم و نه امكانات و تجهيزات جنگي ما بيشتر بود فقط انگيزه‌هاي ما خدايي بود.

آژانس انرژي اتمي همچنان تحت فشار آمريكا قرار دارد

تبريز---- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي نكات منفي موجود در گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درخصوص پرونده هسته‌اي جمهوري اسلامي را حاكي از تداوم فشارهاي آمريكا بر اين نهاد بين‌المللي ارزيابي كرد.

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري گفت: با وجود اين كه گزارش اخير محمد البرادعي درخصوص پرونده هسته‌اي ايران مثبت و براساس حقيقت بود، ولي برخي نكات آن گوياي سياسي بودن مواضع آژانس در قبال جمهوري اسلامي بود.‌

حضرت علي(ع) در دنيا همتا ندارد

خرم‌آباد---- نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: مولي‌الموحدين حضرت علي(ع) در تمامي ابعاد شخصيتي خود در دنيا همتا ندارد.

حجت‌الاسلام سيداحمد ميرعمادي افزود: معيار اصلي برقراري عدالت در جامعه اميرالمؤمنين(ع) است و همه ما بايد از شيوه آن حضرت درس بگيريم.

حجت‌الاسلام ميرعمادي در ادامه به منزلت شب قدر اشاره كرد و افزود: شب قدر شب منزلت و ارزش پيدا كردن و تعيين سرنوشت بندگان خداست كه بايد از اين فرصت به خوبي استفاده كرد.‌

تأكيد بر برگزاري باشكوه مراسم عبادي ليالي قدر

رشت: نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت بر لزوم برگزاري باشكوه مراسم عبادي ليالي قدر تأكيد كرد.

آيت‌الله زين‌العابدين قرباني افزود:‌ احترام به مناسبت‌هاي مذهبي از جمله ايام قدر باعث سعادت دنيوي و اخروي مسلمانان مي‌شود.‌

وي گفت: ثواب عبادت در شبهاي قدر كه نزول قرآن كريم نيز هست، برابر با هزار ماه است و در اين شب است كه خداوند به بندگان مخلص خود توجه ويژه دارد.‌

جامعه بشري نيازمند گفت‌وگوي تمدن‌ها است‌

زاهدان: نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت:‌ جامعه بشري براي استقرار صلح در جهان نيازمند گفت‌وگوي تمدن‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمين عباسعلي سليماني ابراز اميدواري كرد با شكست قدرت‌هاي استكباري در جهان زمينه گفت‌وگوي تمدن‌ها به بهترين شكل فراهم شود.

سليماني در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز گفت: استعفاي مشرف تحولات اساسي سياسي را در كشور همسايه به وجود آورده است.‌وي افزود: پاكستان به عنوان كشوري داراي فن‌آوري هسته‌اي نقش تأثيرگذاري در معادله‌هاي منطقه دارد.

شب قدر، بهترين فرصت نزديكي به خدا

امام جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان گفت: شب قدر رحمت خاص خدا به مسلمانان و بهترين فرصت براي نزديكي به پروردگار عالم است.‌

مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي گفت: ماه مبارك رمضان و بويژه شبهاي قدر بايد مورد توجه كامل بندگان خدا باشد.وي افزود: زمان دقيق شب قدر مشخص نيست اما آنچه كه روايات و احاديث بر آن تأكيد دارند، عشره اخير ماه مبارك رمضان است كه همه شبهاي آن بايد مشغول عبادت و بندگي خدا باشيم.

طرح تحول اقتصادي موجب تحقق عدالت اجتماعي مي‌شود

زنجان: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: طرح تحول اقتصادي از اقدامهاي زيربنايي و اساسي دولت نهم در جهت عدالت اجتماعي است.

حجت‌الاسلام محمدتقي واعظي با بيان اين كه اين طرح در حد كلان قابل احترام است، افزود: اگر افرادي درخصوص اجرايي شدن اين طرح نظراتي داشته باشند، آنطوري كه دولت نهم اعلام كرده از نظرات آنها استقبال خواهد كرد.وي بر لزوم گراميداشت هرچه باشكوه ايام هفته دفاع مقدس تأكيد كرد و گفت: ملت ايران هرگز اجازه نخواهد داد كه ارزش‌ها و دستاوردهاي دفاع مقدس در جامعه كمرنگ شود.




 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن