تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813401538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه - غذاهايي كه به زندگي زناشويي شما كمك مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جامعه - غذاهايي كه به زندگي زناشويي شما كمك مي‌كنند
جامعه - غذاهايي كه به زندگي زناشويي شما كمك مي‌كنند

زهرا عباسپور تميجاني:صدها سال است كه از مواد مختلفي به عنوان تقويت‌كننده ميل‌ جنسي، تشديدكننده برانگيختگي مردان و زنان نام برده مي‌شده است. شكاكان تاثير اين مواد را كه تحت عنوان تقويت‌كننده قوه باء aphrodisiac از آنها نام برده مي‌شود و شامل‌ غذاها، نوشيدني‌ها در دوران حاضر و مكمل‌ها و عصاره‌ها هستند كه با هوشمندي بازاريابي مي‌شوند، بيشتر رواني مي‌دانند تا جسمي. نگاهي اجمالي به برخي از اين مواد تقويت‌كننده نشان مي‌دهد كه هم ادعاهاي دروغين و مقداري دانش حقيقي در اين ميانه وجود دارد.

هندوانه
بررسي اخير كه نشان داده بود هندوانه داراي اثراتي مشابه داروي تقويت‌كننده جنسي وياگرا بر بدن است، ماه گذشته در صدر عناوين خبري قرار گرفت. اما اين يافته‌ها دقيقا به اين معنا نيست كه خوردن هندوانه ميل جنسي را برمي‌انگيزد يا ناتواني جنسي را برطرف مي‌كند. دانشمندان دريافته‌اند كه هندوانه داراي مقادير زيادي از يك ماده مغذي به نام «سيترولين»است، كه تاثيرات مفيد آن روي دستگاه قلب و عروق و دستگاه ايمني شناخته شده است.
اين ماده شيميايي مي‌تواند ديواره رگ‌هاي خوني را شل كند و جريان خون را بهبود بخشد، درست به همان صورتي كه ماده موثر موجود در وياگرا اين كار را مي‌كند. اما پژوهشگران مي‌گويند، تاثير هندوانه مانند وياگرا به‌طور اختصاصي بر اندام‌هاي تناسلي اعمال نمي‌شود. همچنين بيشتر سيترولين موجود در هندوانه در پوست نخوردني هندوانه قرار دارد.
صدف‌هاي خوراكي
بسياري از افراد از دوران باستان صدف‌ خوراكي (oysters) را از محرك‌هاي قوي محسوب مي‌كرده‌اند. اما هيچ شاهد علمي وجود ندارد كه اين نرم‌تنان ميل يا كاركرد جنسي را بيفزايند. اما صدف‌هاي خوراكي داراي مقدار زيادي روي هستند، كه براي توليد هورمون جنسي مردانه يا تستوسترون – كه توليد اسپرم سالم به آن وابسته است - ضروري است. دانه كاج نيز كه برخي آن را تقويت‌كننده جنسي مي‌دانند، حاوي مقادير بيشتري روي نسبت به ساير ميوه‌هاي مغزدار خوراكي است.
فلفل
يك گروه ديگر از محرك‌هاي ادعايي انواع مختلف فلفل هستند، كه گاهي به صورت عصاره فروخته مي‌شوند، اما اثر اين مواد بر بدن بيشتر از آنكه برانگيزاننده باشد، ناراحت‌كننده است. اين ميوه‌هاي آتشين حاوي يك ماده شيميايي به نام كاپسايسين است كه هنگام خورده شدن، باعث افزايش ضربان قلب و تعداد تنفس، تعريق و جريان خون مي‌شود، يعني مشابه واكنش بدن به برانگيختگي جنسي.
شكلات
شايد مشهورترين ماده محرك جنسي كه بيش از ساير مواد هم روي آن تحقيق شده است، شكلات باشد. يك بررسي كه در سال 2006 در نشريه Journal of Sexual Medicine منتشر شد، نشان داد كه زناني كه به‌طور روزانه شكلات مي‌خوردند، نسبت به زن‌هايي كه شكلات نمي‌خورند، نمرات بالاتري در كاركرد جنسي را گزارش مي‌كنند. اما پژوهشگران اعتقاد دارند كه اين يافته مخدوش است و ناشي از اين است كه زناني كه شكلات مي‌خورند عموما جوان‌تر هستند، و در نتيجه طبيعتا ميل جنسي بيشتري نسبت به زنان مسن‌تري دارند كه شكلات نمي‌خورند. جالب توجه اينكه از لحاظ برانگيختگي يا ارضاي جنسي تفاوتي ميان اين دو گروه مشاهده نمي‌شد. با اين حال شكلات آنچنان هم بي‌اثر نيست: ناقل‌هاي عصبي سروتونين و آنانداميد در مغز كه هر دوي آنها در ايجاد احساس شادي و سرخوشي در رابطه جنسي دخيل هستند، هر دو در شكلات وجود دارند.
US News,August 19, 2008
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن