تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816965543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمل و نقل شهري در آماده‌باش كامل به سر مي‌بردتهران آماده استقبال از مهر


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: حمل و نقل شهري در آماده‌باش كامل به سر مي‌بردتهران آماده استقبال از مهر
گروه حمل‌ونقل- تدابير ويژه معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران براي استقبال از ماه مهر به صورت برنامه‌ريزي شده از پس‌فردا به اجرا گذاشته مي‌شود.ناوگان اتوبوسراني درون‌شهري، ناوگان تاكسيراني و مترو براساس تدابير در نظر گرفته شده با همه توان آماده نقل‌و‌انتقال شهروندان و به خصوص دانش‌آموزان هستند.
حسين تيموري كرماني، مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران در گفت‌وگو با دنياي‌اقتصاد دراين باره گفت: 22هزار خودروي تاكسي ون از بخش‌خصوصي و عمومي ويژه سرويس مدارس در نظر گرفته شده است.
همچنين 70هزار تاكسي و ون نيز از نخستين ساعات صبح روز اول مهرماه براي حمل‌ونقل مردم در تهران فعال خواهند بود.
وي همچنين فرصت را غنيمت شمرد و گفت: توسعه ناوگان تاكسيراني شهر تهران 5هزار دستگاه در سال‌جاري بوده، اما هنوز از ارائه تسهيلات مربوطه در اين زمينه از سوي وزارت كشور خبري نيست.
حسين بيژني، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه نيز كه اخيرا به يكي از مسوولان خبرساز در شهرداري تهران تبديل شده و همواره از عدم تخصيص كامل سهميه اتوبوسراني تهران از محل ستاد تبصره 13 در دوره قبلي و ستاد حمل‌ونقل و مديريت بر مصرف سوخت فعلي، گلايه‌مند بوده و كمبود جايگاه سوخت CNG براي تامين سوخت اتوبوس‌هاي شركت واحد را اصلي‌ترين مشكل اتوبوسراني در شرايط كنوني مي‌داند، در مورد برنامه شهرداري ويژه آغاز سال‌تحصيلي گفت: در مهرماه امسال با تمام ظرفيت و توان حاضر مي‌شويم.
وي تصريح كرد: در آغاز سال‌تحصيلي جديد هفت‌هزار و 300 دستگاه اتوبوس شركت واحد فعال و در خدمت شهروندان است. همچنين از روز اول تا 15 مهرماه نيز تمام نيروهاي شركت واحد به حالت آماده‌باش هستند و كليه مرخصي‌ها طي اين مدت لغو شده است.
وي با بيان اينكه شركت اتوبوسراني تمامي موارد اعم از فني- اجرايي و ستادي را براي ارائه خدمات بهتر در روزهاي آغازين مهرماه امسال خواهند داشت، گفت: با اين وجود، مشكل ما جايگاه‌هاي سوخت است و اگر برابر قولي كه مسوولان دولتي داده‌اند، جايگاه‌هاي سوخت به طور كامل پيش از آغاز مهرماه فعال شوند، در بخش اتوبوسراني مشكل خاصي نخواهيم داشت در غير اين صورت حدود يك‌هزار دستگاه اتوبوس‌ گاز از رده خدمت‌رساني خارج مي‌شوند، چرا كه 2700 دستگاه اتوبوس شركت واحد CNG‌ سوز هستند.
مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو نيز براي ارائه خدمات مترو با تمام توان در آغاز سال تحصيلي 88-87 اعلام آمادگي كرد.
ربيعي گفت: پيش‌بيني شده با هماهنگي ساير بخش‌هاي حمل‌ونقل عمومي از تراكم جمعيتي در ساعات ابتدايي روزها به ويژه در ايام مهر كاسته شود.
همچنين 7 تا 9هزار دستگاه ون به همراه كليه تاكسي‌هاي فسفري تحت پوشش شركت‌هاي خصوصي تاكسيراني براي جابه‌جايي حدود 200هزار دانش‌آموز كه از طريق سرويس مدارس رفت‌وآمد مي‌كنند، آماده هستند. براساس اين گزارش استفاده از رانندگان شناخت شده كه سلامت و صلاحيت تك‌تك آنها به تاييد مراجع ذي‌ربط رسيده و به كارگيري خودروهاي عموما نو يا با كاركرد كم كه از ايمني بالايي برخوردارند، از جمله مشخصه‌هاي تاكسي‌هايي است كه براي سرويس مدارس در نظر گرفته شده است.
اين گزارش اضافه مي‌كند كيفيت بالاي تاكسي‌ها از طريق استفاده از خودروهاي مدل 82 به بالا در كنار داشتن بيمه‌نامه كامل سرنشين و دريافت برگه معاينه فني به منظور اطمينان از امنيت و صحت تاكسي‌ها از ديگر شرايطي است كه براي كاهش دغدغه و افزايش آرامش خاطر خانواده‌ها پيش‌بيني شده است.
بنابراين گزارش تعداد سرنشينان تاكسي‌هايي كه در قالب سرويس مدارس فعاليت مي‌كنند، به هيچ عنوان نبايد بيش از حد مجاز باشد و با توجه به هماهنگي به عمل آمده با راهنمايي و رانندگي به منظور تامين ايمني دانش‌آموزان در صورت سوار كردن سرنشين بيش از حد ظرفيت مجاز با متخلفان برخورد مي‌شود.
البته دبير شوراي‌عالي ترافيك كشور در خصوص ترافيك خيابان‌هاي تهران در روزهاي آغازين مهر نيز گفته است: دستورالعمل تشكيل ستادهاي مهر ابلاغ و هماهنگي‌هاي لازم ميان مديريت شهري در اين خصوص انجام شده است اما به هر حال تقارن بازگشايي مدارس با ماه مبارك رمضان عامل بحراني‌تر شدن وضعيت ترافيك مهرماه امسال است.
وي همچنين از ارائه پيشنهادات شهرداري براي كاهش ترافيك اول مهر به شوراي عالي ترافيك كشور خبر داده اما با توجه به اينكه رييس شوراي ترافيك شهر تهران، شهردار است، بايد تدابير لازم را براي بازگشايي مدارس اتخاذ كند.
رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ هم طي نشستي خبري به ابلاغ آيين‌نامه سرويس‌هاي مدارس از سوي دولت و هماهنگي‌هاي انجام شده با شهرداري و سازمان تاكسيراني اشاره كرد و گفت: پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد تنها حدود 26هزار دستگاه سرويس براي مدارس تهران مورد نياز بوده اما سازمان تاكسيراني براي تامين 60هزار دستگاه تاكسي براي سرويس‌هاي مدارس اعلام آمادگي كرده است.
بنا به گفته‌هاي سرهنگ سيد هادي هاشمي، اگر تا پيش از اين شاهد سوار كردن بيش از 4 دانش‌آموز در سرويس‌هاي مدارسي كه اغلب خودروهاي سواري هستند، بوديم اما گويا قرار است از اول مهر با تاكسي‌هايي كه بيش از ظرفيت دانش‌آموز سوار مي‌كنند در هفته اول مهرماه اعمال قانون شده و در هفته دوم خودروي آنها توسط ماموران راهنمايي و رانندگي توقيف شود.همچنين مقرر شده تا با خودروهاي مشخصي كه در قالب سرويس‌هاي مدارس فعاليت مي‌كنند توسط نيروهاي پليس راهور برخورد شود.
رييس پليس راهور تهران بزرگ از اجراي طرح ويژه راهور، براي بازگشايي مدارس نيز خبر داد و يادآور شد: از 15 شهريور تا 15 مهرماه هرگونه عمليات عمراني در سطح معابر ممنوع است. همچنين با پيش‌بيني افزايش 30درصدي بار ترافيك در دو هفته اول مهرماه، 280 تيم موتورسوار و 240 تيم خودرويي به همراه عوامل پياده، نيروهاي طرح ويژه و نيروهايي كه از ستاد راهور ناجا براي تهران اختصاص يافته‌اند به همراه 2 بالگرد ترافيك مهرماه را كنترل مي‌كنند. وزارت نيرو هم بنا به گفته سرهنگ هاشمي وعده داده تا حدود 200 تقاطع تهران را به UPS تجهيز مي‌كند تا در زمينه قطع برق چراغ‌هاي راهنمايي مشكلي پيش نيايد.
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن