تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816613391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سينماي ايران 22 ميلياردي شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: جام جم آنلاين: در حالی سینمای ایران شش ماه از سال را پشت سر می‌گذارد که گردش مالی آن با اکران 29 فیلم سینمایی تقریبا 22 میلیارد بوده است.

در حالی سینمای ایران 6 ماه از سال را پشت سر می‌گذارد که گردش مالی آن با اکران 29 فیلم سینمایی تقریبا 22 میلیارد بوده که سهم سینمای کمدی در آن در مقایسه با سال گذشته پایین بوده و می‌توان فارغ از کمدی پر فروش "ورود آقایان ممنوع"6 ماه اول سال 90 را سال شکست سینمای کمدی دانست.
به گزارش خبرنگار مهر، سینمای ایران در شش ماه نخست سال، شرایط پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. قرار گرفتن دو فیلم "اخراجیها 3" و "جدایی نادر از سیمین" در دو قطب مقابل هم که از سوی رسانه‌ها به آن پرداخته شد باعث گردید تا سینمای ایران سال 90 را با حاشیه آغاز کند. حاشیه‌هایی که فقط گردش مالی آن به سود سینما بود و لاغیر.
اما نگاهی به آمار فروش 29 فیلم سینمایی در شش ماه نخست سینمای ایران آمار قابل توجهی نیست. سهم در آمد سینمای ایران در این میان تنها 22 میلیارد تومان بوده است که از چند زاویه قابل بررسی است.
- با نگاهی به فروش قابل توجه 3 فیلم "جدایی نادر از سیمین، اخراجیها 3 و "ورود آقایان ممنوع" مشخص است که نزدیک به 14 میلیارد از 22 میلیارد فروش سینمای ایران فقط متعلق به 3 فیلم مذکور است و 26 فیلم دیگر اکران سینمای ایران فقط 8 میلیارد فروش داشته‌اند.
- اما نکته جالب‌تر اینکه اگر فروش فیلم "ورود آقایان ممنوع" را در نظر نگیریم، در شش ماه نخست سال 6 فیلم کمدی اکران شده‌اند که فروش آنها نزدیک به 2 میلیارد 400 میلیون تومان بوده است که با توجه به اقبال مردم نسبت به آثار کمدی در قیاس با آثار دیگر و گردش مالی فوق الذکردر نیمه اول سال، نشان از ضعیف بودن آثار کمدی در نیمه نخست است.
- قابل توجه اینکه گر چه 21 فیلم غیر کمدی و دارای فضای حاشیه‌ای فروش تقریبا 6 میلیاردی داشته‌اند، اما فروش 800 میلیونی "اینجا بدون من"،820 میلیونی "جرم" و "500 میلیونی "زندگی با چشمان بسته" که البته فروش آن ادامه دارد نشان از دارد که ظاهراً ذائقه مردم عوض شده است.
- توجه مردم به سینمای اجتماعی این نکته را نیز ذهن متبادر می‌کند که شش ماه دوم سال که ظاهراً تعداد بیشتری فیلم اجتماعی قرار است اکران شود فرصتی باشد برای قیاس واقعی ذائقه مردم نسبت به این ژانر از سینما. در همین راستا پیش بینی می‌شود فیلم‌های "خیابان های آرام" ساخته کمال تبریزی، "اخلاقتو خوب کن" ساخته مسعود اطیابی که یک فیلم بازیگر محور است با حضور بازیگرانی چون "رضا عطاران" و "جواد رضویان" با فروش چشمگیری همراه باشند.
گفتنی است در میان 29 فیلم اکران شده، پخش 16 فیلم در اختیار 2 شرکت (شرکت "فیلمیران" با 10 فیلم،"هدایت فیلم" با 6 فیلم،) بود و به ترتیب "توسعه سوره" با 3 فیلم و شکوفا فیلم با 2 فیلم و سایر شرکتها با یک فیلم بیشترین سهم را در میان پخش‌کنندگان سینمای ایران در اکران 6 ماه نخست سال داشته اند و بسیاری از شرکت ها نیز غیر فعال بوده‌اند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 241]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن