تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817073883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندار اراك: شهيدان گمنام سند مظلوميت و افتخار ملت ايران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: فرماندار اراك: شهيدان گمنام سند مظلوميت و افتخار ملت ايران هستند
فرماندار اراك گفت: شهيدان گمنام سند مظلوميت و افتخار ملت رشيد ايران اسلامي در طول تاريخ هستند.
به گزارش خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» از اراك، محمدحسن آصفري، سه شنبه در نشست هماهنگي نحوه تشييع و تدفين شهيد گمنام دفاع مقدس در اراك، ضمن اعلام آمادگي براي بهتر برگزار كردن اين مراسم اظهار داشت: با زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا در جامعه مي توان ارزش ها و دستاوردهاي دوران دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل كرد.

وي ابراز داشت: شهداي والا مقام به دنيا ثابت كردند كه فرزندان ملت ايران براي دفاع از اسلام در برابر متجاوزان تا پاي جان ايستادگي خواهند كرد.

در اين نشست، سيد محمد شاهچراغي، فرمانده سپاه روح الله استان مركزي، علي جلالي فراهاني، مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، جمشيد مرادي، رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مركزي و دكتر كريمي، شهردار اراك نيز ديدگاه ها و نظرات خود را براي برگزاري هر چه بهتر اين مراسم بيان كردند.

سيد محمدتقي شاهچراغي، فرمانده سپاه روح الله استان مركزي نيز در اين مراسم اظهار داشت: در طول تاريخ انقلاب اسلامي فرصت هاي سرنوشت ساز و استثنايي پيش آمده كه توانسته هم برگ زريني بر افتخارات مردم غيرتمند ايران باشد و هم عظمت و بزرگي اين ملت را به همه دنيا نشان دهد؛ كه يكي از آن فرصت ها دوران دفاع مقدس است.

وي افزود: ما معتقديم در آن تاريخ همه دنياي استكبار با تمام توانمندي و مقدورات با عزم به اضمحلال كشيدن انقلاب اسلامي و تجزيه ايران قدم به ميداني گذاشت كه به زعم خود مي توانست در مدت كوتاهي به آن برسد.

شاهچراغي تصريح كرد: از آنجا كه اراده الهي بر پيروزي مومنين و كساني بود كه با پروردگار خود عهد كرده بودند، رزمندگان اسلام توانستند در قبال سختي ها، پيروزي هاي شگفت آوري را در داخل و خارج از كشور به منصه ظهور برسانند.

فرمانده سپاه روح الله استان مركزي در ادامه گفت: به بركت وجود امام كه يك انسان و رهبر استثنايي بود، دفاع مقدس هم يك نبرد استثنايي شد.

وي با تاكيد بر نفوذ كلام امام راحل بر دل و جان مردم اضافه كرد: با حضور مردم، خصوصاً جوانان صحنه دفاع مقدس آفريده شد؛ چرا كه در آن نبرد از جوان 13 ساله تا پيرمرد كهنسال توانستند از اسلام، قرآن، دين، كشور و نظام اسلامي دفاع كنند.

شاهچراغي صحنه هاي دفاع مقدس را سراسر زيبايي دانست و گفت: اين زيبايي در ارتباط انسان با خدا، انسان با انسان و حتي در نوع برخورد رزمندگان با دشمن قابل مشاهده بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مركزي بخش كوچكي از دفاع مقدس را عامل سخت افزاري دانست و تصريح كرد: بخش عظيمي از آن وحدت، همدلي، احترام، از خودگذشتگي، رعايت قوانين الهي و انساني در برخورد با دشمن بود.

وي راز ماندگاري جنگ تحميلي و آنچه اين دفاع را مقدس كرده است را همين خصلت هاي خوب دانست.

شاهچراغي اذعان داشت: اگر همان ويژگي ها و عوامل موثر پيروزي - كه خصلت هاي خوب انساني هستند - در جامعه جاري شود، راه سعادت براي همه تضمين مي شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مركزي در ادامه گفت: در دفاع مقدس همه مردم ايفاي نقش كردند و هدف از نامگذاري اين هفته نيز يادآوري و مرور زحمات و تلاش هاي خود مردم است كه با افتخار اجازه ندادند حتي يك وجب از خاك كشور به دست دشمن افتد.

وي وظيفه رسانه ها را انتشار ويژگي ها و خصلت هاي خوب رزمندگان دانست و خاطرنشان كرد: اين موضوع، خاص اين هفته نيست؛ بنابراين اگر اين ويژگي ها را منتقل كنيم، مي توانيم فرهنگ دفاع مقدس را بيشتر از گذشته در جامعه جاري كنيم.

شاهچراغي تشييع و تدفين 9 شهيد گمنام در اراك، تجليل از بسيجيان و رزمندگان، انجام رژه، اعزام تيم پزشكي به مناطق محروم، برگزاري يادواره شهدا، ديدار با خانواده معظم شهدا و ايثارگران، گلباران مزار شهدا، برگزاري مسابقه مقاله نويسي، محافل شعر و خاطره، محفل انس با قرآن، عرضه محصولات فرهنگي، نواختن زنگ مقاومت در مدارس و جمع آوري خاطرات، وصيت نامه و دست نوشته هاي رزمندگان و شهيدان در ستاد كنگره سرداران و 6200 شهيد استان مركزي را از برنامه هاي پيش بيني شده هفته دفاع مقدس عنوان كرد.

لازم به ذكر است، در پايان اين نشست مقرر شد كه پيكر 9 شهيد گمنام دفاع مقدس در شب هاي قدر در مسجد الزهرا(س)، مصلي بيت المقدس و مسجد سيدهاي اراك در مراسمي با عنوان «محفل انس با شهدا» حضور يافته و عصر روز قدس پس از تشييع در كوه سرخه اراك به خاك سپرده مي شوند؛ اين در حالي است كه يك شهيد نيز در محل خدمت سربازان گمنام امام زمان (عج الله) استان مركزي تدفين مي شود./انتهاي پيام/
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن