تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815524349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايپا حامي تيم ملي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سايپا حامي تيم ملي


سرمايه: از مدت ها قبل صحبت هايي در خصوص همكاري فدراسيون فوتبال با يكي از دو كارخانه خودروسازي بزرگ كشور شنيده مي شد. فدراسيون فوتبال كه پيش از اين هم سابقه همكاري با ايران خودرو و سايپا را داشت، بعد از آنكه دوباره به مشكل مالي خورد، دست نياز به سوي اسپانسرهاي متمول دراز كرد. در حالي كه در ابتداي كار سايپا و ايران خودرو از شانس برابر براي همكاري با فدراسيون فوتبال برخوردار بودند اما با حضور مهرداد بذرپاش

- كه يكي از نزديكان رئيس جمهور است- در راس مديريت كارخانه سايپا كفه ترازو به نفع اين كارخانه سنگين شده ضمن آنكه گفته مي شود در همكاري احتمالي بين سايپا و فدراسيون فوتبال، علي دايي هم بي تاثير نبوده است هر چند سرمربي تيم ملي در كنفرانس مطبوعاتي اين موضوع را تكذيب كرد.
به اين نكته هم بايد توجه كرد كه پيش از اين شايعه همكاري فدراسيون فوتبال با سايپا - كه توسط مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون اعلام شده بود- از سوي رئيس فدراسيون تكذيب شد اما جلسه هفته قبل علي كفاشيان با بذرپاش نشان داد داستان حسابي جدي است. بالاخره فدراسيون فوتبال بعد از عقد قرارداد با ايرانول- كه مبلغي حدود دو ميليارد تومان را وارد خزانه فدراسيون كرده بود- بدون اسپانسر روزگار را سپري مي كرد و مشكلات مالي اش به حدي رسيده بود كه كفاشيان حتي از رئيس جمهوري هم تقاضاي مساعدت كرد. هر چند هنوز مشخص نيست تكليف سه ميليارد تومان - كه محمود احمدي نژاد وعده واريز آن به حساب فدراسيون را داده بود- چه شده اما شايع است كه عقد قرارداد با سايپا احتمالاً مشكلات مالي فدراسيون را حل خواهد كرد.
محمد درخشان مسوول كميته بازاريابي فدراسيون فوتبال مي گويد: «هنوز همكاري ما با سايپا قطعي نشده. هفته قبل در جلسه با مديرعامل سايپا پيشنهادمان را مطرح كرديم. قرار شد آنها روي پيشنهاد ما فكر كنند و جواب بدهند. ان شاءالله همه چيز ظرف هفته بعد مشخص مي شود.» هر چند هنوز سايپا و فدراسيون به توافق نرسيده اند اما شايعه شده رقم توافقي بين دو طرف در حد پنج ميليارد تومان باشد؛ شايعه اي كه درخشان آن را تكذيب مي كند: «هنوز روي قيمت به توافق نرسيديم. مسوولان سايپا هم علاقه اي به باز كردن اين بحث ندارند.»
اين طور كه به نظر مي رسد، جلسه هفته قبل تنها در مورد امكاناتي بوده كه فدراسيون فوتبال مي تواند در اختيار سايپا قرار دهد. در صورتي كه دو طرف به توافق برسند، احتمالاً در كمپ تيم هاي ملي و بنرهاي تبليغاتي سايپا نصب خواهد شد ضمن آنكه احتمالاً روي پيراهن تيم ملي هم آرم سايپا حك مي شود؛ اتفاقي كه در زمان همكاري فدراسيون با ايرانول هم عملي شد و اعتراضات زيادي را برانگيخت. مخالفان اين اتفاق معتقد بودند شأن پيراهن تيم ملي بسيار بالاتر از اين است كه تبليغ اسپانسر روي آن حك شود. درخشان دليل جالبي براي اين قضيه دارد: «طبق قوانين فيفا در مسابقات رسمي كه نمي شود با پيراهن تبليغ دار به ميدان رفت و ما فقط در مسابقات غيررسمي اين كار را مي كنيم.
خيلي از تيم هاي بزرگ دنيا مثل برزيل و انگليس هم در بازي هاي دوستانه از پيراهني استفاده مي كنند كه روي آن لوگوي اسپانسر چاپ شده است. به نظر من هيچ عيبي ندارد كه تبليغ يك شركت ايراني روي پيراهن تيم ملي حك شود ضمن آنكه وقتي شما نياز به پول داريد، بايد با اين مسائل كنار بياييد.» هرچند هنوز اين قرارداد نهايي نشده اما بعيد است اين موضوع منتفي شود. سجادي مديرعامل سايپا هم بعد از جلسه اي كه با مسوولان فدراسيون فوتبال داشته، با اميدواري در مورد اين توافق صحبت مي كند. به احتمال زياد هيات مديره شركت سايپا اين هفته تشكيل جلسه خواهد داد تا پاسخ نهايي را در مورد همكاري با فدراسيون فوتبال اعلام كند؛ قراردادي كه تا جام جهاني يا تا بازي هاي جام ملت هاي آسيا اعتبار خواهد داشت.
البته مسوولان فدراسيون فوتبال كماكان به دنبال يك شركت خارجي هستند تا وظيفه توليد پيراهن تيم ملي را به آنها بدهند. هرچند به نظر مي رسد شرايط خاص ايران باعث شود توافق با يك شركت خارجي به سختي صورت گيرد. يكي از مقامات بلندپايه فدراسيون فوتبال كه علاقه اي به افشاي نامش ندارد، مي گويد: «با توجه به مسائل مربوط به بحث تحريم، شركت هاي خارجي حاضر نمي شوند به همين راحتي جلو بيايند و اگر هم اين كار را بكنند، پيشنهادي ارائه مي دهند كه چندان به نفع ما نيست.»
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن