تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816657841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكلات فعالان اقتصادي در نشست مجمع نمايندگان استان اصفهان بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشكلات فعالان اقتصادي در نشست مجمع نمايندگان استان اصفهان بررسي شد
نشست مجمع نمايندگان مردم اصفهان درمجلس شوراي اسلامي با فعالان اقتصادي، بازرگانان و هيات نمايندگان اتاق بازرگاني اصفهان شامگاه شنبه در اصفهان برگزار شد.


رييس اتاق بازرگاني اصفهان در اين نشست گفت: براي دستيابي به حق كشور در انرژي هسته اي وارد يك چالش سياسي با غرب شده ايم و كشورهايي غربي از همه امكانات خود براي فشار بر اقتصاد ايران استفاده مي كنند كه اصل اين فشارها به مقوله توليد بر مي گردد.
"محمود اسلاميان" اضافه كرد: افزايش بيكاري و نارضايتي عمومي از تاثيرات كاهش توليد دركشور است وكشورهاي غربي به دنبال ايجاد چنين شرايطي در ايران هستند.
وي تاكيد كرد: با وجود بحثهاي فراوان در زمينه ارايه تسهيلات بانكي به بخش توليد، بانك مركزي همچنان مسير خود را مي پيمايد و اگر اين روند ادامه يابد شاهد افزايش نرخ بيكاري خواهيم بود زيرا بسياري ازواحدهاي توليدي در حال كاهش توليد و تعديل نيروي انساني خود مي باشند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: متاسفانه در موضوع واگذاري شركتهاي دولتي در بورس،عمده بلوكهاي اصل 44 را شركتهاي شبه دولتي خريداري مي كنند و روند اقتصاد دولتي همچنان ادامه پيدا مي كند و اگر كنترلي در قبل از واگذاري بود پس از آن ديگر كنترلي وجود ندارد.
اسلاميان، ازنمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست كه با انديشيدن تدبيري از تقويت بخش خصوصي حمايت كنند تا اين بخش حضوري پررنگ در اقتصاد كشور داشته باشد.
وي استفاده از خبرگان اقتصاد كشور درتصميم گيري هاي اقتصاد را لازم و مهم دانست و گفت: كشوري باجمعيت 70 ميليوني جاي سعي و خطا نيست زيرا اشتباه در تصميم گيري ، هزينه بسيار بر دولت، مردم و بخش خصوصي تحميل مي كند.
در ادامه عضو خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت: قانون ماليات بر ارزش افزوده كه توسط دولت به مجلس ارايه شده و از اول مهر اجرا مي شود، نگراني بسياري براي بخش صنعت ايجاد كرده، زيرا اين قانون با 180 درجه چرخش فشار خود را متوجه توليد كرده است.
"گلكار" افزود: از نمايندگان تقاضا داريم اين قانون را حداقل دو سال مسكوت بگذارند و كار كارشناسي بيشتري بر روي آن انجام شود.
رييس كميسيون كشاورزي اتاق بازرگاني اصفهان نيز گفت: بخش كشاورزي هميشه مورد بي توجهي بوده و تنها وقتي خشكسالي و سرمازدگي اتفاق مي افتد، مورد توجه قرار مي گيرد.
"حميدرضا مومني" افزود: چون درتوليد محصولات كشاورزي حمايت جدي از توليد كنندگان نشده، ضربات زيادي به صادرات وارد كرده و واردات نيز فشاري مضاعف بر توليدكننده وارد كرده است.
يكي ازمديران صنعت نساجي اصفهان نيز گفت: صنعت نساجي دربين صنايع مظلوم واقع شده و در اذهان مردم صنعت ورشكسته اي به شمار مي آيد درحالي كه واردات بي رويه و قاچاق، اين بخش را مورد تهديد جدي قرار داده است.
"ملااحمدي" تصريح كرد: ارايه نشدن تسهيلات بانكي، قطع برق و اجراي ماليات بر ارزش افزوده و همچنين نبود توان خريد مواد اوليه از چالش هاي جدي صنعت نساجي است.
"مسعود ابكا" مدير عامل يك شركت فولادي گفت: صنعت درتامين مواد اوليه و انرژي در سال جاري با چالش هاي جدي روبرو بوده به نحوي كه در طول چند ماه گذشته به دليل قطعي مكرر برق ، با پرش اطلاعات از روي سيستم هاي كامپيوتري مواجه بوديم.
وي، تاسيس پاركهاي صنعتي را عاملي مهم در رفع مشكلات صنايع كوچك و بزرگ دانست و افزود: با ايجاد پاركهاي صنعتي مقوله صنايع پاك و ايجاد تحرك در بخش صنعت حل خواهد شد.
وي ازمسوولان خواست نسبت به اخذ عوارض گوناگون ازجمله عوارض دفتر شركت كه به تازگي از سوي شهرداري مطرح شده تامل بيشتري شود.
همچنين در ادامه اين جلسه "رضايي" ازمسوولان شركت پلي اكريل گفت: چرا ما بايد مواد اوليه را از صنايع پتروشيمي گرانتر ازساير كشورها خريداري كنيم و قيمت نوعي از محصولات پتروشيمي كه به چين صادر مي شود بسيار ارزان تر از قيمت داخلي آن باشد؟ وي تاكيد كرد: سيستم بانكي تسهيلات محدود خود را تنها در اختيار تجار و بازرگانان جهت واردات قرار مي دهد و بخش توليد سهمي از اين تسهيلات ندارد.
نماينده مردم اصفهان درمجلس شوراي اسلامي نيز گفت: اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده نيازمند كار كارشناسي بيشتر است وكميسيون صنايع مجلس خواستار آن بود كه در اجراي آن عجله نشود زيرا نيازمند سيستم مكانيزه حسابداري صنعتي است.
"حميدرضا فولادگر" تاكيد كرد: معتقديم سازو كار اجراي اين شيوه ماليات فراهم نيست و اجراي آزمايشي آن را خواستار شديم زيرا جهت گيري در ماليات بر ارزش افزوده متوجه توليدكننده است درحالي كه ماليات برمصرف نامگذاري شده است.
وي، ايجاد فضاي رقابتي دراقتصاد را امري مهم برشمرد و افزود: مشكل اصلي صنعت پايين بودن بهره وري است و نمي توان با تعرفه صنعت را سرپا نگه داشت ، رويكرد مديران واحدهاي توليدي بايد بر مبناي افزايش بهره وري و حضور در بازارهاي رقابتي باشد.
فولادگر افزود: جايگاه استان اصفهان دربخش كارافريني و سرمايه گذاري نسبت به ساير استانها مناسب نيست زيرا دربخش سرمايه گذاري و شهركهاي صنعتي عقب افتاده ايم و انتظار است كه باراه اندازي محل جديد شهركهاي صنعتي در اصفهان بتوان اين عقب ماندگي را جبران كرد.
نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: بخش خصوصي را مي توان به عنوان مشاركت يا مساعدت به كمك طلبيد وبايد بيشتر براي مشاركت طلبي، ساز و كار حضور آنان را مشخص كرد.
"محسن كوهكن" افزود: آيين نامه داخلي مجلس اجازه استفاده از نظرات نمايندگان غيردولتي در تصويب طرحها را نمي داد، ولي با مصوبه نمايندگان و تاكيد هيات رييسه ازنظرات نمايندگان بخش خصوصي در صحن مجلس استفاده خواهد شد.
وي تصريح كرد: از ابتداي دوره هفتم مجلس، خواستار اصلاح قانون اتاق هاي بازرگاني شديم زيرا اتاق هاي مشترك براي افتتاح بايد با وزارت امور خارجه هماهنگ باشند، ولي براي برگزاري نمايشگاه از وزارت بازرگاني بايد مجوز بگيرند.
كوهكن اضافه كرد: بيش از 90 درصد موضوعات مطروحه در كميسيون صنايع مجلس به دغدغه توليد و مشكلات واحدهاي صنعتي باز مي گردد و با حضور فعال بخش خصوصي در ارايه ديدگاه، مي توان اقدامات جدي در رفع مشكل صنعت كشور انجام داد.
همچنين "محمد كريم شهرزاد" نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست گفت: بخشي ازگرفتاريهاي امروز اقتصاد از بيرون است كه بايد در برابر آن مقاومت كنيم، ولي بخشي نيز متوجه داخل است كه با برنامه ريزي مي توان هزينه آن را به حداقل رساند.
وي افزود: نقدينگي و تسهيلات بانكي مساله اي است كه هر روز در مجلس مطرح است و نياز است كه تشكلهاي اقتصادي ازجمله اتاق بازرگاني در قالب گروههاي كاري به نمايندگان مجلس كمك كنند.
شهرزاد اظهارداشت: افزايش نقدينگي باعث تورم و كاهش آن توليد را متضرر مي سازد، اما واقعا نقطعه تعادل كجاست ؟ چرا با وجود مراكز پژوهشي و علمي اين مساله اين گونه مانده است ؟ وي ظرفيت اتاق بازرگاني براي همياري و مشاركت درتصميم گيري مهم اقتصادي را قابل توجه دانست و افزود: با اصلاح قانون اتاق هاي بازرگاني مي توان از ظرفيت اين اتاق استفاده كرد.
استاندار اصفهان نيز گفت: نگاه امروز به توليدگر نسبت به پنج سال گذشته 180 درجه فرق كرده وامروز توليدگر درسنگري است كه نفس كشيدن وي عبادت است و از نظر رهبري توليد ثروت جهاد مقدس است.
"سيدمرتضي بختياري" افزود:اگر زمينه هموار باشد وكار كنيم هنر نكرده ايم، هنر مديريت دست و پنجه نرم كردن با مشكلات است.
وي اضافه كرد: جنگ ما جنگ اقتصاد با دنياي استكبار است و بخشي از مشكلات جهاني است وبخشي ديگر در داخل كه در صورت همكاري و تعامل مي توان مشكلات را به حداقل ممكن رساند.
بختياري برگزاري اين جلسه را قابل تقدير دانست و افـزود: كارافرينان با چنگ و دندان درحال كار هستند و بايد باهم كمك كنيم تا كارگري بيكار نشود.
وي اضافه كرد: اجراي اصل 44 دريك سال نهادينه نمي شود و اين قانون جامع و كاملي است و تغيير فكر بدنه دستگاهها براي اجراي كامل و صحيح ان نياز به زمان دارد.
وي گفت: مقرر شده كه از محل معوقه شركتها به بانكها،تسهيلات وامي به داخل استان باز گردد تا كمبود نقدينگي در استان تا حدي رفع شود.
7135/558/ 607 شماره 182 ساعت 12:17 تمام
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن