تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820447625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در جمع خبرنگاران: حرف مشايي حرف دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: احمدي نژاد در جمع خبرنگاران: حرف مشايي حرف دولت است
ادامه از صفحه1
در همين حين آقايي كه قبلا در اين قرارداد حضور داشته در تماسي كه با معاون حقوقي بنده مي گيرد اعلام مي كند اجازه نمي دهد اين قرارداد امضا شود و از فردا تبليغات شروع مي شود كه كردان و رحيمي متخلف اين قرارداد هستند، درحالي كه آنها تلاش مي كردند با مذاكره نگذارند حقوق ملت در اين قرارداد ضايع شود.»
به گزارش ايسنا احمدي نژاد هم چنين در پاسخ به پرسش خبرنگار رويترز كه پرسيد «بعد از انتشار گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي كشورهاي آمريكا، فرانسه و انگليس خواستار اعمال تحريم هاي بيشتر بر ايران شدند، با توجه به اين كه مقامات ايران از جمله نمايندگان مجلس بارها تكرار كرده بودند كه در صورت اعمال قطعنامه بيشتر عليه ايران، در روابط خود با آژانس و با كشورهايي كه قطعنامه جديد را تاييد مي كنند، تجديد نظر خواهند كرد، اگر شوراي امنيت قطعنامه ديگري عليه ايران تصويب كند اقدام عملي ايران چه خواهد بود؟» گفت: مشاهده كرديم كه در گزارش اخير البرادعي هم حق به طور كامل به ملت ايران داده شد و ايشان به صراحت نوشتند ما قادر به راستي آزمايي صلح آميزبودن پرونده هسته اي ايران هستيم و هيچ انحرافي مشاهده نكرده ايم.
رييس جمهور افزود: البته در گزارش البرادعي جملاتي وجود دارد مبني بر اين كه ايران درباره ادعاهاي آمريكا پاسخ نداده است و اين حرف درستي است و اصلا آژانس انرژي هسته اي حق ندارد اين سوالات را رسيدگي كند; چرا كه مقررات آژانس اجازه نمي دهد كه هر دولتي عليه عضوي از آژانس ادعايي كرد، اين موضوع در دستور كار قرار گيرد.
وي افزود: حالا هم كه اين موضوعات رسيدگي شده ما هم در حدي كه قانون و حقوق ملت ما اجازه مي دهد با آژانس همكاري كرده و اين درحاليست كه ما هيچگاه تسليم زياده خواهي هاي كسي نخواهيم شد. فعاليتهاي ما صلح آميز است و آژانس بيش از 12 بار صلح آميز بودن فعاليتهاي ايران را تاييد كرده و ما فكر مي كنيم مشكلي به نام هسته اي وجود ندارد.
در ادامه نشست خبري، خبرنگار روزنامه ايران از رييس جمهور درباره سخنان اخير مشايي سوال كرد كه احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال اظهار كرد: موضع ما در برابر رژيم صهيونيستي موضع كاملا روشني است. ايران اين رژيم را هيچ گاه به رسميت نشناخته و نخواهد شناخت. وي ادامه داد: اين رژيم ريشه همه فسادها و تهديدها و جرم ها در منطقه است. اين رژيم يك رژيم جعلي و غيرقانوني است. اين رژيم درست شده براي تجاوز، تهديد، فشار به ملت ها و پركردن جيب فرمان سالاران و تهديد ملت هاي منطقه و ملت هاي منطقه هيچ گاه از اول هم اين رژيم را به رسميت نشناخته اند و امروز هم نمي شناسند و هيچ گاه هم به رسميت نخواهند شناخت.
رييس جمهور با بيان اين كه صهيونيست ها فريبكار هستند، تصريح كرد: يك عده قليل صهيونيست با سازماندهي بسيار پيچيده بر قدرت جهاني حاكم شده اند. اين طور كه ما برآورد كرده ايم امروز كادر اصلي صهيونيست ها حداكثر 2 هزار نفر است و 8 هزار نفر هم عمله دارند. يك تعدادي هم منبع خبر دارند اما چون به مراكز قدرت در آمريكا و در اروپا و به منابع مالي و پولي و مراكز تبليغي مسلط شده اند، طوري تبليغات مي كنند كه انگار همه دنيا هستند و ملت ها با آنها هستند و آنها اكثريت حاكم بر جهان هستند! اين يك دروغ بزرگ است. همان طور كه يهودي بودن آنها يك دروغ است و آنها اصلا دين ندارند.
وي با اشاره به سخنان اخير مشايي اظهار كرد: حرف آقاي مشايي حرف دولت است و حرف روشن است. ملت ما با ملت ها و با مردم مشكلي ندارد. البته ما براي رژيم صهيونيستي نه دولت قائليم و نه ملت. ما اصولا آنها را به رسميت نمي شناسيم. ما ملتي به نام اسراييل را به رسميت نمي شناسيم. ما دولتي به نام اسراييل را به رسميت نمي شناسيم; اما با مردمي كه با دروغ و فريب آنجا آورده و سپر بلا شده اند مثل همين مزدوراني كه در ارتش آمريكا هستند- آمريكا و انگليس از كشورهاي آفريقايي و كشورهاي فقير در آن جا اطلاعيه مي دهند و جواناني كه در زندگي شان ماهي 50 دلار و 100 دلار هم درآمد ندارند به آنها وعده ماهي هزار دلار و 2 هزار دلار مي دهند. آنها را مي برند آموزش مي دهند و به جان ملت ها مي اندازند- ما دلمان براي اينها هم مي سوزد. گرچه در موضع دفاع، از خودمان دفاع خواهيم كرد و ملت فلسطين از خودش دفاع خواهد كرد; ولي ما حساب اينها را با صهيونيست ها و شبكه صهيونيسم جهاني جدا مي دانيم. ما مي گوييم راه را باز كنيد تا اينها به كشور خود بروند و بروند به سر خانه و زندگي خودشان. وي تصريح كرد: اگر ما مقابله مي كنيم از موضع رحمت است، نه از موضع بغض و كينه، ما عقده اي نداريم. ما به دنبال اصلاحيم و اگر در مقابل سياست جباران مي ايستيم به خاطر لطف و رحمتي است كه به ملت ها داريم. ما با ظلم مخالفيم به خاطر اين كه ملت ها را دوست داريم. در فلسطين هم همين مساله است. يك مشت فقير و بيچاره را با وعده دروغ سپر بلاي خود كرده اند. آنها را به كشتن مي دهند براي منافع شبكه صهيونيسم جهاني. ما مي گوييم حساب آمريكا جداست. بايد در را باز كنند، بگذارند اين فقير و بيچاره ها برگردند و سران صهيونيسم هم دست از جنايات بردارند. ولي اگر برندارند دست ملت فلسطين آنها را بر سر جايشان خواهد نشاند و حق خود را از آنها خواهد گرفت.
احمدي نژاد با بيان اين كه او (مشايي) او هيچ گاه واژه «ملت اسراييل» را به كار نبرده است، تصريح كرد: آقاي مشايي از 18 سالگي در صحنه هاي انقلاب بوده است تا به امروز و بيش از 30 سال به انقلاب خدمت كرده و پاك زيسته است. ده ها سخن عليه رژيم صهيونيستي در همين روزها و همين ماه ها و در همين دولت داشته است. موضع او موضع دولت است و در خدمت دولت و در خدمت ملت است. هركجا كه بوده در خدمت ملت بوده است و 30 سال پاك، انقلابي و فداكار زندگي كرده اما در اين ماجرا ايشان مظلوم واقع شد. برخي افراد گفتند ايشان گفته اند «ملت اسراييل» ولي ايشان هيچ گاه چنين واژه اي را به كار نبرده است و هيچ گاه به كار نخواهد برد.
دكتر احمدي نژاد در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه همشهري مبني بر اينكه « به طور صريح بگوييد موضع دولت درباره تخريب مراجع تقليد و توهين به آنها چيست و پاسخ شما در رابطه با درخواست مراجع براي بركناري مشايي چه خواهد بود؟» خاطرنشان كرد: تخريب ها را قبول نداريم و معتقدم ارتباطي به دولت ندارد. البته كشور ما آزاد است و افراد نظرات خود را اعلام مي كنند كه بسيار ارزشمند است اما من از تحليل گراني كه نظرات خود را مي دهند مي خواهم توهين نكنند به خصوص توهين به مراجع كه در ترويج فرهنگ اسلامي، تربيت طلاب، پيگيري و نشر فرهنگ اسلامي و غيره نقش مهمي را ايفا مي كنند. احمدي نژاد افزود: مراجع محترمند و جايگاه خود را دارند و ما به مراجع احترام كامل مي گذاريم . ما نهايت احترام را براي مراجع قائل هستيم، اما تصميم گيري در عرصه سياست كشور تابع مقررات موجود است و اجراي مقررات به معناي توهين به كسي نخواهد بود. وي افزود: توصيه ها نمي توانند در تصميم گيري ها دخالت كنند، ضمن اين كه نظرات را محترم مي دانيم تصميمات دولت مستقل از اظهارنظرهاي افراد گرفته مي شود، حتي اگر افراد محترم و عزيز باشند. رييس جمهور در ادامه دومين نشست مطبوعاتي خود در سال 87 در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد«آيا واقعا نظرتان اين است كه مردم در بهشت زندگي مي كنند؟» گفت:« اگر منظورتان از بهشت، ايران است كه آري. ايران بهشت عالم است. بهترين مردم، بهترين جاي دنياست و والاترين مردم را دارد. از اين نظر ايران بهشت است. اگر منظورتان اين است كه مشكلات اقتصادي هست، چه كسي گفته كه ايران مشكلات اقتصادي ندارد؟ گزارش هاي من داير بر عملكرد دولت است و اگر مي خواهيد گزارش ها را بر اساس مشكلات بگويم، مي گويم در سه سال قبل چه بود و الان چه وضعيتي است. عده اي تنها بد مي گويند، خب بگويند، شما خودتان را ناراحت نكنيد.»
رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري مهر درباره اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري هم گفت: مجلس هميشه قوانين انتخاباتي را اصلاح مي كند. به نظر مي رسد در دوره هاي گذشته افراد زيادي ثبت نام مي كردند كه بررسي صلاحيت اينها هزينه هاي زيادي براي شوراي نگهبان و دولت داشته است و براي محدود كردن دايره ثبت نام كنندگان، مجلس درصدد اصلاح قوانين است. من در اين باره نظري ندارم و هرچه قانون باشد همان اجرا مي شود. احمدي نژاد پرسش ديگر خبرنگار خبرگزاري مهر را كه پرسيد آيا نامزد انتخابات رياست جمهوري مي شويد؟ بي پاسخ گذاشت. دكتر احمدي نژاد در ادامه نشست خبري خود به پرسش خبرنگار آسوشيتدپرس درباره طرح تحول اقتصادي پاسخ داد كه پرسيد: با توجه به روند سقوط قيمت نفت و كاهش درآمدهاي نفتي، آيا دولت شما براي اجراي طرح تحول اقتصادي با مشكلي روبرو خواهد شد و آيا اساسا ارتباطي بين اين دو مقوله وجود دارد؟
به گزارش ايسنا، احمدي نژاد پاسخ داد: ارتباطاتي وجود دارد، اما تاثير تعيين كننده اي ندارند و دولت مصمم است اين طرح را به اجرا درآورد; نوسانات قيمت نفت تاثيري در اصل اجراي طرح نخواهد داشت; چرا كه اصلاح ساختارهاي اقتصادي مد نظر است و نوسانات قيمت نفت هميشه خواهند بود، اما اين اصلاحات حتما بايد انجام بپذيرد.
احمدي نژاد هم چنين در پاسخ به پرسش خبرنگار فايننشيال تايمز در مورد اين كه ايران چند ماه است در مورد تعليق غني سازي صحبت نمي كند و آيا تغييري در خط قرمز ايران ايجاد شده يا خير؟ گفت: يك مثل ايراني است كه مي گويد كه اگر در خانه كس است يك حرف بس است. ما در مورد مساله هسته اي به اندازه كافي صحبت كرده ايم، بنابراين اگر كساني برايشان شبهه اي پيش آمده است، شما حرفهاي قبلي ما را برايشان مجددا مخابره كنيد. وي با اشاره به اينكه ملت ايران پاي حقش بوده و دوران ادبيات تعليق گذشته است، افزود: دوران اينكه بياييم تعليق كنيم به تاريخ پيوست; در حالي كه ما وارد دوران جديدي شده ايم و سطح مناسبات به يك سطح ديگري ارتقا پيدا كرده و ما در حال گفت وگو در مورد تحولات جهاني هستيم. رييس جمهور يادآور شد: در نزد خودشان هم ايران به عنوان يك كشور هسته اي تثبيت شده و بدانيد كه ديگر شرايط به گونه ديگري است. وي در بخش ديگري ازسخنان خود درپاسخ به سوالي درباره علت آنچه از سوي خبرنگاري تناقض گويي در بيان آمارها ميان افرادي از دولت و بخش هايي از حكومت كه خارج از دولت هستند، خوانده شد، گفت: علت روشن است. برخي پيشرفت هاي دولت حتي در عرصه ديپلماسي را نفي مي كنند كه ايران را امروز مقتدر و عزيز كرده است. برخي سفرهاي استاني را نفي مي كنند. برخي اشتغال هايي كه در كشور درست شده را نفي مي كنند. رشد اقتصادي را نفي مي كنند. حتي اصل دولت را نفي مي كنند. آنها در انتقادهايشان آزاد هستند اما اگر فكر مي كنند ديگران با آنها چنين تعاملي داشته باشند آن وقت آنها بتوانند كشور را مديريت كنند اشتباه مي كنند. بالاخره بانك مركزي اگر اعتباري دارد هميشگي است و ربطي به اين دولت و آن دولت ندارد كه آمارهاي آن را زير سوال ببرند. كساني كه اين طور قضاوت مي كنند به نوعي دوره مديريت خود را زير سوال مي برند. لابد خودشان آن زمان چنين كارهايي كرده اند اما بدانند كه اين دولت اهل اين حرف ها نيست. من تنها رييس دولتي هستم كه اول از همه خودم به دولت انتقاد مي كنم و ضعف ها را مي گويم. جالب است كه حتي وقتي ضعف ها را مي گويم آنها به من حمله مي كنند. من ضعف دولت را مي گويم و در عين حال تلاش مي كنم آنها برطرف شود. آخرين پرسش از رييس جمهور را خبرنگار خبرگزاري ايلنا مطرح كرد. اين خبرنگار با اشاره به آمار ارائه شده از طرف بانك مركزي پرسيد «بر اين اساس وضعيت معيشتي دهك هاي پايين جامعه و مردم مستضعف در سه سال اخير مقداري روند رو به پايين داشته است و با توجه به اين كه همين دهك هاي پايين به شما راي داده اند و شما به اين مسووليت رسيديد، چه توجيهي بين ارتباطات آن شعارها و نتايج كنوني مي بينيد؟»
احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال اعلام كرد: اتفاقا بر اساس گزارش هاي رسمي بانك مركزي با در نظر گرفتن نسبت و قيمت ثابت، قدرت خريد در سه دهك پايين جامعه بيشتر از سه سال قبل شده است، اما اين بدان معنا نيست كه ما راضي هستيم; ما راضي نيستيم . وي با بيان اين كه فاصله سه دهك ها پايين با سه دهك بالا بسيار زياد است، گفت: دولت كارهاي زيادي كرده است و در اين راستا ارائه سهام عدالت، ايجاد بنگاه هاي كوچك، افزايش بودجه نهادهاي حمايتي و توزيع منابع در نقاط مختلف كشور برخي از اين اقدامات بوده است اما اين ها پاسخگو نيست.
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن