تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814699127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام همبستگي ناتو با دولت و مردم گرجستان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اعلام همبستگي ناتو با دولت و مردم گرجستان
سياسي. ناتو. گرجستان . اعلام همبستگي
لندن - دبيركل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در پايان نشست غيررسمي وزيران دفاع اين سازمان در لندن، بر همبستگي كامل ناتو با دولت و مردم گرجستان تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، جاب دي هوپ شفر به خبرنگاران گفت: ما يك همكاري و مشاركت قوي و ارتباط سطح بالا با گرجستان داريم و به اين همكاري ادامه مي‌دهيم.

وي همچنين مطالب مطرح شده از سوي مقامات روسيه در مورد تحريك گرجستان از سوي اعضاي ناتو در ماه گذشته براي حمله به اوستياي جنوبي را رد كرد و گفت: ما فقط از روندهاي دموكراتيك در گرجستان حمايت كرده ايم.

اجلاس غيررسمي وزيران دفاع ‪ ۲۶‬كشور عضو ناتو پنجشنبه شب و در پشت درهاي بسته در لندن آغاز به كار كرد و روز جمعه به كار خود پايان داد.

همزمان با برگزاري اين اجلاس، نخست وزير گرجستان نيز در لندن حضور داشت و به گزارش برخي منابع خبري مذاكراتي نيز با وزيران دفاع كشورهاي عضو ناتو برگزار كرد.

اين اجلاس كه نخستين اجلاس ناتو پس از منازعه نظامي اخير روسيه و گرجستان به شمار مي-رفت عمدتا به موضوع اين منازعه، عضويت احتمالي برخي كشورها نظير گرجستان و اوكراين، موضوع افغانستان و همچنين ضرورت ايجاد تحول در ساختارهاي ناتو اختصاص داشت.

نخست وزير انگليس همزمان با اين اجلاس در مصاحبه‌اي با تلويزيون اسكاي نيوز در پاسخ به اين سوال كه آيا لندن از عضويت گرجستان و اوكراين در ناتو حمايت مي‌كند؟ گفت: كشورهاي مستقلي مثل گرجستان و اوكراين مي‌توانند درخواست عضويت كنند و اين درخواست‌ها با توجه به مقررات داخلي ناتو بررسي مي‌شود.

وي افزود: كشورهاي عضو ناتو قطعا پيامدها، تاثيرات و عواقب احتمالي عضويت كشورهاي متقاضي را نيز مد نظر قرار مي‌دهند.

در همين حال رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا نيز در مصاحبه‌اي با اسكاي نيوز تاكيد كرد: اگر گرجستان به عضويت ناتو درآيد و روسيه بار ديگر به آن كشور حمله كند، آمريكا با نيروي نظامي پاسخ مي‌دهد.

وزير دفاع انگليس نيز از كشورهاي عضو پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) خواست از طرح‌هاي اصلاح ساختاري ناتو حمايت كنند.

دز براون روز جمعه و همزمان با برگزاري اجلاس وزيران دفاع كشورهاي عضو ناتو در لندن با انتشار بيانيه‌اي گفت: اراده سياسي كشورهاي عضو ناتو بايد در راستاي برداشتن موانع موجود و عملياتي تر كردن اين سازمان دفاعي قرار گيرد.

وزير دفاع انگليس افزود: پيمان ناتو اساس و بنيان طرحهاي امنيتي اروپا و آمريكا است و براي مدت ‪ ۶۰‬سال اين دو منطقه را به سوي اهداف مشترك هدايت مي‌كند.

وي اظهارداشت : پس از گذشت زمان طولاني از تاسيس ناتو، امروز تطابق لازم ميان آنچه كه آمال و آرزوي ما براي ناتو بوده با آنچه كه ما واقعا براي آن سرمايه‌گذاري كرده‌ايم وجود ندارد.

دز براون گفت: نيروي واكنش سريع ناتو امروز آن نيرويي نيست كه ما واقعا به آن نياز داريم.

وزير دفاع انگليس افزود: تحولات و اصلاحات لازم براي اينكه سازمان ناتو بتواند به بهترين وجه به نيازهاي موجود پاسخ دهد ضروري است.
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن