تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804493516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور در پاسخ به ايلنا:قدرت خريد سه دهك پايين جامعه رضايت بخش نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رييس جمهور در پاسخ به ايلنا:قدرت خريد سه دهك پايين جامعه رضايت بخش نيست


تهران- خبرگزاري كار ايران
نشست مطبوعاتي رئيس‌‏جمهور در آستانه سفر به نيويورك با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي برگزار شد و ايشان به سوالات متعدد خبرنگاران در عرصه‌‏هاي مختلف پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمود احمدي نژاد در نشست خبري با اصحاب رسانه‌‏هاي داخلي و خارجي با اشاره به در پيش بودن سالروز شهادت امير المومنين(ع) گفت: امام علي(ع) انسان كامل و متعلق به همه بشريت و معيار انسانيت، صحت عمل و كمال براي همه انسان‌‏ها است.
احمدي نژاد با بيان اينكه بشريت و جهان در آستانه تحولات بزرگي است، اظهار داشت: قبلاً گفته‌‏ام كه بشريت و جهان به پايان دوره فعلي رسيده و در آستانه ورود به دوران جديد است. دوران حاكميت قدرت،ثروت، نيرنگ و تبليغات دورغين به پايان رسيده است و دوران حاكميت انديشه، صلح و انديشه‌‏هاي متعالي انساني آغاز شده است.
وي افزود: قدرت سلطه‌‏گري آمريكا رو به افول است و رژيم صهيونيستي به عنوان منشا 60 سال فساد و تجاوز و اشغالگري وتهديد روبه اضمحلال و روبه پايان است، ملت‌‏ها بيدار شده‌‏اند و خواهان پاكي عدالت و برابري در مناسبات هستند.
احمدي نژاد تصريح كرد: قدرت‌‏هاي بزرگ بايد توبه كرده و از كارهاي زشت خود نزد ملت‌‏ها عذرخواهي كنند. بايد از ستم و تجاوز و اشغالگري دست بردارند كه اين به نفع همه است چرا كه خود آنها هم سود خواهند كرد.
رئيس‌‏جمهور با بيان اينكه ملت ايران و جمهوري اسلامي در عرصه‌‏هاي بين المللي به يك موقعيت ممتاز دست يافته است،اظهار داشت: ملت ايران يك قدرت بزرگ است اما قدرت صالح و انساني. منشا قدرت ايران به جاي سلاح و ثروت و دروغ، فرهنگ است.عشق به انسان‌‏ها و عدالت است و ملت ايران پيشاپيش همه ملت‌‏ها پرچمدار برابري، پايداري،عدالت و صلح است.
وي با بيان اينكه در عرصه داخلي، حركت ما شتابان و رو به كمال است، گفت: از لحاظ علمي، اقتصادي،صنعتي و فرهنگي قله‌‏ها به تسخير جوانان و انديشمندان كشورمان در مي‌‏آيد.كارهاي بزرگ در حال انجام است و دولت در حال خدمت به مردم و دست اندركار كارهاي بزرگ است.
طرح تحول اقتصادي يك همه پرسي بزرگ درباره تحولات ساختار اقتصادي دولت بود
احمدي‌‏نژاد در خصوص طرح تحول بزرگ اقتصادي ،گفت: با فراخوان دولت 63 ميليون نفر ثبت نام كرده و اطلاعات مورد نياز را در اختيار دولت قرار دادند و 7 ميليون نفر هم به درخواست دولت از ثبت نام خودداري كردند كساني كه تصور مي‌‏كردند نياز به حمايت اجتماعي دولت ندارد و از آن 63 ميليون نفر برخي‌‏ها فقط براي تكميل پايگاه اطلاعاتي دولت و زمينه سازي برنامه‌‏ريزي‌‏عاي بهتر اقتصادي مشاركت كرده‌‏اند.
وي از حضور مردم در طرح تحول اقتصادي به عنوان همه‌‏پرسي ياد كرد و گفت: صميمانه از ملت ايران به خاطر اين هوشمندي و دقت نظر در مسايل تشكر و سپاسگزاري مي‌‏كنم و به راستي اين يك همه پرسي بزرگ درباره تحولات ساختار اقتصادي دولت بود كه ملت به طور يكپارچه به اين فراخوان پاسخ مثبت دادند.
وي با بيان اينكه در ابتداي عملياتي شدن طرح هستيم، ادامه داد: جزئيات بخش‌‏هاي گوناگون آماده شده است و به زودي در اولين فرصت بعد از سفر به نيويورك در مصاحبه تلويزيوني اعلام خواهم كرد و در نزديك‌‏ترين زمان ممكن اجراي آن آغاز خواهد شد.
دولت با سوداگري در بخش مسكن مبارزه مي‌‏كند
احمدي‌‏نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه بعد از مدتي كه شاهد التهاب بازار مسكن بوديم، شاهد بوديم كه سياست هاي شما به نوعي از افزايش قيمت‌‏ها جلوگيري كرد و حتي در برخي موارد شاهد كاهش قيمت بوديم، آيا اين روال ادامه پيدا خواهد كرد؟ گفت: برنامه دولت در بخش مسكن به سرعت دنبال خواهد شد و كاهش قيمت‌‏ها ادامه خواهد داشت.
وي ادامه داد: ساخت مسكن با رشد خوبي مواجه است. سال گذشته نسبت به سال قبل 80 درصد و امسال نيز نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد در ساخت مسكن داريم و كارهايي بيشتري در پيش است كه از اول آذر ماه اعلام مي‌‏شود و با سوداگري در بخش مسكن مبارزه خواهيم كرد. موانع مسكن مهر برطرف شده و به طور گسترده ساخت و ساز ادامه پيدا خواهد كرد و اين مسير تا جايي كه بازار مسكن به تعادل برسد ادامه خواهد داشت.
احمدي‌‏نژادتصريح كرد: در رابطه با هزينه‌‏هاي دولت موفق شديم كه ريشه عامل تورم ناشي از هزينه‌‏هاي دولت را با مديريت متوقف و بخشكانيم و در ساير بخش‌‏ها كه بدون چرخش اقتصادي سالم پول را رها مي‌‏كنند برنامه‌‏ريزي‌‏هايي داريم كه اعلام خواهد شد و از نيمه دوم سال شاهد خواهيم بود كه در تمام بخش‌‏ها كاهش قيمت را خواهيم داشت.
رئيس‌‏جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا شما در سفرتان به نيويورك قصد ملاقات با سياستمداران آمريكايي و گروه باراك اوباما را داريد؟گفت: من در برنامه سفرم پيش بيني ديدار ندارم ولي قبلا اعلام كرده‌‏ام كه آمادگي داريم به صورت كاملا آزاد و در مقابل رسانه‌‏ها و در صحن سازمان ملل با كانديداي رياست جمهوري آمريكا بحث و مناظره كنم و سال گذشته نيز اين سوال را از من داشتند ومن گفتم كه حاضرم با بوش گفت‌‏وگو كنم ولي كار ايشان به پايان رسيده و ايشان تاثيري در آينده سياست آمريكا ندارد. بنابراين حاضرم در اين شرايط در خصوص مسايل جهاني بحث و مناظره داشته باشيم.
برخي گروه‌‏ها كه قبلا به ظاهر متضاد بوده‌‏اند امروز عليه دولت با يكديگر ائتلاف كرده‌‏اند
رئيس‌‏جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه شنيده شده است برخي از گروه‌‏هاي سياسي مثل كارگزاران، مشاركت و بخشي ازجمعيت ايثارگران در موضوع مخالفت با دولت ائتلاف كرده و جلساتي را در اين راستا برگزار كرده‌‏اند ارزيابي شما از اين ائتلاف و نتيجه آن و تاثير آن بر انتخابات چيست؟گفت: بنده هم اين خبر را شنيده‌‏ام‌‏ و مطلع شده‌‏ام كه برخي گروه‌‏ها كه قبلا به ظاهر متضاد بوده‌‏اند امروز با يكديگر ائتلاف كرده‌‏اند البته مشكلي نيست.در كشور ما آزادي در حد مطلق است گروه‌‏ها آزادهستند تا با هم ائتلاف كنند ولي آنچه كه مورد تاكيد بنده است اين است كه در فعاليت‌‏هاي سياسي آرمان‌‏هاي انقلاب, معيارهاي اخلاقي و ارزش‌‏ها مد نظر قرار گيرد و همه توجه كنند كه براي سرفرازي كشور تحقق آرمان‌‏هاي انقلاب تلاش كنند.اين ماموريت همه كساني است كه فكر مي‌‏كنند بايد در عرصه سياسي حضور فعالي داشته باشند.
وي ادامه داد: برخي تلاش مي‌‏كنند كه علما و بخشي از آنها را در مقابل دولت قرار دهند و از شخصيت و جايگاه آنها براي تخريب دولت سواستفاده كنند. شرايط كشور چه در داخل و چه در سطح بين المللي بسيار خوب است و در آينده به مراتب بهتر از امروز خواهد شد.
رئيس‌‏جمهور افزود: عده‌‏اي مي‌‏خواهند فضا را تخريب كنند و اجازه ندهند دولت كارهاي خود را ادامه دهد و آنچه كه من خبر دارم بعد از ماه مبارك رمضان تخريب دولت تشديد خواهد شد ولي بايد بگويم كه اين عوامل تاثيري در خدمت گذاري دولت‌‏، تصميم گيري‌‏ها و ادامه مسير كه خواست ملت و نياز كشور است، نخواهد داشت.
طرح تحول اقتصادي را سياسي نكنيد
رئيس‌‏جمهور گفت: اجراي موفق و درست طرح هاي اقتصادي نيازمند دو عامل موثر است اول همراهي مردم كه اگر محقق شود هيچ نقطه ضعفي وجود نخواهد داشت. دوم آرامش در فضاي اقتصادي كشور است كه مردم نشان دادند وظيفه خود را به خوبي انجام مي‌‏دهند و آمدند همه ثبت نام كردند و در هيچ جاي دنيا هيچ فراخواني اين مقدار پاسخ به همراه نداشته است.
به گزارش خبرنگار "ايلنا" احمدي‌‏نژاد درپاسخ به سوالي مبني بر اينكه شما در هفته دولت ديداري با مقام معظم رهبري داشتيد و ايشان بر لزوم توجه دولت بر تورم زا نبودن اجراي طرح تحول اقتصادي به ويژه در موضوع پرداخت يارانه‌‏ها تاكيد كردند. شما چه برنامه‌‏اي براي جلوگيري از عواقب احتمالي اجراي چنين طرحي داريد و چه اقداماتي براي مقابله با عوامل قابل اجتناب تورم زا انجام داده‌‏ايد، گفت: قسمت دوم سوال شمارا پاسخ داده‌‏ام، ولي در مورد قسمت اول سوال، مقام معظم رهبري دو تاكيد داشتند يك اينكه شتابزدگي نباشد كه اين حرف حكيمانه‌‏اي است و دولت با دقت و قدم به قدم و با استفاده از همه ظرفيت كارشناسي و تخصص اين طرح را دنبال مي‌‏كند. الان صدها كارشناس، متخصص و مدير اقتصادي در اين طرح همكاري مي‌‏كنند و من ومديران ارشد دولت به طور كامل درگير اين طرح هستيم و خودم نظارت مستقيم بر آن دارم.
وي افزود: در ملاقات كارگزاران نظام با مقام معظم رهبري، ايشان يك جمله اضافه كردند و گفتند كه شتاب زدگي نبايد به عدم اجراي طرح بيانجامد يا طرح عقب افتاده و اجرا نشود. با توجه به هر دو معيار طرح بررسي مي‌‏شود و با مشورت مجلس لايحه‌‏اي را آماده كرديم و تقديم مجلس خواهيم كرد. همه ابتكارات و همه طراحي‌‏هاي لازم را به كار گرفتيم تا اين طرح با كمترين آسيب و با بالاترين سود به نفع مردم انجام شود.
رئيس‌‏جمهور گفت: توجه كنيد اجراي موفق و درست طرح هاي اقتصادي نيازمند دو عامل موثر است اول همراهي مردم كه اگر محقق شود هيچ نقطه ضعفي وجود نخواهد داشت. دوم آرامش در فضاي اقتصادي كشور است كه مردم نشان دادند وظيفه خود را به خوبي انجام مي‌‏دهند و آمدند همه ثبت نام كردند و در هيچ جاي دنيا هيچ فراخواني اين مقدار پاسخ به همراه نداشته است.
وي با بيان اينكه مردم ما طرح راخوب فهميده‌‏اند به مصاحبه تلويزيوني خانمي در خصوص طرح تحول اقتصادي اشاره كرد وگفت: اين خانم در يك جمله كوتاه همه طرح را اينگونه بيان كرد كه دولت مي‌‏خواهد يارانه‌‏اي كه به طورعمومي توزيع مي‌‏كند در اختيار مردم قرار دهد تا مردم هزينه آن را مديريت كنند.مردم خوب متوجه شدند و اميدوارم شما سياسيون و رسانه‌‏ها نيز همكاري كنيد. اين طرح ملي است و درخواست ما اين است كه سياسي‌‏اش نكنيم.دولت آماده فداكاري براي تحمل تبعات آن است. نبايد با توجيهات سياسي اين طرح را به فردا بياندازيم. تا روزي كه اين دولت است در خدمت مردم بوده و مردم هر تصميمي كه مبارك است و بايد همه از تصميم ملت تبعيت كنيم. تبعات منفي نزديك به صفر است و با موفقيت عبور خواهيم كرد و ملت ايران در يك نقطه برجسته ديگر الگو براي ساير ملت‌‏ها خواهد بود.
سرسوزني از حقوق ملت عقب نشيني نمي‌‏كنيم
به گزارش خبرنگار "ايلنا"احمدي‌‏نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه نظر دولت در مورد قرارداد كرسنت چيست؟خاطرنشان كرد: اين ماجرا از آن ماجراي بود كه دست مايه حمله به دولت شد. قبل از اين كه اين دولت سركار بيايد اين قرارداد منعقد شده بود و وقتي دولت سركار آمد و من مطلع شدم دستور توقف آن را دادم تا بررسي شود. البته قراردادهاي ديگري نيز به دستور من متوقف شد.در فاصله انتخابات تا استقرار اين دولت خبردار شدم كه مي‌‏خواهند اين قرارداد را امضا كنند . چند بار از وزارت نفت درخواست كردم كه امضا نكنند. بعد شنيدم كه امضا كرده‌‏اند در تماس تلفني كه با آنها داشتم، گفتند كه ما ماده‌‏اي را در آن ذكر كرده‌‏ايم تا قرارداد به تاييد دولت نرسيده اجرايي نشود ولي خطا شد و روابط با بعضي از كشورهاي همسايه مخدوش شد.
وي افزود: دولت اجازه نخواهد داد يك شاهي از حق ملت ضايع شود و بسياري از حملات عليه دولت براي ايستادگي دولت بود ولي اين قرارداد به خاطر يك رابطه سياسي با برخي سياسيون با قيمت بسيار پايين منعقد شد و ارقامي هم پشت پرده رد و بدل شد حداقل براي من مسجل شده است كه پشت صحنه اين قرار داد پول‌‏هايي رد و بدل شد كه مستند آن موجود است. وقتي اين دولت آمد طرف مقابل بقيه بدهي خود را به افراد پشت پرده نپرداخت، آنها هم گفتند كه ما نخواهيم گذاشت كه اين قرارداد اجرا شود در صورتي كه خودمان دستور بر توقف آن داديم.سروصدا بلند شد و طرف مقابل آمد تا مذاكره كند و قرارداد را احيا كند.سياست ما با كشورهاي همسايه همكاري سازنده است و با اكثر كشورهاي همسايه خطوط ارتباط برقي داريم خط گاز نيز در حال برقرار كردنيم اما با قيمت روز.
احمدي‌‏نژاد افزود: من گفتم با قيمت روز و با اولويت به همسايه‌‏ها گاز مي‌‏دهيم اگر شرايط را پذيرفتند و تعهد دادند كه ديگر پشت پرده خلاف نكنند، همان آقاي پشت پرده با آقاي رحيمي تماس مي‌‏گيرد ومي‌‏گويد نمي‌‏گذارم اين طرح اجرا شود. ولي بعد سر و صدا مي‌‏شود و همان آقاي كردان و رحيمي كه جلوي اين خلاف را گرفتند عامل خطا معرفي مي‌‏شوند. البته من از وزارت اطلاعات خواستم كه پرونده را تكميل كند و اين اصحاب را معرفي كنند و به دادگاه برسانند. اين يك مبارزه است و دولت تكليفش مشخص است و در كنار ملت است. اگر نه تنها اين سياسيون داخل و برخي سياسيون دنيا عليه دولت دست به دست هم بدهند ما سرسوزني از حقوق ملت عقب نشيني نمي‌‏كنيم.
وي ادامه داد: بعضي اوقات اين دوستان ما نيز اشتباه مي‌‏كنند و تيتر مي‌‏زنند و سروصدا به پا مي‌‏كنند كه دولت اشتباه كرده است ولي مي‌‏گويم كه تا وقتي اين دولت وجود دارد پاي قراردادي را امضا نخواهم كرد كه به ضرر ملت ايران تمام شود.آن فرد هم كه بدنبال امضاي اين قراداد است بايد بيايد و با توجه به شرط‌‏هاي كه گفته‌‏ام با ما مذاكره كندو گرنه صرف امضاي يك كاغذ دليل نمي‌‏شود كه اجازه دهيم حقوق ملت تضييع شود و من در اين رابطه ادعاي خسارت خواهم كرد.
تسليم زياده‌‏خواهي‌‏ها نمي‌‏شويم
به گزارش خبرنگار "ايلنا"احمدي‌‏نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه بعد از انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي كشورهاي فرانسه ، انگليس و آمريكا خواستار اعمال تحريم‌‏هاي بيشتر عليه ايران شده‌‏اند ،‌‏اگر شوراي امنيت قطعنامه ديگري عليه ايران صادر كند ،با توجه به اينكه نمايندگان مجلس بارها تكرار كرده‌‏اند در صورت اعمال قطعنامه‌‏هاي بيشتر عليه ايران، در روابط خود با كشورهاي صادركننده قطعنامه تجديدنظر خواهد كرد،اقدام عملي ايران چه خواهد بود، گفت: در گزارش اخير البرادعي حق به طور كامل به ملت ايران داده شد و ايشان به صراحت نوشتند كه ما قادر به راستي آزمايي صلح آميز بودن پرونده ايران هستيم و هيچ انحرافي مشاهده نكرده‌‏ايم.البته جملاتي هم ايشان در گزارش خود داشت كه ايران در مقابل ادعاهاي امريكا پاسخ نداده است كه حرفي درست است و اصلا آژانس وظيفه بررسي آنها را ندارد و ما هم تسليم زياده‌‏خواهي‌‏هاي كسي نخواهيم شد.آژانس هم بيش از 12 بار تاييد كرده كه فعاليت‌‏هاي هسته‌‏اي صلح آميز است و ما فكر مي‌‏كنيم كه مشكلي به نام هسته‌‏اي وجود ندارد.
رئيس‌‏جمهور ادامه داد: آنها كه اعلام مي‌‏كنند ايران را مي‌‏خواهيم تهديد كنيم ،اين اظهارات را از روي ناتواني بيان مي‌‏كنند. چرا كه اين حرف به ضرر ملت ايران نيست و آنها خودشان را تحريم مي‌‏كنند مگر ما پشت اتاق آنها ايستاده‌‏ايم ،‌‏مگر ما از آنها چه خواسته‌‏ايم ؟ملت ايران خود را اداره مي‌‏كند و همه چيز را مي‌‏سازد و هر كجا كه تحريم شود خدارا شكر مي‌‏كند. چرا كه اين كار را به دست متخصصان مي‌‏سپارد تا بسازند؛ ملتي كه انرژي هسته‌‏اي، ‌‏نانو تكنولوژي ،‌‏سيستم‌‏هاي بنيادين داشته و داراي پزشكان و مهندسان متخصص است به اين دسته از كشور ها نياز ندارد و اين اوج عقب ماندگي آنهاست كه فكر مي‌‏كنند با اقتصاد و فن آوري مي‌‏توانند خود را به ملت‌‏ها تحميل كنند اين اتفاق نخواهد افتاد.
وي گفت: زماني كه اين كشورها فكر مي‌‏كردند جلوي قدرت ايران را مي‌‏توانند بگيرند گذشته است. اكنون آنها از حيثيت خود دفاع مي‌‏كنند و به آ‏نها نصيحت مي‌‏كنيم كه اعلام اين اظهارات بس است و كلنجار رفتن با ملت ايران هيچ چيز براي شما نداشته و چيزي گيرتان نيامده است. دست ملت ايران پر است . بدانيد هرگاه تصميم بگيرد با شما مقابله به مثل كند شما را پشيمان خواهد كرد و من مي‌‏دانم كه شما پشيمان هستيد. و حرف سياسي مي‌‏زنيد و ما معمولا اينگونه حرف‌‏ها را نديده و نشنيده مي‌‏گيريم.دنيا عوض شده است آن قدر پنجره بر روي ملت‌‏ها باز است كه شما حتي نمي‌‏توانيد دو تا از آنها را ببنديد تحريم ها اصلا مهم نيست و موضوع هسته‌‏اي تمام شده است.
احمدي‌‏نژاد گفت: احتمال مي‌‏دهم كه بار ديگر دولت بوش تبليغاتي را بر عليه ايران شروع كند و مثل حرف‌‏هايي كه اين چند سال زده است را تكرار كند. ولي بايد بداند كه ملت‌‏ها از اين حرف‌‏ها عبور كردند و آن دوران تمام شده است همان طور كه فشارهاي تبليغاتي عليه دولت بعد از ما مبارك رمضان زياد خواهد شد آنها هم تهديدات خود را زياد خواهند كرد ولي بايد بگويم كه اين عوامل تاثيري بر ادامه راه دولت و اراده ملت ايران نخواهد گذاشت.
ايده‌اي به نام اسراييل مرده است
به گزارش خبرنگار "ايلنا" احمدي‌نژاد ادامه داد: اين رژيم تجاوز، تهديد، فشار به ملت‌ها و پركردن جيب فرمان‌سالاران و تهديد ملت‌هاي منطقه ايجاد شده است. صهيونيست‌ها فريبكار هستند يعني يك عده قليل صهيونيست با سازماندهي بسيار پيچيده و بر قدرت جهاني حاكم شده‌اند. طبق براورد ما، كادر اصلي صهيونيست‌ها حداكثر ‌دو هزار نفر است و هشت هزار نفر هم عمله دارند و تعدادي هم منبع خبر دارند اما چون به مراكز قدرت در آمريكا و در اروپا و به منابع مالي و پولي مسلط شده‌اند و به مراكز تبليغي مسلط شده‌اند، طوري تبليغات مي‌كنند كه انگار همه‌ي دنيا هستند و همه‌ي ملت‌ها با آنها هستند و آنها اكثريت حاكم بر جهان هستند كه دروغ بزرگي است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه "آنها يك مشت دنياطلب بي‌دين و دروغگو هستند كه فقط مي‌خواهند بر ملت‌ها مسلط شوند و حقوق ملت‌ها را چپاول كنند" يادآور شد: طبيعي است كه ملت‌ها با رژيم صهيونيستي كنار نمي‌آيند. شنيدم كه يكي از آنهاگفته‌است كه ايده‌اسراييل بزرگ مرده است.ايده اسرائيل كوچك هم مرده است و ايده‌اي به نام اسراييل مرده است.اينها از زمان عقب هستد و همان‌طوري كه ايده اسراييل بزرگ ‌سال قبل مرد و اينها نفهميدند و ‌سال است كه دارند دست و پا مي‌زنند، امروز هم من به آنها مي‌گويم ايده‌ي اسراييل كوچك هم مرده است.
احمدي‌‏نژاد خطاب به رژيم صهيونيستي گفت: براي شما بهتر است كه دست از ظلم برداريد ، توبه كنيد و سرزمين فلسطين را ترك و رها كنيد.خودتان آمده‌ايد و يك عده را هم با دروغ و فريب اسير كرده‌ايد و با وعده دروغ در شهرك‌ها سپر بلاي خودتان كرده‌ايد و پشت سر آنها مي‌خواهيد جنايت‌هاي خودتان را ادامه بدهيد.ديگر بس است. ‌سال كار زشت و جنايت كرديد، برگرديد و توبه كنيد و اجازه بدهيد ملت فلسطين سرنوشت خود را تعيين كند و راه را باز كنيد تا اين كساني كه به دروغ آورده‌ايد، به سرزمين خودشان برگردند.
رئيس‌جمهور با اشاره به تشكيل شبكه‌‏هاي قاچاق تصريح كرد: از ساير كشورها آدم‌هاي مستحق، فقير و بي‌اطلاع را يه سرزمين‌هاي اشغالي قاچاق مي‌‏كنند تا سپر بلاي خود كنند البته تكليف ملت فلسطين معلوم است يعني اگر اشغالگران بيايند و يك عده بي‌اطلاع و حتي يك عده بي‌گناه را سپر بلا كنند، براي تجاوز، ملتي كه در موضع دفاع است، بايد مقابله كند.
وي اظهارات مشايي را حرف دولت خواند و گفت:ملت ما با ملت‌ها و با مردم مشكلي ندارد، البته ما براي رژيم صهيونيستي نه دولت قائليم و نه ملت. ما آنها را به رسميت نمي‌شناسيم.
احمدي‌‏نژاد خاطر نشان كرد: آمريكا و انگليس از كشورهاي آفريقايي و كشورهاي فقير در آن‌جا اطلاعيه مي‌دهند و جواناني كه در زندگي‌شان ماهي 50 دلار و 100 دلار هم درآمد ندارند، به آنها وعده‌ماهي هزار دلار و ‌دو هزار دلار مي‌دهند. آنها را آموزش مي‌دهند و به جان ملت‌ها مي‌اندازند.
وي ادامه داد: ما دلمان براي اينها هم مي‌سوزد. گرچه در موضع دفاع، از خودمان دفاع خواهيم كرد و ملت فلسطين از خودش دفاع خواهد كرد، ولي ما حساب اين‌‏ها را با صهيونيست‌ها و شبكه‌صهيونيسم جهاني جدا مي‌دانيم. ما مي‌‏گوييم راه را باز كنيد تا اين‌‏ها به كشور خود بروند و بروند به سر خانه و زندگي خودشان.
رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه نگاه انقلاب، نگاه دلسوزي براي همه‌انسان‌ها است، اظهار داشت: حتي دلمان براي آقاي بوش هم مي‌سوزد. گرچه با او مقابله مي‌كنيم ولي دل‌‏مان مي‌سوزد. انساني كه مي‌‏تواند خادم باشد، صالح باشد، پاك باشد و دوستدار ملت‌ها باشد، اما آن‌قدر جنايت مي‌كند كه شمارش جنايات هم از دست او در برود او مي‌توانست يك انسان متعالي و متكامل باشد ولي سقوط كرد و بيش از اين هم سقوط خواهد كرد.
وي در ادامه تصريح كرد: اگر ما مقابله مي‌كنيم، از موضع رحمت و نه بغض و كينه است، ما عقده‌اي نداريم. ما به دنبال اصلاحيم و اگر در مقابل سياست جباران مي‌ايستيم، ‌‏به خاطر لطف و رحمتي است كه به ملت‌ها داريم و از سويي، ما با ظلم مخالفيم زيرا ملت‌ها را دوست داريم.
احمدي‌‏نژاد يادآور شد: در فلسطين هم همين مساله وجوددارد يعني يك مشت بيچاره را با وعده‌دروغ سپر بلاي خود كرده‌اند و آنها را براي منافع شبكه صهيونيسم جهاني به كشتن مي‌دهند.ما مي‌گوييم حساب آمريكا جداست. بايد در را باز كنند و بگذارند اين فقير و بيچاره‌ها برگردند و سران صهيونيسم هم دست از جنايات بردارند ولي اگر برندارند دست ملت فلسطين آن‌‏ها را بر سر جايشان خواهد نشاند و حق خود را از آنها خواهند گرفت.
رئيس‌جمهور هم‌چنين به فرمايشات امام راحل و مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: توجه كنيد اين دو براي ما معيار است. جالب است وقتي من بحث از هولوكاست را مطرح كردم، يك هجوم سنگين از بيرون توسط صهيونيست‌ها و طرفداران آن‌‏ها و در داخل هم توسط عده‌اي عليه من سازماندهي شد.
حرف مشايي حرف دولت است
احمدي‌‏نژاد ادامه داد: امروز هم حرف مشايي اين است كه ما با مردم مشكلي نداريم، اما هيچ‌گاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسيم. نقطه‌ي تقابل ما صهيونيست‌ها و جنايتكاران هستند و ما دلمان براي مردمي كه اسيرند و مردمي كه به آنها اجازه نمي‌دهند از سرزمين‌هاي اشغالي خارج بشوند، مي‌سوزد. اين حرف، حرف مكتب ماست، حرف ملت ماست و حرف دولت ماست.
احمدي‌‏نژاد با اشاره به اينكه برخورد با ماجراي دروغين هولوكاست و افشاي هولوكاست حقيقي كه در فلسطين جريان دارد با دلسوزي براي كساني كه به دست اشغالگران و صهيونيست‌ها سپر بلا شده‌اند، دو روي يك سكه و يك حقيقت است، گفت: موضع ما در مقابل همه‌ي مردم دنيا بر اساس عدالت است البته اين به معناي تاييد غصب حقوق ملت فلسطين نيست.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه ضمن احترام به همه‌ي كساني كه در ماجراي اخيري كه به وجود آمد، اظهارنظر كردند؛ به‌خصوص نمايندگان عزيز مجلس ادامه داد: از حساسيتي كه نشان دادند، تشكر مي‌‏كنم كه درست هم هست زيرا آن‌قدر رژيم صهيونيستي در بين ملت‌ها منفور است كه حساسيت‌ها در برابر اين رژيم بسيار بالاست و من از همه نمايندگاني كه حساسيت نشان دادند تشكر مي‌‏كنم، اما مشايي مظلوم واقع شد.
احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه مشايي، هيچ‌گاه واژه‌ملت اسراييل‌را به كار نبرده است، ادامه داد:مشايي از 18 ‌سالگي تا امروز در صحنه‌هاي انقلاب بوده است و بيش از 30‌سال به انقلاب خدمت كرده و پاك زيسته است. ده‌ها سخن عليه رژيم صهيونيستي در همين روزها و همين ماه‌ها و در همين دولت داشته است و موضع او موضع دولت است. مشايي،30 ‌سال پاك، انقلابي و فداكار زندگي كرده است اما در اين ماجرا، مظلوم واقع شد. برخي افراد گفتند كه ايشان گفته‌اند ملت اسراييل؛ ولي ايشان هيچ‌گاه چنين واژه‌اي را به كار نبرده است و هيچ‌گاه به كار نخواهد برد.
احمدي‌‏نژاد در عين حال خطاب به اصحاب رسانه گفت: در انتقال اخبار و مطالب دقت كنيد زيرا مي‌بينيد كه اگر يك واژه بالا و پايين بشود، چه مسايل سنگيني را به وجود مي‌آورد.در نقل مطالب دقت و مراقبت كنيد كه ظلمي اتفاق نيافتد.
تخريب‌‏ مراجع ارتباطي به دولت ندارد
به گزارش خبرنگار"ايلنا"، احمدي‌‏نژاد در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه موضع دولت در خصوص تخريب و توهين به مراجع و درخواست مراجع براي بركناري مشايي گفت: تخريب‌ها را قبول نداريم و معتقدم اين تخريب‌‏ها ارتباطي به دولت ندارد. در كشور ما و افراد براي اعلام نظرات خود آزادند كه اين بسيار ارزشمند است و من از تحليل‌گراني كه نظرات خود را ارائه مي‌كنند درخواست مي‌‏كنم كه در نظرات خود به كسي توهين نكنند خصوصا به مراجع كه در ترويج فرهنگ اسلامي ، تربيت طلاب، نشر فرهنگ اسلامي نقش مهمي را ايفا مي‌كنند. نهايت احترام را براي مراجع قائل هستم اما تصميم‌گيري در عرصه سياست كشور ،تابع مقررات است و اجراي مقررات نبايد به معناي توهين به كسي تلقي شود.تصميمات دولت مستقل از اظهارنظرهاي افراد گرفته مي‌شود حتي اگر افراد محترم و عزيز باشند.
طرح تحول اقتصادي، نيمه دوم سال اجرا مي‌‏شود
احمدي‌‏نژاد در ادامه ‌در پاسخ به سوالي در رابطه با موضوع طرح تحول اقتصادي و دو موضع متناقض از سوي مخالفان ،گفت: ما در برابر اظهارنظرهاي متناقض از افراد واحد قرار گرفته‌ايم. اگر سال اول دولت اين طرح را اعلام مي‌‏كرديم ،مي‌گفتند كارشناسي نيست و حالا كه در سال‌هاي آخر مطرح شده است مي‌گويند شتاب‌زده يا انتخاباتي است. اگر اجراي طرح تحول اقتصادي ،سياسي باشد، پس هر كار مثبتي كه انجام مي‌‏شود سياسي است يعني اينكه نبايد در كشور كار مثبت كرد.
احمدي نژاد به طرح سهميه‌بندي بنزين در سال گذشته اشاره كرد و گفت: زماني كه اين طرح مطرح شد بسيار ابتدايي بود اما سنگين‌ترين كار اجرايي انجام شد و تمام پمپ‌بنزين‌هاي كشور به مركز كنترل وصل شده‌اند.در زمان اجراي اين طرح از نمايندگان مجلس خواهش كردم تا فرصت دهند طرح را آزمايش كنيم و با كارت انجام دهيم تا اين همه فشار براي سهميه‌بندي به وجود نيايد چرا كه شبكه گسترده‌‏اي است و اگر دچار مشكلي شود با بحران مواجه مي‌شويم.
رئيس‌‏جمهور ادامه داد: در آن زمان مطمئن شدم اين طرح براي زمين زدن دولت است نه براي حل مشكل بنزين كه به دوستان گفتم هر طور شده آن را اجرايي كنند و دولت توانست تكليف خود را به خوبي اجرا كند و كمترين انحراف را در اين مسير داشتيم. آنها چون مي‌دانند كه دولت در اجرا توانمند ،مخالفت مي‌كنند و جايي كه دولت ضعف ندارد با تبليغات ضعف مي‌تراشند اما خود بهتر مي دانند كه اين دولت با لطف خدا و حمايت مردم زمين نمي‌خورد.
وي گفت: ‌در دولت‌هاي قبل به نحوي جلوي اقدامات مثبت را مي‌گرفتند و در اين دولت هم به نحو ديگر و بايد بگويم كه مهم اين است كه اين طرح به نفع كشور است يا به ضرر آن و اگر به نفع است چرا مانع تراشي مي‌كنند.
احمدي نژاد ادامه داد: نمايندگان مجلس را از بهترين دوستان خود مي‌‏دانيم و معتقديم كه از عناصر ارزشي و انقلابي و بهترين ياران دولت، امروز در مجلس هستند و مي‌‏خواهيم كه با كمك يكديگر اين طرح را اجرايي كنيم .خوشبختانه اكثريت قريب به اتفاق اعضاي مجلس موافق طرح تحول اقتصادي هستند و بايد بگويم همان‌هايي كه براي مردم فلسطين دلسوزي كردند پشت دولت و پشت قضيه‌اجراي طرح تحول اقتصادي هستند.
وي خطاب به مخالفين دولت نهم اظهار داشت: به جاي اينكه در ماه رمضان جلسه بگذاريد و نقشه بكشيد كه چگونه بعد از ماه رمضان به دولت حمله كنيد ،جلسه برگزار كنيد و در آن براي خدمت به مردم تلاش كنيد و به جاي اينكه جلسه ‌بگذاريد و از علما عليه دولت امضا بگيريد طرح و پيشنهادهايي براي حل مشكلات ارائه دهيد.
احمدي نژاد اجراي دقيق طرح تحول اقتصادي را نيمه دوم سال اعلام كرد و گفت: نظام مالياتي از اول مهر عملياتي مي‌شود. نظام توزيع كالا شروع شده و نظام بانكي از نيمه‌ي دوم سال آغاز خواهد شد. دولت همه تلاش خود را خواهد كرد تا در نيمه دوم سال طرح هدفمندسازي يارانه‌ها با قدرت انجام شود.
وي گفت: براي اينكه مشكلي ايجاد نشود و همكاري و همراهي تمامي نمايندگان مجلس را در اين طرح داشته باشيم لايحه جامعي تنظيم شده و به زودي به مجلس تقديم مي ‌شود .بعد از بازگشت از سفر به سازمان ملل هم در برنامه‌اي تمام جزييات را براي مردم تشريح مي‌كنيم.
آمديد براي خانم‌‏ها ثواب كنيد، كباب شديم
احمدي نژاد در واكنش به حذف بخش‌هايي از نظرات دولت در لايحه حمايت از خانواده، گفت: قانونگذاري كار مجلس است و مجلس هر قانوني تصويب كرد، براي همه محترم است و بايد تبعيت كنند.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، رئيس‌‏جمهور دولت نهم را قانونمندترين دولت پس از انقلاب ناميد و با طرح اين پرسش كه چه اتفاقي در قضيه لايحه حمايت خانواده رخ داد؟ ادامه داد:قوه قضاييه لايحه‌‏اي را به دولت داد تا تقديم مجلس كند، در جلسه‌‏اي كه من در آن حضور نداشتم و بقيه اعضاي دولت در آن بوده‌اند، لايحه بررسي شد و ديدند در مورد ازدواج مجدد يا قانون مسكوت و يا خيلي سست است بنابراين اعضاي دولت دلشان سوخت و گفتند كه مانعي بگذاريم تا ازدواج مجدد به راحتي انجام نشود و به همين دليل مواردي را در لايحه درنظر گرفتند.
وي ادامه داد:پس ار آن، جنجالي درست شد كه دولت اجازه داده است اما اشتباه است. ما چه كاره هستيم كه اجازه بدهيم؟ ما نه صاحب نظر شرعي و فقهي هستيم و نه قانونگذار. تنها اعضاي دولت فقط دلشان سوخت و موانعي گذاشتند، بعد ديديم سروصدايي به پا شد و من به الهام گفتم تا مصاحبه كند و موضوع را پس بگيرد و بگويد اشتباه كرديم.
احمدي‌‏نژاد با بيان اينكه "آمديم ثواب كنيم، كباب شديم" اظهار داشت: من اگر در جلسه دولت بودم، اجازه نمي‌‏دادم و مي‌گفتم قوه قضائيه است و مجلس و هرچه آن‌‏ها تصويب كردند، همه تبعيت مي‌كنيم. چرا بي جهت دلسوزي اضافه بر حد خود مي‌كنيد؟ آمديد براي خانم‌ها دلسوزي كنيد، كباب شديم. مجلس همان موانع را هم سنگين‌تر خواهد كرد زيرا نمي‌شود بي قيد و بند موضوع را رها كنيم، گرچه برخي از معاونين كميسيون‌ها و ديگران دولت را محكوم كردند؛ اشكال ندارد. شما دولت را محكوم كنيد، اما موانعي را ايجاد كنيد. ما دست شما را مي‌بوسيم و از شما تشكر مي‌‏كنيم.
وي ادامه داد: مهم نيست كه خطاب تبليغات منفي سمت چه كسي باشد. مهم اين است كه قانون خوبي واقعاً در جهت تحكيم خانواده و حمايت از حقوق زن تصويب شود و اكنون اشكالي ندارد كهمي‌‏گوييد كار دولت ضعيف بوده است.شما كار دولت را تقويت كنيد.
رئيس‌‏جمهور با شاره به اينكه رسانه‌ها و خانم ها بايد مراقب باشند، تصريح كرد: برخي از خانم‌‏ها داد سخن عليه لايحه دولت دادند كه ياد آن داستان مولانا افتادم كه مي‌‏خواستند سواري فردي را بكشند و كباب كنند، خود آن فرد هم با دزدها همراه شده بود و شعر مي‌خواند اما نمي‌‏دانست كه اموال خودش را مي‌برند. بايد هوشيار باشيد تا در پس بازي‌هاي سياسي، حقايق مدفون نماند.
كشورهاي اروپايي در مساله گرجستان بيشترين ضرر را كردند
احمدي‌‏نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه منشاء بحران مالي در جهان را از كجا مي‌دانيد و تاثير احتمالي آن بر اقتصاد ايران چيست؟ تصريح كرد: وقتي بحراني در جهان درست مي‌‏شود، بر همه كشورها كم و بيش اثر خود را خواهد داشت، اما تاثير اين امر روي ايران كمتر از ساير كشورها است زيرا اقتصاد ما تا حد بسيار بالايي بعد از انقلاب خودكفا و مستقل شده است.ريشه اين بحران را بايد در مديريت ناصحيح برخي كشورها بر اقتصاد جهاني جستجو كرد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه يكي از نمايندگان كويت اعلام كرده است كه بيش از 25 هزار نيروي قدس در كويت مستقر هستند و در صورت لزوم در حمله آمريكا به ايران به حركت درمي‌آيند، اظهار كرد: من فكر مي‌‏كنم در حال حاضر يك ميليارد و 500ميليون مسلمان به اضافه سه تا چهارميليارد مردم ساير كشورها همه نيروي قدس هستند. همه طرفدار ملت فلسطين و مخالف صهيونيست‌ها و نقطه مقابل جنگ آفريني‌هاي آمريكا هستند.
احمدي‌‏نژاد با اشاره به اينكه " از ژاپن تا آمريكاي جنوبي و در داخل خود آمريكا داوطلبان زيادي وجود دارند تا اگر آمريكا بخواهد جسارتي به ملت ايران بكند، از ملت ايران دفاع كنند،‌‏تصريح كرد:از اين نوع انسان‌‏ها در تمام كشورهاي اطراف، زياد است و حال ما نمي‌‏دانيم اسم خود را نيروي قدس گذاشته‌اند يا چيز ديگري اما مي‌دانيم كه ملت‌ها و حتي كويت طرفدار ملت ايران و فلسطين‌اند. مردم كويت، مردمي مؤمن و مسلمان و مخالف سياست‌‏هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند، دولت كويت هم با ما رابطه خوبي دارد و در جهت بسط روابط هم حركت مي‌كنيم البته ممكن است كه اين تبليغات كار عده‌اي باشد كه مي خواهند روابط دو كشور را مخدوش كنند.
رئيس‌جمهور بابيان اينكه فعلا با توجه به وضعيت نامتعادل اقتصادي جهان نمي‌توانيم قيمت عادلانه‌اي از نفت ارايه بدهيم،گفت: بايد بگذاريم وضعيت اقتصاد جهان تثبيت شود، قيمت امروز نفت از نظر ارزش كمتر از قيمت نفت در دهه 1980 است؛ چرا كه ارزش دلار سقوط كرده و ارزش آن كمتر از آن سال‌ها است.
احمدي‌نژاد درخصوص كانديداتوري خود در انتخابات آتي گفت:مگر شما مي‌‏خواهيد براي من تبليغات كنيد، در وقتش اعلام مي‌شود، چه فرقي براي شما دارد، بگذاريد ما كار خودمان را انجام دهيم.
عده‌‏اي حتي اصل دولت را هم نفي مي‌كنند
وي درپاسخ به سوالي در مورد علت تناقض ‌در آمارها ميان دولت و بخش‌هايي از حكومت ، گفت: عده‌‏اي پيشرفت‌هاي دولت حتي در عرصه‌ديپلماسي را نفي مي‌كنند، آنچه كه ايران را امروز مقتدر و عزيز كرده است. برخي سفرهاي استاني، اشتغال‌هايي كه در كشور درست شده و رشد اقتصادي را نفي مي‌كنند. حتي اصل دولت را هم نفي مي‌كنند. آنها در انتقادهايشان آزاد هستند اما اگر فكر مي‌كنند ديگران با آنها چنين تعاملي داشته باشند و آن ‌وقت آنها بتوانند كشور را مديريت كنند، اشتباه مي‌كنند.
احمدي‌نژاد افزود: بالاخره بانك مركزي اگر اعتباري دارد هميشگي است و ربطي به اين دولت و آن دولت ندارد كه آمارهاي آن را زير سوال ببرند. كساني كه اين‌طور قضاوت مي‌كنند به نوعي دوره مديريت خود را زير سوال مي‌برند. شايد خودشان آن زمان چنين كارهايي كرده‌اند اما بدانند كه اين دولت اهل اين حرف‌ها نيست. من تنها رئيس‌‏جمهوري بودم كه اول از همه به دولت انتقاد كردم. جالب اين جاست كه حتي وقتي از دولت انتقاد مي‌‏كنم آنها به من حمله مي‌كنند.
وي در خصوص نامه سوم اقتصاددانان گفت: از پيشنهادها استقبال مي‌كنيم، من سه سوال از دوستان داشتم؛ يكي اين كه بگويند ميزان نقدينگي چه ميزان باشد، تا بر اساس برنامه چشم انداز بتوانيم رشد داشته باشيم دوم اينكه، با پول نفت چه كار كنيم و سوم اينكه،فرمولي براي تك رقمي شدن بيكاري و تورم ارائه دهند كه در آن نقدينگي كاهش و رشد اقتصادي نيز افزايش يابد و هر اقتصادداني كه بتواند اين فرمول را بدهد دست او را مي‌بوسم و به او جايزه مي‌دهم. نيازي هم به طومارنويسي نيست. هر چند اگر طومار هم بدهند آن را قبول مي‌‏كنيم.
رئيس‌‏جمهور در پاسخ به سوالي در خصوص قراردادهاي نفت و گاز و علت طولاني شدن انعقاد آنها گفت: قراردادهاي نفت و گاز با حجم بالا و در درازمدت بسته مي‌‏شود و عقد چنين قراردادهايي به صورت طبيعي زمان‌بر بوده و به كار كارشناسي زيادي نياز دارد. همان‌طور كه مي‌دانيد قراردادها دو بخش است؛ يكي در بخش فروش و بخشي در خصوص سرمايه‌گذاري است كه ما در بخش بالادستي 50 ميليارد دلار قرارداد داشته و اين قراردادها در حال اجرا است.
احمدي‌‏نژاد خاطرنشان كرد: در بخش فروش با سوئيس قرارداد امضا كرده و با تركيه، عمان، امارات، كويت نيز در حال مذاكره هستيم و تاخيري هم به وجود نيامده است و مسير قرارداد در كشور ما يك مسير طولاني است.
وي در خصوص ائتلاف ايران، روسيه و برخي كشورها در آسياي ميانه و قفقاز و اينكه اين ائتلاف در چه مرحله اي قرار دارد، گفت: حوادث اخير باعث شد كه مناسبات منطقه از ثبات خارج شده و حالت سيال به خود بگيرد و همه كشورها تلاش مي‌كنند كه اين ثبات را به نفع خود ايجاد كنند. روابط ايران با كشورهاي منطقه‌آسياي ميانه خوب است و با گرجستان نيز روابط خوبي داشتيم، كه متاسفانه به خوبي مديريت نشد. ائتلاف و همگرايي‌ها در كشورهاي منطقه با توجه به اشتراكات طبيعي است و گفت‌وگوها در گذشته نيز وجود داشته و امروز نيز ادامه دارد.
احمدي نژاد گفت : دخالت كشورهاي خارج از منطقه به نفع هيچ‌كدام از كشورها نيست چراكه هرگاه آنان وارد شدند ناامني را تشديد كردند. ما كشورهاي منطقه مي‌توانيم در كنار يكديگر مشكلات را برطرف كنيم. كشورهاي اروپايي در مساله گرجستان بيشترين ضرر را كردند.آنها بايد با ساير كشورها مشورت كنند تا بار ديگر مرتكب چنين اشتباهاتي نشوند.ما حاضر هستيم با آنها در مورد اين مسائل گفت‌‏وگو كنيم چرا كه از وضعيت فعلي راضي و خشنود نيستيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا واقعا شما نظرتان اين است كه مردم در بهشت زندگي مي‌كنند؟ اظهار داشت: اگر منظورتان از بهشت، ايران است بله. ايران با وجود بهترين مردم بهشت عالم و بهترين جاي دنيااست. اما اگر منظورتان مشكلات اقتصادي هست،بايد گفت چه كسي گفته كه ايران مشكلات اقتصادي ندارد؟ گزارش‌هاي من داير بر عملكرد دولت است و اگر مي‌خواهيد گزارش‌ها را بر اساس مشكلات بيان كنم مي‌گويم كه در سه سال قبل وضعيت چگونه بود وحال چگونه است.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر ديپلماسي ايران در سفر به نيويورك چيست گفت: ايران ادبيات جديدي در دنيا ايجاد كرده كه ابتكارات ملت ايران است و آن ديپلماسي عمومي است كه آن را فعالانه و با جديت در كنار ديپلماسي رسمي ادامه خواهيم داد.
وي در خصوص برنامه‌‏هايش در سفر به نيويورك گفت: با رسانه‌ها، دانشجويان ، اصحاب انديشه و هنرمندان ديدارهايي خواهم داشت. هم‌چنين نشستي با نمايندگان اديان مختلف و نيز نشستي با نمايندگان آفريقا و نشستي نيز با عنوان همبستگي براي صلح جهاني خواهم داشت.
احمدي نژاد در خصوص موضع ايران نسبت به قرارداد امنيتي عراق و آمريكا تصريح كرد: كشور ايران خواهان عراقي آباد، مستقل، متحد، يكپارچه و قدرتمند و حاكميت مردم عراق بر سرنوشتشان است.و در اين راستا همراه دولت عراق خواهيم بود.
رئيس‌جمهور در خصوص اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري گفت: مجلس همواره قوانين انتخاباتي را اصلاح مي‌كند. به نظر مي‌رسد در دوره‌هاي گذشته افراد زيادي ثبت نام مي‌كردند كه بررسي صلاحيت اين‌‏ها هزينه‌هاي زيادي براي شوراي نگهبان و دولت داشته است و براي محدود كردن دايره ثبت نام كنندگان، مجلس درصدد اصلاح قوانين است.
پيشنهاد ملت ايران براي مساله فلسطين، كاملا انساني است
به گزارش خبرنگار "ايلنا"،محمود احمدي‌‏نژاد در ادامه نشست مطبوعاتي با خبرنگاران بار ديگر درباره مواضع ايران در قبال رژيم اسراييل تاكيد كرد: با مردم دنيا كه متجاوز، ‌زورگو و اشغالگر نباشند، دوستيم كه جديد نيست. در كلام رهبري عزيز و مسوولان نيز دلسوزي براي مردم دنيا موج مي‌زند. ما مي‌گوييم بايد آن كساني كه با فريب، آنها را اسير كرده‌اند و از آنها سپر انساني درست كرده‌اند كه در پشت آن بتوانند امنيت خود را حفظ كنند، را نجات دهيم.
وي ادامه داد:ما اين مردم را جزو صهيونيست‌‏ها نمي‌دانيم بلكه مي‌گوييم اين‌‏ها بايد بروند و درها را باز كنندتا ببينيم چه اتفاقي خواهد افتاد.ما دلمان مي‌سوزد و نمي‌خواهيم كسي كشته شود و حقي ضايع گردد. اگر ديگران مي‌خواهند با اين تعابير مساله را در داخل كشورمان درست كنند درست نخواهد بود؛ چرا كه مواضع ما روشن است و پيشنهاد ملت ايران براي مساله فلسطين پيشنهاد كاملا انساني است و موضع ما در مورد صهيونيست‌ها نيز كاملا روشن است.
در خانه اگر كس است، يك حرف بس است
احمدي‌‏نژاد در مورد حق ايران براي استفاده صلح‌‏آميز از انرژي هسته‌‏اي، با بيان اينكه در خانه اگر كس است، يك حرف بس است، ادامه داد:دوران ادبيات تعليق به تاريخ پيوست و سطح مناسبات به سطح ديگري ارتقاء پيدا كرده است. اكنون در حال گفت‌وگو در مورد تحولات جهاني هستيم.‌‏ در نزد آنها، ايران به عنوان يك كشور هسته‌‏اي تثبيت شده است.
رئيس‌‏جمهور در پاسخ به سوالي مبني براينكه ورود سرمايه‌‏گذاري به كشور را چگونه ارزيابي مي‌‏كنيد، گفت: در حال حاضر رشد ورود سرمايه به كشور ما بسيار خوب است.
احمدي‌‏نژاد با بيان اينكه در سال 83، 2/4 ميليارد دلار براي ورود سرمايه و سرمايه گذاري در كشور مجوز گرفتند، خاطر نشان كرد:اين رقم، غير از سرمايه‌گذاري‌هايي است كه در نفت و توافق‌نامه‌هاي دولتي انجام مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه در سال 85 مجوز ورود سرمايه و سرمايه‌‏گذاري به كشور به بيش از ‌ده ميليارد دلار افزايش يافت، يادآور شد: در سال ‌شاهد همين رشد بوديم يعني در شش ماهه اول سال 86، ده ميليارد و امسال هم به همين صورت بوده است. در حال حاضر نيز سرمايه‌ها وارد بورس و سرمايه‌‏گذاري‌هايي در بخش مسكن و هم وارد صنعت شده است.
بورس ما يكي از بهترين دوران خود را طي مي‌كند
احمدي‌‏نژاد با تاكيد بر اينكه بورس ما يكي از بهترين دوران خود را طي مي‌كند، خاطر نشان كرد: در سال 83، پنج هزار ميليارد تومان كل معاملات بورس در يك سال بود، در حالي كه ما حباب‌هاي سنگيني در بورس داشته و قيمت‌ها غير واقعي بود كه آن حباب‌ها خالي و قيمت‌ها واقعي شد ؛ به طوري كه در پنج ماهه اول امسال بيش از ده هزار ميليارد تومان حجم معاملات بورس در كشور بود كه همين نشان مي‌دهد اقتصاد و سرمايه گذاري فعال است.
قدرت خريد در سه دهك پايين جامعه رضايت بخش نيست
به گزارش خبرنگار "ايلنا"محمود احمدي‌‏نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" مبني بر اينكه بر اساس اعلام بانك مركزي وضعيت معيشتي دهك‌هاي پايين جامعه در سه سال اخير روند نزولي داشته است و با توجه به اينكه بيشتر راي شما از اقشار كم‌‏درآمد جامعه بوده است.چه توجيهي براي اين امر داريد؟ با بيان اينكه فاصله سه دهك‌پايين با سه دهك بالا زياد است، افزود: دولت كارهاي زيادي كرده است كه مي‌‏توان به ارايه سهام عدالت، ايجاد بنگاه‌هاي كوچك، افزايش بودجه نهادهاي حمايتي و توزيع منابع در نقاط مختلف كشور اشاره كرد اما اينها پاسخگو نيست.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه هدف طرح تحول اقتصادي، اجراي عدالت است، خاطر نشان كرد:اين طرح، مي‌خواهد كه عدالت را به طور ريشه‌اي پايدار كند و اميدواريم اين مشكل به طور ريشه‌اي حل شود.
دستور پيگيري نتايج بازي‌هاي المپيك را به علي‌آبادي داده‌ام
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشي مبني بر ناكامي تيم‌‏هاي ورزشي در بازي‌‏هاي المپيك با تاكيد بر اينكه بايد نتايج اين مسابقات را ريشه‌يابي و علت‌يابي و درمان كنيم، تصريح كرد:در پايان ماه مبارك رمضان با قهرمانان المپيك ، پارالمپيك و تمامي اعضاي كاروان ورزشي ايران ديدار خواهم داشت و در مورد ورزش صحبت خواهم كرد.
احمدي‌‏نژاد با بيان اينكه ابعاد گوناگوني در ورزش دخيل است، ادامه داد: مربيان و سرپرستان و ورزشكاران ما براي اين دوره از بازي‌ها زحمت زيادي كشيدند و برخي از آنها، ده ماه در اردو بودند البته دستور پيگيري نتايج بازي‌هاي المپيك را به علي‌آبادي داده‌ام.
وي خطاب به رسانه‌‏ها گفت: فضاي ورزش را منطقي كنيم. من از اين برنامه دوربين خبرساز خوشم نمي‌آيد. چرا همه‌ورزش ايران حاشيه است و تمام اين مدت حرف آن است كه فلان بازيكن رفت و فلان بازيكن آمد.
رئيس جمهور در پايان با اشاره به نتايج درخشان تيم‌‏هاي ورزشي جانبازان و معلولين كشورمان،‌‏تصريح كرد: مديران ورزش جانبازان و معلولان، مديريت كرده و فضاي ورزش در حوزه خود را از فضاهاي كاذب و حاشيه‌اي دور نگه داشتند. اهميت مسابقات المپيك فراتر از پارالمپيك است و واقعيت اين است كه در پارالمپيك ايران به نتيجه رسي





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن