تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819456287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حماسه دفاع مقدس مظهر اتحاد ملي و اوج خودباوري ملت ايران بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حماسه دفاع مقدس مظهر اتحاد ملي و اوج خودباوري ملت ايران بود
داخلي. اجتماعي. مناسبت. دفاع مقدس.

گزارش: سيدمهدي حسيني
حماسه هشت سال دفاع مقدس مظهر اتحاد ملي و اوج خودباوري ملت ايران بود و طي اين دوران رزمندگان سلحشور با پايمردي و مقاومت كم نظير خويش ، ضمن دفع تجاوز صدام و حاميان آن ، ايران اسلامي را براي هميشه در مقابل توطئه متجاوزان و بدخواهان انقلاب اسلامي و كشور بيمه كردند.

نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران متشكل از ارتش ، سپاه و بسيج ، با فرماندهي قاطع ، شجاعانه و بي‌نظير امام راحل، طي اين دوران درس تلخ و تاريخي به متجاوزان دادند كه تا ثبت است تاريخ خود گواه اين ادعا خواهد بود.

توكل برخدا و خودباوري رمز پايداري ايران اسلامي در اين دوران بود و وحدت و همدلي حول محور شخصيت بي‌نظير حضرت امام (ره) در اين سالها نه تنها چهره واقعي دشمنان ايران اسلامي را به جهانيان نشان داد بلكه موجب سربلندي و عزت ملت ايران شد.

پيشرفت‌هاي بزرگ امروز كشور در حوزه صنايع دفاعي و جنگي ، ساخت و توليد سلاحهاي نظامي ، محصول تجارب و روحيه خودباوري است كه طي دوران دفاع مقدس در ضمير روشن جوانان ، متخصصان و دانشمندان ايران هميشه جاويدان نهادينه شد.

از طرف ديگر از دوران دفاع مقدس مي‌توان به عنوان نماد تحريم شكني و رسيدن به خودكفايي در توليدات بومي و مهمتر از آن دستيابي به ارزش‌هاي والاي انساني ، ايثار ، مقاومت و شهادت ياد كرد.

رزمندگان اسلام در اين دوران با الهام گرفتن از فرهنگ رمضان و قيام امام حسين (ع) ، محاصره ، تهديد و تحريم دشمنان را يكي پس از ديگري خنثي و بي‌اثر كردند و امروز با فرماندهي مقتدرانه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ، ملت هميشه در صحنه و هوشيار ايران به همراه آمادگي نيروهاي مسلح ، توانسته جنگ رواني ، تحريم اقتصادي و فشارهاي سياسي آنان را يكي پس از ديگري از ميان بردارد.

بنا به گواه تاريخ ، جمهوري اسلامي ايران تاكنون آغازگر هيچ جنگ، درگيري و تنشي چه در داخل و يا خارج از مرزهاي خود نبوده و از سويي به گفته مسئولين نظام امروز نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به مراتب با سلاحهاي پيشرفته و مجهزتر از سالهاي گذشته كه همگان شاهد آن مي‌باشند با شديدترين وجهي هرگونه تعرض به اين آب و خاك را از سوي هرگروه و كشور خاصي باشد بي پاسخ نخواهند گذاشت.

با زنده نگهداشتن حماسه جاويدان دفاع مقدس ، شهدا و امام شهدا به عنوان سند پايداري ، پيروزي و افتخار ملت ايران و همچنين با الهام گرفتن از ارزش‌هاي جاويدان و دوران ساز آن مي‌توان فرهنگ مقاومت و ايثار، كار و تلاش و پيشرفت و توسعه در همه زمينه‌ها را در كشور نهادينه و نسل‌هاي آينده و سرمايه‌هاي اصلي اين مرز و بوم را براي هميشه پشتيباني و تقويت كرد.ك/‪۴‬ ‪۱۱۳۹/۱۴۱۷‬
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 318]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن