تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815546092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جدال غول نرم افزار با رقبا


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: جدال غول نرم افزار با رقبا
اگر چه مايكروسافت كاربران ثبت نام شده و صاحبان مشاغل را به عنوان بهترين مشتريان خود مي داند اما تجربه ثابت كرده است...
ميثم لطفي _ شركت مايكروسافت در طول سال هاي گذشته نرم افزارهاي فراواني روانه بازار كرده است كه هر كدام از آنها در جاي خود ارزش بالايي دارد و توانسته است تا اندازه زيادي نحوه استفاده كاربران از رايانه ها را تسهيل كرده و تغيير دهد.
در كنار تمامي اين محصولات، مدتي است كه مايكروسافت خبر از توليد سيستم عامل جديد خود موسوم به «ويندوز هفت» مي دهد و همين امر موجب شده تا روزانه بخش قابل توجهي از اخبار رسانه ها به اين سيستم عامل جديد معطوف شود. طي ماه هاي اخير صحبت هاي زيادي در مورد دو شركت مايكروسافت و Adobe به ميان آمده است و بر اين اساس، برخي خبرگزاري ها اعلام كرده اند كه به دنبال پافشاري هاي شركت Adobe مايكروسافت قصد دارد از پشتيباني فايل هاي PDF در نسخه جديد مجموعه نرم افزاري Office خودداري كند اما «استيو بالمر» مديرعامل جديد مايكروسافت به گونه اي ديگر فكر مي كند. او معتقد است مايكروسافت در اين باره كاملاً واضح عمل كرده و جاي هيچ شكي را براي خبرگزاري ها باقي نگذاشته است. به عقيده وي، PDF فرمتي مردمي و محبوب براي تمامي كاربران است و همان طور كه مايكروسافت از آن در بسته نرم افزاري2007 Office پشتيباني كرد، در نسخه جديد اين مجموعه نرم افزاري نيز اين امكان وجود خواهد داشت.
شركت مايكروسافت در مورد سرمايه گذاري هاي خود بسيار حساس است و پس از ارزيابي هاي فراوان تصميم به سرمايه گذاري در يك بخش خاص مي گيرد. بعد از سرمايه گذاري مهم ترين بخش در مايكروسافت را مشتري ها تشكيل مي دهند اگر قرار باشد مشتري هاي مايكروسافت طبقه بندي شوند، سه يا چهار كارشناس فناوري اطلاعات در كنار يكديگر مي توانند مجموعه اي را تشكيل دهد كه از نظر مايكروسافت مشتري هاي متوسط محسوب مي شوند. بعد از اين گروه، شركت هاي كوچك تجاري قرار مي گيرند كه يكي از مشتريان بزرگ مايكروسافت محسوب مي شوند.
مايكروسافت در طول سال هاي گذشته همواره كوشيده است فعاليت هاي خود را با نيازهاي مخاطبان تطبيق دهد و به همين خاطر همواره مخاطبان خود را حفظ كرده و بر تعداد آنها افزوده است.اگر چه شركت مايكروسافت از توان مالي فراوان برخوردار است و به كمك كارشناسان زبده خود توانسته است در زمينه هاي مختلف موفقيت هاي بي شماري كسب كند. كمك هاي فراوان شريكان مايكروسافت را نبايد ناديده گرفت. در طول سال هاي گذشته نه تنها شركت هاي بزرگ، بلكه شركت هاي كوچك تر و حتي افراد معمولي نيز توانستند كمك هاي فراواني را به مايكروسافت بكنند و زمينه لازم براي رشد و توسعه روزافزون ما را فراهم آورند.
اگر چه هر كدام از اين افراد و مراكز توانسته اند در بخشي خاص به مايكروسافت كمك كنند اما بايد توجه داشت كه شركت هاي كوچك تجاري يا اشخاص به عنوان شكار اصلي غول نرم افزاري جهان محسوب نمي شوند.
اين شركت با كمك شركاي بزرگ كه شامل شركت هاي معتبر جهاني مي شوند، مي كوشد هرگونه نياز مخاطب را شناسايي و به آنها پاسخ دهد. اين همكاري ها به مايكروسافت كمك مي كند حتي براي آنهايي كه اطلاعات فراواني از كامپيوتر و فناوري اطلاعات ندارند، نرم افزارهاي ويژه اي ساخته شود و در اختيار آنها قرار گيرد. به طور كلي ساخت نرم افزارهاي مختلف و جامع از ديد مايكروسافت يك پديده و تحول بزرگ محسوب نمي شود. اين شركت تحول در دنياي كامپيوتر را زماني مي بينيد كه يكي از نرم افزارهاي آن مورد استقبال مردم قرار گيرد و بتواند به عنوان ابزار اصلي زندگي روزمره آنها به كار گرفته شود.
شركت عظيم مايكروسافت همواره در فعاليت هاي خود كوشيده است محصولاتي را روانه بازار كند كه بتواند بيشترين تاثير را روي زندگي شخصي و خصوصي افراد برجا بگذارد. با توجه به بالارفتن حجم هرزنامه ها و ويروس هاي ارسالي، اين شركت در سال هاي اخير توجه خود را به برنامه هاي ضدويروس منعطف كرده است تا به كمك آنها مراكز كوچك تجاري را در مقابل هرگونه حمله آنلاين ايمن كند. بررسي ها نيز نشان داده است شركت هاي تجاري از اين نرم افزارهاي امنيتي استقبال مي كنند و با اشتياق فراوان آنها را روي رايانه هاي خود به كار مي برند. در اين زمينه، براي مثال شاهد بوده ايم كه چندي پيش مايكروسافت شركت Frontbridge را خريداري كرد.
اين امر به مايكروسافت كمك كرد تا ميزان فعاليت هاي خود را در بخش امنيت رايانه اي افزايش دهد و بتواند بيش از پيش با هرزنامه ها، ويروس ها و ... مبارزه كند. براي آنكه فعاليت هاي مايكروسافت در اين زمينه بيشتر روشن شود، نگاهي به سرويس Office Live مي اندازيم زيرا از نظر مديران غول نرم افزاري جهان، بهترين نمونه در اين زمينه محسوب مي شود. اگر شما تمايل داشته باشيد از اين نرم افزار استفاده كنيد بايد به بخش SharePoint مراجعه كرده و بخش هاي مختلف اين نرم افزار را با نيازها ي خود تطابق دهيد. اين سازماندهي نرم افزاري مي تواند نقش توجه هرچه بيشتر مايكروسافت به كاربران خود را نشان دهد.
اگر چه مايكروسافت كاربران ثبت نام شده و صاحبان مشاغل را به عنوان بهترين مشتريان خود مي داند اما تجربه ثابت كرده است كه غول نرم افزاري جهان به ديگر كاربران نيز اهميت خاص مي دهد و آنها را فراموش نمي كند در حالي كه پرداخت هزينه براي استفاده از نرم افزارها و گسترش اين تفكر بين كاربران هدف نهايي مايكروسافت محسوب مي شود، بزرگ ترين توليدكننده نرم افزار در دنيا ضمن مخالفت با استفاده هاي غيرقانوني از محصولات خود كمتر برخوردهاي جدي با كاربران متخلف انجام داده است.
طبق يك اصل ثابت شده، مصرف كنندگان معمولاً سعي مي كنند با افرادي شريك شوند كه بتوانند از خدمات آنها استفاده كنند و به همين خاطر، تمايل چنداني براي مشاركت با افراد عادي از خود نشان نمي دهند.
اين همان تفكر اصلي و اساسي است كه مايكروسافت براساس آن شركاي خود را انتخاب مي كند. امروزه يكي از بزرگ ترين مراكز عرضه كننده خدمات فناوري در جهان شركت.
Best Buy Geek Squad محسوب مي شود كه به مايكروسافت كمك مي كند با برنامه ريزي هاي صحيح، به آساني بتواند مجوز استفاده از نرم افزارهاي مختلف را به دست كاربران خود برساند. اين مركز به غول نرم افزاري جهان كمك كرده است تا تمركز بيشتري بر مشتريان خود داشته باشد و نيازهاي آنها را در هر شرايطي درنظر بگيرد. دنياي كامپيوتري و ارتباطاتي امروز حمايت هاي فراواني از مايكروسافت مي كند اما اگر قرار باشد در هنگام بروز مشكل شركت هاي مختلف مايكروسافت را تنها بگذارند، Best Buy همواره در كنار غول نرم افزاري جهان باقي خواهد ماند.
مسوولان مايكروسافت براين باورند، Best Buy تنها شركتي است كه در موارد بحراني به كمك آنها مي آيد. شركت مايكروسافت اين روزها Best Buy را يكي از بهترين شريكان خود مي داند اما اين به آن معني نيست كه همكاري اين دو شركت باعث كمرنگ شدن همكاري مايكروسافت با ديگر شركت ها شود. به جز
Best Buy، مايكروسافت در حال حاضر با شركت هاي توانمندي فعاليت مي كند كه هركدام از آنها به نوبه خود توانسته اند بخش قابل ملاحظه اي از فعاليت هاي بزرگ ترين توليدكننده نرم افزار جهان را انجام دهند.
مايكروسافت تصميم گرفته ديگر با شركت هاي كوچك و تازه وارد مقابله نكند. در يك بخش ويژه كاربران روزها تصور مي كنند بزرگ ترين رقيب مايكروسافت IBM است. مايكروسافت به سيستمي مجهز شده كه ارتباط خود را به صورت مستمر با مخاطبان حفظ مي كند اما به هر حال، زماني كه در مورد مبدا نوآوري ها با كاربران صحبت مي كنيم، بيشتر افراد اشاره اي به مايكروسافت نمي كنند و سراغ لينوكس، گوگل و اپل مي روند اما به درستي دليل اين امر چيست؟
مايكروسافت اين روزها محصولات زيادي توليد مي كند اما معتقد است يكي از محصولات آن توانسته موجبات رشد و ترقي اين شركت را فراهم كند و محبوبيت مايكروسافت را در بين كاربران افزايش دهد.
به هر حال بايد توجه داشت اما همه كاربران به خوبي مي دانند كه سيستم عامل ويندوز مايكروسافت سرشار از نوآوري است و هيچ شركتي نتوانسته با اين نرم افزار رقابت كند اين مساله يكي از مبادي اصلي در دنياي فناوري محسوب مي شود. به جز ويندوز، مايكروسافت كنسول بازي Xbox را عرضه كرده كه توانسته است به نوبه خود منابع مالي فراواني را براي اين شركت به وجود بياورد. اين شركت سيستم عامل Windows Mobile را در اختيار دارد كه موقعيت هاي فراواني كسب كرده است.
مجموعه نرم افزاري Office نيز بخشي ديگر از موفقيت هاي غول نرم افزاري جهان را شكل داده است اما با همه اين محاسن، بايد توجه داشت در برخي موارد شركت هاي رقيب از مايكروسافت پيشي گرفته اند. شركت اپل كه مدتي است دستگاه قابل حمل موسيقي iPod را روانه بازار كرده است با Zune مايكروسافت رقابت مي كند و در اين زمينه از مايكروسافت موفق تر است. اين شركت با توليد گوشي iPhone نيز توانسته است بر موفقيت خود بيفزايد. در زمينه نر م افزار، شركت هايي كه امروزه بر توليد برنامه هاي متن باز تمركز كرده اند بيش از پيش محبوبيت كسب مي كنند و به عنوان يك تهديد جديد براي مايكروسافت محسوب مي شوند. گوگل نيز كه تاكنون فعاليت هاي خود را به ارائه سرويس هاي اينترنتي محدود كرده بود، به تازگي مرورگر اينترنتي جديدي با نام Chrome ارائه داده كه به عنوان بزرگ ترين رقيب براي Internet Explorer مايكروسافت محسوب مي شود. همه اين مسائل دست به دست هم داده اند تا مايكروسافت براي حفظ موقعيت خود در دنيا تلاش بيشتري انجام دهد.
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن