تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816882923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار/ قشقاوي : گزارش البرادعي بارديگرحقانيت و صداقت ايران را ثابت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تكرار/ قشقاوي : گزارش البرادعي بارديگرحقانيت و صداقت ايران را ثابت كرد
" حسن قشقاوي" سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه گزارش اخير" محمد البرادعي " مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه صلح آميز هسته اي ايران بارديگرحقانيت و صداقت ايران را ثابت كرد.


به گزارش ايرنا، قشقاوي كه پنجشنبه شب در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيماي جمهوري اسلامي ايران براي بررسي سياست خارجي ايران و تحولات بين المللي شركت كرده بود، گزارش اخير البرادعي را مشابه گزارش قبلي او ارزيابي كرد و درعين حال گفت كه اين گزارش 14نكته مثبت داشت كه بيانگر حقانيت، شفافيت و صداقت جمهوري اسلامي ايران هستند.
وي تاكيد كرد كه براي چندمين بار و در اين گزارش اعلام شده كه ايران هيچگونه انحرافي از فعاليت صلح آميزهسته اي به سوي فعاليت نظامي و غيرصلح آميز نداشته است.
سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار داشت: واقعيت اين است كه براساس يك مداليتي ، تصميم گيري ما براي همكاري مشترك با آژانس درچارچوب موافقتنامه پادماني و رويكردهاي حقوقي و فني بوده و در نتيجه اين همكاري شش موضوع به ترتيب يكي پس از ديگري حل وفصل شد. اما آمريكا براي اينكه نمي خواهد مساله پايان يابد همواره به آژانس فشار مي اورد كه از رويكرد سازماني، حقوقي، فني خود به رويكرد سياسي تغييرجهت دهد.
قشقاوي تصريح كرد: آمريكا براي دست يافتن به اهداف خاص خود مسايلي را تحت عنوان مطالعات ادعايي مطرح كرد اما دراين حوزه نيز جمهوري اسلامي ايران علي رغم تحويل نشدن مستنداتي، بازهم براي نشان دادن حسن نيت خود همكاري كرد و حدود 200صفحه جواب داد تا بي پايه و اساس بودن اين ادعاها را اثبات كند.
وي خاطرنشان كرد: آمريكا بايد از بازيگري سياسي و به سخره و بازي گرفتن اعتبار يك سازمان بين المللي دست بردارد و اين اعتبار را فداي منافع خودش نكند.
سخنگوي وزارت امور خارجه ايران اظهارداشت:الان هم در چارچوب توافقنامه پادماني و چارچوب هاي حقوقي، حاضر به همكاري با آژانس هستيم اما يك قدرت مثل آمريكا كه سابقه دشمني و خصومت آن با ايران مشخص است نبايد اجازه يابد هر بار كه خواست براساس يك سري ادعاها مطالب بي پايه و اساس را مطرح كند كه ما خارج از چارچوب سازماني و حقوقي تمكين نمي كنيم.

** سفر رييس جمهوري به نيويورك دستاوردهاي درخشاني براي ايران خواهد داشت
.....................................................................................................
قشقاوي در پاسخ به پرسشي در خصوص سفر قريب الوقوع دكتر" محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران به نيويورك براي شركت در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت: علي رغم بدخواهي بدخواهان و تبليغات منفي رسانه هاي خاص اين سفرهمانند سفرهاي گذشته پربار و توام با دستاوردهاي درخشان براي كشور خواهد بود.
وي افزود:رييس جمهوري روز دوم مهرماه و همزمان با روز اول شصت و سومين مجمع عمومي سازمان ملل متحد سخنراني خواهد كرد. گفت وگو و ديدار با همتايان بصورت دو يا چند جانبه، انجام مصاحبه با رسانه ها و خبرنگاران براي تبيين مواضع جمهوري اسلامي ايران و ديدار با هموطنان از برنامه هاي پيش بيني شده براي اين سفر است.

**براي كسب كرسي غيردايم درشوراي امنيت رقابت مي كنيم
..........................................................................
سخنگوي وزارت امورخارجه با تاكيد به اينكه " براي كسب كرسي غيردايم در شوراي امنيت با رقباي خود از جمله ژاپن رقابت مي كنيم"، گفت: در سال 1996ميلادي نامزدي خود را اعلام كرده ايم و فكر مي كنيم عدالت اقتضا مي كند كه اين كرسي به همه برسد و درانحصار تعدادي كشور خاص نباشد.
وي تصريح كرد: رقابتي با برخي كشورها از جمله ژاپن داريم و براين اساس نمايندگي ايران در سازمان ملل اقدامات خوبي انجام داده است تا مظلوميت بقيه كشورها از جمله ايران به تصوير كشيده شود. در اجلاس وزيران خارجه عدم تعهد در تهران هم رايزني هاي خوبي صورت گرفت تا آنها از حق ايران حمايت كنند.
قشقاوي درعين حال اين رقابت را بدليل اعمال نفوذ برخي قدرت ها كار سختي دانست و خاطرنشان كرد: شايد در مرحله اول يا دوم راي گيري به نتيجه برسيم اما اگر نشد هم نبايد تصور شود شكست سختي خورده ايم.نبايد نفوذ قدرتها را ناديده گرفت.
سخنگوي وزارت امور خارجه اين را هم گفت كه قطعا مذاكرات رييس جمهوري و وزير امور خارجه در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل تاثير گذارخواهد بود.

** درخواست 5وزيرخارجه سابق آمريكا ، اثبات واقعيت قدرت منطقه اي ايران
...............................................................................................
سخنگوي وزارت امورخارجه، درخواست 5 وزير خارجه سابق آمريكا براي مذاكره با ايران را تنها از اين جهت كه هر5 وزير با هم اين درخواست را مطرح كرده اند ، حائز توجه و اهميت خواند و گفت كه اين درخواست ، اين واقعيت را هم اثبات مي كند كه ايران يك كشور تاثير گذار و قدرتمند در منطقه است و نمي توان آن را ناديده گرفت.
وي تصريح كرد: رييس جمهوري اسلامي ايران هم چون برمشروعيت و حقانيت مواضع مردم ايران ترديد ندارد بر آمادگي خود براي مناظره با نامزدهاي انتخاباتي آمريكا تاكيد كرد تا از سويي روشنگري نزد افكارعمومي هم بشود.

** براي آزادي ديپلمات هاي ايراني از دولت عراق توقع داريم
............................................................................
قشقاوي در پاسخ به سئوالي در خصوص سرنوشت ديپلمات هاي ايراني كه در عراق توسط اشغالگران آمريكايي دستگير شده اند، گفت كه از دولت عراق توقع داريم براي آزادي اين ديپلمات ها اقدام و تلاش بيشتري كند ، تهران بشدت پيگيرموضوع است و اميدواريم كه بزودي شاهد آزادي اين ديپلمات ها باشيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص تاريخ دور بعدي مذاكرات ايران با آمريكا در باره مسايل عراق خاطرنشان كرد:
در اين خصوص مطلب جديدي وجود ندارد اما ايران خواستارعراقي مستقل و خروج اشغالگران از اين كشور است.

**‌ ايران نمي تواند در قبال مساله قفقاز بي تفاوت باشد
................................................................
سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد به استقلال مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال مسائل منطقه اي و بين المللي تاكيد كرد كه ايران نمي تواند واقعيت هاي منطقه را ناديده بگيرد و از جمله درقبال مساله قفقاز بي تفاوت باشد.
قشقاوي كه به سئوالي درخصوص تحركات تهران در زمينه بحران قفقاز موسوم به " ديپلماسي قفقازي" و بويژه سفرهاي اخير منوچهر متكي وزير امور خارجه به كشورهاي روسيه ، جمهوري آذربايجان، آلمان و گرجستان و ديدار با وزيرامور خارجه ارمنستان در تهران پاسخ مي گفت، اظهار داشت: قفقازاز گذشته جايگاه مهمي در منطقه داشته و آنچه اهميت آن را دو چندان كرده، اين است كه هم حوزه انرژي و هم حوزه انتقال انرژي است.
وي از قفقاز به عنوان مهمترين نقطه حمل ونقلي جهان ياد كرد و گفت: ايران در حوزه همسايگي قفقاز است و طبيعي است كه نمي توانيم نسبت به تحولات آن بي تفاوت باشيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد:تحولات قفقاز را با دقت رصد مي كنيم و با توجه به رويكري كه داريم تلاش مي كنيم در چارچوب تدابير و مذاكرات منطقه اي بتوانيم راه حلي منطقه اي براي همكاري منطقه اي تعريف كنيم و بر همين اساس دور اول ديپلماسي قفقازي جمهوري اسلامي ايران با ايده گفت وگو با كنشگران موثر در اين حوزه آغاز شد.
وي تصريح كرد: هنگاميكه ايده مطرح شده از سوي جمهوري اسلامي ايران مورد استقبال روسيه و جمهوري آذربايجان قرار گرفت، به موازات فعاليت منطقه اي احساس كرديم كه مي توانيم از ظرفيت و تعهدات كشورهاي اروپايي هم استفاده كنيم.
قشقاوي با بيان اينكه،آلمان به نوعي در سال هاي اخير نمايندگي اتحاديه اروپا را در بحث قفقاز داشته است و علايق خاصي هم به مسايل اين منطقه دارد، سفر به اين كشور در دستور كار قرار گرفت.
سخنگوي وزارت امور خارجه كه در سفر به آلمان، متكي را همراهي كرده است، گفت كه علي رغم برخي اظهارات، استقبال خوبي از سفر آقاي متكي در آلمان شد.سفر بسيار خوبي بود و مذاكرات خوبي هم با آقاي اشتانماير صورت گرفت.
وي افزود: با سفر وزير امور خارجه به گرجستان حلقه اول ديپلماسي قفقازي ايران تكميل شد و بعداز بررسي ها و ارزيابي ها ، ادامه اين ديپلماسي را در دستور كار قرار خواهيم داد.
قشقاوي در پاسخ به اين پرسش كه " ايده ايران چيست؟"، اظهار داشت: معمولا هدف دور اول سفرها عمدتا بررسي تحولات و رسيدن به درك و فهم مشترك از حوادث و همچنين بررسي راه هاي وصول به صلح و ثبات در منطقه است و منظور از ايده در اين مرحله راه هاي دستيابي به صلح و ثبات است كه براي تهران بسيار مهم مي باشد البته به موازات پيشرفت كار جزييات ايده هم رسانه اي خواهد شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اينكه ادامه كار چگونه خواهد بود؟، گفت: ادامه كار و پيگيري سياست ها ضرورتا انجام سفر نيست، از راه هاي مختلف مي توان مذاكرات و ديپلماسي قفقازي را پيگيري كرد.
وي ارزيابي خود در باره بحران قفقاز را اينگونه بيان كرد:معتقديم آغاز بحران ناشي از اشتباه در محاسبه بود و دخالت قدرت هاي فرامنطقه اي باعث كشت و كشتار شد و زير ساخت هاي اقتصادي منطقه به ميزان قابل توجهي ويران شد و از بين رفت كه شايد بازسازي اين منطقه سال ها بطول انجامد.
قشقاوي تصريح كرد:گفته نمي شود جنگ سردي در پيش است يا در حال احيا شدن است اما به نظر هم نمي رسد كه اين حوادث بزودي پايان يابد اگرچه ما مايل هستيم هرچه زودتر پايان يابد.
سخنگوي وزارت امور خارجه اظهارداشت:نقطه اصلي به رسميت شناختن استقلال آبخازيا و اوستياي جنوبي از سوي روسيه و موضعگيري غرب است. جنگ و برخوردهاي لفظي و سياسي ادامه دارد و من فكر مي كنم دو طرف بنوعي خط قرمزهايي را مطرح مي كنند اما ايران نه به عنوان يك ميانجي بلكه به عنوان يك همسايه متاثر تلاش دارد سطح درگيري ها كاهش پيدا كند.
وي در عين حال تاكيد كرد:نمي توان به اين زودي انتظار كاهش اختلافات سياسي در اين منطقه را داشت.
قشقاوي در پاسخ به اين پرسش كه بازتاب رسانه اي سفرهاي اخير وزير امور خارجه را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ گفت:
رسانه ها يك جور نيستند برخي يك دشمني و خصومت خاصي با ايران دارند كه وابسته به لابي هاي مشخص هستند و بطور كلي استراتژي هميشگي آنها اين است كه ديپلماسي ايران را شكست خورده وسفرها را ناموفق بخوانند. اين يك خط تبليغاتي است و آمريكايي ها براي آن 450ميليون دلار پول تصويب كردند.اما در كنار اينها رسانه هاي مستقل معتقدند كه اين تلاش ها مي تواند ثمربخش باشد و منكر تاثير منطقه اي ايران نيستند بخاطر ظرفيت هايي كه براي حل و فصل منازعات منطقه اي دارد.
1324
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن