تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817015694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پاسخ به حيات نو عنوان شداعتراض احمدى نژاد به منتقدان گزارش‌هاى دولت


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: در پاسخ به حيات نو عنوان شداعتراض احمدى نژاد به منتقدان گزارش‌هاى دولت
گروه خبر، حمدرضا عابد خرسند- رئيس جمهور در دومين نشست مطبوعاتى خود در سال جارى عصر روز پنجشنبه به پرسش‌هاى خبرنگاران داخلى و خارجى پاسخ گفت.

احمدى‌نژاد در ابتدا با بيان اينكه بشريت در آستانه تحولات بزرگى قرار دارد، جهان را در آستانه ورود به دوران جديدى دانست و تاكيد كرد كه قدرت سلطه‌گرى آمريكا رو به افول و رژيم صهيونيستى رو به اضمحلال است.

وى به قدرت‌هاى بزرگ پيشنهاد كرد كه از كارهاى زشت خود عذرخواهى و توبه كنند.

احمدى‌نژاد همچنين ادامه داد: امروز موقعيت ايران در عرصه بين‌الملل ممتاز و حركت ما در عرصه داخلى نيز شتابان و رو به كمال است.

رئيس جمهور با اشاره به فراخوان دولت براى ثبت‌نام در طرح اطلاعات اقتصادى خانوار گفت: حدود 63 ميليون نفر در اين طرح ثبت‌نام كردند و 7 ميليون نفر هم به درخواست دولت از ثبت‌نام خوددارى كردند.

وى افزود: البته در ابتداى عملياتى شدن طرح هستيم و جزئيات بخش‌هاى گوناگون آماده شده است كه به زودى به اطلاع ملت خواهد رسيد و اجراى آن در نزديك‌ترين زمان ممكن آغاز خواهد شد.

وى با اعلام اين خبر كه روز پنجشنبه هفته گذشته لايحه اين طرح به مجلس تقديم شده است، گفت كه در اولين فرصت بعد از سفر به نيويورك در گفت‌وگوى زنده با مردم جزئيات را تشريح مى‌كنم.

احمدى‌نژاد در ادامه اين نشست خبرى در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه حيات نو درباره علت تناقض‌گويى در بيان آمارهاى رشد اقتصادى و جايگاه ايران در منطقه از سوى دولت و برخى مسئولان نظام كه خارج از دولت هستند، گفت: علت روشن است، برخى پيشرفت‌هاى دولت حتى در عرصه‌هاى ديپلماسى را نفى مى‌كنند. برخى سفرهاى استانى را نفى مى‌كنند. برخى اشتغال‌هايى كه در كشور درست شده را نيز نفى مى‌كنند. رشد اقتصادى و حتى اصل دولت را نفى مى‌كنند.

وى اضافه كرد: آنها در انتقادهايشان آزاد هستند اما اگر فكر مى‌كنند ديگران با آنها اينطور تعامل مى‌كنند مى‌توانند يك موقعى مديريت كشور را انجام دهند اشتباه مى‌كنند.

رئيس جمهور در ادامه تاكيد كرد: بالاخره اگر بانك مركزى معتبر است هميشه معتبر است و اگر نامعتبر است هميشه نامعتبر است و ربطى به اين دولت و آن دولت ندارد كه آمارهاى آن را زير سوال ببرند. كسانى كه اين طور قضاوت مى‌كنند به نوعى دوره مديريت خود را زير سوال مى‌برند.

وى افزود: لابد خودشان آن زمان چنين كارهايى كرده‌اند اما بدانند اين دولت اهل اين حرف‌ها نيست. من تنها رئيس دولتى هستم كه اول از همه خودم به دولت انتقاد مى‌كنم و ضعف‌ها را مى‌گويم. جالب است كه حتى وقتى ضعف‌ها را مى‌گويم آنها به من حمله مى‌كنند. من ضعف‌ دولت را مى‌گويم و تلاش مى‌كنم آنها برطرف شود.

احمدى‌نژاد در ادامه نشست مطبوعاتى خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه يوميورى ژاپن با اين مضمون كه آيا در سفر به نيويورك قصد داريد با مقامات يا سياستمداران آمريكا يا با اعضاى گروه اوباما ديدار كنيد؟ اظهار كرد: من در برنامه‌هاى سفر به نيويورك پيش‌بينى ملاقات با سياستمداران آمريكا را ندارم، اما همان‌طور كه قبلا هم گفته‌ايم براى گفت‌وگوى آزاد آن هم در مقابل رسانه‌ها و در صحن سازمان ملل با كانديداهاى رياست‌جمهورى آمريكا آمادگى داريم.

رئيس‌جمهور در ادامه درباره قرارداد كرسنت گفت: «اين ماجرا هم دستمايه‌ حمله به دولت شده است. اين قرارداد قبل از اين دولت منعقد شده بود و وقتى من سر كار آمدم دستور توقف آن را دادم؛ كما اينكه دستور توقف برخى قراردادهاى ديگر را هم دادم.»

احمدى‌نژاد افزود: «‌در فاصله انتخابات تا استقرار اين دولت من خبردار شدم مى‌خواهند اين قرارداد را امضا كنند كه تماس گرفتم و خواستم اين قرارداد را امضا نكنند، بعد شنيدم باز هم قصد امضاى آن را دارند كه دوباره تماس گرفتم و خواستار امضا نشدن اين قرارداد شدم كه به ما گفتند ماده‌اى را در آن گنجانده‌اند كه در صورت عدم موافقت دولت اين قرارداد اجرا نشود و آن را امضا و براى ما گرفتارى درست كردند.» وى افزود: «اين اطمينان را مى‌دهم كه اين دولت يك شاهى هم از حقوق ملت را ضايع نخواهد كرد و بسيارى از حملات به اين دولت به خاطر اين مسئله است.»

احمدى‌نژاد درباره‌ محتواى قرارداد كرسنت گفت: «اين قرارداد براساس يك رابطه‌ ناصحيح با بعضى سياسيون كه امروز هم فعال هستند منعقد شده و ارقامى هم رد و بدل شده است. حداقلى از ردوبدل اين ارقام با گواهى برخى افراد و تحقيقاتى كه وزارت اطلاعات كرده، براى من مسجل شده؛ اما چون اين دولت مشهور به ضدفساد است وقتى سر كار آمد طرف مقابل اين آقايان بخشى از بدهى خود را ديگر نداد و اين طرف هم اعلام كرد كه نمى‌گذارد اين قرارداد اجرايى شود. طرف خارجى وقتى خواستار مذاكره درباره اجراى آن قرارداد شد، طرف مقابلش اعلام كرد برگه‌اى دارد كه نشان مى‌دهد فردى با دادن امضا در اين قرارداد رشوه گرفته است؛ در حالى كه كدام احمقى براى رشوه دادن امضا مى‌دهد؟»

وى با اشاره به حضور على كردان در اين قرارداد گفت: «كردان نماينده اين دولت براى مذاكره درباره مفاد اين قرارداد بود كه در جلسه‌اى هم معاون حقوقى مرا دعوت كرد. در همين حين آقايى كه قبلا در اين قرارداد حضور داشته در تماسى كه با معاون حقوقى بنده مى‌گيرد اعلام مى‌كند اجازه نمى‌دهد اين قرارداد امضا شود و از فردا تبليغات شروع مى‌شود كه كردان و رحيمى متخلف اين قرارداد هستند، درحالى كه آنها تلاش مى‌كردند با مذاكره‌ نگذارند حقوق ملت در اين قرارداد ضايع شود.»

احمدى‌نژاد در ادامه گفت: «اين را بدانيد كه بسيارى از موج‌هايى كه راه مى‌افتد ظاهر ضديت با فساد را دارد، اما در باطن هدف گم كردن ردپاى متخلفان را دنبال مى‌كند. من از وزارت اطلاعات مى‌خواهم تحقيقات درباره اين قرارداد را كامل كند و تكليف دولت نيز روشن است و در منافع ملت با هيچ كس كنار نخواهد آمد، اگر تمام سياسيون هم دست به دست هم بدهند و عليه دولت تخريب كنند، سر سوزنى از حقوق ملت عقب‌نشينى نخواهد كرد.»

احمدى‌نژاد افزود: « تا وقتى من هستم قلم اين دولت پاى امضاى هيچ قراردادى نمى‌رود كه حقوق ملت در آن تضييع شده باشد. آن فرد هم كه به دنبال امضاى اين قرارداد است بايد بيايد و با توجه به شرط‌هايى كه گفتم با ما مذاكره كند؛ والا صرف امضاى يك كاغذ دليل نمى‌شود كه ما اجازه دهيم حقوق ملت تضييع شود و من در اين باره ادعاى خسارت خواهم كرد.»

در ادامه‌ نشست خبري، خبرنگارى از رئيس‌جمهور درباره سخنان اخير مشايى سوال كرد كه احمدى‌نژاد در پاسخ به اين سوال اظهار كرد: موضع ما در برابر رژيم صهيونيستى موضع كاملا روشنى است. ايران اين رژيم را هيچ‌گاه به رسميت نشناخته و نخواهد شناخت.

وى با اشاره به سخنان اخير مشايى اظهار كرد: حرف آقاى مشايى حرف دولت است و حرف روشن است. ملت ما با ملت‌ها و با مردم مشكلى ندارد. البته ما براى رژيم صهيونيستى نه دولت قائليم و نه ملت. ما اصولا آنها را به رسميت نمى‌شناسيم. ما ملتى به نام اسرائيل را به رسميت نمى‌شناسيم. ما دولتى به نام اسرائيل را به رسميت نمى‌شناسيم؛ اما با مردمى كه با دروغ و فريب آنجا آورده و سپر بلا شده‌اند مثل همين مزدورانى كه در ارتش آمريكا هستند، ولى ما حساب اينها را با صهيونيست‌ها و شبكه صهيونيسم جهانى جدا مى‌دانيم. ما مى‌گوييم راه را باز كنيد تا اينها به كشور خود بروند و بروند به سر خانه و زندگى خودشان.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: نگاه انقلاب، نگاه دلسوزى براى همه انسان‌هاست. حتى دلمان براى آقاى بوش هم مى‌سوزد؛ گرچه با او مقابله مى‌كنيم، ولى دلمان مى‌سوزد، انسانى كه مى‌تواند خادم باشد، صالح باشد، پاك باشد و دوستدار ملت‌ها، اما آنقدر جنايت مى‌كند كه شمارش جنايات هم از دست او در برود. ما دلمان مى‌سوزد. او مى‌توانست يك انسان متعالى و متكامل باشد ولى سقوط كرد و بيش از اين هم سقوط خواهد كرد.

رئيس‌جمهور اظهار كرد: ضمن احترام به همه كسانى كه در ماجراى اخيرى كه به وجود آمد اظهارنظر كردند، بخصوص نمايندگان عزيز مجلس و تشكر از حساسيتى كه نشان دادند كه درست هم هست، چرا كه آنقدر رژيم صهيونيستى در بين ملت‌ها منفور است كه حساسيت‌ها در برابر اين رژيم بسيار بسيار بالاست و من تشكر مى‌كنم از همه نمايندگانى كه حساسيت نشان دادند، اما مى‌خواهم اينجا اظهار كنم كه آقاى مشايى مظلوم واقع شد.

احمدى‌نژاد با بيان اينكه او (مشايي) او هيچ‌گاه واژه «ملت اسرائيل»‌ را به كار نبرده است، تصريح كرد: آقاى مشايى از ‌18 سالگى در صحنه‌هاى انقلاب بوده است تا به امروز و بيش از ‌30 سال به انقلاب خدمت كرده و پاك زيسته است. ده‌ها سخن عليه رژيم صهيونيستى در همين روزها و همين ماه‌ها و در همين دولت داشته است. موضع او موضع دولت است و در خدمت دولت و در خدمت ملت است. هركجا كه بوده در خدمت ملت بوده است و ‌30 سال پاك، انقلابى و فداكار زندگى كرده اما در اين ماجرا ايشان مظلوم واقع شد. برخى افراد گفتند ايشان گفته‌اند «ملت اسرائيل» ولى ايشان هيچ‌گاه چنين واژه‌اى را به كار نبرده است و هيچ‌گاه به كار نخواهد برد.

به گزارش ايسنا احمدى‌نژاد در ادامه نشست خبرى خود در پاسخ به پرسش خبرنگارى مبنى بر اينكه «به طور صريح بگوييد موضع دولت درباره تخريب مراجع تقليد و توهين به آنها چيست و پاسخ شما در رابطه با درخواست مراجع براى بركنارى مشايى چه خواهد بود؟» خاطرنشان كرد: تخريب‌ها را قبول نداريم و معتقدم ارتباطى به دولت ندارد. البته كشور ما آزاد است و افراد نظرات خود را اعلام مى‌كنند كه بسيار ارزشمند است اما من از تحليلگرانى كه نظرات خود را مى‌دهند مى‌خواهم توهين نكنند بخصوص توهين به مراجع كه در ترويج فرهنگ اسلامي، تربيت طلاب، پيگيرى و نشر فرهنگ اسلامى و غيره نقش مهمى را ايفا مى‌كنند.

احمدى‌نژاد افزود: مراجع محترمند و جايگاه خود را دارند و ما به مراجع احترام كامل مى‌گذاريم . ما نهايت احترام را براى مراجع قائل هستيم، اما تصميم‌گيرى در عرصه سياست كشور تابع مقررات موجود است و اجراى مقررات به معناى توهين به كسى نخواهد بود.

وى افزود: توصيه‌ها نمى‌توانند در تصميم‌گيرى‌ها دخالت كنند، ضمن اينكه نظرات را محترم مى‌دانيم تصميمات دولت مستقل از اظهارنظرهاى افراد گرفته مى‌شود، حتى اگر افراد محترم و عزيز باشند.

رئيس‌جمهور در ادامه گفت: سال گذشته طرحى براى سهميه‌بندى بنزين مطرح شد كه بسيار ابتدايى و در حد يك خط بود.

سنگين‌ترين كار اجرايى انجام شد و تمام پمپ‌ بنزين‌هاى كشور به مركز كنترل وصل شده‌اند و البته بايد بگويم در زمان اجراى اين طرح از نمايندگان مجلس خواهش كردم تا فرصت دهند طرح را آزمايش كنيم و با كارت انجام دهيم تا اين همه فشار براى سهميه‌بندى به وجود نيايد؛ چرا كه شبكه‌ گسترده‌اى است و اگر دچار مشكلى شود با بحران مواجه مى‌شويم.

وى افزود: مطمئن شدم اين طرح براى زمين زدن دولت است و نه براى حل مشكل بنزين، بنابراين به دوستان گفتم هر طور شده آن را اجرايى كنند و دولت توانست سنگين‌ترين تكليف بعد از انقلاب بر دوش دستگاه اجرايى را به خوبى اجرا كند و كمترين انحراف را در اين مسير داشتيم .

احمدى‌نژاد خطاب به برخى افراد كه مانع‌تراشى مى‌كنند، گفت: ماه رمضان است. به جاى اين كه جلسه بگذاريد و نقشه بكشيد كه بعد از ماه رمضان به دولت حمله كنيد جلسه بگذاريد و براى خدمت به مردم تلاش كنيد.

وى افزود: به جاى اين كه جلسه‌ بگذاريد و از علما عليه دولت امضا بگيريد طرح و پيشنهادهايى براى حل مشكلات ارائه دهيد و بايد بگويم كه هيچكدام از آنهايى كه مخالفت مى‌كنند حتى يك صفحه پيشنهاد براى رفع مشكلات كشور ارائه نكرده‌اند و سه سال است كه مداوم حمله مى‌كنند. اين دولت جرات كرده به مردم كمك كند ، كمكش كنيد، اگر كمكش نمى‌كنيد سكوت كنيد؛ چرا كه ممكن است بعدها خودتان در اين جايگاه بنشينيد.

وى درباره اينكه اجراى دقيق طرح به چه زمانى موكول مى‌شود، گفت: در تلاش هستيم از نيمه دوم سال طرح را اجرايى كنيم و بايد بگويم نظام مالياتى از اول مهر عملياتى مى‌شود. نظام توزيع كالا شروع شده و نظام بانكى از نيمه دوم سال آغاز خواهد شد. ما همه تلاش خود را مى‌كنيم در نيمه‌ دوم سال طرح هدفمندسازى يارانه‌ها با قدرت انجام شود و نيمه دوم سال با كاهش قيمت‌ها مواجه خواهيم شد. احمدى‌نژاد در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبكه خبر مبنى بر اين كه مجلس بخش‌هايى از نظرات دولت را درباره لايحه حمايت خانواده حذف كرد. ديدگاه‌هاى دولت در مورد اين لايحه و حذف دو ماده از آن توسط مجلس چيست؟ اظهار كرد: اعضاى دولت دلشان سوخت. گفتند مانعى بگذاريم كه ازدواج مجدد به راحتى انجام نشود. به همين دليل مواردى را در لايحه درنظر گرفتند. بعد جنجالى درست شد كه دولت اجازه داده است. اين اشتباه است، ما چه كاره هستيم كه اجازه بدهيم؟ ما نه صاحب نظر شرعى و فقهى هستيم نه قانونگذار هستيم. تنها اعضاى دولت دلشان سوخت و موانعى گذاشتند، بعد ديديم سروصدايى به پا شد و من به آقاى الهام گفتم مصاحبه كند و موضوع را پس بگيرد و بگويد اشتباه كرديم.

احمدى‌نژاد همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگارى در مورد اينكه ايران چند ماه است در مورد تعليق غنى‌سازى صحبت نمى‌كند و آيا تغييرى در خط قرمز ايران ايجاد شده يا خير؟ گفت: يك مثل ايرانى است كه مى‌گويد كه اگر در خانه كس است يك حرف بس است. ما در مورد مسئله هسته‌اى به اندازه كافى صحبت كرده‌ايم، بنابراين اگر كسانى برايشان شبهه‌اى پيش آمده است، شما حرف‌هاى قبلى ما را برايشان مجددا مخابره كنيد.

وى با اشاره به اينكه ملت ايران پاى حقش بوده و دوران ادبيات تعليق گذشته است، افزود: دوران اينكه بياييم تعليق كنيم به تاريخ پيوست؛ در حالى كه ما وارد دوران جديدى شده‌ايم و سطح مناسبات به يك سطح ديگرى ارتقاء پيدا كرده و ما در حال گفت‌وگو در مورد تحولات جهانى هستيم. احمدى‌نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: من به نظرات نمايندگان محترم، احترام مى‌گذارم و با هم دوست هستيم اما انتزاع سازمان ميراث فرهنگى از رياست‌جمهورى و ادغامش را كارى درست و به نفع كشور نمى‌دانم. ضمن اين‌كه آن را خلاف قانون اساسى نيز مى‌دانم؛ زيرا امور ادارى و استخدامى به عهده رئيس‌جمهور است. اگر بنا باشد سازمانى تاسيس يا ادغام شود بايد به پيشنهاد دولت باشد.

حاشيه‌هاى كنفرانس خبرى رئيس‌جمهور

هنگام طرح سوال توسط خبرنگار حيات نو زمانى كه از عبارت گزارش‌هاى متناقض برخى مسئولان نظام در مقابل گزارش‌هاى دولت استفاده شد، احمدى‌نژاد گفت: چه كساني؟ منظورت رقباى منه، كه خبرنگار حيات نو پاسخ داد به قول شما رقبا كه البته شخصيت‌هاى نظام هم هستند.

- خبرنگارى در سوال خود از واژه كانديداتورى استفاده كرد كه احمدى‌نژاد نسبت به استفاده از واژه خارجى واكنش نشان داد و گفت فارسى را پارس بداريد. اما چند دقيقه بعد رئيس‌جمهور در سخنانش كلمه كانديدا را به كار برد كه خبرنگاران واكنش نشان دادند و احمدى‌نژاد نيز از واژه نامزد استفاده كرد.

-يكى از نكات جالب در كنفرانس مطبوعاتى رئيس جمهور ان بود كه از ميان خبرنگاران حاضر در جلسه ان خبرنگار روزنامه ايران بود كه در خصوص اظهارات مشايى سوال را مطرح كرد!

چند تن از خبرنگاران نسبت به رويه نوبت‌دهى و انتخاب خبرنگاران براى طرح سوال اعتراض خود را با صداى بلند مطرح كردند كه در ادامه با اصرار و خارج از ليست توانستند از ميان حضار و پشت تريبون سوال خود را مطرح كنند.

- از ميان روزنامه‌هاى اصلاح‌طلب‌ها تنها خبرنگاران روزنامه‌ اعتماد ملى و حيات نو سوال خود را مطرح كردند.

- مديران عامل خبرگزارى‌هاى ايسنا، فارس و روزنامه ايران به اين جلسه دعوت شده بودند و در مراسم حضور داشتند.

- در پايان مراسم، خبرنگار بى‌بى‌سى از رئيس‌جمهور درخواست كرد كه اگر در هواپيما جا هست او را هم به نيويورك ببرند كه اين درخواست با اعتراض تعداد از خبرنگاران ايرانى مواجه شد.
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن